1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581144 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19

« · 2408385 Till forumet


Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Sällan har väl så många biljetter sålts till en hemmamatch vi med ALL sannolikhet kommer förlora (enligt mig då…)?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Nu släpp vi Galan igår å ladd för match i EON imon!!!
Strax öppna bolage å helgdrickat ska investeras!!
Låt dä rinn lätt ikväll rabbuslingar!!
Timråååå Timrååå vi ska supa vi ska slåss…..🥳🎉
Trevlig helg!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Fullsatt imorrn och man är på plats o ska svinga lite bägare. Blir garanterat torsk. Möller gör 3-trick.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
SMÅLAND: Skål på dig, känns som er match är den säkraste ettan på långan imorn😎🍻
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Timrågogogo: jag tror att Möller är lika blek som han var i landslaget och att Halloran gör 2 kassar.
4 - 2 till Timrå💥❤️🤍❤️💥
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Zoogin62:

Är det nu man skall spela Möller som 1:a målskytt samt spela att Skellefteå vinner med minst 2 mål ;)

polaren skrev något liknande om någon spelare i motståndarlaget förra gången och då gjorde han 4 poäng haha

Sådant här alltid roligt att följa, antingen är det Jinx på supernivå eller så är Oskar blek ;)

Lycka till
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Nej nu tycker jag ni ska ta vinna emot Skelle, ta lite poäng från dom tack!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
mattias - 74: Jag tror inte på jinx/antijinx.
Bara skrock eller vidskepelse. Jag är säker på att varken laget eller tur/otur påverkas om man som jag alltid tror på vinst, eller som många i detta forum "säger" att dom tror på förlust!
Älskar mitt Timrå lag!
Spela 4 - 2 och tjäna en slant!❤️🤍❤️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Nooky: det är lugnt!👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Zoogin62: 1-6 förlust.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Jadu: Timrå IK - Skellet 1-13 långt upp i Mumindalen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Zoogin62: vinst med över 2,5 mål spelat, mer julklappspengar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Rip Kirby: Vi har tränat och rehabiliterat i två veckor. Tempot och passningsskickligheten lär vara sådär… Saik hade CHL-match i veckan. Det kommer att märkas väl, främst i första perioden. Kan vi hålla något så när tätt där, är vägen öppen…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Rip Kirby: Imorgon ställer vi upp med ett hel svenskt lag våra 2 importer är skadade!!! Det kommer att blir en jämn match men ska jag tippa så tippar jag 3-2 till oss men jag är långt ifrån säker.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Saik-Småland:

Måste ge Skellefteå att ni har grymt coola matchställ och ett riktigt snyggt klubbemblem i all sin enkelhet. Svart och gult är snyggt ihop. Coolt även att ni bara kallar er AIK och därmed ger fan i allt vad Solna heter. Respekt också för er ishockey och framgångarna på sent 1970-tal och på senare tid. Ville bara få det sagt.

Tippar bortaseger med ett par mål och kanske att dödsstöten sätts i en tom kasse, även om hjärtat säger något annat. Ingen vet var vi står efter uppehållet och troligt är väl att vi lär vara rätt tröga i starten mot ett lag som ändå har Europa-matchat.

Har just inga förväntningar alls, men blir ändå besviken om vi torskar…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
En annan cool sak med SAIK var att de aldrig brydde sig om att kalla sig för Skellefteå Gold Miners eller något i den stilen. Körde bara på som AIK och med samma fina klubbemblem. Respekt för det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: hade Skellefteå spelat i Elitserien när alla klubbar ändrade sina namn så hade Skellefteå också gjort detta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: Håller inte med!
Gult är fult, helt enkelt!🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Zoogin62: Jag tror inte heller på skrock, däremot så tror jag på förlust för att inte bli så besviken efteråt eller att glädjen blir desto större vid vinst. Naturligtvis hoppas jag på vinst varje gång men är även realist och vet att man inte kan vinna jämt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Faktakollen:

I vilken serie spelade Timrå IK när vi bytte namn till Red Eagles?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Zoogin62:

Håller delvis med. Använder aldrig gult själv. Inte någonstans. Men funkar jävligt bra i Skellefteås matchställ. Vilken annan färg hade matchat svart lika bra i deras fall? Ingen. Så briljanta undantag finns.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: Division 1 Norra. Säsongen 1995/96. Där i kring någonstans tidsmässigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Söker 2-3 sittplatsbiljetter bredvid varandra till morgondagens match om någon har fått förhinder.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: Var väl i slutet av 90-talet så det lär ju ha varit i dåvarande div 1 norra
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: Gul och svart är snyggt, det är därför man är obotlig Kubare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Rip Kirby:

Precis. Var det jag menade. Inte bara SHL-klubbar fick för sig att testa löjliga namn. Utan de flesta. Men Faktakollen har dålig koll på fakta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: "Timrå IK återtog sitt namn inför säsongen 1995/1996 och spelade som "Timrå IK" fram till att man antog namnet "Timrå Red Eagles". Man spelade under namnet "Red Eagles" under hela 00-talet där man spelade semifinal tre gånger och kvartsfinal fyra gånger."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
mikenomad:

Ja, typ 96-97. Var en retorisk fråga. Faktakollen påstod att Skellefteå behöll sitt namn bara för att de spelade i norrettan, så ville kolla om han verkligen visste vad han pratar om.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Villervalla:

Funkar för Kuben med. Svart och gult är klassiskt i sportsammanhang. Svenska landslaget ser okej ut i mörkblått och gult, men inte lika snyggt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: "Skellefteå AIK, Skellefteå AIK Hockey, är en idrottsklubb från Skellefteå. Ishockey togs upp på programmet först 1943. 1985 blev ishockeyn fristående och klubben bytte namn till Skellefteå Hockey Club, men 1991 återtogs namnet Skellefteå AIK."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Rip Kirby:

Som sagt, ville bara kolla Faktakollen. Har alltid ansett att Skellefteå AIK haft stil och klass. Varit lite avundsjuk på deras ställ och emblem. Men vi har våra stiliga tallar och medelpadska färger. Ligger självklart närmast hjärtat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: TImrås hemmaställ är det snyggaste och bästa i hela SHL!💥🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Rip Kirby: En ganska så gräsligt ful logga 🙈😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Zoogin62: Jag håller endast med eftersom jag är färgad. Vore jag helt neutral hade jag verkligen inte tyckt det
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Rip Kirby:

Okej, då har de också gjort ett snedsteg. Skellefteå HC var dock inte lika pinsamt som Red Eagles m m och dessutom längre tillbaka. Typiskt nog fortsätter Malmö med sitt Redhawks in i det oändliga. Ensamma om det där tramset numera? Vann ju sina SM-guld som Malmö IF, så fattar inte varför de tar tillbaka sitt ursprungliga namn. Men de verkar sitta fast i skiten för evigt…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Zoogin62:

Bortastället är för jävla snyggt det också. Detta medelpadska kommer fram ännu mer i det. Har så svårt att bestämma mig i det fallet att ingen replika ännu har blivit beställd. Och dessutom, när fan ska man få chansen att använda tröjan när man knappt har chansen att se några live-matcher?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Rip Kirby:

Ja, fy fan! Hade alldeles glömt. Men det mesta vad gäller matchställ på 1980-talet såg för jävligt ut. Decenniet som Gud glömde…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: svenska landslagets matchställ är ju asfult (gult). Kom på mig själv att hålla på Schweiz o Tjeckien under Karjala cup. Snygga dräkter!
Återigen, gult är fult!🤢
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: och då är ändå våra ställ i år direkt influerade av våra ställ under 80-talet ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Vad tros om Oliver Johansson? 4 poäng på 13 matcher i Löven. Hur ska O.J. kunna slå sig in på 2 kedjor i Timrå kommande säsonger. Eventuella nyförvärv torde väl gälla breddspelare till 3kedjan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
angeroath: Här har du föregångaren:
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Zoogin62:

Överens om att gult är fult (i sig självt). Men vidhåller att det funkar bra i kombination med svart. Kollade inte på Karjala Cup. Har bara väntat på morgondagens match. Blir hesgoal.com som vanligt…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Zoogin62: Håller med. Hade inte fotbollslandlaget vita dräkter med gula å blå inslag? Skitsnyggt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Rip Kirby:

Dagens ställ har mer klass. Med TIMRÅ i rak stil och utan blå brallor. Återigen, 1980-talet dög fan i mig inte. Angeroath, blicka i så fall tillbaka till 1970-talet. Känns som att dagens ställ påminner mer om det i så fall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Zoogin62: Får vi bara loggan framtill så definivt👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Rip Kirby: njaa, det här stället är nog närmre som föregångare
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
angeroath:

Där har du hittat nåt! Är det Christer Sehlstedt eller? Snyggt ställ!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: njaa, håller inte med om den historieskrivningen. 70-talet var mer genomgående rödvitt. Det rödvitblåa och medelpadsskölden över hjärtat är Timrå IK 80-tal.
Sen finns det säkert undantag i båda årtiondena som bekräftar regeln ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
angeroath: Men där har vi den, tack! Jag sökte efter rätt tröja men hittade inte rätt. Good old Christer Sehlstedt skojar man inte bort 👍😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
angeroath:

Gillar det genomgående rödvita också, alltså 1970-talets variant. Men årets blå inslag är så snyggt minimalistiska och framhäver landskapet på ett klädsamt sätt. Okej, inte meningen att låta som en recensent av kläddesign, men svårt att inte bry sig när det handlar om ens favoritlag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
angeroath: Tidigt 70 hade man iaf rött med vitt i Detroitstil, undrar om man inte hade endast blå ränder på damaskerna. Hade man inte även hemmaställ ett tag som var vitt med rött?
Låst ämne

« · 2408385