1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601642 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK anno 2003/04

280342 · » Till forumet

Sv: Timrå IK anno 2003/04
kn: Skämtare där! Hoppas vi slipper "Dimman". Finns knappast plats för lyxlirare i ett hårt jobbande lag.

Håckla:
Dahlen ,Starostenko, Pasi, och en slovak då är det sm guld!!!!!!!

Laken:
Tycker din laguppställning ser lite klen ut, men jag hoppas på bättre oväntade värvningar, sedan tycker jag Halvardsson spelat upp sej under säsongen och kan bli bra i vinter.

Timrå IK är dom bästa = Timrå IK rockar fett.

Styf Koskinen
Carlsson Krykov Nordgren
(Samtliga spelare klara)

Rajamäki Svedberg
Söderström Koivunen Hallin
(Alla klara utom Svedberg)

Petriläinen Hansson
Varvio Jinman Sjögren
(Alla klara utom kung Pasi och Varvio)

Jäger Lindström
Matthiasson Hagos Starostenko
(Alla klara utom Jäger och Starostenko)

Övriga: Sundin, Halvardsson

SMÅLAND: Ja vi får verkligen hoppas det! :-)

Laken: Det ordnar sig.....(Pardy)Nubben har essen i skjortarmarna!!

Styf Koskinen
Carlsson Krykov Nordgren
(Samtliga spelare klara)

Petriläinen Rajamäki
(Alla klara utom kung Pasi)

Svedberg Lindström
????? Jinman Sjögren
(Alla klara utom Mathias Svedberg och yttern)

Hansson Halvardsson
Matthiasson Hagos Sundin
(Samtliga spelare klara)

Som ni ser så MÅSTE vi förstärka ytterligare på, framför allt, backsidan! Där är det alldeles för tunt.
Vidare så kräver jag också en etablerad ytter av hög elitserieklass.

Styf Koskinen
Carlsson Krykov Nordgren
(Samtliga spelare klara)

Petriläinen Rajamäki
(Alla klara utom kung Pasi)

Svensson Lindström
????? Jinman Sjögren
(Alla klara utom Fredrik Svensson och yttern)

Hansson ?????
Matthiasson Hagos Sundin
(Alla klara utom Fredrik Sundin och den rutinerade (?) backen)

...Dessutom kanske "Halvard" stannar...?

250kg kärlek: Hör ofta kommentaren : Hur ska dom klara sig utan Lindh, casselstål , Lindman ?? Inga problem ...ingen är oersättlig , man måste komma ihåg att stommen är klar för 2 år framöver. Det kan bara bli bättre.. Nu måste jag lyssna på mer nostalgi musik (typ :Ensamma Sussi)

tokthomas: Varför känns Radio Nottingham icke hockeyrelaterat?

Hur som helst är Jinmans målsättning okej. Att spela i NHL är väl allas önskan som hockeyspelare?

250kg kärlek:Intervju Med Jinman Radio Nottingham: he said that he was sorry to be leaving as he had had a great time here in Notts, but the offer was far too good to turn down.
The main impression I got from listening to the interview is that he feels this move could be a stepping stone into the NHL.

He also expressed the wish that a few Panthers fans could hopefuly make the trip to see him in a couple of games. It's a nice thought

Timrå IK anno 2003/04
Jag vågar inte längre. Trots min besatthet till laget vågar jag inte tippa årets serie. Under året som gått har man liksom hängt med och köpt läget. Trots min tro (oro) – sistaplats och degradering – har laget på ett mirakulöst sätt krigat och kämpat för att främst bevisa sin kunskap för alla besserwissrar runt om i landet men också för mig/oss som tvivlade.

Jag drömmer mig tillbaka och kommer ihåg en diskussion med ”Snabel”, mitt under pågående match (säsongen 2001/02). Jag å ena sida tyckte han var en idiot som smutskastade laget med sitt spydiga och rätt arroganta talspråk, han å andra sidan tyckte att jag skulle se sanningen i vitögat. Varken ”250kg” eller ”Snabel” har synts till särskilt mycket under säsongen som varit. Kanske är det ett bevis på hur fel vi hade? Tala är silver…

• Micke Lind försvinner. Det är illa, men inte katastrof (minns Zetterberg).
• Jindrich lägger av. Det är däremot illa med tanke på killens potential ett par år framåt.
• Henke Eriksson försvinner (Timrås beslut). En jäkla fin kille. Han räcker däremot inte till när vi snackar elitserie.
• Lindman valde Färjestad. Ett fetare lönekuvert gjorde att han inte kunde tacka nej.
• Casselståhl är en gåta likt ett pussel bestående av 2000 bitar…
• Fredrik Andersson har insett sina begränsningar.

Trots allt hyser jag en enorm tilltro till laget, spelarna och organisationen. Med små enkla medel höll vi på att jaga arslet ur Frölunda i semin. Kontrakterade spelare finns kvar i klubben. Tack och lov skriver man numer tvåårskontrakt (eller längre) med spelare man tror på.
MV Kimmo Kapanen 3 år

B Kalle Koskinen 2 år
B Tommi Rajamäki 2 år
B Pär Styf 3 år

F Markus Matthiasson 2 år
F Robert Carlsson 2 år
F Niklas Nordgren 2 år
F Valeri Krykov 1 år
F Christian Sjögren 1 år
F Toni Koivunen 1 år
F Per Hallin 1 år
T Kent Johansson 2 år