Maktankan: Absolut.. dels för att man antagligen skulle få stabilitet på ledesidan under några år ...Har varit lite väl turbulent de senaste tre fyra säsongerna. .. freddan blev Ante som blev Olli som blev Tommy... Och nu ännu en ny.. rågat mått eller vad man brukar säga?. Iaf vad gäller tränarbyten...
Stridhsyxa: sjukt onödigt av mig att elda på dig ännu mer, jag ber om ursäkt till dig och övriga skribenter som måste läsa det här utbytet av ordbajsande.
SKRIDSKOSKENAN: Vi får se ..så länge ingenting bekräftats från klubben eller den där skåningen (som oftast brukar ha rätt) så förhåller jag mig rätt skeptisk till "betrodda" och sk "säkra källor". Fast om det vore så så är det en kanonnyhet och skulle innebära att vi äntligen kanske kunde bygga långsiktigt även på tränarsidan. 🙄
Stridhsyxa: Känns som att det här meningsutbytet har kört fast lite. Till nästa vecka vill jag att du tränar lite mer på att skilja på när någon pratar ”generellt” t ex. ”Många tyckte” eller ”den allmänna åsikten” och när någon pratar specifikt, t ex ”Du skrev A” eller ”Jag tycker…”
Om du gör framsteg så ser jag fram emot då vi kan kombinera allmänna och specifika påståenden, t ex ”Jag tycker att många anser…”
Söderöver: Du skrev att Svensson inte varit lika bra som Caslava, det är ju ett ganska öppet påstående. Du menade tydligen att Caslavas övriga karriär utanför Timrå är bättre än Svenssons och jag tolkade det som ”bättre för Timrå”. Jag tycker det blir lite som att säga att Mika Kiprusoff är bättre än Jacob Johansson. Ett otroligt mycket bättre CV än JJ, helt klart, men för vår klubb var han ju bara en parentes.
Jag berömde Skägget för hans starka defensiva talanger som påminde om Caslavas styrkor… räckvidden tex.
Caslava hade en större karriär än Svensson. Erkänd defensiv internationell stjärna (defensiva spelare brukar för övrigt inte landa in på bästa +/-) att vara en defensiv stjärna var inte särskilt mycket lättare förr än nu.
Det var mitt konstaterande.
Jag berömmer Skägget för hans talanger.
Du pratar om vem man får prata gott om, vilka som ska vara viktiga och respekt…
Du är ju på en annan planhalva och tjafsar…
Efter att jag beklagar att skägget inte riktigt kommer fram som man fått se senaste åren…
Montén Python: I Luleå kritiserades han till och från, och är väl där problemet ligger, att han inte klarar av att hålla den där riktigt bra nivån över 40-50 matcher? När han är bra så är han lite ”generalaktig". Sätter stopp i spelet, kylig med puck, osv. Han tar plats i dom flesta lagens topp 4, men någon 1:a back blir ett hack upp för mycket i 52 omgångar.
Stridhsyxa: Du kan ju inte hoppa in mitt i en diskussion utan att läsa inläggen. Han skrev att Svensson inte varit lika bra som Caslava och att den senare är en av dom bästa defensiva backarna Timrå haft i modern tid. Det måste man väl sen få diskutera i ett diskussionsforum eller?