solbacken: Tyvärr när deras självförtroende blir påverkat så tvekar man att slå passningarna där och korridoren stängs och vi hamnar ute i sargen. Man måste våga spela pucken. Men som du säger, är passningskvaliten dålig så hamnar vi i trångmål.
neutral: Rögle och även Linköping är lag som gärna vill att vi spelar upp efter sargen. Dom åker bara fram och blockerar oss och tar pucken, sedan vänder dom spelet. Ledningen och Lander som kapten måste se vad som händer och förändra spelet. Spela i korridorer inne i planen. Men givetvis måste backarna lära sig att slå en passning på bladet, i andra igår gick 9 av 10 passningar fel. Jag ställer högre krav på teamet i båset, bli aktiv, stå inte och sov.
Cobbel: Mycket måste förbättras men framförallt uppspel från backar som måste vara snabbare och med pass på bladet. Alldeles för många pojklagspassningar senaste tiden. Verkar som att när man inte kan starta uppspel enligt inövade mönster så blir det pannkaka. Vissa backar/forwards saknar tyvärr spelförståelse och improvisation. Helt enkelt speldum. Passningstempot och rörelsemönstret från hela femman på isen måste förbättras. Såg mycket bättre ut i början på säsongen. Sedan tycker jag Pilö är bättre en ett par andra backar som får speltid.
Gooode: Nu hoppas vi att dom kan komma tillbaka och vända på steken och börja vinna igen. De har de klarat av hela säsongen så vi hoppas att mönstret upprepar sig.
Dom spelade så stabilt och bra när JVM var och det tror jag dom kan frambringa igen. Vi måste ta några skalper på bortaplan. Även om vi har 6 av de 11 återstående på hemmaplan blir det svårt att förlita sig på att vinna alla.
Hoppas man kan skaka av sig hängskallarna, även vi supportrar. Nu visar det sig vilket karaktär vi besitter.
Gooode: Det jag hoppas att man får se är nya kedjeformationer alternativt att man ger den kedja som spelar bäst för dagen mest minuter. Jag hoppas att man fortsätter ställa Juel i kassen, så vi får trygghet. Och att man ställer krav på varandra hela vägen över hela planen.
Nu i veckan är det bara press på backar som behöver tränas, så att de lägger det enkla passet till ledig gubbe istället för att sprätta iväg den till perfekt läge för motståndaren eller icing.
På torsdag har jag med mig lite kunder mot LHC. Alla matcher kommer att vara viktig nu, men denna känns extremt viktig! Hoppas innerligt att Wedda och Levinsson är tillbaka.. jag orkar fan inte höra TS säga att det är små marginaler i den här ligan en gång till.
Ska han yppa marginaler en gång till så är det för att vi VANN med stora marginaler idag.
Med detta bedrövliga bortaspel så har vi ju inte i ett slutspel att göra oavsett. Men gud ge oss frid, pallar inte mer elände med ett kval till!
Sedan måste vi jobba som en enhet igen.