1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604726 inlägg · 6212 ämnen
2942280 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Haft Romö sedan säsongen 23/24. Har ingen aning om hur han jobbar med grabbarna eller nåt, men det går ju troll i målskyttet & de flesta verkar vilja lite för mkt, så antar att det faller på hans bord :)

SKRIDSKOSKENAN: Jag skrev inte att han inte bidrar till sin lön (men kanske kan tolkas så). Det jag skrev är att han inte är en 2e center, och det håller jag kvar vid. Absurt bra kan jag nog inte hålla med om =)

Patrick Polly: lander bidrar inte till sin lön ? han spelar delvis rabatterat (ryktesvis själv valt) o han är oftast skit bra. har du sett hur lander spelar?
kedjan wedda - lander - hartmann är absurt bra just nu men såklart synd att de inte gjort fler mål

Zäta75: Ja skottstatistiken är inte bra. Men det har nog mest att göra med att vi inte har tillräckligt bra avslutare. Jag har svårt att tro att det beror på vårt spelsystem. I matchen mot LHC var det inte kvalitativa målchanser som saknades.

Det tål att upprepas EP, Wedin och till viss del Lander tar en stor del av vår lönekaka och bidrar so-far inte i paritet till lön. När det inträffar så behöver vi pricka väldigt rätt med alla andra rekryteringar. Som många konstaterat har vi inte gjort det i år offensivt, Genborg undantaget.

Att vi har Lander som 2e center är ett svaghetstecken skulle jag säga. Givet där han står i karriären och formen är han en stabil och och fantastiskt nyttig 3e center (som ifjol). Men 2e center är han inte.

Cobbel: Hade inte googlat på det nej. Bra att de har en mental coach. De kanske borde jobba lite annorlunda med honom eller byta ut honom då. Vet ej om de har infört en mental coach i år eller om det var förra året. Kan ju ta lite tid att få in nya tankebanor.

Tycker iaf i år att vi har vänt underlägen som vi aldrig gjorde de senaste åren. Så det är positivt.

2942280 · »