Smörgåsen : gick fort det där. Desto bättre. Wedin in i 2a, Heikkinen och Hartmann i 3e, Lilja och Lundmark i 4e. Walli och Westfält 13e och 14e. Pääjärvi och Boyce utan kontrakt.
Jadu: Finns bra finnar med i AHL. Både Malmö och Oskarshamn bland annat är ju bra exempel på att hitta spetsforwards från vårat grannland. Tänker då som klubbar som inte kan locka med SM-guld och dylikt. Men ändå kunde få in bra importer.
Jadu: svårt och antagligen dyrt... Extra dyrt om man vill ha en svensk poängspelare helt utan rötter i Timrå.. Misstänker att det i princip alltid är huggsexa bland klubbar med bättre ekonomi om sådana spelare.
Karlsson74: Både Dichow och Kapanen talar flytande svenska och har bott här länge så skulle klassa de som ”svenskar”. Blir intressant hur man ersätter Dahlen, där kan det behövas en transatlant, en svensk är såklart att att föredra men känns svårt
Sedan1928: värvar man dichow så får man ju iof in en dansk...och Illari Kapanen är ju finne ..så jag förstår egentligen. Inte varför man så stort påstår sig köra helsvensk trupp när man inte gör det? 🙄 Sen krymper man ju marknaden ganska rejält om man ska köra på "helsvenskt" Nä .. jag tror och hoppas man släpper det spåret omg.
Sedan1928: Diaco har nog höjt sin framtida lön ganska bra, men han är ganska liten speciellt som center så det kanske inte är så många SHL-lag om budgivningen, det kan vara jackpott att ta honom.
Montén Python: Tror jag inte ..han avslutade sin tjänst som ungdomsledare hos Modo sista april 2025 ..eller iaf är det vad juniormodo själv skrivit på sin insta.
Någon som noterade att i STs troliga laguppställning inför nästa år så är inte Pääjärvi närvarande. Inte ens som extraforward. Medvetet/omedvetet eller är det så att man har någon hint om att det skall brytas?