Cobbel:Stämmer det att han blir borta resten av säsongen så behövs han ersättas. Inger snack .. Tror jag att man förstår även från föreningens håll.. topp 6 spelare ersätts inte med nån från j20 mer än under enstaka matcher. snart försvinner ju som sagt även tre tongivande juniorer också ..missar troligen upp till 9 matcher iaf om man inte åker ut tidigt. Då har vi nog SHLs tunnaste och minst trupp under en månads tid om inget görs. Tyvärr är vi en förening som alltid först och främst talar om en skral marknad dålig ekonomi och om att vi är en liten klubb när det ska värvas under säsong.
Smörgåsen : Nej tror inte jag heller..som jag uppfattat det så är det ju också vad han själv sagt. Han ville ju själv egentligen inte vara sportchef. Då är det självklart i princip samma sak som säga att han inte är rätt man att föra Timrå frammåt. Just nu är det en nödlösning .
Smörgåsen : Det håller jag med dig om, samtidigt så finns det väl motkrav ifrån spelarna när det kommer till allt också, kanske inte fanns utrymme för ngt annat.
Hört lite rykten om Wedda jag med, typ att det är korsbandet & resten av sässen är grusad för hans del.
Cobbel: Ja så var det. Men blir ju lite skevt när Nubben är med och signar upp kommande års trupper när han inte ingår inte framtidsplanerna. Aja. Nu ber jag till gudarna att dom uppgifter man fått om Wedin inte stämmer.
Smörgåsen : Det har han väl själv också sagt. Han klev ju in nu bara för att styrelsen bad honom, för att de skulle kunna hitta en SC på sikt utan att behöva stressa.
Nubben borde få en mentorsroll för en ny SC beroende på erfarenhet så att han kan få varva ned lite.
Smörgåsen : Ett potentiellt problem där är att en som Sagranden kanske inte vill sitta o nöta bänk på sittplats i flera säsonger utan vill spela kontinuerligt för att kunna utvecklas. Hur mycket vi än vill ha det på ett sätt förutsätter det många gånger att alla parter accepterar resultatet. Har en känsla att många tror att det bara är att peka för en SC så blir det som man vill. Tror att lagbygge är lite mer komplicerat.
Söderöver: Förutom Svensson så är några som jag tycker var lite mer retsticka för några år sen var Hartmann och även Walli. Minns hur Dicken Axelsson blev tjejsur i trosan när Hartmann var i närheten och de gruffade en hel del i kvalet. Walli låg på gränsen i det fysiska spelet. Bägge gör bra matcher nu också men inte ofta de sätter tonen fysiskt. En sån som MPS borde också kunna göra mer fysiskt för att sätta prägel. Jag tror att om vi varit lite mindre tafatta fysiskt i början av matcherna så hade det även sett bättre ut spelmässigt.
Zäta75: Men snälla. Juel är fan inte anledningen till att vi ligger under. Det är utespelarnas pissiga jävla defensiv och UDDLÖSA spets som gör att vi ligger under.