1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581715 inlägg · 6215 ämnen

Tröjauktion

« · 834969 · » Till forumet


Sv: Tröjauktion
Abron: ja, men du lyckades ju bra...
Kommentera

Sv: Tröjauktion
pfish:
Precis, med bättre börs...
Kommentera

Sv: Tröjauktion
Abron: kanske var det så enkelt att någon ville ha den... ;)
Kommentera

Sv: Tröjauktion
Abron:
SNÅL,,, sorry...
Kommentera

Sv: Tröjauktion
actionleif:
Men jag är snåll nä då, men å andra sidan hade jag lagt in på fler...Så en av 5 får kännas bra, men hur i he kunnde Trötters tröja gå så högt ?
Kommentera

Sv: Tröjauktion
Abron: Avis på vad? din tröja blev ganska billig..
Kommentera

Sv: Tröjauktion
actionleif:

Me too, men lite avis är man...
Kommentera

Sv: Tröjauktion
T T: Jag misstänker att den kan ha avgjort faktist, fruktansvärt nöjd
Kommentera

Sv: Tröjauktion
Röda Tallen: En annan sak vi aldrig får veta är hur mycket tröjorna hade gått för om inga replicas hade sålts.
Kommentera

Sv: Tröjauktion
actionleif: 13. Peter Regin Bjoeern 2101:- .

Enplingaren avgjorde nog. Listigt. ;)
Kommentera

Sv: Tröjauktion
actionleif: Det är positivt!
Kommentera

Sv: Tröjauktion
Röda Tallen: Pengarna går ju i vilket fall till Timrå IK :)
Kommentera

Sv: Tröjauktion
actionleif: Grattis. Men om du betalade mer än vad som behövdes får vi aldrig veta.
Kommentera

Sv: Tröjauktion
Röda Tallen: Det gick att vinna trots bristfälligt system, men kanske jag betalade mer än vad som behövts nu ;)

www.timraik.nu/nyheter/?nid=1860
Kommentera

Sv: Tröjauktion
Nu är det så spännande , tänk att här finns vi på jordens yta det är tröjaktion och vi vet inte vem som har bjudit mest..............;)
Kommentera

Sv: Tröjauktion
friskan: Jag kan bara hålla med.
Kommentera

Sv: Tröjauktion
Ambroo:
Tur att man inte är inblandad då.
Kommentera

Sv: Tröjauktion
friskan: Det är ett jävla fiasko.
Kommentera

Sv: Tröjauktion
friskan: Man kan ju hoppas att de lärt sig av detta och lägger vecka 2 på sportauktion.

De länkar ju dit från hemsidan sin redan!!
Kommentera

Sv: Tröjauktion
Röda Tallen:
Ja......alla kan göra fel. Det tvivlar jag inte en sekund på och då är det bra om man åtminstone försöker rätta till felet....eller?
Kommentera

Sv: Tröjauktion
Röda Tallen: Javisst.

Inte vet jag, men är inte själva tanken och spänningen med en auktion att vara med och hugga och bjuda över på slutet?

Nu får man ju inte ens veta om man har det ledande budet sista halvtimmen
Kommentera

Sv: Tröjauktion
friskan: Men även dom kan göra fel och ta fel beslut.
Kommentera

Sv: Tröjauktion
friskan: Luften i sig eller vad jag grundar min tes på?
Kommentera

Sv: Tröjauktion
Knylan:
Styrelser är valda av medlemmar och jag förmodar att de som är valda jobbar för det som är det bästa för klubben, jag antar att det är lika i den styrelse där du sitter.

Alla får ha en åsikt om övrig personal.
Kommentera

Sv: Tröjauktion
actionleif:
Det var bra gjort.

Knylan: Och vart fick du luft ifrån?
Kommentera

Sv: Tröjauktion
Helg Ernest: Varför har de då inte alla tröjor som de auktionerar ut på hemsidan och fixar ett bättre auktionssystem?

Men visst är det pengar det sitter i ..
Kommentera

Sv: Tröjauktion
actionleif: Sponsor ansvar kallas det.
De sponsorer som köpt reklamplats på deras hemsida vill också ha valuta för pengarna. Kan tom vara så att TIK får betalt efter hur många träffar dom får.
Då är det ju logiskt att dom vill ha det på sin egen hemsida annars genererar det inge pengar.
Kommentera

Sv: Tröjauktion
actionleif: Men jag måste hålla med i det friskan nu propsat för och vidhållit genom alla tider här i gästboken, att kansliet eller styrelsen aldrig någonsin gjort något fel eller tagit fel beslut.
Kommentera

Sv: Tröjauktion
friskan: Ja, vilket är beklagligt.

Tur att jag mailade Jocke i måndags och frågade hur upplägget med slutstriden skulle bli, annars hade de säkert aldrig tänkt tanken.
Kommentera

Sv: Tröjauktion
actionleif:
Inte jag heller men nu blev det tydligen en annan variant.
Kommentera

Sv: Tröjauktion
friskan: Jag skulle då inte hitta något att klaga på om det lades ut på sportauktion..
Kommentera

Sv: Tröjauktion
Maggan: De ville "promota" hemsidan..
Kommentera

Sv: Tröjauktion
T T: Ja du ser.. Min gissning så fort det kom upp var inte så tokig..

som sagt, sportauktion har varit mycket bättre.
Kommentera

Sv: Tröjauktion
friskan: Nu kanske det inte är priset på tröjorna som folk stör sig på, utan det faktum att du inte har en aning om ifall ditt bud räcker eller inte.
På Sportauktion fanns ju chans att se budgivningen till slutsekunden.

Varför använde man sig inte av den vanliga "kanalen" för tröjauktionen?
Kommentera

Sv: Tröjauktion
friskan: Jo men vad är det för fel att använda det system som används överallt annars? Ebay, Tradea, sportaukton etc.
Det är väl helt klart rättvisast.

Auktionsupplägget har helt klart inte varit igenomtänkt överhuvudtaget.
Nu först kommer dom på att det blir problem för alla som tänkt vänta med att buda.
Kommentera

Sv: Tröjauktion
Röda Tallen och andra:

Hur är "de" gör så finns det alltid någon som tycker att det skulle gjorts annorlunda. (åsikter är inte fel att ha).
Jag antar att det bara är att hänga på och chansa med ett bud om man är seriöst intresserad.
Kanske blir de billigare vid nästa vända :)
Kommentera

Sv: Tröjauktion
T T: Gillar inte alls denna auktion dom har. Det mest rättvisa hade varit att använda Sporauktion.nu som dom brukar göra.
Kommentera

Sv: Tröjauktion
actionleif: Någon sorts nödlösning...
Kommentera

Sv: Tröjauktion
TIKbiff: Ja precis!

Undrar om de förstår att det kommer att bli bombning då .. Tror det kommer urarta!!1!
Kommentera

Sv: Tröjauktion
TIKbiff: Äh, Styfs tröja får du nog ändå, för det är nog ingen som vill bjuda på den... ja förutom du då ;)
Kommentera

Sv: Tröjauktion
TIKbiff: Om du ska ha Svebbas så är det lika bra att börja ösa...NU!
Kommentera

Sv: Tröjauktion
actionleif:
Är ju faktiskt ingen idé att buda nu, det är ju 14.59 på fredag som gäller..eller hur?
:-)
Kommentera

Sv: Tröjauktion
actionleif: KL 14.59 ska det vara såklart..
Kommentera

Sv: Tröjauktion
pettsson: Kul att Timrå kör auktionen på sin egen hemsida.

Men jag är lite orolig för att systemet med att buden "mailas" in ..

Det är alltså ingen uppdatering direkt då du lagt budet utan du får vänta någon minut innan de uppdaterat sidan och det brukar ju vara i de sista skälvande minuterna en internetauktion allt som oftast avgörs.

Lek med tanken att budet ligger på 2000, jag lägger ett bud på 2050 lö 14.59, samtidigt bjuder mr x 2200 kr.. men jag ser ingen uppdatering och tror att jag har kammat hem auktionen .. sen när det är spikat så står jag där med långnäsa.
Kommentera

Sv: Tröjauktion
Per HApps: Hade min ekonomi bara berört mig i hushållet så hade jag lätt käkat nudlar smaksatt med vatten i ett halvår för att få lägga vantarna på Sannys tröja.

Sven "Svenna" Lindström är ju min morfars bror, plus att jag och frugan tog namnet Lindström när vi gifte oss.
Kommentera

Sv: Tröjauktion Kommentera

Sv: Tröjauktion
Dalan: Frågan är ju vad de som röstat nej här bredvid tycker att Timrå ska göra med pengarna istället.

Kanske bygga sittplats över hela hallen?
Kommentera

Sv: Tröjauktion
Dared: Vore ju en ypperlig idé :) Pengar behöver vi alltid inför slutspel, det blir lite tjatigt att bara köra på med läktarflaggor.
Kommentera

Sv: Tröjauktion
mikenomad: Vill också tillägga att jag tycker att örnen är en styggelse! Inte så att den till utseendet är ful eller så, den har bara INGENTING med TIK och dess stolta historia att göra...
Kommentera

Sv: Tröjauktion
Kerstin_k: Visst är det som du säger. Jag har inga andra fördomar mot de som häckar på Lunarstorm än att de flesta där antagligen är betydligt yngre än många här. Men det står var och en fritt att surfa runt på dylika sidor vad mig anbelangar. Antar att jag skulle mötas av viss skepsis om jag hade konto där enär jag uppnått den ansenliga åldern av 38 vårar...kanske t.o.m misstänkliggöras som tänkbar pedofil?!

Själv tillhör jag Generation X, dvs ironiska generationen (född i slutet av 60-talet)...
Kommentera

« · 834969 · »