1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598538 inlägg · 6213 ämnen

Supportermatchen

Sv: Supportermatchen
Moverare: Så sant så sant.. Hellre straffar då, visat hur man gör mål för TIK-spelarna om de hade varit där..*hehe*...

Moverare: Står fast vid att med lika många gubbar på isen så hade TIK vunnit...

Red Eagles: Ni föll inte med flaggan i topp, ingen föll och vi borde inte ha spelat sudden, det hade varit rättvisast med oavgjort.
I mina ögon blev det oavgjort, barnen på sjukhuset däremot vann.

matsby: Alltid domaren, alltid domaren.

Tack för en otroligt bra match! Synd bara vi inte fick den där egentligen revanschen men nog fick vi det imed att vi bröt 13-7 sviten.. Så vi kan gott säga att vi föll med flaggan i topp =)

Moverare:
hehe...vad jag förstår så hade väll TIK domaren i mot sig idag också,,,dessa konspirationer...skall de aldrig ta slut?

Dream Team: Vi hade tre rinkbandyspelare med förra året, men de var inte tillräckligt mycket supportrar för att vara med. Så de fick helt enkelt inte spela i år.
Det är trots allt en supportermatch.

matsby: Nä, inte Smokey.
Jag trippade honom tidigt i matchen och han gjorde en halv baklängesvolt, sedan var han sig inte lik.
Det gjorde nog lite ont.

Moverare: Tack själv! En riktigt rolig match den här gången också, jämnt skägg dessutom på isen.
Och man kan väl diskutera om bästa laget vann den här gången..? eller om det var lite väl blåfärgade domare som nog hade kunnat vara lite mer konsekventa i förlängningen. Lite ologiskt att vara petnoga där, när man friat rätt bra under resten av matchen, eller?
Hursomhelst, riktigt kul att kunna bjuda bra motstånd denna gång.

Vi noterar väl den första pinnen i supportermatchtabellen då:

TIK-Svall 3 0 0 1 2 18-31 -13 1p

Plenty more to come.. =)

Ett hjärtligt tack till alla som bidrog till den spännande matchen idag.

* De bägge lagen

* Domartrion

* Funktionärerna

* Publiken

Insamlingen till lekterapin på Sundsvalls Sjukhus inbringade fina tvåtusentjugoen kronor och femtio öre, 2021:50.

Tack än en gång och väl mött i Timrå nästa år.

SUNDSVALL FANS - REGERAR...IGEN!!!

Moverare:
var smokey orsaken till något av det?
*s*

matsby: Nä, som vanligt backade alla ur när det hettade till. Jag förstår inte varför.
Jag gav mer än jag fick ta emot, så jag ligger på plus och är hur nöjd som helst.
En sprucken läpp, ett stukat finger och en bruten nagel är inget.

matsby: Klart han fick! Han försöker o föersöker men lyckas aldrig spöa någon tikare.

Mange:
jag tror vi stammar både du och jag :-D

Moverare: för att anmärka lite så stog det 2-0 efter första rundan, men vi ökade på tidigt i andra till 3-0. Såg väldigt bra ut för våran del där ett tag men sen så kom ett litet ras, men visst var det en mycket bra match sett till det hela, mycket kamp och ett relativt bra spel.

Mange:
fick moverare någe stryk då ?
:-)

Moverare: för att anmärka lite så stog det 2-0 efter första rundan, men vi ökade på tidigt i andra till 3-0. Såg väldigt bra ut för våran del där ett tag men sen så kom ett litet ras, men visst var det en mycket bra match sett till det hela, mycket kamp och ett relativt bra spel.

Mange:
fick moverare någe stryk då ?
:-)

matsby: Bästa matchen hittills, både spännings- och spelmässigt.
Efter första perioden ledde tikarna med 3-0 och då trodde jag det var kört.

Mange: Ja va fan, jag fick ju höra att jag var för gammal hela tiden.
Och det är jag ju.

matsby: sundsvall vann 6-5 på sudden

Moverare:
Hur gick det?

Moverare: Helt klart en väldigt bra match. Mycket tufft matchen igenom och det är ju roligt, trots att man är en "gallerpojk" enligt dig=).

Härligt också att det ramlade in ett par kronor till lekterapin.

Tack för en väldigt bra match.
Det blev dessutom en hel del pengar till lekterapin vid Sundsvalls sjukhus.

rillo: De gick till lekterapin.

rillo: Rätt säker på att det är lekterapin i år. Vet inte var dom gick ifjol, men terapin är väl det troliga..

actionleif: finns det då iaf möjlighet att hoppa in ist för de två tjejer som skulle ha spelat eller är de med?

actionleif: Snacka om otur.. =(.. Synd hoppades verkligen på att få lira iår.. *snyft*

Red Eagles: det blev inget avhopp som jag trodde .. så tyvärr ..men chansen finns ju än ;) .. målisgrejjer har vi fixat nu dessutom..

Hoppas alla é sugna på att lira nu.. actionleif; hörde att det pratades om att låna mina målvaktsgrejer eller slänga in mig i målet? Hur som helst hoppas man får lira.. Lycka till nu allihopa nu ska vi visa dem!
TIMRÅ IK - ETT SÄTT ATT LEVA

Efter matchen blir det en kväll i antingen segerns eller förlustens tecken. Hur som helst så samlas vi på O´learys på kvällen för att analysera matchen. Röd eller blå spelar ingen roll, alla är välkomna.

SUNDSVALL FANS - ETT FANTASTISKT GÄNG, ÄVEN PÅ ISEN!

mike66: Landar kepan och hjälmen på din skalle så spelar det nog ingen större roll. Du lär inte märka nåt i vilket fall.
Fäll ner gallret och landa.

heart: Halleluja.

Moverare: Synd att man måste ha hjälm överhuvudtaget din erbarmeliga vekling. Näru nått gallerbarn är jag inte. Ifjol så lånade jag Håcklas gamla röda ABC, får väl se om man hittar nått antikt att ha på skallebenet tills på lördag.

Ps. Testa och släpp en hjälm och en kepa från taket på ett höghus så får du se vem som är hållbarast!

mike66: amen

mike66: Jofa med visir, eller har du galler i år?
Ha, ha, ha.

Moverare: ...och där slutar alla likheter... =)

Moverare: Töntigt. Det ska vara Jofa!

Dream Team: På tal om slagskott, en kille i filmen har hjälm, en sån hjälm har jag, Northland Stan Mikita.
Har den på lördag.

actionleif: Kanon det! Går ju inte att få nån bättre uppladdning.. =)

Dream Team: hehe precis ;) .. såg på Slagkott igår .. känner mej taggad till tusen

actionleif: Okidoki.. får funka ändå. Lite folie på knogarna så har man kompenserat upp en del.. =)

Fick för någon timme sedan ett lite dystert besked .. juniorerna har träning samtidigt som matchen går .. så någon utrustning är inte att räkna med .. tyvärr

Moverare: Vill bara säga att min form är minst sagt usel, så vill någon slåss så får ni vara ute i god tid. Helst direkt efter första nedsläpp i perioderna.

mike66: Du kvider som en hamster i en vitlökspress. Två matcher och du har konsekvent tackat nej till mina erbjudanden om en svängom. Det finns till och med bildbevis på att du åker iväg när jag försöker få till en fight.
Alltid en massa snack, och ingen verkstad alls. Den enda av er tikar som visat något som helst kurage är Smokey.
Fegisar, fegisar är ni allihopa.
Och god fortsättning.

actionleif: det é lugnt =) men hör gärna av dig om du vet..

oraklet: Lite sen anmälan kanske ..

Red Eagles: Har ingen tid för träning .

Jag skulle vilja anmäla mig till supportermatchen.. detta även om jag kanske bara får spela ett byte eller två.. finns det någon chans att man kan vara med ? Jag tar med mig grejorna och dyker upp..

Red Eagles: Går det oxå bra att jag ställer mig i kassen på träningarna?

« · 358398 · »