JonteD: apropå köpa saker så var jag ju rätt sugen på en sån där teddyjacka ända tills jag såg att nån idiot fått för sig att designa den svarta modellen med nå beige/bruna jävla inslag. Förutom att det är SKIT FULT, så har det ingenting med Timrå att göra (så vida de inte syftar på det beiga uppträdandet på isen förra veckan). Hur snyggt hade inte ett rött inslag med vita tallar varit?
Bragd-Birger: Håller med om allt förutom tiraden mot Forsmark. Visst, han är svag denna säsong och jag vill inte ens veta om han fick löneförhöjning vid nya kontraktet. Men det sagt var han en av våra toppbackar så sent som bara lite drygt ett år sedan. Jag är nog inte ensam om att ha teorier om att Carolina-ryktet skakade om honom och att det fortsatt är sviter som syns nu. Men att han kommer i shape igen, så småningom. Pilö är ett exempel nära till hands på att det går att skrämma bort det mentala spöket.
Smörgåsen : Man undrar varför man inte tål konstruktiv kritik från alla plan o då menar jag alla oss som köper saker, går på matcherna, köper lotter o hela den biten va!!! Man ledsnar till sist när vi inte kan hävda oss bättre än att vara i mitten av tabellen hela tiden för hur de än är ett slutspel genererar jävligt mycket stålar elr hur?? Men man har ju inte kraften att ändra ngt!!🇱🇸🇱🇸😎
Smörgåsen : Jaha då kan man ju kalla sig nättroll framöver bara för att man råkar använda sig av capslock o utropstecken enl han perHapps! Jag ventilerade mitt missnöje med ledningen över hur allt sköts om jag sponsrar skapligt varje år 🇱🇸 men ska jag få skit för kritiska inlägg som trampar på vissa tår! Han skriver bara när jag kritiserar styrelsen o ordföranden då upphör min sponsring till ungdomarna obönhörligen! Jag kommenterade vad Roger tyckte o då får jag på pälsen direkt av någon som har anknytning till styrelsen!! Jag vill bara att vi ska vara kvar i finrummet o bygga upp ett bra lag men som de ser ut nu så görs de ingenting!🤬🇱🇸🇱🇸
BlackBay: ja driv i kombination med kompetens vore kul att testa. Måste säga att jag är rätt impad över hur disciplinerat Mike Sullivan (plus Tortorella och Co) fick USA att spela i OS. All den jätte talangen köpte in sig på att man måste lösa det defensiva först.
BlackBay: jag vill ha en klubb som är tillräckligt stark för att sätta egna ramar. Jokinen pratade om högre ambitioner och Tommy pratar om att han gärna sett en högre kravställan.
Allt detta ska sitta i väggarna oavsett tränare. Annars sitter vi med mössan i hand snart igen. Spelare går inte till Skellefteå pga tränaren, dom går dit pga organisationen.
BlackBay: Agree. Och någon form av plan för vilken utveckling vi vill ha vore ju trevligt. Med fokus på tränarfrågan, dårå.
Först hade vi Ollonet som skulle revolutionera hockeyn och ta oss framåt. Alla på tåget, nu skulle det värvas för att ha fyra femmor på träning och tänket implementeras ända ner i juniorleden. Sen drar han, och då tvingas vi ta in TS - som står för en hockey och en träningsfilosofi som är diametralt motsatt. Fine i sig, vi hade ju inget val och det var - precis som Nubbens 118:e återkomst - den bästa möjliga vägen ur det bajsträsk vi puttats ner i. Men, sen då? Plötsligt var man supernöjd med TS, och hade han inte själv hoppat av är känslan att han hade fått ett treårskontrakt redan i oktober om han bara velat det. Och den motvillige och högst temporäre Nubben blir flankerad av ett sportråd och är, tydligen, tillsvidareanställd sportchef igen. Så länge han vill, gissningsvis.
Har väldigt svårt att förstå tänket här. Är all form av nytänk som Ollonet förde med sig borta nu? Är vi ett defensivt gnetgäng, eller hur ska den trupp som värvades enligt Ollonets kravspec (obegripligt nog, visserligen) användas på det mest optimala sättet?
Jag känner mig inte trygg med Nubben ö h t. Värvningarna i sig är en sak (och förhoppningsvis ger en utökad input från sportrådet en uppdaterad och mer modern-hockey-kompatibel värvningsstrategi framöver*), men det som oroar är det här med dom obekväma besluten. Ensidigt avsluta kontrakt med spelare som inte klarar av att prestera enligt kravspec. Korrigera felaktiga värvningar. Egentligen samtliga seniorvärvningar (Hardegård, Westy, Lilja, Levinsson och Heikky) har underpresterat. I varierande grad - harde var ok fram till skadan, underkänd efter. Levinsson har potential. Heikky någon form av rivighet, men...kantboll. Övriga tre borde uppmanas söka ny klubb, och är samtliga i den åldern att dom rimligen inte skulle sitta av två år.
Sen Pääjärvi, så klart. Där lär det inte bli någon ny klubb, men han känns ändå som en resonabel typ. Ett samtal med innebörden "det kommer tyvärr inte att finnas plats för dig i truppen nästa säsong" bör fanimej tas.
*Varningssignal modell stor angående sportrådet dock: förlängningen av Forsmark. Den är så obegriplig att jag har jävligt svårt att känna någon form av trygghet när det kommer till nästa säsongs - svinsvåra - truppbygge. Han är i mina ögon Timrås totalt sett sämsta back. Han har inte rörligheten, inte spelsinnet, inte kylan, inte split-vision. Obegripligt varför man vill se honom på isen i tre år till.
Cobbel: Jokinen var långt ifrån perfekt. Det jag egentligen syftade på var det han visade första halvan, där det kändes som han ville ändra på klubbens ambitioner i grunden, att ändra tänket, skapa vinnarkultur..... sedan brast den bubblan tyvärr helt då han inte kunde coacha under match samt såg ut att tappa intresse. Skulle dock vilja ha en tränare som har ett liknande driv som han utstrålade i början plus innehar rätt kompetens för att genomföra det. Otroligt synd att Kalmars tränare inte är aktuell för han verkar ha det rätta drivet och andas framtiden.
JanneH: Ja det var mycket finnar, och av varierande kvalitet. Missförstå mig rätt nu, jag gillade Kapanen, men någon Jesus var han inte. Jag gillar det här som vi har nu. Nubben får vara ansiktet utåt och sedan så sköter dom andra scoutingen!
Tom Topp: "Kapanen kunde den finska marknaden", ja men hur kommer det sig då att den enda bra finne han lyckades få hit var hans egen son? Lyytinen under säsong var en ok värvning men i övrigt värvade han väl 4-5 finska backar som på papper i princip var landslagsmän men som spelade som en påse nötter. Få se vad har vi mer Panu Mähä... sorry Mieho och Olli Palola, wow vilken fingerspitzengefuhl
Cobbel: Kapanen kunde den finska marknaden, men utöver det så tyckte jag inte att han hade sån värst bra koll. Jag tror stenhårt på dagens konstellation med sportråd. Sedan så hoppas jag verkligen på en långsiktig lösning på tränarsidan. Så som det har varit dom senaste säsongerna kan det inte fortsätta!
BlackBay: Håller med om Torines och Kapanen. Håller inte med om Ollonet. Dels för att han visade vilken karaktär han var när han lämnade klubben vid för våg och väldigt mkt i skiten. Sen bara utav allt man har hört hur han var i omklädningsrummet.
Nä, vi ska ha en fräsch och modern coach i laget, som leder och tar svåra beslut när de behövs. Namnet på tröjan ska inte motivera din speltid, din prestation på isen ska göra det. Och även om klubben har som målsättning att segla runt som ett mittenlag i SHL så måste man våga ha krav i truppen. Och framför allt, inte jobbar med mobbing som Jokinen gjorde.
Tom Topp: Ja TS har spillt sitt krut bäst vore om nån tog över vi har 11 poäng nu ner till 13 om man räknar målskillnad många mindre experter än mig frågar sig kan det bli sämre svaret är nej Passningspel = har ingen idé hur man skjuter i slottet Effektivitet sämst i Sverige hur ska man då vinna matcher? Svaret försvarsspelet säkra pass om nu kan bli en förbättring för ca 1 mån sen såg att vi kommer missa slutspel det gäller att hålla sig kvar vilket kan bli kämpigt klart vi vann mot Dif men spelet var korpnivå 5 skott på 30 min tur att man spelade av med försvarsspelet samma mot Mif mot Hv spelar man hafsigt och slänger i väg skott som är knappt styrfart En kompis i Gävle är riktigt orolig för TIK Brynäs på torsdag blir en pina om ni frågar mig..
Barkborren: Till skillnad från dig så litar jag på Nubben. Den här föreningen har mycket att tacka Nubben för. Jag har sett hur han tagit hand om vilsna grabbar och fått dom att trivas i de allra flesta fall. I vart fall har han ... | Läs mer