För att hålla ångan uppe så fortsätter jag i de gamla fotspåren! Arne Strömberg, ja han hade en del på gång för ett antal år sedan. Undra hur längesedan det var han la ner sina hockeyskolor runt om i landet?!
Var ju själv upp till Skellefteå 1978 på en av Arnes hockeyskolor, man hade tränare såsom Göran Lindblom m,fl nog om detta!
Iaf så känns det som du beskriver det en aning skakigt med tanke på att Z:a nu lämnar oss för spel i den stora bilstaden Detroit. Men detta ska vi alla klara upp iom den stora revanschlustan som säkerligen många i laget känner. Hoppas precis som du på att "Kryckan" blir en bra ledargestalt i laget och tar tag i detta på direkten, en pappa i laget som så väl behövs och som saknades till stora delar av fjolårssäsongen!
Tror dock precis som du att de övriga killarna i laget kommer att känna om inte som "nationens revansch" så kommer de som var med i fjol och som nu stannat kvar i laget och fått förnyat förtroende att sälja sin TIK-själ mycket dyrt, för att visa oss alla inklusive sig själva att man har mycket mera att ge och visa upp i de rövita tröjorna, och kunna lämna klubben med gott samvete och kanske "Killa Fagen på näsan!" som du skrev;)
Har förövrigt suttit och funderat på detta med att hissa upp Z:as tröja #20 i taket och blir mer och mer övertygad om att det borde ske inom en snar framtid. Z:a har gjort mycket för den här klubben och är dessutom unik i det hänseendet att han är den förste spelaren i TImrå IK:s historia som kliver rätt in i NHL utan omvägar! Tröja # 20 bör hissas å det snaraste!
mike66: Ja, så är det att bo här i Götet.... Sedan värvade Västra Frölunda, märkväl idag heter det Frölunda Hockey, vilket ingen journalist verkar ha fattat, sedan värvade Arne Strömberg till Västra Frölunda Finn Lundström och uttalade: Så länge vi har Finn, då vet vi en sak, då har vi Timrå efter oss..., med facit i hand så hade han rätt... Men gällande Finn så uttalas samma sak här i Göteborg som det gör i Timrå: Efter Finns tacklingar så skakar sarjen fortfarande..... Nämner man idag Timrå i Göteborg så säger många bara, ääääähhhhh Finn Lundström, vi äro honom evigt tacksamma... Är ni nu skakis att Zäta inte finns att tillgå längre? Ja, det borde man vara.... Cremé Dela Cremé ersätter man inte i en handvändning.... Men jag lovar att ansvarstagandet i TIK nästa säsong kommer att bli etter bättre utan Z, det finns lixom ingen man kan lita på som ska göra det längre, nu finns verkligen chansen för andra att visa sig, jag lovar er att spelare som man tyckte hade kunnat göra det bättre förra säsongen, de kommer att lyfta sig enormt. Jag räknar med Crippe i detta...... När Timrå vid förra Elitserie sejouren fick högt ärovördiga Pekka Lindmark skadad blev backarna faan så mycket bättre, de tvingades skärpa till sig etter mera eftersom de inte längre hade en lika säker keeper som Pekka i målet.... Precis detta kommer att ske när det inte längre finns någon Z att lita på längre, jag lovar er att lagets ansvarstagandet kommer att bli mer skärpt..... Inför förra säsongen så påpekade jag att förlusten av Huss som pappa skulle bli kännbar, med facit i hand så värvades Håkan Åhlund, vilken säkerligen har varit ovärdelig när det gäller Elitseriestatusen och den roll han tog, Håkan får för min skull gärna tillhöra organisationen och stå på skridskor ett år till, men värvningen av Krykov, där är nog Timrås viktigaste värvning inför den kommande säsongen, tar han på sig det ansvar som jag förväntar mig att han gör, då behöver vi inte vara oroliga för LIF, SSK eller Clubben, sköter han det snyggare kan det rent av bli så att vi får killa Fagemo på näsan och runda Luleå oxå...... FORZA TIK.............alltid, alltid.............
Har nu börjat med något skojigt inne på TIK031´s hemsida. Tänkte att med jämna mellanrum skriva av en del kuriosa som står att läsa i Timrå IK -en klassiker- det senaste alstret kommer ifrån Scandinavium den 26 januari 1975 och går att läsa på bifogad länk, håll tillgodo ni alla som inte har Timrå IK -en klassiker hemma i bokhyllan och även ni andra också för den delen!
För att hålla ångan uppe så fortsätter jag i de gamla fotspåren! Arne Strömberg, ja han hade en del på gång för ett antal år sedan. Undra hur längesedan det var han la ner sina hockeyskolor runt om i landet?!
Var ju själv upp till Skellefteå 1978 på en av Arnes hockeyskolor, man hade tränare såsom Göran Lindblom m,fl nog om detta!
Iaf så känns det som du beskriver det en aning skakigt med tanke på att Z:a nu lämnar oss för spel i den stora bilstaden Detroit. Men detta ska vi alla klara upp iom den stora revanschlustan som säkerligen många i laget känner. Hoppas precis som du på att "Kryckan" blir en bra ledargestalt i laget och tar tag i detta på direkten, en pappa i laget som så väl behövs och som saknades till stora delar av fjolårssäsongen!
Tror dock precis som du att de övriga killarna i laget kommer att känna om inte som "nationens revansch" så kommer de som var med i fjol och som nu stannat kvar i laget och fått förnyat förtroende att sälja sin TIK-själ mycket dyrt, för att visa oss alla inklusive sig själva att man har mycket mera att ge och visa upp i de rövita tröjorna, och kunna lämna klubben med gott samvete och kanske "Killa Fagen på näsan!" som du skrev;)
Har förövrigt suttit och funderat på detta med att hissa upp Z:as tröja #20 i taket och blir mer och mer övertygad om att det borde ske inom en snar framtid. Z:a har gjort mycket för den här klubben och är dessutom unik i det hänseendet att han är den förste spelaren i TImrå IK:s historia som kliver rätt in i NHL utan omvägar! Tröja # 20 bör hissas å det snaraste!
Timrå IK är dom bästa...Alltid! #20 rules!