Efter 2, vi glider för mycket på skridskorna istället för att åka. Och är vårt nya spelsystem att stå still i liten box i egen zon istället för att vara lite mer aggressiva? Ser otroligt virrigt ut stundtals.
Jag får väl gå mot strömmen och fåren som vanligt o skriva att jag inte tycker det ser bäcksvart ut i alla delar. Jag tycker vi får bra press på Leksand stundtals, särskilt nu i slutet.
Blake Slåhan: Att han skulle kunna vara en produkt av sin omgivning i Skellefteå är ingen chock direkt. Inte så att man ska döma ut han efter en match (och en hel försäsong) men orosmolnen fanns rätt tidigt.
Man förstår varför Hartmann får chans i landslaget medans våra andra stjärnor ratas. Inte världens skickligaste spelare, men stark och en riktig krigare
Synct: Särskilt viktigt att det är Hartmann som får göra det också. Kan han vara landslags-Sebbe före januari är det viktigt. Vi behöver allt vi kan få.
steveroper: ångesten är total. Hua, vetskapen av att man skall åka till Linköping på tisdag. Vårat boogeyteam. Eller ja, vi lär få fler boogeyteams om detfortsätter se ut så här.😬
Blir kval håller inte med några spelare som kan spela fysiskt Svensson Didde Genborg Lander Hardegård Walli Sundin resten som snälla jävla skolpojkar. Men vi ska vara duktiga klubben utan importer haha
vonDöbeln: Jo jag sa ju det redan på försäsongen. Att det kommer märkas rejält om de drar. Men det var ju absolut ingen fara enligt vissa..
Det ser sämre ut än förväntat. Premiär jag vet. Men det är ju inte så att vi har en trupp och överdriven spets som man bara väntar på skall komma igång..
Montén Python: Samuelsson måste ge Hartmann mycket mer istid nu, han har visat under försäsongen att han går in med en jäkla inställning. Jag vill se mycket mindre av heikkinen, varför är han ens ombytt?
Juel har varit svag på försäsongen och släppt några enkla nu, JJ ska in och stå 3-4 matcher i rad nu.
Det här är frukten av en helt jävla värdelös försäsong, vi har inte en enda kedja som är samspelad och fungerar.
Man är bra naiv om man inte är orolig nu. De som så sturskt pratar om topp 6, eller ens topp 8, får gärna motivera det. Själv har jag svårt att förstå om man inte känner oro för att det faktiskt kan bli kval
Jag tror tyvärr att det kommer att se ut så här den här säsongen. Visst kommer vi att bli bättre under resans gång, men det kommer ju de andra lagen att bli också.
Blake Slåhan: Man är ju lite deppig så här i efterhand. När ryktena florerade om Rickard Hugg från Skellefteå. Jag vet ju vem jag helst valt av dom 2..
Banal: Vill inte lasta Juel, men han ser ut som JJ gjorde stundtals förra säsongen. Försvaret var ju riktigt uselt då också vilket bidrar. 1/3 av alla puckar som lastades på mål gick in.
Blir ännu bättre när skägget är tillbaka