1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606079 inlägg · 6214 ämnen
« · 2994997 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Djingiskahn: Men herregud vilket svammel. Nubben och Torines tappade sugen för att det var negativa kommentare här inne? Är du full? Torines var dessutom högt uppskattad. Du hittar ju bara på en massa.

Att klaga är lika med nättroll? Även om det är konstruktiv kritik?

Djingiskahn: Men man måste erkänna att ca 20 säsonger som sportchef/general manager i Elitserien/SHL och som bäst semi är lite klent tracking record, men jag gillar Nubben ändå.

Djingiskahn: bra skrivet. Gnälla är alltid lätt, men att komma med något konstruktivt är svårare!

Barkborren: Till skillnad från dig så litar jag på Nubben. Den här föreningen har mycket att tacka Nubben för. Jag har sett hur han tagit hand om vilsna grabbar och fått dom att trivas i de allra flesta fall. I vart fall har han alltid gjort vad han kunnat och mer därtill. Ni anonyma nättroll som sitter här o klagar önskar jag inte ha i ledningen kan jag säga. Labila människor passar inte in i den här branschen. Det var mycket tråkigt när ni gjorde så både Torines o Nubben tappade sugen för några år sedan. Jag är mycket glad att Nubben är tillbaka. Han är ryggraden i föreningen. Men visst kan du tipsa honom om vad han borde göra. Men ring honom istället för att sitta här o klaga.

snowden: Se o lär Nubben! En del av jobbet du åtagit dig med obekväma beslut
Uppladdat:

500x0-screenshot20260301-182204.png

Tom Topp: 4/5 i betyg ?
Uppladdat:

500x0-img0620.jpeg

Andersson: fortfarande flera år sedan man mötte ett HA-lag i kval.
Har varit playout mellan lag 13-14 flera säsonger.

Andersson: jag har hört att det är mycket roligare hockey i HA! 😉

roger_sundsvall: Nästa blir kul, kval mot Kalmar

roger_sundsvall: är det verkligen så? Jag var då orolig för kval på förhand med detta lag, men de överpresterade ju länge, mkt tack vare Dahlens målform. Nu kan han dock få köra rehab istället för spela tycker jag! Som det ser ut undviker vi ju förhoppningsvis kval och kan till och med få spela vidare, gäller dock att hitta spets till nästa säsong, stor utmaning!

hela säsongen, ett stort mörker

Karlsson74: ja nu känns det ju mest som man får sitta och hoppas att lagen bakom också torskar en massa

Stridhsyxa: som sagt. Det är svårt att se att Timrå skulle vinna någon av de resterande.. Brynäs är i form...och ingen av Frölunda Färjestad borta skulle jag tro på poäng.
Svaga Öret borta med vårt bortaspel men ett örebro som Timrå alltid historiskt haft svårt med. Nja.. sista match växjö hemma.
Tvek på den med.. Är större chans att ät ägg tar 6 poäng och kliver om...och att vi blir ett ingenmanslag än att vi behåller vår 10:e plats.

Nisse på Mon or: Allt kan hända. Enda sättet att vara säker är att lyfta sitt egna spel och det verkar vara bortblåst.

HV kanske inte går rent. Men jag kan se att Timrå förlorar resterande.

roger_sundsvall: sen 3 raka borta?

Stridhsyxa: HV tar inte 3-poängare i 4 av 5 matcher. Och om de gör det räcker 2 poäng för Timrå.

Brunäs på tors.
joo tjena

Andersson: i teorin tror jag vi kan hamna där men orkar inte lägga ner mer energi än laget gör i sina matcher på att räkna ut det.

Stridhsyxa: Alla bottenlag vinner allt och möter dessutom inte varandra?

Pinsam insats i går. 10p + målskillnad ner till kval. 15p kvar att spela om. Fortsätter vi som i går så blir det kval. Praktfiasko med poängen vi har haft.

Sv: Timrå IK - HV71 2026-02-28
Cobbel: Fast han har väl rätt? Inte släppte Dahlén klubban pga axeln? 🤔

Montén Python: Han går vidare till finalen, där Shinnimin har startnummer 1

Cobbel: Du nämnde inte ens mästarnas mästare i Bromé!

Per HApps: Kaffe? :-)

Wilhelmsson: En tackar som varmast! Det är skönt att ha en expert på ämnet som kommenterar :)
Med en sån som Shinnimin i laget så måste ni ju vara närmast professorer hela högen nu!

Det finns två-tre situationer där vi blir utvisade med (i denna match) har du möjlighet att se över dem med?

Villervalla: Så du menar på allvar att "Han släppte klubban när han fick ett slag på den för att undvika att förvärra axeln."

Eftersom han släppte klubban nästan en sekunder efter slaget så innebär det att det är klubbans tyngd som "förvärrar axeln" .... du hör ju hur sjukt det låter, orkar han inte hålla en klubba så borde han inte ha spelat matchen.

Du försöker på en riktigt krystad förklaring för att dölja en embellishment situation.

Hypocrisy: Ja..Om jag inte minns helt fel fick väl den där Frederik Innala i princip sparken i oktober?

JonteD:
Älskar engagemanget. Det är fint hur vi alltid löser komplexa föreningsfrågor med CAPS LOCK och utropstecken.

Jag tycker vi tillsätter en ny styrelse bestående av några från kommentarsfältet. Vi kan ta besluten mellan periodpauserna och finansiera allt med swish och kaffe i pausen.

Har nån fått sparken än?

roger_sundsvall: HÅLLER MED DU TILL 💯% vi måste ha en ny ledning för denna förening annars spelar vi i samma harvförening som Mordor!!!🤬🤬🇱🇸

JonteD: Torines kom tillbaka, du är saknad

roger_sundsvall: Vi anhängare till detta laget som finns i våra hjärtan elr hur!!! MEN NU MÅSTE VI FÅ BORT DENNA DÅLIGA LEDNING SOM BESTÅR AV SYLTRYGGAR SOM INTE VILL GÖRA ETT SKIT FÖR DOM HAR JU BETALT AV OSS SOM KOMMER PÅ MATCHER O KÖPER FIKA O BIDRAR MED ALLT VI KAN!!!!!!!!AVGÅ FÖR HELVETE O LÄMNA PLATS TILL NÅGRA SOM VILL LYFTA TIMRÅ IGEN!!!!!!!🤬🤬🤬🤬🤬🇱🇸🇱🇸🇱🇸

backlund o nubben myser, vi är kvar i shl
Lallare*gör oss en tjänst, avgå
amatörer, man blir bara förbannad
långa kontrakt skrivande= hål i huvudet

Karlsson74: Ja en 1:a back är saknad. Helt klart.

Ambitionslös förening. Man får hoppas att laget mot all förmodan lyckas överleva nästa säsong med hemvändare som är närmare korpenålder än elitålder.

Kravställan = 0

Smörgåsen : Skulle nog sträcka mig så lång att säga att vi skulle haft in en klar 1:a back...nån som är bättre än Hardegård. Någon som sticker ut. Freij skulle absolut kunna bli en sån om han får stanna några säsonger.
Inget jag tror på.. men man kan ju iaf få önska.

helvete så förbannad man känner sig efter idag, stress

Tror allt börjar längst upp
ledningsfråga

Stridhsyxa: Scenariot att vi tappar Eriksson EP och Dahlen kanske även Genborg kanske inte är helt omöjligt ändå?
Kvar sitter vi med Svarte Petter ..Lilja Pääjärvi Westfält och en Wedin som spelar 35 matcher en normal säsong ...😬

Karlsson74: Freij kan ändå ta fina kliv, men sen är det ju en hel drös med spelare som måste ta kliv för att det ska funka, tänker på Sundin, Forsmark, Barkemo, Hallquisth. Sen Svensson och Strömberg på det. Svensson ser ut att ha gjort sitt. Strömberg är Strömberg. Fattar att man vill utveckla spelare. Men det saknas tydligt en topp2 back i laget inför nästa säsong just nu.

Stridhsyxa: Ja det är lite läskigt när man inte vet hur dom tänker. Men vill tro att dom ser ett till år i SHL där han har stor chans att ta en plats som 2a center som en väldigt bra plats att växa på.

Smörgåsen : Tror tyvärr att klubben är så korkad att man kör och anser hardegård vara vår 1:a back oavsett hur uselt han spelar. Barkemo och Hallquisth blir de enda nyförvärven ..och så hoppas man att Freij och Forsmark får nån djävulsk utveckling. Att Svensson åter blir Svensson över sommaren ..osv osv..Nubben har aldrig i mordern tid prioriterat vår backsida. Men vi har iaf SHL:s billigaste backuppsättning. Alltid något.

Stridhsyxa: det är väl röda tråden med senaste årens tränar cirkus…

Det kanske var för hårt under Olli.

Johansson tog ju stryk tydligen.

Det kanske var för hårt.

Men lika hårt som det var tycks det mjukt nu.

Ett mellanläge kanske det går att hitta…

Jag tycker bortaspelet över hela säsongen visat att inställningen i laget faktiskt inte är bra nog.

Jag menar inte att dom vill torska, det vore galet men Tommy har tjatat om dom små marginalerna hela säsongen och han har helt rätt, ändå lyckas han (eller någon annan ledare för den delen) leverera spelare redo att spela.

Hur många matcher har vi varit snäppet mjukare än våra motståndare, lite mer passiva, taktiskt kanske man ser ut att fokusera på att låta motståndaren matta av sig men sedan upptäcker man naiv positionering av tredjegubben offensivt, loj inställning i defensiven men utsträckta klubbor och ryggsäcksmentalitet, backar som inte kan åka med pucken, inte slå ett vettigt första pass för alla 3 i kedjan åker i skugga…

Och det där fokusera på försvar mot stark startande motståndare övergår till tillbakatryckta utan eget spel…

Sedan kommer en push när motståndaren slår av och börjar spela på resultat…

Det är ingen fuck you mentalitet alls i Timrå i år och det trots att vi helt saknar material för att dominera spelet…

Jag förstår inte, jobbar Tommy efter devisen att vi ska spela ut motståndarna? Spelare som Lundmark, Walli, Didde, Sheriffen, Boyce, Hartmann och Sörbrand skulle behöva spelat fysisk jobbig och retstickahockey. Vara obekväma och ställa den typen av frågor till motståndarnas nycklar men vi har ju spelat mjukislir…

Vi vet ju att Hartmann har egenskaperna, Didde för fan! När fan blev han snäll i närkamper?
Rädda för att få PP mot så vi åker och hakar och håller i?

Lundmark vet vi har förmåga att åka och smälla på om det är uppgiften!

Walli har det ju med framför allt retsamheten.

Sheriffen har aldrig varit en retsticka men fysiken har kostat många motståndares energi och syre.

Det kanske kommer från spelarna själva men oavsett vart mesigheten och fredspiperökandet kommer från så gynnar det verkligen inte vårt lag som tycks ha så förtvivlat svårt att hålla jämna steg när matcherna är i viktiga skeden av matcherna.

Eller så är spelarna klent tränade…
Då faller ansvaret tyvärr på ledarna med…

Och skammen på spelarna…

Smörgåsen : Det är läskigt att Linus Eriksson är draftad av Florida. Som värvade fucking Lundmark. Tappar vi Eriksson är vi rökta innan denna säsong ens tagit slut.

Smörgåsen : JVM-spelarna kommer behöva ta ytterligare stora kliv om vi inte gör större förändringar överlag i truppen. Dom kommer bli galet viktiga, om vi får behålla dom. Men framförallt, tränaren. Molinder-lösningen ger mig inga bra vibbar. Tycker han saknar pondus helt och hållet. Huvudtränare? Kan omöjligt vara så att Karlunden är ett alternativ. Sjukt mycket frågor inför nästa säsong.

Modano: Ja vi vet ju hur o vem som bär ansvaret i föreningen elr hur!!!?? Jag vet iaf vem!!🤬🤬😭😭🇱🇸

Dom har redan ställt in sig på:
Playin el ingenmansland
dom bryr sig inte, de syns
mysklubb, patetiskt

Tallnäs: det är Timrå IK:s skyldighet att representera supportrarna. Då kan man inte lajva Mora i SHL. Vi har stadiga 4500 som minst och runt 5000 som normalt. Det är liksom inte bedrövligt. Det är inte Oskarshamn. Det är närmre framgångsrika Skellefteå.

Men klubben och dess representanter pratar bara om hur små vi är, hur mycket vi älskar buss, fabriker och förlorarhistoria.

När Covid kom och allt ställdes in. Dahlén lackade på skiten och stannade, fick alla att stanna, fick Nubben att prestera. Då vi gick ut med ”vi ska upp i SHL” det var Dahlén själv det. Som fick med klubben. Så svag ledning har vi.

Men detta gav alla ett mål. Vi blev kaxiga. Vi hade en stolthet. Vi vågade ha krav. För det kom från klubben. Då lyssnade alla. Men om klubben bara pratar överlevnad, ja då får du även supportrarna att gå in i överlevnads mode. Din kropp och psyke ändras utan att du vet om det. Kemin blir en annan. Detta har vi kört med 99% av tiden. Fan vi vågar ju inte ens försöka längre.

« · 2994997 · »