Jag tycker att det vore helt fel att stänga elitserien och fortsätta på den här taffliga NHL-iseringen. Både sportsligt och kommersiellt.
# Små steg har ju tagits för att NHL-isera elitserien. Med ett mastigt matchprogram och fåniga amerikanska tilläggsnamn. Vilket har blivit ett publikfiasko.
# Jämför med framgångarna för allsvenskan (inget prat om att stänga den!). Ingen skulle komma på tanken att kalla t ex Hammarby för "Green Lightning" eller nåt liknande idiotiskt.
Kanske folk (särskilt den hockeykunniga svenska publiken - jämfört med i USA) är beredda att betala för litet genuin sportslig underhållning?
Blake Slåhan: Här kommer en ström av killgissningar, häng med! Till att börja med så håller jag inte helt med om att backarna var för dåligt involverade i det offensiva, jag köper att vi har/hade för få poängbackar (lyckas Freij ... | Läs mer
Jag tycker att det vore helt fel att stänga elitserien och fortsätta på den här taffliga NHL-iseringen. Både sportsligt och kommersiellt.
# Små steg har ju tagits för att NHL-isera elitserien. Med ett mastigt matchprogram och fåniga amerikanska tilläggsnamn.
Vilket har blivit ett publikfiasko.
# Jämför med framgångarna för allsvenskan (inget prat om att stänga den!). Ingen skulle komma på tanken att kalla t ex Hammarby för "Green Lightning" eller nåt liknande idiotiskt.
Kanske folk (särskilt den hockeykunniga svenska publiken - jämfört med i USA) är beredda att betala för litet genuin sportslig underhållning?
Hockeyns själ finns inte i Dallas.