Ikväll behöv vi int nån annalys! Vi ha chans tä 3 p...Vi ge bort 2... I torsdass ha vi chans på 2 p å ge bort 1 p... Halva grunnserien spel...plats 8.... Vi ä int bättr i vinter tyvärr! Bryt å kom igen 💪💪💪
vonDöbeln: Jag vill inte läsa nått om att Forsmark har mycket över 100k i månadslön nästa säsong. För då tappar jag det. Med tanke på att Nubben påstår att det inte går att hitta bättre back för pengarna.
Skulle vara kul att jämföra Friejs och Forsmarks lön. 2 skilda framtidsutsikter på hockeykarriärer, milt sagt.
Labban: Du kan inte på fullt allvar tycka att han har ryggen fri för de förlorade två poängen. Nä men alltså ALLVARLIGT?? Det GÅR inte att tycka så????????????????????????
Blir nästan förlamad i armarna av att jag inte kan ta till tillräckligt starka ord för att förklara hur orimligt det är att ens skriva så????????????
Andersson: Hade Forsmark (tror jag) bara klivit fram på blå och lagt ner pucken hade Timrå vunnit. Istället fegade han ur och gav upp innan han ens försökte.
Nåväl, i år siktar vi på att undvika kval. Nästa år siktar vi på att vinna ett kval och året efter det är vi definitivt tillbaka i Hockeyallsvenskan. Passa på att njuta så länge det varar. Det tänker jag göra i alla fall.
Nisse på Mon or: Det går inte att få igång något som har ett bäst-före-datum på Reinfeldts tid.
Det absolut värsta med situationen är ju att vi sitter fast med kontrakt på 6 (!!!!!!) spelare som inte håller måttet. Westfält Pääjärvi Lilja Levinsson Heikkinen Forsmark
Vi har även ett kontrakt som säkert är dubbelt så dyrt som han gör skäl för på Emil Pettersson som även det gäller över nästa år och kommer göra att budgeten är pytteliten för att förstärka laget.
Hänger inte usel straffläggning ihop med förmåga att skjuta? Har Timrå nån frwd som kan skjuta ö.h.t. Westfeldt kunde i dag. Varför fick inte han ta en straff?
Ja, han är lysande i matchen. Men när det väl gäller i avgörande läget så håller det inte. Han får inte släppa den. Dags att spela in Juel nu resten av säsongen.
Andersson: Folk gillar göra det enkelt för sig vid förlust och skyller allt på målvakten. Har alltid varit så. Är ju mycket mer komplicerat att se bristerna i det egna spelet.
Hank: Håller inte med gällande JJ. Tycker överlag han gör en bra match. Djurgården vinner skotten och har många bra lägen. 2 insläppta mål under ordinarie tid är klart godkänt. Forsmark kan jag dock hålla med om.
Hank: Haha vi vinner en poäng tack vare Johansson ja vet sista målet ska han ta men va fan gör Forsmark och hur många segrar har världens bästa målvakt Juel 1av 9 haha om den sopan stått alla matcher plats 13-14 nu
Förstår fortfarande inte coachingen, 2 min kvar 5 mot 4. Behöver inte göra mål utan ha spelskickliga spelare. Man ska välja 1 eller 2 backar, första val är väl Hardegård sen Nässen alternativt 4 forwards??
vonDöbeln: enda förklaringen till att Pääjärvi och Lilja matchas stup i ett är nog att man vill få i gång dom. Men till vilket pris? Tur att Leksand och HV är så usla. De måste vinna varannan match ända till slutet. Det klarar de aldrig. Nu måste Nubben tänka om inför nästa säsong. Varken frwds eller centrar duger.
Laken: Ja livrädda som vanligt kasta bort 3 pinnar tack vare ett dårskap att spela mjuka snälla Forsmark när man ska stänga spela PP när det ska avgöras. Johansson gör ett misstag men utan han har det varit noll poäng bara hoppas på topp 10 och åttondelsfinal nöjd jag så topp 6 bara glömma
Dahlén, Genborg, Sundin, Freij, Eriksson, Hardegård och Nässén kan omöjligt vara sämre straffläggare än Lilja, Pettersson och Pääjärvi. Pettersson tyckte tydligen också det var jättekul att missa pucken på sin straff. Enda gången har skrattade under matchen.
Zäta75: vi behöver inte räkna ihjäl oss. Jag tror på våra grabbar. En rejäl vinstsvit framöver så är vi med. Vi har visat att vi kan slå vilket lag som helst. Det räcker så. VILA GRABBAR OCH ÖKA SJÄLVFÖRTROENDET. KAPACITEN FINNS DÄR! HEJA TIMRÅ!!!!
Nä den var fin, synd han inte tog det som krävdes istället bara. Ett simpelt skott med fri sikt i det där läget ska han ta 99 av 100 x. Men han har det inte i sig. Därför är Juel nr 1 i min bok vid avgörande lägen.
Djingiskahn: Om man på egen hand har satt laget i förlängning till att börja med så är det inte värt ett jävla dugg att man gör en stor räddning i sagda förlängning.
Nej, idag är Johansson syndabock på egen hand och skall absolut inte på något sätt hyllas.
The great one: Bara det att det inte var fri sikt, vilket syns på reprisen. Egna spelare skymmer i skottögonblicket. Han kanske borde tagit den ändå, men rejält mycket svårare att ta en puck när man inte ser spelaren som avlossar skottet.
Man fattar inte hur Forsmark tänker vid linjen, varför inte bara ta pucken och åka tillbaka och börja om? Helt snurrigt att inte Tommy trycker på att inte chansspela där....sen glömmer man spela på kropp , istället backar man och skymmer JJ .... Men 12p ner till HV
The great one: Håller med SHL sämsta player fröken Lilja må lägga en straff men va i helvete gör fanskapet i övrigt få speltid i pp box och inte bry sig ett piss måste bort omg hoppas Karlskoga tar han tillbaka för en bra uppgörelse
Bragd-Birger: Enda rimliga anledning till förlängningen av Forsmark måste ha varit att det var Black Friday-rea på hans kontrakt. Typ 75% off det tidigare kontraktet.
Pääjärvi, gör en ok match ikväll när han får lira i första. Men ändå, 450+ NHL matcher, och han har gjort 1 assist efter halva säsongen. Han är väl bara 33 år även? Måste vara någon form av bottenrekord för en sådan spelare.
Haha. Man fegar bort poängen, både på isen och i båset. Fy faen, vilken ynklig uppvisning. Man har verkligen inte psyket.
Tre år på Forsmark är ett jävla skämt. Hur i helvete? Den som inte fattar att vi är i behov av nytänk innanför sportchefsvästen är fan speldummare än Simon.
Fantastiska straffar! Bästa skyttarna, med största modet! Dom såg inte alls livrädda ut. Att EP inte ens fick iväg pucken är symptomatiskt för hans attackpsyke. Men kollar man på statistiken blev det säkert mål.
Nej, det här blir en vaskad jävla säsong på temat "kul att vara med". Hoppas vi förlänger med TS så att han verkligen kan sätta defensiven till nästa säsong. Tycker att det fortfarande finns lite oroväckande offensiva tendenser i några spelare som borde gå att slipa bort.
Nu blir det riktigt härligt med uppehåll. Slippa den här dödgrävarhockeyn och försöka stålsätta sig inför att bli ä n n u uddlösare under J-VM. Hoppas vi lyckas ta någon poäng!!!1
Vi ha chans tä 3 p...Vi ge bort 2...
I torsdass ha vi chans på 2 p å ge bort 1 p...
Halva grunnserien spel...plats 8....
Vi ä int bättr i vinter tyvärr!
Bryt å kom igen 💪💪💪