1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610618 inlägg · 6214 ämnen
« · 3019376 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: På vilken frekvens?

Sv: Silly Season 2026-27
Peja: Ja. Kort och gott. Det är bekräftat.

Peja: Så sa Nubben på mötet iaf.

Zäta75: Angående uträkningarna. Är det verkligen givet att Timrå kan behålla samma spelarbudget? Hur ser säsongen bokslut ut?

Har inte mellangåård blivit bra mesig med?
Inget kul att retas med Lule?

Red Bulls: Nubben sa precis det ingen ville höra i denna lntervju. Men medlemskap och årskort ska vi köpa ändå. Budgeten hänger knappast på vare sig medlemskort eller säsongskort. Men kan vara ett sätt att visa missnöje. Vissa är nöjda med det lilla.

Zäta75: Jag släpper aldrig min stol i SCA Arena.

Vargher85: Jag väljer att tolka det som att man vill bygga ett mer balanserat lag som inte ska vara så lättläst, men att det blir på bekostnad av att vi kommer vara ett lag som kommer behöva jobba jävligt hårt.

Sen ja, vi har hört det här förut & med de erfarenheter vi har känns det jävligt. Samtidigt så kanske det bär frukt den här gången eftersom vi får en tränare som vill spela denna typ av hockey & dessutom inte spelat en hockey som förlitar sig på en kedja sedan tidigare.

Ha hopp gubbar/gummor. Vi får ändå se topphockey minst en säsong till.

Bromé försöker trippa en saikare men åker i isen själv…

Domarna: om Bromé ska ha med sig något ska vi ha ett sjukintyg först!

Så är det…

Leds av isen sannolikt tillbaka om 3 min…

RYGG HANS: Kostar noll kronor att inte signa Forsell.

Ärkefilmarn gjorde illa sig

Smörgåsen : Det blir ju intressant med. Skall vår första center vara spelaren på artistkontrakt? Som vi får vänta in i oktober på? Som sedan skall acklimatisera sig till den svenska hockeyn? Hoppas innerligt att det är en av vingarna som är den som ser ut att gå på artistkontrakt i så fall. 🙏

Red Bulls: jag hörde inte Nubben säga att två nya ska in i stället för EP och Dahlén. Snarare tvärtom, att det inte går och att produktionen måste spridas ut över 4 kedjor. Samna tugg som inför föregående säsong. Rattie platsar inte på 2 kedjor.

Nisse på Mon or: Älskar verkligen alla domedagstankar. Spelar absolut ingen roll vad Nubben säger så blir han fullständigt kapad. Kan vi inte vänta in något förvärv innan vi går fullständigt bananas och ska fimpa årskort, medlemskap, etc.

Nubben säger ju att man vill vara väldigt säker på dom två som ska in som EP och Dahlens ersättare, det tycker jag ändå tyder på att man vill ha in något extra. Sen att Rattie nämns är ju mer något som Natalie fastnade på, Nubben säger ju att de varken pratat med han eller att han är på topp på listan.

Adam Sälg: fått bekräftelse på båda
har inte kommit ännu
de kommer nog snart 👍ingen stress

Vargher85: Ännu dyrare om man skeppar utan samtycke. Mellan raderna på Nubben så tycker jag ändå han öppnar för att nån kommer att lämna så småningom.

Knylan: ryktet att Lundmark blivit dyr är som en kackerlacka, överlever allt

roger_sundsvall: Hej Roger!

Kollar varför du inte fått bekräftelsemail.
Där finns även info att halsduk levereras under sommaren. Vi tar in beställningar nu.

Tack för ditt engagemang!

Mvh

Adam

Rip Kirby: Han fick samma lön som senast med ett påslag på 10%, och då kom han direkt från HA. Väldigt billig med andra ord. Pengarna från Swishinsamlingen gick förmodligen rakt in i att lösa ut honom från avtalet med Florida.

medlemsavgift och medlemshalsduk betalt
Inget har kommit

Nisse på Mon or: Budgeterat för att alla spelare ska göra 10 poäng

Zäta75: 16 forwards är jävligt mycket, om inte ett par av dem är förstaårsseniorer/juniorer. Det känns som om det kastas pengar i sjön.

Smörgåsen : vilka ska göra poöng i 3:e och 4:e linan? Alla linor ska ju bidra.

Tom Topp: Håller med. En bojkott hjälper ingen i dagsläget. Köp säsongskort bli medlem och sen kan man gnälla!..

Knylan: Jag kanske har missförstått prislappen på honom - snälla, upplys mig?!

Zäta75: spelare 6-16 måste anses trubbiga.
Kivenmäki är ingen målskytt, Men framspelare och ska driva pp. Genborg kan bli ännu bättre men kan bli borta på camp i höst. Wedin har hög kapacitet, dock skadedrabbad. 2 av 14 forwards som har någon form av offensiv farlighet. Är det konstigt om det krävs spets på 1. och 2. Hur ska Nubben få ihop 4 kedjor med produktion som komp. för Dahlén, Pettersson, Kapanen och Hållander?

Rip Kirby: Snälla säg inte att Lundmark gått och blivit dyr nu igen.

Tom Topp: själv försöker jag betala in medlemsavgiften. Men när jag ska betala och ska bekräfta köpvillkoren, så kommer jag ingen vart. Vettefan vad som strular

RYGG HANS: Artu Jämsen som ligger på klubbarnas bord då? Verkar kunna göra mål och bra ålder kan inte det vara något?
Som nån tidigare talare sa så vore en sån som Häman Aktell en riktig bra värvning till vår backsida men lär gå till SAIK. IN OCH BUDA KENT!! Vi måste ha en kompetent backsida.

Zäta75: I så fall får vi en riktigt dyr swishspelare i Lundmark i en FJÄRDE-kedja. Detta skaver nåt grönjävulskt i mina ögon...

Smörgåsen : precis! Lös årskort och medlemsskap! Markera? Va faan, hur gamla är ni?

Rip Kirby:
1. NY - 1:a center
2. NY - Ny vinge i topp 6
3. Kivenmäki
4. Genborg
5. Wedin
6. Lander
7. Hartmann
8. Heikkinen
9. Eriksson
10. Walli
11. Forsell
12. Westfält
13. Lilja
14. Levinsson
15. Lundmark
16. Pääjärvi

Dessa 16 har vi att leka med som det ser ut just nu.

Bryt med Lilja och en till vem återstår att se.
Lundmark känns för dyr för att ha som extraspelare när vi värvade in honom med en swishkampanj så jag tror han är given i en 4:e kedja om han inte blir skadad eller spelar jättedåligt.

Vi får se hur de ska lösa detta pussel.
Finns mycket för Nubben att ta tag i.

Zäta75: Lös årskort och medlemskap, bästa sättet att stötta klubben och påverka vår ekonomi. Få gärna med dig fler på tåget. Påverka gör man som bäst som medlem.

Zäta75, m.fl.: Förnya era kort.

Han börjar ju att prata bredd och fyra kedjor. Folk förväntar sig spets, men det finns inte att hitta osv.

Men lyssnar man klart fattar man att han menar att han inte kan värva någon som garanterar 30 mål och 50+ poäng.

För han säger sedan att det som ska in kommer vara just spets. Att han kommer kunna hitta en vinge som kan göra kanske 20 mål, men inte 30. Vilket alla med lite fattning förstått från början.

jk: Slängde ihop för att få en överblick, kedjor får vi laborera med senare :)

Zäta75: som av en händelse kom mejl om säsongskort och medlemskort.
För övrigt vad gör sportrådet? Rykten hittills är ju inte överväldigande direkt.

BlackBay: Exakt. Vi borde kunna hitta fina spetsvärvningar även om Nubben säger att marknaden är tunn etc alltid. Zäta mfl bör ha bra kontakter som vi kan utnyttja. Räknar med minst 1 nordamerikan in annars blir jag grymt besviken.

Zäta75: Alla andra lag i ligan lyckas då varje säsong hitta andra "håll käften"-värvningar än bara hemvändare så varför skulle inte vi kunna hitta dessa?.... OM nu verkligen dessa pengar verkligen finns som vi vet BORDE finnas enligt uträkningar.

Smörgåsen : sätt för guds skull inte Wedin och Kivenmäki tillsammans, går inte att passa in pucken i mål.

Låt Heikkinen visa vad han går för med Kivenmäki och en center (blir väl Eriksson eftersom Lander, Wedin och Hartmann sitter ihop)

The great one: Håller med dig. Jag kommer inte heller att lösa säsongskort om inte 2 riktigt bra spelare kommer in till förstakedjan.

Tror att väldigt många tänker som vi.

Så nu måste Timrå agera annars blir det inte många säsongskort lösta.

Någonstans måste man markera som sagt.

Smörgåsen : typ så här då.

Genborg - NY - NY
Wedin - Lander - Kivenmäki
Hartmann - Eriksson - Heikkinen
Forsell - Levinsson/Westfält - Walli

Extra: Lilja, Pääjärvi, Lundmark, Westfält/Levinsson

Det blir trångt för juniorerna att få några chanser, är min spontana tanke.

Tom Topp: Vi har minst 800k till 1 miljon per månad att spendera enligt uträkningar. Bara på Dahlens och Emils löner är det 600k i månaden.

VISST FAN BORDE VI KUNNA FÅ TAG PÅ SPETS MED DOM PENGARNA?!

Annars är det bara att lämna WO. Om vi inte får in 2 riktigt bra spelare i klass med Dahlen och Pettersson är kvalet klart redan på förhand tyvärr.

Andersson:
Blir trött på Nubben. Hoppas att han svamlar som vanligt och att vi får in något riktigt bra som ersättare för Dahlen och Pettersson. Satsa budgeten på massa breddspelare som skall blomma ut till en spetsspelare de aldrig kommer bli är helt fel väg att gå. Som Forsell t.ex en onödig breddvärvning enligt mig när vi redan har så många breddspelare för 3-4:e kedjan. Han har inte lyckats i Färjestad och man vill att han ska blomma ut här. Tillåt mig att tveka på den.

Rattie sägs vara aktuellt. Fast han är äldre och fick gå från LHC tror jag att han skulle kunna få ett lyft i Timrå igen. Han gjorde ca 50p här en säsong och skulle säkert kunna lyckas i PP om Kivenmäki ger honom bra passningar t.ex. Så ge oss Rattie om det är till rätt pris. Men vill helst ha något bättre såklart.

BlackBay: Emil Berglund känns spontant som en duktig kommunikatör!

Smörgåsen : Om backsidan är klar så ska det finnas pengar till Kivenmäki, 1:a center och ny vinge i topp6.

FrOllik: 16: Forwards. Då räknar jag med följande

1. NY - 1:a center
2. NY - Ny vinge i topp 6
3. Kivenmäki
4. Genborg
5. Wedin
6. Lander
7. Hartmann
8. Heikkinen
9. Eriksson
10. Walli
11. Forsell
12. Westfält
13. Lilja
14. Levinsson
15. Lundmark
16. Pääjärvi

Lite problematiskt med 4 extraspelare, vissa rätt så dyra också. Dom pengarna hade kunnat gått till något vettigare. Men men.

Andersson: En offensiv centertvåa känns väl som högsta prioritet. Där har vi inte riktigt Eriksson ännu.

Kan tycka det är lite fusk att ta in spelare (oftast MV ) från SHL i slutet av allsvenska slutspelet

Sätt er ner och konsumera/lyssna på Tjommes grejer inför den här säsongen. Den som inte påstar att detta är en kopia i synsättet Nubben/Timrå har ljuger.

Zäta75: Behöver en vassare 2:e C än Eriksson

« · 3019376 · »