1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581117 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06

« · 2304820 Till forumet


Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Jag röstar för att vi gör första målet även i den här matchen, sen tar vi det därifrån.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Knylan: Helst inom 10 sekunder.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Knylan: Hoppas grabbarna lagt gårdagen bakom sig för förutom slutresultatet fanns det lika många frågor, om inte fler, än svar efter matchen. 1:a tycker jag vi är under isen faktiskt, utspelade. Lite bättre i 2:a men ff ologiskt med 3-0 efter 2 perioder. I 3:e går luften av naturliga skäl ur Brynäs. Men det var en match där för en gångs skull fick enkla mål
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
mikenomad: ja, jag tycker att det såg oroväckande ut på många punkter. Passningsspelet under isen, alldeles för långt lag, dålig puckdisciplin vid linjerna.
Enbart tur att vi mötte ett impotent Brynäs, och att vi fick maximal utdelning för en gångs skull.
Med det sagt: det är ok att vara dålig i en match om motståndet är sämre. Och JJ var precis så bra som han behövde för att vi skulle komma undan med tre bergsäkra poäng i slutändan.

Djurgården är riktigt bra nu. Dom verkar ha fått ordning på sitt katastrofala försvarsspel, och det är ett jävla driv framåt. Ska bli hyperintressant att se om Timrå kan växla upp och bemöta det.

Hualigen. 2 matcher kvar på heaven-or-hell-week. 6/9 så här långt får anses vara klart godkänt. Men minst 3/6 mot DIF lär behövas om vi ska kunna sega oss över strecket.
Sen behöver lagen ovanför oss sluta ta onödiga poäng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
mikenomad: Jag tycker spelet mestadels såg bra ut igår. Vi var bra defensivt där vi tryckte ut dom mot sargen oftast. Stängde igen slottet på ett bra sätt. Passningarna kan bli bättre men jag får intyga mig om att dom var övertaggade denna match eftersom det i princip var slutsålt på läktarna. Vi spelade slutspelshockey med vinst i tanken. Syniskt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
mikenomad: Nu är jag här igen...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
DenRöda: 1:a är direkt dålig av oss. Brynäs kändes mkt tyngre, sköljde över oss. Vi hade katastrofala 1:a-pass, fastnade i gapet på Brynässpelare ideligen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Bragd-Birger: Skall dock tilläggas det även var en Riktig plattmatch mot "Cluben" i torsdags. Har en illa gnagande känsla över att Djurgårn kommer mala ner oss idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Tyckte publiktrycket med tanke på drygt 5100 igår var strax över godkänt men inte mycket mer. Ingen magisk stämning, absolut inte i närheten av "6:e matchen mot Karlskrona"-tryck. Jag tycker det blir mkt bättre utan trumman, när klackledaren står i den där fyrkanten mitt i klacken, vänd mot publiken och eldar på. Känns som att klacken har en tendens att bli lite "lata" röstmässigt när trumman är med, luta sig mot att den maler på
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Sputnik: Monumentalt viktiga matcher idag och på tisdag. Inte bara poängmässigt men också ett statement för eventuellt kval mellan dessa lag. Snacka om möjlighet att skaffa sig ett mentalt övertag. Om Timrå möter DiF vill säga.

Som supporter har man oftast en tendens att nedvärdera sitt eget lags prestation och bara se hur motståndarna har "hittat" formen. Timrå har gått starkt på slutet också, det får man inte glömma. Och tittar man på Difs matcher hittar man säkert tusen misstag från dom också och en släng av uselt försvarsspel här och där.

Tror att det kommer bli tillfälligheter som avgör. Skott i stolpen eller innanför? Ett feldömt pp. Ett individuellt misstag. För lagmässigt kommer vi se två lag som gör allt för att minimera misstagen.

Med det sagt räknar man ju ändå - störd som man är - med att alla dessa tillfälligheter ska tillfalla DIF. Det lär bli dom som får ett tvivelaktigt pp i slutet av tredje och inte vi. Sjukt spännande match.

Kom igen nu Timrå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
mikenomad: önskar mera sång och klapp från Västra stå. Nu ska väl inte jag klaga egentligen då jag inte är på plats. Men nog kan klacken lite bättre än igår tycker jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
snushane: Nä och själv satt jag med yngsta dottern på rad 2 mittemot spelarbåset så jag bidrog inte heller i nån klack. Svarade på "Hela hallen...", klappade med samt skrek så dottern tittade storögt och med darrande underläpp vid några felpass samt såklart vid målen. Typ så
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Hur ser publikläget ut inför ikväll?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
mikenomad: genom teven lät det bra från läktarna och kul att se så många supportrar på plats men en sak som jag tycker timråpubliken saknar lite jämfört med andra lag är pressen på domarna. Visst skriks det på domarna men inte i närheten av lika mycket som i Luleå, Leksand eller djurgården. Dessutom går busvisslingarna på domarna över alldeles för snabbt. Tror att vi skulle kunna få fler powerplay om vi kunde sätta högre och längre press på domarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Sputnik: många sektioner ha få platser kvar enligt hemsidan. 1/4 av kortsidan är tomma och hörnen är det många platser kvar på. Kan bli upp mot 5000 ser det ut som. Men om jag skulle gissa så blir det mellan 4500 och 4800
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Sputnik: tror djurgården är mycket svårare att möta än Brynäs. Dif spelar med så mycket vilja nu och är i uppgång med självförtroende. Så det blir inte lätt det här.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
mikenomad: kanske borde bli barnförbjudet att gå på hockey. Risk för traumatiserade barn vars föräldrar beter sig som utomjordingar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Annaaa: Ska vi inte bara bestämma oss för att gå ut och köra över DIF, vinna med 5-0 och trycka ner dom i skorna igen så dom inte svävar iväg allt för mycket med sitt självförtroende. Och vi växer med vårat samt underbart för JJ att hålla nollan. Låter väl som en bra plan? 😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Vad menar folk med att DIF är ett "helt annat lag" nu jämfört med vad de var innan? Och vilka spelare måste vi isf "plocka bort" för att dom ska vara gamla vanliga DIF man känner igen sen vi mötte dem sist?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
DenRöda: Om det tar fart i hörnen under dagen samt att de öppnar översta raderna på kortsidan för försäljning så blir det runt 5000. Men just nu känns det som att det inte blir mer än Max 4500.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
är det någon som har koll på familjebiljetterna? Står att barn får sitta i knä men brukar det finnas lediga stolar bredvid så man kan avlasta gubbknäna lite?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
mikenomad: Hoppas på klackkamp i dag för det bort märklig om inte bortastå bli närapå full i kväll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Labban: för det första så har dom en junior som gör i princip allt framåt. Dom har shl på sin sida iom stockholmshockeyn. Rakshani har fått en pånyttfödelse i samband när Söderlund kom in som en frisk fläkt. Backarna är inte jättefantastiska men målvakten deras storspelar enormt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
DenRöda: Kanske den enskilt viktigaste matchen. Hoppas folk får ändan ur vagnen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Öndulat: Hur gammal är barnet? Köp 2 biljetter annars för att vara på säkra sidan. Går inte att ta för givet att stolen intill är ledig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
tjobba: 3 och 5. antar att 5åringen behöver egen biljett oavsett?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Labban: Schilling, Söderlund, Salak, Forsberg och Gelinas.

Sen så har Junioren Lekkerimäki steppat upp och visar sig vara ganska farlig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Öndulat: Stämmer. 3-åringen får ju sitta i knä utan biljett.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
tjobba: 4200 blir det ikv
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Groggen i högsta hugg!!
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar!!!
Våga slå ” Fjollträsk ” ikväll!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
tjobba: Ingen organiserad resa från Stockholm, så bortastå kommer bli långt ifrån full, då majoriteten av gårdarna i närområdet köper sittplats.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
mikenomad: Ja nog tycker jag det ändå börjar se hyggligt ut på biljettfronten. Trodde ett tag att det inte skulle bli mer än 3500 på kvällens match men nog ser det ut som att det iaf kommer kunna bli runt 4500!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
mikenomad: Nja, några hundra fler blir det nog. Tickar på ganska bra nu. Några hörn kvar där man vill se fler gråa prickar så ser det bra ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Smetovish: Många platser kvar på G, J höger, K höger, K vänster, L höger, L vänster.
I övrigt är det ganska välfyllt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Olle: ja med tanke på att domarna redan har press på sig från Svenska hockeyförbundet så vore det bra om publiken kan sätta lite rejäl press å Timrås vägnar. Om BARA 55% av domsluten går emot så tror jag på bra chans, säg 3-2 i full tid typ
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
tjobba: Kommer Djurgårdens Eköundxsom skadades igår att spela? Kan vara rätt avgörande. Salak hjälte igår så gäller få hål på honom. Varför inte en slägga från Paigin?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
JanneH: vi ser alla bottenlag återkommande ligga långt under sitt snitt gällande utvisningsminuter när dom spelar mot oss. Det här måste vi vända på och börja få utdelning så ja, pressen på zebrorna måste vara total om det ska gå vägen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Zäta75: Eklund missar matchen. Salak är grym. Gillar han som målvaktstyp. Hoppas verkligen vi får hål på honom tidigt annars kan det bli kämpigt i kväll.
Viktigt som tusan är om vi får tillbaka spelare. Måste vara kännbart om vi spelar på fem backar två dagar i rad …
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Har en ungdomsbiljett till dagens match på västra stå om någon vill ha den gratis, jag kan tyvärr inte gå på matchen. Skriv till mig privat så skickar jag den :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
timråultra: Hoppas klacken vevar i gång ”sittplats ställ er upp” innan spelarna kommer ut på isen! Skapar alltid extra tändning och laddning och brukar hjälpa till att få upp sittplatspubliken på bettet!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
FH - avdammad: kom igen Timrå - Vinn idag!
Skicka ner dryga Malmö till kvalet.
Vill hellre ha en riktig idrottsklubb med hockeykultur kvar i SHL än Sylvegårds trötta hop-plock av föredettingar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
div 2b södra: Jäklar vad ni Röglesupportrar är trevliga! Mycket hejarop på oss från er! Riktigt trevligt och uppskattat :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Fan va härligt med hockey igen! Nu kör vi, Forza Timrå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
20:30 ikväll finns det en rätt stor chans att vi ligger sist.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
DenRöda: nej det finns en rätt stor chans att vi lämnar kvalplats. Det finns däremot en RISK att vi ligger sist.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
tjobba: Se upp för Sörensen ikväll och få hål på Salak blir viktigt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Olle: oavsett hur serien slutar känns det nästan givet att vi ska torska idag och ligga sist. Kan hockeygudarna verkligen motstå den frestelsen?

Frågan är hur många poäng som kommer att krävas i år för att undvika kval. Klart över fjolåret iaf, och definitivt över 60. Sjukt jämnt där nere.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Bragd-Birger: Känns tyvärr som torsk dag ja. Men hoppas att vi vinner självklart. Publiken får lyfta laget till ännu en vinst. Årets viktigaste match.

63-64p gissar jag räcker
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Zäta75: Kommit ngn uppdatering gällande Hartmann?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Rip Kirby: var väll en lårkaka? Säkert hur han upplever smärtan som utgör om han ska spela eller ej
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
nästan 3700 sålda för ikväll
Låst ämne

« · 2304820