Rip Kirby: hoppas det funkar bra med familjen och hela den biten, för jag ser gärna att TS håller i rodret nästa säsong. Det lär blåsa hårda vindar då och då ser jag gärna en erfaren kapten styra skutan
JanneH: Inte en tillstymmelse till råd att TS bör lämna jobbet för vår vackra klubb.
"ADAM JOHANSSON
– Det är bara Tommy Samuelsson i SHL som har ett utgående avtal. Timrås silverräv sitter dock på ett ett optionsår över 26/27 och jag gissar att Timrå gärna förlänger det illa kvickt med tanke på hur Samuelsson stabiliserat Timrå på den övre halvan av SHL-tabellen. Han förtjänar i alla fall en förlängning, definitivt."
"JENNIFER ENGSTRÖM
– Med tanke på vilket lugn Tommy Samuelsson skapat i Timrå tycker jag det bästa för klubben vore om han blev kvar. Timrå behöver stabiliteten och kontinuiteten, som varit bristfällig i klubben de senaste åren."
JanneH: Jag tror inte det finns, men borde ju vara lätt att räkna ut hur många mil lagen har till sina matcher, särskilt när de i Ettan endast är buss och egen bil. Borde ju finnas en "resepott" att utgå ifrån som kan delas ut utifrån hur mkt man behöver åka på en säsong.
Det är ju på detta vis synd att alla ligor ska sköta sig själv så ingen kan ta en helhetsbild för både bredd och elit utan alla fokuserar bara på sitt eget.
NickNack: Du där sa du nåt intressant. Finns det ens resebidrag inom serien? Om inte borde de ju faan införa något som är fördelat på hur långt man måste resa. Asplöven måste ju ha haft rätt rejäla resekostnader på sin tid.
I SHL är ju TV pengarna som varje klubb får så pass generöst att där behöver man ju inte ha diskussionen men i HA och Hockeyettan Norra borde de kanske ha nåt sånt system.
Angående nubben: hoppas verkligen föreningen går vidare. Rullar vi på fortsatt med El Nubbo cementerar vi bara känslan av att här i Timrå, här är vi nöjda och rullar på som om det vore 2004 igen.
Treårskontrakten på Lilja och Westy är ... | Läs mer