1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578005 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2022-2023

« · 2323808 Till forumet


Silly Season 2022-2023
Det här blir ju inte mycket till silly, det verkar som att truppen är klar redan. :)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
denna artikel blev man galet förvånad av, visste inte att det KANSKE blir ett femårsavtal
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
T T: Ja nästintill spikad. Men känner att kommande sportchef inte kan klaga på att han inte fick sätta sin prägel på laget i allafall. 😂

Vårens följetong lär bli Dahlén..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Vem kompar med JJ?
Johan Mattson, Brattsttöm hade varit trevliga alternativ
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: helt klart intressant, nånting i mig säger att han kommer hem 😁 och Lander har ju fixar många fina nyförvärv åt oss, har han fler ESS i rockärmen tro?🤤
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
T T: jag hoppas verkligen att Bojjan blir kvar, vi behöver en sån kille i laget med sin rutin och hjärta för klubben. Det betyder jävulskt mycket för övriga spelare.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: Vårens följetong är ALLTID om Dahlens vara eller icke vara i Timrå. 🙂
Med tanke på att det gått knackigt i Sharks ett bra tag nu så finns hoppet för återkomst till hösten även om jag önskar grabben all lycka där borta ändå.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Gooode: Lander får väl lägga ett gott ord till Mcdavid. 😂
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
snushane: Det kommer nog inte vara brist på klubbhjärtan nästa sässe 😁
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
eliassjo : kul med hemvändare och långa kontrakt!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Finns det någon mer info ang rattie? ska han stanna
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
eliassjo : för att sammanfatta uppståndelsen så säger Aftonbladet att Wedin och Pettersson är klara för 5 år vardera. Vidare i samma artikel säger dom att Hanzl, Rattie, Laleggia och Lander även är klara.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/oWavdj/shl-emil-pettersson-och-anton-wedin-forlanger-med-timra
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: men exakt 🤣 kan vara kul för Mcdavid att se sig omkring i hockeyvärlden lite 😁
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
eliassjo : som vanligt så blir det aldrig 5 år tyvärr, finns garanterat klausuler och liknande för Schweiz tyvärr
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
palleparling: Med dessa förstärkningar kanske Erik Gustafsson är sugen på att bryta sitt kontrakt med Luleå.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Propagandus: kan någon skänka en inblick i hur i hela världen vi ska ha råd med alla spelare? Vi har väl egentligen bara 10 mkr mer än denna säsong i och med fallskärmen? Det kanske täcker två av namnen?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Villervalla: han kan stanna där han är, låta folk komma när det duger är inget vi ska hjälpa till med
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Villervalla: Låt han vinna med Lulä.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Villervalla: Erik Gustafsson? Aldrig i livet. Inte ens om han skulle spela gratis.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Villervalla: För min del kan han gärna stanna där uppe. Den attityd han visar i intervjuer i kombination med att han valt bort Timrå tidigare gör att jag tycker man kan satsa på andra spelare.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Olle: Haha jag undrar jag med, har skämtat och sagt "Vi är inte Färjestad" när exakt det här gänget spekulerats, och nu verkar alla vara klara, nä jag vettefan, Nubben har trollat iaf.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
jå1: Hoppas vi går till slutspel nästa säsong och slår ut hela Luleå. Sen tar vi guldet. Skulle vilja se Erik Gustafssons min då. 😅
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Olle: Fallskärmen är väl 6 miljoner?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: Guld, börjar lukta hybris hos sputnik 😁
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
jå1: Haha kan finnas spår av ironi i inlägget.. 😅
Nån Erik Gustafsson vill jag inte se i Timrå dock och slå ut Luleå hade väl smakat mumma. 😁
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: oj då, hade varit kul att få möta er i ett slutspel med faktiskt :p
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Nooky: Inget mot Luleå som förening. Snackar endast om känslorna mot Erik Gustafsson i detta fall. Han har bränt sina broar i Timrå så att säga. 🙂
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Olle: mer publik hela säsongen samt bättre sälj. Sen fanns en del dyra spelare redan i laget som försvinner (zajac, alvarez, ) men fattar inte heller fullt ut. Men det borgar väl för att bojjan, walli får nya kontrakt eftersom de är billiga.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: ingen fara, jag vet att han sagt en del som kanske inte skulle sagts offentligt emot just Timrå etc.

jag hoppas bara innerligt att ni kommer att hålla er kvar en längre tid framöver nu och att vi får upp MoDo till shl, hade varit kul att få möta er båda men jag är nöjd så länge det blir mer Norrländska lag i SHL, börjar bli tröttsamt med långa resor :D
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Starostenko: Walli har väl kontrakt?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: Lugn nu, inte blir Timrå ett topplag över en säsong, det tar nog många år innan det svänger, det kan ju sluta så att det blir HA igen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Nu är Silly äntligen här! De rann lätt igår som SMÅLAND skulle sagt!

Nu efter säsongen så har vi följande spelare bekräftat på kontrakt:
B1: Albin Carlson
B2: Tim Erixon
B3: Didrik Strömberg
B4: Per Svensson
FW1: Robin Alvarez
FW2: Erik Andersson
FW3: Sebastian Hartmann
FW4: Oliver Johansson
FW5: Viktor Liljegren
FW6: Albin Lundin
FW7: Erik Walli Walterholm
FW8: Robin Hanzl (bekräftat av sig själv men inte officiellt på annat vis)

Ryktas in:
Jacob Johansson (GK)
Joseph (Joey) LaLeggia (B)
Anton Wedin (FW)
Emil Pettersson (FW)
Anton Lander (FW)
Jonathan Dahlén (FW) - 40/60 enl. expressen.
Ty Rattie (FW)

Stämmer allt detta så har vi alltså följande:
1 Målvakt - saknas 1.
5 Backar - saknas 3
13 Forwards - saknas 3-5 beroende på utlåning etc.

Jag lånar gärna ut: Liljegren
Jag förlänger även gärna med: Westerlund, Blomqvist och Lööke.
________
I och med att vi ser ett generationsskifte nu i Timrå så hoppas jag personligen på att vi efter denna säsongen tackar av och önskar dessa herrar lycka till:

Sami Rajaniemi, Nolan Zajac, Jeremy Boyce (upp i taket för fan), Christopher Liljewall, Morten Madsen och Pontus Åberg.
_______

Faller allt ovanstående in så behöver Timrå bara rekrytera:
1 MV (Brattström, Mattson?)
2 Backar (Paigin om KHL skiter sig?, Calle Rosén som har det tufft i NHL och har utgående kontrakt)
2 Forwards (Lodin tillbaka om det inte blir NHL-spel?, Hållander)

Vi går ljusa tider till mötes mina damer och herrar.
Forza Timrå
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: nu är ju laget klart för nästa redan men med nubben ur bilden så finns ju möjligheten att spelare som har kontralt försvinner i förtid. Alvarez har ju tvåårskontrakt tex
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Wilhelmsson: Topp 8 med kommande lag känns som ett realistisk mål. Nått SM guld tror jag givetvis inte på.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Starostenko: Tänker att Alvarez kan höja sig med bättre medspelare samt tränare. Så dålig som han var i grundserien är han ju inte egentligen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: Men sen lär ju resterande lag satsa gärnet kommande säsong bara för det. Men vägrar ha Oskarshamn bakom oss i allafall. 😅
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Synct: Kanske har man även lyckats landa fler och större sponsorkontrakt nu med säkrad SHL plats. Pengar kommer behövas med alla dessa topplirare som "är klara". WOW säger jag bara inför kommande säsong!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: Vill du ha Oskars före?😉
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
jå1: Haha blev lite fel. Skyller på dålig sömn av viss anledning. 😅
Såg nån på STs silly tråd önskade Per Kentää aom sportchef. Haha vi har för många spelare värvade redan då han inte skulle få uppfylla sitt värvarbehov. 😂
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Olle: Helt rätt. Erik Gustafsson ska aldrig spela i Timrå IK. Och verkligen inte nu när vi ska uppåt, varför skulle vi ta in en föredetting?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Lodin? Ottawa?

Dock är han inte en spelare som ska spela 3/4 kedjan
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
upp o ner under säsongen
uselt spel..
...så dåliga är inte spelarna
orsak till detta:
delat ledarskap freddan/ante ?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
roger_sundsvall: Delat ledarskap var det nog endast på papperet, rätt säker på att Freddan tog alldeles för stor plats. Han sa ju det själv, det här med att samarbeta är inte hans grej. Han behöver få vara den som bestämmer. Tror han stått för mkt dålig stämning och spelarna kände garanterat av hans bristande kompetens. För han är fan en sämre hockeytaktiker än flertalet av oss härinne, mer komplext än så är det inte. Det var dock på vippen att det kostade oss en SHL-plats igen
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Wilhelmsson: Ja, ni har ju fuskat med pengar i 40-50 år och är fortfarande bara ett grundserielag.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Kan Ulf Dahlén sportchefa? Hade ju vara lite coolt att skapa en Dahlén-dynasti med Jonte som härförare på isen, pappa på kontoret och Johanna som ansvarig för allt medialt. Fyfan vad Johanna hade kunnat utveckla Timrå-play om hon fick fria tyglar. Hon kan ju ändå extraknäcka som krönikör åt expressen om hon vill.

Familjerelationer i sportklubbar verkar ju inte dödsdömt om man kollar på rögle som på många sätt liknar oss.

Även utan pappa Dahlén är Jonte och Johanna en dröm. Det Timrå behöver mest är en driven person med språkets gåva som kan skapa intresse ur ingenting, och hon har kört allt från artiklar till krönikor till radio till tv. Hon är perfekt för jobbet, dessutom har hon haft Timrå-hjärta sen innan Jonte spelade med oss!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
vonDöbeln: Lånar gärna ut Albin Carlsson också. Tror han kommer få svårt att ta en plats om vi får in några backar.

Håller med om Pontus Åberg. Han är bra, men vi kan bättre. Stör mig lite på spelare som åker mycket skridskor men får lite uträttat. Säger inte att han inte bidragit för det har han, men vi behöver spelsmarta spelare och det tycker jag inte han är.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Nooky: Vad är det han sagt om Timrå? Har missat det.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
vart kommer johan mattsson ryktet ifrån? nån som vet?
Låst ämne


Sv: Silly Season 2022-2023
Patrick Polly: att han vart orättvist behandlat som junior och yada yada massa småsint trams har man hört genom alla år
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
eliassjo : såvitt jag vet så är han bara påväg från KHL iom omständigheterna där. Inget om Timrå där. Vi behöver en storväxt målvakt iallafall känner jag.
Låst ämne

« · 2323808