1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607675 inlägg · 6214 ämnen
« · 3005185 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
The great one: Kan delvis hålla med om det! Tycker att han såg riktigt bra ut med sina skottförsök & så i början av säsongen, men på slutet kändes han lite less tyvärr.
Men det kan ju ha med konkurrenssituationen i laget och göra också.

Apropå Modo så får jag ta på mig den, beställde en Biteline pizza och det verkar ju ha tänt lågan hos dem att vilja spela för Karlin eller nåt.

Cobbel: Härligt att höra, alltid känts som Heikki givit 100%. Visar på god karaktär. Biter ihop och kör på. Den ende som har uppsida inför nästa säsong.

Vore det inte lite roligt om Milton Gästrin skulle spela för Timrå nästa säsong. Han är ju Washingtons spelare och de borde ju se en bättre utvecklingspotential i en bättre serie. Plus att han känner ju JVM gänget i TImrå. Men det roligaste med det hade ju varit att Modo hade funnit sig i sin naturliga position som farmargäng.

Knylan: Hade vi värvat Ignberg inför nästa säsong hade jag checkat ut för gott.

RYGG HANS: Heikkinen är faktiskt den jag helst vill behålla av nyförvärven från förra säsongen. Vet inte hur många ribb och stolpskott han hade under säsongen.

Det är skillnaden mot till exempel Lilja och Westfält, de har liksom inte ens tillstymmelsen till att vara drivande i det offensiva spelet.

HV71 total dominans. Kämpa Leksand

roger_sundsvall: Det är lite Timrå över Leksand, de har lägen men backarna dribblar på blå och ställer till det istället för att skjuta.

Jadu: Låter lite som att han vill ha det iaf! Han kändes positiv till Gath.

Lif ser körda ut, 2-0

Rip Kirby: 2-3 nu, hoppet lever! ;)

Cobbel: Då kan vi till 100% räkna in honom. Det som hade kunnat leda till en brytning var nog om han själv önskat det. Jag hoppas och tror det finns mer att ta av.

JonteD: Gnaget reducerar, 2-1.

Cobbel: Nytändning med sin gamla tränare?

Rip Kirby: Faan va Mordor har tur!!🤬🤬🤬🤮 Heja Gnaget (bara mot Mordor)! Kom igen LIF VINN!!🤣🤣🇱🇸

roger_sundsvall: 3-0 Mora.. ser tvärkört ut tyvärr.

Rip Kirby: Ändå fin artikel med Heikkinen. Han är revanschsugen och säger själv att han kan bättre än det som vart under denna säsong.

Maktankan: Jag hade helt fel. Rättning - mittåt! ;)

Rip Kirby: Urstockholmare. AIK:are. Pappa Odd Nilsson.

RYGG HANS: Pappan Ignberg, tror jag är härifrån, men jag kanske har fel?

Maktankan: Jag har svårt att se att Nubben inte skulle ha Ignberg Nilsson på någon lista i alla fall. Har för mig att han var klar för HV tidigt under 23/24 när Nubben fortfarande var kvar, sen var Nubben borta när han väl var på plats. Tror han var skadad en del av fjolåret sen satt han på läktaren, likt många andra ur den där enorma truppen. Kom sen in i kvalet och var lika synlig då som han är nu. Kruxet är väl att vi redan har det rätt tjockt djupare ner i laget, men han är ju en ångvält verkligen.

Rip Kirby: Ignberg Nilsson? Han är väl urstockholmare?

roger_sundsvall: Tyvärr. I år åker Leksand ut och nästa år är det förmodligen vår tur. Går inte att etablera sig i SHL med så dålig ekonomi. Timrås chans på sikt är att satsa! Ny stor arena i Sundsvall! Får säkert skit igen med snack om vårt DNA m.m. Men händer det inte något är vi snart en parantes i svensk hockeyhistoria. Vill vi vara anrika mot Asplöven/Kiruna/Piteå eller spela mot Frölunda/Färjestad/Djurgården? Handlar inte bara bara om publik utan framförallt sponsorer. Spelarna vill bo i Sundsvall. Publiken finns i Sundsvall. Sponsorerna finns i Sundsvall.

Maktankan: Jag kommer ihåg att jag sommarjobbade med hans pappa way back redan på slutet av 80-talet. På Riksost, när dom låg mittemot Gärdeladan. Minns att vi trackade varann typ konstant.. han som sönnsvallare med ett makabert stort mindervärdeskomplex ;)

roger_sundsvall: Tror att leksand vänder detta de kommer rycka upp sig i andra och vinna matchen med 4-2

Joslan00: Helt utspelade

Man skäms över den första perioden, tur vi har Larsson, kunde stått 5-0

roger_sundsvall: total markeringsmiss från Leksand. Typ det Timrå brukar göra…

Hv blÄä 1-0

Ignberg Nilsson är bra hittills i HV. Fyra säsonger i Timrå, kan dock inte säga att jag minns honom.

Jadu: Tack! Verkar gå tungt tyvärr

Hypocrisy: Eriksson nr 45

Finns det någon livestream till U20 matchen?

Det är nästan svårt att njuta fullt ut av kvalet denna gång. Känns som att man utmanar någon hockeygud då.

JanneH: Wedda spelade typ med en arm/axel efter Leksand borta. Först arslet i tre månader och sen det där efter några byten i comebacken. Finns mycket att hämta där om han får vara någorlunda hel.

Hank: jaa visst kval är verkligen inte roligt:/ tur att vi slipper detta skit kval.

Amir Miftakhov: Japp. Man får vara nöjd ändå med denna säsong med nygjorda raggmunkar med fläsk, lingonsylt och öl och kunna avnjuta ångestmatcher ikväll och Timrå är inte med

Hoppas HV åker ut och Leksand blir kvar i SHL.

mattias - 74: krasst är det ju så att det för Timrå är bättre om Leksand blir kvar och HV71 åker ur. HV har så mycket kapital så nån gång prickar de rätt. Timrå behöver inte lag som blir svåra att få nån poäng mot.
Leksands fans är alltid imponerande på hemmaplan - iaf på TV:n. Älskar det vita havet.

mattias - 74: Leksand vinner denna serie mot HV.
Det bara är så.

Linus E spelar med U20 i kväll

Bobby Hahl: Tack för allt stöd, det värmer

Jag snackade med en fd spelare i Leksand igår på den lokala Hemköpsbutiken som bor nära mig som sa att "om" Leksand åker ur är det dödsstöten för klubben och jag är nog beredd att hålla med, sponsorerna tröttnar år efter år när externa finansiärer pumpar in miljoner efter miljoner varje år och resultaten uteblir, att sedan ledningen är ett resultat av ryggdunkande och svågerpolitik är knappast okänt, åtminstone inte för mig

Jag tror på ett sätt det skulle va skönt för klubben att börja om men samtidigt vill jag såklart inte det

När tjomme rekryterade Hedberg så började jag ana oråd, jag ser ut att få rätt

Han är för mycket "leksing" för att träna oss.

Ta in någon helt okänd

Jag skulle gärna se Fredrik Söderström som tränare, även om hans pappa är en legend i klubben så har inte Fredrik något med klubben att göra öht

Jag tror det skulle bli perfekt för Leksand i Allsvensken som SHL

JanneH: Känner du dig tvek på den så kan jag förstå dig.
Levererar de som denna säsong kommer de inte bidra tillräckligt. Men alla tre gör sina sämsta säsonger i SHL, därför finns det ju en möjlighet att de kommer leverera bättre nästa säsong. Såg Westfält hade en gammal säsong med 19 poäng. Kan han och Heikkinen göra personbästa på typ 25 poäng och Lilja personbästa på 15 poäng som det borde gå att förvänta av dem så kan det bli riktigt bra.
Det jag ville förmedla var att det finns möjligheter till förbättring även om vi inte nu vet hur det kommer bli nästa säsong

mattias - 74: Hoppas att ni klarar er kvar. Har flera Leksandskompisar. Vi brukar se Timrå-Leksand ihop.
HV ska bort.

Montén Python: jag ser hellre vilken skräckfilm som helst bara jag slipper se Timrå i playout! 😱

mattias - 74: HV har flera spelare borta. Det finns hopp!
Håller stenhårt på er.

Men lider med dig.
Play out är bland det värsta man kan vara med om som supporter. Jag vet inte hur det är att vinna SM-guld.

Men frågan är om inte känslan av att vinna ett play out bräcker det ändå.

JanneH: Korrekt, men gör han typ 35 matcher tror jag att han åtminstone dubblar årets poäng.

Villervalla: Du kan nog se på Farmen istället för jag tror Leksand får storstryk ikväll

Tom Topp: Jag tycker Play out överglänser hela SHL-slutspelet ärligt talat. Speciellt när ens egna lag inte spelar något av dem. 👍

Montén Python: Ja det är en viss känsla att titta på playout och inte behöva bry sig om hur det går! 😁

« · 3005185 · »