Silly Season 10/11
« Föregående · 1261244 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly Season 10/11
Åkerblom i 6e: Blir väl att Kapanen får snöra på sig skridskorna igen! Han är ju trots allt bara 35 :)
Sv: Silly Season 10/11
När det gäller lagbygget hittintills o som laget ser ut nu, så är jag ruskigt besviken!
Den enda värvningen jag är nöjd med är Hirso men som det ser ut hjälper inte det ett smack!
Många klassvärvningar behövs så enkelt är det! :/
Den enda värvningen jag är nöjd med är Hirso men som det ser ut hjälper inte det ett smack!
Många klassvärvningar behövs så enkelt är det! :/
Redigerad kommentar
Sv: Silly Season 10/11
Åkerblom i 6e: Förutom Ridderwall kommer jag nog inte på någon som finns tillgänglig.
Sv: Silly Season 10/11
Vem tror ni skulle kunna vara nästa Lindbäck? någon som stått i skuggan på bänken men dock gjort bra ifrån sig då han fått chansen?
Sv: Silly Season 10/11
Ambroo: Jaha det skiter sig på målvaktsfronten!
Så här i efterhand skulle vi tagit Jocke Eriksson när vi fick.
Så här i efterhand skulle vi tagit Jocke Eriksson när vi fick.
Sv: Silly Season 10/11
T T: Nu är jag inte helt hundra över avtalet som sådant, men han gav själv en hint om det när han förlängde med DIF.
Sv: Silly Season 10/11
Åkerblom i 6e: Det är inte direkt nån som kittlar. En sak som slår mig är att de flesta är småväxta.
Edit: Om man ser till den moderna målvaktens storlek.
Edit: Om man ser till den moderna målvaktens storlek.
Redigerad kommentar
Sv: Silly Season 10/11
ersson: Målvaktsfrågan är ruskigt svår... Får hoppas det löser sig på något bra sätt! än så länge är det ju inte kört!
Sv: Silly Season 10/11
Ambroo: Det här är inte fotboll. NHL har ju sin avtalade utbetalning oavsett kontrakt.
Sv: Silly Season 10/11
Laken: Egentligen så förstår jag inte vad det är att bli upprörd över då det ändå inte är han som är ytterst ansvarig när det kommer till lagbygget...
Sv: Silly Season 10/11
Ambroo: Ta hit Tellan om allt skiter sig, hellre Tellqvist än fasth känns det som! :)
Sv: Silly Season 10/11
Skarin: Jag tyckte att den gångna säsongens forwards i stort sett var stöpta i samma form, men vad ska man tycka nu då?
Sv: Silly Season 10/11
Åkerblom i 6e: Wallinheimo gjorde det ju bra i Färjestad senast! Så varför inte?
Sv: Silly Season 10/11
Vem är ni mest sugen på från SM-Liiga?
Redigerad kommentar
Länkar:
Elite Prospects
Elite Prospects
Sv: Silly Season 10/11
ersson: Det har ju varit nästintill givet ett bra tag att Wesslau skulle prova lyckan och det ändrar ingenting gällande Ridderwall.
Sv: Silly Season 10/11
Förstår inte ALLA att Linkan så klart säkerställt med övriga inom organisationen att det är okej att han tar sin semester nu???
Självklart finns det backup i organisationen för honom! Linkan och Timrå IK har så klart också tänkt på tidpunkten för hans semester.
Allt detta är ju självklarheter.....
Självklart finns det backup i organisationen för honom! Linkan och Timrå IK har så klart också tänkt på tidpunkten för hans semester.
Allt detta är ju självklarheter.....
Sv: Silly Season 10/11
ersson: Vad jag hört så försöker DIF locka hem Tellqvist från Finland och om det nu skulle vara så skulle inte Ridderwall välja att stanna i DIF. Backup ännu ett år är inte ett val.. Om vi skulle förlora honom skulle det vara till NHL/AHL
Sv: Silly Season 10/11
mikenomad: Backe är likamed nej vad jag vet och Limpan är väl 90% för NHL/AHL? GAAAH
Sv: Silly Season 10/11
Blizzard: Backlund vore en stabil värvning. Men inte är det väl helt kört med Limpan än va?
Sv: Silly Season 10/11
Blizzard, mikenomad: Fan alltså, klarar inte av det här! Fan om vi måste värva en icke eu-målvakt..
Sv: Silly Season 10/11
Nu skulle jag faktist inte tacka nej till backe (ja sedär) fan finns inte mycket kvar att välja på, riddan drar säkert han med!
Backe kan väl endå inte vara sämre efter ett år i AHL :P
Backe kan väl endå inte vara sämre efter ett år i AHL :P
Sv: Silly Season 10/11
Mackelito: Vi får väl värva någon toppmålis från Finland, då. Om nu Riddarn drar till Amerika vill säga.
Eller också hittar vi vår nästa målvakt i NHL, om alla svenska unga målvaktstalanger försvinner till USA/Kanada, så borde det ju rimligtvis finnas lika många lovande därifrån som blir arbetslösa.
Vart har den Kanadensiska målvaktstraditionen tagit vägen? Nu verkar man ju bara plocka unga målvakter från Finland och Sverige!
Eller också hittar vi vår nästa målvakt i NHL, om alla svenska unga målvaktstalanger försvinner till USA/Kanada, så borde det ju rimligtvis finnas lika många lovande därifrån som blir arbetslösa.
Vart har den Kanadensiska målvaktstraditionen tagit vägen? Nu verkar man ju bara plocka unga målvakter från Finland och Sverige!
Sv: Silly Season 10/11
Joonas Vihko klar för Luleå.
När man pratade om honom för nån vecka sen var det visst några "experter" som sa att han skulle till NHL så det är bara bortkastad tid att kolla upp honom.
Grattis, där sitter ni nu med skägget i brevlådan.
Faan att Fuleå tog han.
Hoppas Linkan sitter på Håkans Bar med Marcel Hossa.
När man pratade om honom för nån vecka sen var det visst några "experter" som sa att han skulle till NHL så det är bara bortkastad tid att kolla upp honom.
Grattis, där sitter ni nu med skägget i brevlådan.
Faan att Fuleå tog han.
Hoppas Linkan sitter på Håkans Bar med Marcel Hossa.
Sv: Silly Season 10/11
Någon som kan marknaden lite utförligare? måste väl vara något fler alternativ än Fasth i mål.
Sv: Silly Season 10/11
zita: Jaha, det verkar bli Fasth, Åkerlund och Lundström nästa år då.
Känns inte stabilt..
Känns inte stabilt..
Sv: Silly Season 10/11
Anonymous: Ja målvaktsfrågan...Åkerlund får se till och höja sig och bli vår förste målis.
Sv: Silly Season 10/11
Herminator: Det skulle fan i mig vara stor humor om Linkan spelade in en liten videosnutt och kommenterade de nya kontrakten från Håkans Bar och klubben la upp den på timraik.se. Mer sånt :).
Sv: Silly Season 10/11
Var är spelarna med tynd o tuffhet? (Blir det fjäderlätt som förra säsongen?)
Tycke att vi har nog med isprincessor.....
Tycke att vi har nog med isprincessor.....
Sv: Silly Season 10/11
Alexander Larsson?
Är det bara jag som har fått intrycket att han är lite dryg o kaxig, lite som Daniel Olsson?
Hoppas jag har fel dock.
Är det bara jag som har fått intrycket att han är lite dryg o kaxig, lite som Daniel Olsson?
Hoppas jag har fel dock.
Sv: Silly Season 10/11
Kerstin_k: "Timo Pärssinen, 33, har skrivit på för två nya år. Forwarden gjorde den senaste säsongen 24 mål på 59 matcher, grundserie och slutspel sammanslaget."
24 mål??
24 mål??
Sv: Silly Season 10/11
Kerstin_k: Pärssinen blir kvar... hur ska man se på det?
Förra säsongen var hans första hela säsong i Timrå, dvs. som inte kantades av skador, men tyvärr blev den väl inte särskilt lyckad. Det enklaste skulle vara att utropa att Timo är slut som hockeyspelare och att det var dumt att förlänga med honom, men jag är inte säker på att det vore det klokaste.
I en mer offensiv roll och med en annan omgivning så tror jag att han kan tillföra en hel del till laget. Låt oss leka med tanken att han placeras bredvid Hirschovits och att Pikkarinen gör den kedjan komplett. Då tror jag att man har ett riktigt giftigt anfallsvapen, så jag känner mig försiktigt positiv för närvarande.
Förra säsongen var hans första hela säsong i Timrå, dvs. som inte kantades av skador, men tyvärr blev den väl inte särskilt lyckad. Det enklaste skulle vara att utropa att Timo är slut som hockeyspelare och att det var dumt att förlänga med honom, men jag är inte säker på att det vore det klokaste.
I en mer offensiv roll och med en annan omgivning så tror jag att han kan tillföra en hel del till laget. Låt oss leka med tanken att han placeras bredvid Hirschovits och att Pikkarinen gör den kedjan komplett. Då tror jag att man har ett riktigt giftigt anfallsvapen, så jag känner mig försiktigt positiv för närvarande.
Sv: Silly Season 10/11
jonmannen: Vill minnas att det faktiskt var lite snack om Larsson redan efter hans succé i SCA-cupen mot Timrå. Då var det några som absolut tyckte att han förtjänade en chans i ES. Nu har han fått den och det återstår väl att se hur det hela slutar.
Personligen kan jag tycka att han är en helt ok ersättare för Samuelsson eller Starkov. Två spelare som värvades på ungefär samma premisser - ung, lovande och utvecklingsbar. Ingen av dom gjorde något bestående intryck på mig i alla fall. Så mycket sämre kan det inte bli med Larsson.
Skönt med några officiella förlängningar också. Inte så oväntat, men skönt att det finns på papper. Hoppas att Pärssinens lönekuvert är något mindre än tidigare säsonger och att man lyckas hitta en ordentlig winger till honom och Kim så att vi har en finnfemma igen.
Men det lurigaste med alla dom här värvningarna är ju trots allt hur fan man lyckas genomföra dom. Jag menar, Linkan sitter väl as we speak och sippar drinkar på nån pub i Thailand?
Personligen kan jag tycka att han är en helt ok ersättare för Samuelsson eller Starkov. Två spelare som värvades på ungefär samma premisser - ung, lovande och utvecklingsbar. Ingen av dom gjorde något bestående intryck på mig i alla fall. Så mycket sämre kan det inte bli med Larsson.
Skönt med några officiella förlängningar också. Inte så oväntat, men skönt att det finns på papper. Hoppas att Pärssinens lönekuvert är något mindre än tidigare säsonger och att man lyckas hitta en ordentlig winger till honom och Kim så att vi har en finnfemma igen.
Men det lurigaste med alla dom här värvningarna är ju trots allt hur fan man lyckas genomföra dom. Jag menar, Linkan sitter väl as we speak och sippar drinkar på nån pub i Thailand?
Sv: Silly Season 10/11
Kikar man på vad Zuccarello Aasen hade för siffror i Norska ligan så är ju inte Alexander Larssons så jättepjåkiga. Därav inte sagt att det är samma spelartyp men nog borde han kunna hävda sig även i elitserien?
« Föregående · 1261244 · Nästa »