Ligger mycket i det du skriver och personligen så gillade jag den första sammanslagningen eftersom jag inte har något emot någon hockeyklubb i distriktet och bara ser till hockeyns bästa i förstahand.
Men det som är svårast är alla gamla tjurskallar som hela tiden motarbetar sådana här beslut och det var nog också det som satte pinnar i hjulen för den förra sammanslagningen!
Vad som krävs är en del businessmen som är totalt likgiltig vad klubbkänsla är för något och som styr upp det hela med järnhand likt Percy MIF! Han sponsrar 2 elitlag i dag MIF & SSK!
Klart att det skulle bli en höjdare med en ny arena uti Birsta och ett enda Elitlag, finns knappt sponsorer så att det täcker ett elitlag i distriktet idag!
Ska vi hänga med i denna utveckling pengamässigt och våga att vidareutvecklas och inte fastna i gamla traditioner och nostalgitrippar så är nog detta nästa steget som måste tas!
Om vi nu vill se på riktig elithockey och spela om ett SM-Guld i framtida slutspel så måste vi nog inse att resurserna inte räcker till som det är idag!
Klubbkänsla och hjärta är passé sedan många år i elitidrotten! Bara att våga inse fakta och våga satsa oss upp i toppen!
Satsa på barn och ungdomsishockeyn i gamla Gärde och Kulturmagasinet det skulle verkligen behövas! Hoppas nu också att vi i Nolby Hockey hittar en frysanläggning till vår nya anläggning så ska vi nog också få fram en del nya talanger.
På sikt tror jag också om ishockeyn kommer att fortsätta utvecklas så som den gör idag kanske t o m en liten klubb som Nolby Hockey får lägga ner i framtiden om nu detta skulle bli av med en ny arena ute i Birsta!
dr-nix: Fler lag = fler som spelar hockey, utvecklande för distriktet = fler spelare som kan stanna kvar och spela elithockey i distriktet = bra för TIK och distriktet.
Per HApps: Nej inte fler elitsatsande klubbar, se ovanstående.
Mats Edström: Vi måste skapa fler klubbar, inte färre. Menar du då fler hockeyklubbar i Medelpad som har elitserieambitioner? Om Ja, tjena sponsorpakan lär ju inte växa i alla fall. Om Nej, ingen dum tanke globalt sett.
Tycho: jo ifsh bör ansluta till tik då skulle vi vara med i leken igen med gemensama resurser skulle vi bli ett etablerat es lag.. men naturligtvis kommer det folk som tycker att detta förslag suger men saken är den varken ni vill förstå det eller inte så stavas es's framtid PENGAR! och detta är grunden till tiks problem..vi har helt enkelt inte råd ensamma ..inte som det ser ut nu iaf...och ja hela styrelsen måste nog bytas ut..
Per HApps: Att du fortfarande inte har bjussat på den där ölen, det kan jag ta men börja inte med sammanslagningsdyngan igen. Vi måste skapa fler klubbar, inte färre.
dr-nix: Timrå IK är kultur... Det är tyvärr inte IFSH. Detta gör att detta känns som det enda riktiga namnet. Dock krävs det en helt ny styrelse. Iaf ingen av ordföranderna ska bli ny sådan utan en helt ny som inte varit med i någon av föreningarna. Vi måste kunna samlas under 1 flagg och vara stolt över denna.
dr-nix: Kom nu inte och säg att Timrå IK är ett stark varumärke, för det namnet slarvades bort när någon snöboll kom på namnet Red Eagles. För det är väl så föreningen marknadsförs nu för tiden.
Per HApps: har tänkt några sekunder till och från mitt håll ser detta förslag väldigt bra ut men det måste gå ut på att vi ska satsa rejält ..helst skulle jag vilja ha kvar namnet Timrå IK, det är ett klassiskt ishockeylag och vill helst behålla det namnet..
Per HApps: Du har helt rätt, så här kan det inte pågå mycket längre. Två lag som tuppfäktas i allsvenskan är inte mycket att hurra för. En sammanslagning är enda möjliga utvägen. Glädjande är att Sune nu är i SHC han är en klok och resonabel man, som söker samarbete med Timrå.
Rip Kirby: Om du har ännu mer tid över på semestern, varför inte se en hel match med Lill-Strimma... Detta är den klassiska VM-matchen mot ryssarna från 1970 med Arne Carlsson-målet.
Ska du flytta Lastlavaberget till Birsta? Vem ska betala? De sponsorer som vårdas eller?