1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612629 inlägg · 6214 ämnen
3027954 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
SKRIDSKOSKENAN: jag är iallafall glad att jag inte är med och betalar deras löner! För snacka om trötta gubbar!

Karlsson74: ja kommer alltid förvänta mig mer av de som har arbets namnet ”experter” oavsett vilken tidning dom jobbar på.

men så här kommer det se ut hos andra tidningar med är jag rätt säker på . allt som kommer att nämnas är vilka vi har tappat o att vi därför kommer komma sist.

SKRIDSKOSKENAN: har man lärt sig hur Aftonbladets skribenter fungerar är det normalt . Fast du tycker kanske annorlunda?

Jåkkinen: Precis och att man tror löven kommer att gå bra som nykomling bara för att Brynäs och djurgårn gjort det åren innan ..typ..Trots att löven i princip saknar ett halvt lag just nu . Och trots att Löven tappade en av sinabästa spelare Dower-Nilsson till Frölunda .behåller nån trött finne och ska bygga vidare med Lundin som center i nån femma trots att han visar sig vara medioker på SHL nivå . finns väl ingen seriös analys i dag som säger att löven har större chans att lyckas undvika kval än vad Timrå har. .

Karlsson74: de är ju säkert jätte härligt för dig att tycka att de är helt normalt o inget man ska tala om att typ 3 av 4 experter hos aftonbladet är mest orolig för timrå trots att hv helt saknar ledning o knappt har ett nyförvärv på plats, linköping har tappat minst samma spets o har troligtvis lägre budget i år, eller att björklöven ska värva in 10-15 gubbar till ett lag med annars ha-spelare. även att dif ev tappat alla sina junior stjärnor som bar dom stora delar av säsongen samt sin poängbästa back bör kanske nämnas.

ja tycker iaf att man kan förvänta sig mer av såna som jobbar med att tycka om såna här saker.

Karlsson74: Det är ju helt otroligt att man kan häva ur sig att det blir kvalspel för Timrå men att Löven kommer klara sig bra när dom inte ens har ett lag på isen ännu. Blir påmind om varför jag inte läser den där blaskan iaf.

SKRIDSKOSKENAN:feta analyser har ju annars aldrig varit starka kort hos sportbladet.. varken när det gäller topplag eller bottenlag. Så inget konstigt på så sätt. Är det tex inte Sportbladets på proffsskribenter som roar sig med att basunera ut sina "kamikazetips" långt innan trupperna är satta?

Karlsson74: men nu var de den magra analysen vi får jag framhävde eller hur ? inte det faktum att vi tippas i botten

SKRIDSKOSKENAN: inget konstigt att vi nämns bland de lag som kommer att få det tufft..sagt det länge att det kommer att bli så .

3027954 · »