Klart det inte är frågan om nån läggmatch... Varför skulle HV gilla LHC...? Men det är ju tråkigt att HV inte kan visa samma speed o heta vilja som mot exempelvis TIK... Men det lär väl antagligen sitta huvet ppå HV-killarna... Nånting knyter sig uppenbarligen...
Du glömde beställa en låt för det var väl ring så spelar vi???????????
Men din annalys kring Leksand håller jag med facktisk, då Leksands fall kan bli det att alla är så säkra på att dom klarar sig upp igen att, även kanske det sätter sig i huve på spelarna, och i en ev kvalserien om dom åker på två tre förluster på raken DÅ!!!! kommer nerverna, och det i ett lag som spelar en så pass vicktig serie och är ovan att förlora,,,,,
........dessutom såg jag matchen Lhc- Hv 71 på tv och kunde inte se det minsta tecken på läggmatch. Det kan ju vara så att Hv helt enkelt har svårt för Lhc!? Typ som Timrå har eller haft ( välj själv) mot Löven trots att det inte förekommit några 2-16 på fyra matcher.... Inte mig veterligt i alla fall.
250 kg: Jag är vän med alla (nästan) och lycklig också.......jag väntade ut Weinhandl, han var omringad av pressfolk, men tänk han gjorde sej tid att skriva en autograf till en svarthårig tant, som tycker han är kanonbra.
Haaaallllååååå kan jag få hälsa? I så fall hälsar jag till Modo hockeylag som oavsett lag försöker vinna varje match (grattis till segern). Inga läggmatcher där inte. Sedan vill jag hälsa och gratulera Lhc för vinst ikväll. Till sist hälsar jag till alla hockeytokiga i Sverige: Snälla kan vi inte alla vara vänner?
TGE: Visst är jag grinig och less men faktum kvarstår att jag skulle ge mkt för att få se HV71 mot LKPG i en kvartsfinal och sen studera resultatet efter dessa matcher NÄR DET VERKLIGEN GÄLLER något för HV 71 eller skall vi helt enkelt konstatera att Lkpg är ett så mkt bättre hockeylag än ni.......
Linkan!! Det gör du rätt i så kanske du vaknar med ett bättre humör och förstånd i morgon. Det måste väl ändå vara skönare att få åka de betydligt kortar resorna till Leksand, Nyköping, Karlskoga mfl. än till Jönköping. Vem vet TIK kanske har vikit ner sig med flit så de får kortare borta resor. HALLÅ HALLÅ VÄSTINDIEN!!!!!
Det handlar inte om jag är stolt eller inte över HV insats. Det handlar om att du antyder att HV skulle ha lagt sig mot LHC. Det handlar om att du själv är en så jävla dålig förlorare att du måste skylla den på någon annan. Vi skiter fullständigt om vi har LHC eller TIk i elitserien. Inget av lagen drar fulla hus till KA och ingen vill åka till ruklet Stångebro eller till lappland heller.
Frågan är om det ens blir Leksand som följer med upp tillsammans med Timrå. Skellefeå hemma i morrn och sedan Löven borta. Här sätts Leksand på ett litet prov. För Leksands skull är det bara att hoppas att deras superdupersuperduper- femma håller i super och kvalserie. I övrigt är det ett ganska medelmåttigt Leksand som är förhandstippade favoriter.
Jag personligen grinar inte om vi spelade bort våra chanser vad gäller Es utan en kvalserie och skapade lite lugn och ro i de avslutande matcherna för att helt utan press försöka, om möjligt hitta lite organiserat spel och stabilitet i laget. Vi ska tacka AIk att man värvat Sandlin, det innebär en kandidat färre i kvalserien i alla fall. Men att Timrå Ik ska missa elitserien nästa säsong.... finns inte en chans!
Vad har HV att spela för? 2-16 mot Linköping ger svaret. Kravet på mycke folk i Kinnarps Arena uppfylls ju bäst med att en stor bortapublik också kommer. Tre hemmamatcher mot grannklubben LHC måste vara bästa möjliga alternativ. Om lagen skulle mötas i slutspelet vinner HV i fyra raka! Utan att förta sig.
Faktum är att jag tycker det verkar troligast att timrå går upp, tillsammans med leksand. Gnaget får ett par kämpiga år, om de någonsin kommer tillbaka ens...
Jag är sååå dj-la besviken på prällarna från Jkpg som viker ner sig igen och har lyckats med konststycket att ha 2-16 i målskillnad mot ett skitlag som Lkp........snacka om att detta borde undersökas för det LUKTAR förbannat illa, och Liv skall inte ens tänka på spel i Tre Kronor.......
Annars så avgörs dagens match i andra perioden då Timrå dominerar efter de första 3 min men i vanlig ordning så har man inte marginalerna på sin sida, Modo vinner perioden orättvist med 0-1 sen när man dessutom inte lyckas ta tillvara på powerplay lägena i 3:e så känns det tungt.......
Jag vet att målsättningen laget hade inför Januari månad fortfarande är möjligt men då måste Brynäs besegras på torsdag, nu eller aldrig men då knappast resultaten går deras väg i de andra matcherna så klart det måste kännas tungt !!!
Bäst på plan ikväll C Söderström och Z ser tyvärr ut att redan börjat tänka på OS & All Star matcher, överlag såg speciellt första perioden LAM ut på flera håll, och när skall vi börja sätta in en sån som Ward tex framför mål i powerplay, så att han kanske kan börja göra rätt för lönen, Simons tycker jag lite synd om, länge sedan jag såg en så vilsen spelare på isen, men han har knappt spelat och skulle ha lånats ut till S-vall för länge sedan för att få istid....
Vinst mot Brynäs på torsdag så visst finns det hopp men annars vete F-n, ifjol blev de 9:a på 67 pinnar ?? och visst är det som Patrick Edlund konstaterar i programmet, att ta 11 poäng ( av 60 möjliga ) på tjugo matcher mellan matcherna 11-30 håller givetvis inte, annars måste de första 10 och de sista 10 vara klart GODKÄNT...............