1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601414 inlägg · 6212 ämnen

Vart tog "small ice" vägen?

Vart tog "small ice" vägen?
Ja så var då årets upplaga av supportermatchen avgjord och ännu en gång avgick kissemissarna från stan med segern (13-7) olustigt att det blev samma slutresultat som i fjol.

Mike66: Vart tog "small ice" vägen? Långa stunder var det ju rena rama Eriksgatan fram för Sundsvallssspelarna. Pinsamt hur vi tappade markering i första perioden. Seg i spelvändningarna var vi också bortsett Björn Freed och Björn Nyqvist som uppvisade en härlig skridskoåkning och vilka avslut sen då? Stundtals var det "Micke Lind-klass" Nyqvist. Synd bara att det rann iväg i första. Hade vi hållt siffrorna nere då tror jag vi hade vunnit. För slutperioden var en fröjd för ögat sett ur sann Timråsupporters ögon. Vi vann t.o.m. slutperioden med 6-5! Starkt Jobbat!

Jävlar vad det ryckte i bena hos mig ikväll. Oj så sugen jag var att hoppa in. Det var alltså mitt hjärta som talade. Min hjärna sa något annat. Vi får väl se om man gör "come back" nästa år. Är sugen på att känna atmosfären "out on the ice" och duellera med Vomerare.

Jag vill passa på och tacka domarduon Magnus Borg & Christoffer Håkansson som med kort varsel kunde ställa upp och döma när Sören Luring kastade in handduken.

Tack Sundsvall Fans för en rolig, spännande, fartfylld match. Stort GRATTIS till segern!!!

Tack Hans Nordin för din eminenta speakerröst.

Tack "Moffa" för att du skötte klockan!

Tack vaktis för spolning av isen!

Tack Timrå Supporterklubb!

Tack publiken ( ni 200 tappra som letat er ut till "Ladan" för att bevittna Årets Supporterderby)

Tack även ni generösa människor som skänkte kollekt. Ert bidrag är GULD värt! Pengarna (lite drygt 2000kr) går oavkortat till Lekterapin vid Barnsjukhuset.

Tack "Friskan" för att du ställde upp och samlade in kollekten!

Tack alla ni andra icke nämnda idéella krafter som ställt upp i ur och skur och gjort detta fantastiska initiativ möjligt!

En årligen återkommande tradition som kommit för att stanna (förhoppningsvis).

Slutligen ett stort tack till Mats Edström för ditt fina inledningstal innan nedsläpp.

VÄL MÖTT I GÄRDEHOV NÄSTA ÅR!

Nu blir det till att ligga i hårdträning inför nästa års suppretur då vi i Timrå Supporterklubb ska komma hungrigare än nånsin och sätta örnklorna i er!

Ännu en gång tusen tack och vi hörs och syns igen nästa år!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

« · 181008