Tranås AIF

Fler klubbar · 3704 inlägg · 900 ämnen
« · 120183 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: HURTIG
Guz: Det måste vara felskrivit, han spelar väl för Nyköping har jag för mig. Ska nog upp en sväng i kväll så får vi se..

HURTIG
Ser på LHC:s hemsida, under "Laguppställning" inför premiären mot DIF, längts ner under "Vilar/Utlånade" att B. Hurtig skulle vara i Tranås ???

Nå´n som vet nå´t ???

Sv: Blä!!
Vi brukar ju ha svårt mot mörrum, även hemma. Och som Patrik säger så har vi ju en liten trist merit i att ofta förlora premiärer. Vi är ju dessutom inte landets starkaste bortalag. Så förlusten kanske inte var så ologisk. Vi har ju dessutom inte mött så hårt motstånd i träningsmatcherna, vilket vi kanske får betala för nu i de inledande matcherna.

TrT fortsätter att imponera med sitt intresse av TAIF!

En match spelad, 27 kvar - INNAN JUL!

Sv: Blä!!
Matchen kändes av den karaktär att den som lyckades peta in första målet skulle vinna. Har sett betydligt sämre bortamatcher av TAIF, tyvärr var inte marginalerna på TAIF's sida denna gång. Skulle ju va synd o bryta den fina tradition av förluster i seriepremiärer också. ;)

Att TAIF har svårt mot lag av typen Mörrum speciellt på bortaplan är ju ingen nyhet och nått skönspel kan man ju knappast räkna med. Får vi hoppas på en skräll mot Rögle, eller som TrT skrev Halmstad..

Härligt drag från FCS iaf! Nån som kan kommentera hur det hördes på radion?

Sv: BÄSTA MOTSTÅNDET ???
Guz: Anledningen till att de mötte Mörrum var tydligen att de var skyldiga dem en bortamatch. Sa han verkligen bästa motståndet? Har för mig att han sa nått annat jag.

BÄSTA MOTSTÅNDET ???
Lite oroväckande när man i dagens TrT läser att "Holmis" säger att Mörrum var det bästa motståndet den här säsongen.
Det är väl bara att hoppas att Mörrum är j-t bra annars blir det ingen rolig säsong. (Mörrum är väl inte tippade som något topplag precis)
Och man kan ju diskutera motståndet i träningsmatcherna + det smarta i att möta premiärmotståndaren i genrepet på bortaplan. Enl. uttalande från Mörrumsledningen så lärde de sig väldigt mycket om AIF:s spelsätt i genrepet. AIF kanske borde ha mörkat lite förra söndagen.

Men misstag är till för att lära sig av ...........

Nu hoppas vi på ett heltaggat AIF på onsdag !!!!!!!!!

FORZA AIF !!!!!!

Blä!!
Vad sjutton? Målsnitt runt 7 (!) i träningsmatcherna, nu första nollan framåt för säsongen. Mörrum fick väl matchen dit de ville, kanske. Liket - övertänd? Tänker på matchstraffet. Nya tag nu, Rögle blir en svår nöt, men inte omöjlig. Ses i klacken på onsdag, hoppas på folkets allmänna rusning! Det är ju hemmapremiär!!!!
Forza AIF!

Sv: Målvakts valet
Johnny B Good: Jag tycker dom har valt rätt,inget snack om det!
Näe vars,det har nog ingen betydelse, för jag tycker att dom verkar rätt så jämna i sitt spel.

Resa till Mörrum!!
Hej alla hockey-vänner,pratade precis med Hasse J i telefon och han sa att det finns platser kvar tills imorrn.
Ni som inte har anmält er gör det nu så bussen blir full!!
Mvh:Ordf.Anders Lif

Jag får nog också säga att jag skulle satt Mattson som förstamålvakt. Han har sett stabil o lugn ut genom de matcherna jag sett och verkar ha "koll på läget" om man så säger..?

Uffe ä grym i sina bästa stunder men det verkar som att han gör det lite svårt för sig tycker jag...
Men "Manne" växte ju enormt här när han fick stå i ett par matcher så kanske är det samma sak med vår vän Uffe =)

Får han förtroende i ett par matcher blir han kanske den fantom myllys en gång var...och ja, ja håller på luleå...inget sm-guld i år dock, till övriga sveriges förtjusning kan jag tänka hehe

vi ses imörrn gubbar!!!

Johnny B Good: Jag håller med på den punkten, dock har jag inte sett alla matcher iofs. Men hade jag valt målis på det jag sett, läst o hört så hade det blivit Mattsson. Får väl hoppas att jag ändrar uppfattning imorrn. :)

Inte långt kvar nu!

Målvakts valet
Blev lite förvånad när jag läste att Throgen ska vakta kassen imorgon, inget ont om Uffe men jag tycker att Mattson har varit bättre i träningsmatcherna. Vad tycker ni?

Sv: Mörrums resan
Det är 38 personer anmälda i nuläget. Men det finns fortfarande möjlighet att anmäla sig eftersom vi ev. kommer att åka i en större buss med ca 60 platser!

Trevligt! nu öser vi på för fullt på söndag!

Lindersson: 35

Perzzon: Hur många är en full buss?

Hörde i morse att de va full buss. Nån som vet att de stämmer. I såna fall e de ju "gör gött".

Holmis utgick efter gårdagens träning o de redan efter uppvärmningen. Troligtvis bara en sträckning, men än då. Martin Axelsson utgick oxå efter en relativt hård tackling, såg ut som de var armen.

Bara två dagar kvar nu. På söndag ska vi regera i "Danmark"!!!

Patrik M: Jamen där ser man, får la skylla på dålig syn dårå hehe. Men vad jag vet ska de va minst 27 st nu??
Jaja, whatever...på söndag börjar jag ladda tidigt, o på bussen ner blir de en o annan öl kan jag tänka mig. Fast det beror på om d finns toa eller inte...

PS: ursäkta min "humor"

Steken: Står troligen mitt framför näsan på dig när du besöker vår sida. Dvs 25 var det igår kväll. :)

Sv: Årets spelare
hepp: Det förstod jag nästan... ;-)
Dags för TAIF´s årsmöte ikväll. Det skall väljas lite nytt folk.
Håll koll på våran hemsida, där kommer det att stå vem som valdes till vad.

Mvh
M

Någon som har koll på hur många bokade det är till mörrum på söndag??

Mette: "Mansgris" - Det tar jag som en komplimang!

hepp: Hepp.. Du kan ta din Fagerlund och ....... Du vet.....

Mansgris....

Oppps, Mette ska det ju va.

Mette: Hej Metta! Då jag är man och homofob vill jag inte uttala mig om huruvida spelarna ser bra ut eller inte. Undra om inte R Fagerlund hade lite rätt ändå kanske...

Den som kommer att bli årets nykomling är kanske inte nykomling egentligen men... Hans namn är iallafall Alosha! En och annan 2-metersback kommer att bli förnedrad av honom.

hepp: Hej Hepp... Är du synsk? ;-) Vem blir årets nykomling?
Jag tycker att de ser bra ut allesammans...

Nord har inte spelat något i år utan han tränar nu och jobbar upp musklerna i sin axel. Vi ser fram emot att se honom på isen snart.

Angående reklam så har Stiga valt att inte vara ensamma på tröjan. Vi vill ju självklart att tröjorna skall vara "rena" och snygga men samtidigt måste vi sälja en viss reklamplats.

Namn på tröjorna är på gång...
Sen håller vi på med en överaskning i hallen, vad det är får ni se till första hemma matchen.

Mvh
Mette

Har Nord spelat nåt i år än?

Årets spelare
kommer att bli Johan Ström. Årets nykomling blir, ja det vet vi ju alla. Kalle M blir årets förvärv.

Bara så ni vet.

Sv: Sponsorer!?
The Sittingbull: som jag förstod från FCS årsmöte skulle TAIF inte ha någon "huvudsponsor" i år.......

Kommer inte ihåg riktigt vilka som skulle ha reklam på Tröjorna men det var väl egentligen bara en liten reklambit på tröjorna o sen 2 olika på byxorna

rätta mig om jag har fel

Sponsorer!?
Fortfarande inget nytt om IVT,s vara eller icke vara!
Är det någon som har koll på vilka som kommer att ha reklam på Matchtröjorna?
Det kan väl inte vara så att STIGA kommer att ha ensamrätt en gång till?
Tips till Söndag Mörrum-AIF 2-4

Perzzon: Håller med! 25 anmälda ikväll så en 8-10 man till går det väl åt. Tycker inte det ska vara några problem, hör med vänner, bekanta, systrar och bröder för vi ska ta mig fan till Mörrum på söndag!

Vad håller på att hända? Går rykten om att det inte blir någon resa till Mörrum för att de e för få anmälda. Va e de me Tranås publiken? Skäms man för att hänga med o kolla på sitt lag eller vad är det för fel? Vad jag har hört sitter de lappar upsatta om denna resa på flera olika ställen inte minst finns det på nätet där de flesta gör något besök varje dag, så dålig info om resan kan de ju inte vara! E de kanske att man e rädd för att vara trött i skolan eller på jobbet? Matchen börjar 16,00 och det tar ca 3 tim att åka. Man e hemma runt 12 sträcket. "So what" e de premiär o laget lirar så spelar de ingen roll, tycker jag. E de frugan hemma som vill att man inte åker? Kostar det för mycket pengar? Måste det vara en fre. eller lör. match för att man ska få ihop en buss? Frågorna e många för mig och för oss andra som vill åka ner.
Se de som en söndags utflykt. Åka på hockey e skit kul!!!

Min uppmaning till alla, ragga folk så de blir en resa! Annars e de väl inget annat än att fixa ihop lite bilar.

Åk ner o stödj TAIF i sin premiär o visa Lax folket vilka dom har att göra med på söndag eftermiddag.

Mot "Danmark"!

Sv: Stormöte
ForzamalmJR: Bilder är nu fixade, kolla länktips! Beställde själv en vår/höst jacka och dessa kommer att ha TAIF-färger så klart.

Sv: "LIKET" LEVER
Då han tränar i samma kedja som Johan Ström så kommer dessa att spela ihop på söndag. Vilket givetvis är den smartaste lösningen då de spelat så bra ihop innan som sagt.

9999: frågan var man kan placera liket är svår ändock eftersom vi har 3 starka femmor nu som fungerar riktigt bra så frågan var han ska spela återstår o se men ajg ä säker på att d blir bra i vilket fall som helst. återstår o se men bra komemr d bli9
nu längtas d till söndag=)
ha d gött

benke wass:

Det vore väl ett tjänstefel att inte placera Liket med Johan Ström, det var när Hasse särade på dessa två som liket slutade göra mål efter uppehållet

Sv: Dreamteam
Sådär nu har jag rensat lite i Dream Team träsket (spam) och låter den Tranås relaterade Dream Team ligga kvar.

Jag får passa på att säga att svenskafans.com där vi har våran sida kommer anordna ett dream team i allsvenskan snart.

Sv: Bobban's tråd
Patrik M: Ingen Risk....Oskarshamn har inga pengar =0)

sen så har jag för mig att Danskarna betalade förra året till Taif så att det bör väl bli dom som får Boyarder

Dreamteam
Eller så gör ni Tranås-människor som så att ni går med i Tranås-ligan i Dreamteam..........Förstapris är ju helt klart ett Kontrakt med TAIF som Huvudtränare 2010 =0)

Välkomna Dit!!!

//BoBBan

Sv: Några frågor
summerChristin: Säsongsbiljetter är det ju ingen brist på. Information om hur du blir medlem mm hittar du under FCS info i menyn på vår sida. Tack på förhand.

Några frågor
Vad kostar en säsongsbiljett i år?
Finns det några kvar?

Hur blir man medlem i FCS?
Vad kostar det?

Sv: TAIF - mörrum
Patrik M: Än får la sätta sig med en bibba papper o börja klippa då, ett jäklagöra men ngn måste ju.
Nån som har koll på antalet anmälda så här långt annars?
En buslast borde de la bli tycker jag.
Tjofräs på er o ha de så gott. Om inte tidigare syns vi på söndag...

Mörrums resan
Se nu till att anmäla er till resan på söndag så att vi verkligen kommer iväg, i nuläget är det 22 anmälda!

Det tråkigt att folk åker bil, ställer alla upp och hänger på bussen istället får vi lätt ihopp 35 pers.
Så kom igen lite nu för fan, stöd Taif även på bortaplan!

Steken: Står man längst bak och kastar rakt upp så bör det inte komma in på isen, ja isen är nära. Går ju bra att spara till ett senare tillfälle annars. Är väl inga TIFO planerade direkt, vi får se!

Inte långt kvar nu!

Sv: Bobban's tråd
Bobban: Hmm får TAIF pengar för Lövdahl då eller hur blir det om han signar? Bör de väl få va..

Ni som inte anmält er, anmäl er nu till Mörrum! Ni som åker bil åk buss i stället. Vad är bäst ett busslast med supporters eller ett par bilar?? Låt inte plånboken tala med några tior hit eller dit..

hepp: Problemet när man har ett sammarbete som förra året är ju att det blir plockande med spelare fram o tillbaks hela tiden. Nu får man ha Liket en månad oavsett hur mycket skadaor LHC har det är skillnad. Givetvis välkomnar man en sån lösning med öppna armar.

Bobban's tråd
Anders Lövdahl Tränar med Oskarshamn för ett kontrakt.......hahaha.......vad snopna O-hamn kommer att bli när Lövdahl försvinner i November till nått lag som hans Gammelmormor lagat mat till nån gång............det var väl så det gick till i Vintras när TAIF förstärktes genom hans försvinnande???

TAIF - mörrum
Hallå hockeyvänner!
Så var de bara 6 dagar kvar till premiärmatch då. Mörrum borta känns som seger men man får väll se vad som händer.
Men hur blir det med TIFO-aktiviterer o dyl?
Blir det ngt mäktigt till premiären mot mörrum eller är det planerat mot rögle här hemma??
Kan bänka mig några timmar framför tv:n o klippa konfetti om de önskas. Men vad jag minns står man hyffsat nära isen i "laxhallen" (eller va f-n den heter). Och än vill ju inte ha något på isen.

Tycker annars att TAIF:s lag ser spännande o intressant ut i år. Rutinerade erfarna spelare, gamla trotjänare osså några nya unga hungriga killar som har allt att vinna.
Tror själv på placering i de övre regionerna men o andra sidan så e jag jäligt kass på o tippa o härja. Men skit samma, mot mörrum o säsongens första seger eller va säger ni killar o tjejer...

GE MIG ETT A!!!!

Patrik M & Benke: Enligt min åsikt borde vi satsa på egna spelare först och främst. I toppningar kan man köra mkt med tex liket men i normala uppställningar bör vi hålla oss till vårt egna material. Erfarenheterna från förra året talar ju inte direkt emot detta!

« · 120183 · »