1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01

« · 2416441 Till forumet


Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Didde och Erik A spelar troligen inte enligt lagläkaren till ST.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
T T: Vinst ikväll? Jajamen. Tät jämn match där Timrå vinner i sudden. 4-3 seger👌
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
snushane: hur mår du? Inte vanligt att du "jinxar"!
Har du hög feber, ska jag ringa ambulansen!?😂🤣😭
Men skämt o sido, jag håller med. Fast jag tror det blir mål snålare?
3 - 1, MPS kommer sin "vana trogen" att sätta 3:an i tom bur när Glenningarna tagit ut målisen!❤️🤍❤️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Snart gå plane till värmen men innan dess så skalptera vi Idianerna i EON!!!🌞
Ge oss frid Å vinn ikväll rabbuslingar! 🙏😇
Låt dä rinna lätt i strupuslingen 🎉🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
T T: Inte bra med 2 skador. Det kan rubba laget lite såklart. Hoppas fortfarande på seger, men känns som det blir en torsk ikväll. Det är liksom dags för det nu, hemma och allt ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Zäta75: 2-2 efter full tid, frölunda vinner i ÖT.
Loui har också snabbt kommit in i Frölundas tänk och spelsystem och är den som bidrar med kvällens knätackling.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Zäta75: Ja det här jävla vinnandet kan inte fortsätta, det liknar ju ingenting. Bara en massa harmoni och gullegull på HS och i livet i övrigt. Totalt opåverkad av elpriser och räntechocker. Det är fan dags för lite verklighet nu och det the Timrå-way. Med en stenhård kraschlandning. Nyllet ner i grusslasket, blött och kallt. Jag ser fram mot skademisär, domarkonspirationer och fylleskandaler. Det börjar med 1-5 i arslet ikväll
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
mikenomad: Du kalkylerar så du! Jag ser det som att Frölunda har tur deluxe ikväll. Varenda puck dom skickar in mot mål resulterar i just mål. Vårat första mål kommer i 56e minuten efter att Frölunda slappnar av efter 0-8. Slutresultat 1-8
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Jag får ändå känslan av att Didde kan spela ikväll. Inte 20min dock men kanske mellan 10-15min och Edfeldt kommer spela runt 7min.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
DenRöda: Konstig känsla eftersom lagläkaren sa "med säkerhet" att de missar dagens match båda två enligt tidningen så det där ser jag som uteslutet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Rico01: Jag vägrar tro på det!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
SMÅLAND: ”Jag var nykter i morse men nu börjar det ordna upp sig” - Berra

Ikväll hoppas jag på hemma vinst mot FBK. Denna säsong är SHL mer tufft än någonsin och oron stor men superkul att se TIK stiga mot toppen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
DenRöda: Glöm det
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Modano: Nej!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Är Edfeldt redo att spela 15min? Eller kommer vi maximera speltiden så att Svensson och Erixon kommer ligga på 27?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
SMÅLAND: Skål! Bjuder på kompisgängets utstyrsel när vi ställde upp i årets upplaga av Ölorienteringen i Stockholm. Vi hade köpt en fucking rullstol men vann ändå inte bästa utstyrsel (dock bronsplats i tävlingarna)😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Drygt 4500 biljetter sålda. Vad tror vi siffran landar på i kväll? Nånstans mellan 4900-5100 kanske?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
tjobba: 5000+ trots att det är torsdag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Didde borta 8-10 veckor. Typiskt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
8 veckor på Didde. Fraktur i handjäveln.. KUK
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Didrik Strömberg har drabbats av en fraktur i handen efter att ha blivit träffad av ett slagskott under matchen mot HV71. Vi beräknar i nuläget att läknings- och rehabtiden rör sig om 8 veckor.

Var det inte runt den hära tiden förra säsongen han drog åt sig en likadan skada?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Dubbeld: In med en Back… Nuuu!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Dubbeld: helt sjukt. Igen! Nu jäklar måste en ny stabil back in. En till typ lyytinen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
empa11: Ja herregud ni ser ut att ha trevligt 👍😂😂😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
DenRöda: Didde 10-15 min ikväll fortfarande ta reda på fakta först innan du yrar skit
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Annaaa: Strömberg borde spela med specialhandske i titan som tål puckar.. 🙄
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Dubbeld: Som jag ser på #9 så är SHL en lite för stor kostym för honom att helt kunna passa in i. Han kan absolut spela tufft och låsa fast motståndarspelare längs sargen och få stopp i spelet. Dom bitar som han hittills haft svårare med är framförallt tempot och som en direkt följd av detta även markeringsspelet. Bristerna just här gör att betyget vad gäller Diddi hittills enligt mig blir knappt godkänt.

Att gå med en back kort i åtta veckor fungerar förstås inte. Här behöver Kimmo hitta en snabb lösning, men den får inte vara panikartad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Modano: Didde ska spela ikväll Modano, Fake news att han är skadad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Synct: Haha ja även du !!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Synct: Ja han spelar! Mörkläggning!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Modano: Tagga ner.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Då lär ju Edfeldt få rätt mycket tid på isen idag. Hoppas Melander får chansen som extraback nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Hahl Bundy 2.0: Ja nu blir det intressant att se om Kapanen kan trolla fram nått som passar plånboken.
De där prognoserna brukar ju vara glädjekalkyler så lika bra att räkna med 9 veckor. Det innebär att vi egentligen behöver 2 backar in! Typiskt ändock när Didde börjat komma in i grejerna ordentligt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Annaaa: Detta var mycket dåliga besked! Vårt spel faller inte samman utan Didrik. Däremot är han en kugge som behövs. Inte lätt att ersätta rakt av sådär bara. Edfeldt lär få mycket speltid nu tills vi hittat en ny back. Hoppas att detta inte innebär att vi tappar en massa mark i tabellen bara.

Nu är det en no brainer. En ny back måste in så fort som möjligt. Inom 1-2 veckor senast.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Zäta75: Alltid tråkigt med skador, men av backarna vi har känner jag ändå att det är tappet som gör minst ont kvalitetsmässigt. Men tråkigt för Didde med en till liknande skada.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Synct: jag vill påstå att vårt boxplay blir väldigt lidande av detta. Didde tillsammans med Erixon är vårt bästa backpar i den spelformen, och bakom ser det tunt ut. Visst perte gör ett stabilt arbete men jag upplever inte boxen som lika tight när han är inne. Därefter tappar vi alternativ ganska så snabbt. Eronen, lite för trög och liten, Stenqvist inte tillräckligt positionssäker. Lyytinen dock har jag inte hunnit bilda mig en ordentlig uppfattning om än i PK. Oavsett så blir vi lidande av detta
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Håkkybåkky: Dags att skola in Bojan eller Blomman som back nu då tills vi får en fullgod ersättning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Håkkybåkky: Tabellen nedan talar sitt tydliga språk. Har sorterat på istid/insläppt mål. Alltså ju högre siffra desto längre spelar du utan att släppa in ett mål.
DIdde i topp
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Villervalla: Blomman har jag varit inne på kanske kan skolas om till back. Nu behöver vi en center i 4e så det blir nog det istället ikväll men på längre sikt beroende på hur länge EA blir borta är det nog ingen dum tanke
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Håkkybåkky: Visst Didde är bra, men han gör ju även endel misstag. T.ex hur han var passiv mot Skellefteå i BP och istället för att stöta lät deras forward måtta skott hur länge som helst som sedan också blev mål. Sen drar han på sig endel onödiga utvisningar. Ser gärna Didde tillbaka så fort som möjligt, men tror inte det är någon katastrof. Men något måste göras, var nog många som tyckte backsidan var tunn redan innan skadan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Skola om eller värva eller köra på 5 till 6 Vi har inte en topplags ekonomi lån kan vara kortidslösning
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Hahl Bundy 2.0: Filuren?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Hahl Bundy 2.0: Som jag trott börsen är rätt tom. Hoppas och tror dock inte på Westerlund som ST spekulerar i.
Såg nu Västervik vill sälja av Brickley redan nu. Kööp Kapanen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Sputnik: ska höra mig för ikväll om det är Westerlund min "källa" menade
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Jag har ju till stor del blivit imponerad av edfeldt så hoppas det går bra ikväll och att han får chansen att visa vad han går för!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Sputnik: Fille Filur vet jag inte… Brickley har jag absolut noll koll på.
Nån AHL: are precis utanför NHL då?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Hahl Bundy 2.0: Jag tar hellre Asplund från Almtuna över Brickley.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
DenRöda: Jag tar hellre Erik Karlsson, San José, före Brickley.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
DenRöda: Vi byter Blomman mot Sklenicka 👍
Alcén verkar ju helt slut i huvet när man läser Brynäs gb så det går han säkert med på. 😊
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
DenRöda: Har sett väldigt lite HA i år skall tilläggas, Almtuna sitter väl också rejält i ekomisk kris va? Kanske blir nån sådan lösning från lag i HA. 👍
Låst ämne

« · 2416441