Patrik M: ...*ler*... . Jag tror INTE på iden att spara sig ur en kris. Man måste våga satsa för att vinna. . Fan, ska folk betala 90 kr. ett par ggr. i veckan och gå och se på hockey så måste man ju få lite valuta för pengarna oxå.. . Jag tror på konseptet: Framgång föder framgång.... . Anlita nån som vet hur man gör , och kan dra in pengar i föreningen....... . SATSA , satsa på nån namnkunnig tränare eller nån lite mera "känd" spelare..... Satsa på en tränare som har pondus och spelarnas respekt..... Då lyssnar dom på vad han säger , det blir ordning & lite mera diciplin och skärpa i laget... . Allt är som en cirkel.... Ska folk komma så måste det finnas nått som publiken vill se..... Finns inte det så kommer inte nån publik , då blir det inga publik intäkter och då får vi se hur bra det går att "spara sig fram" på denna höga nivå... . Tranås är INTE kvar i gärdgårds serien längre , vi sperlar i sveriges näst högsta serie , ska man vara med och dansa med dom stora elefanterna så måste man nog fan vara beredda att satsa lite oxå... . Bit ihopp och kom igen nu !!!!!!! . FORZZZA Tranås
Det e ju klart att det är ju inte bra att komma för lång efter från start , men det har inte gått så många matcher ännu... KÄMPA !!!!!!
Det där med att sälja öl i hallen är nog inte nån dum ide´... Där finns det nog mycke pengar att hämta... Kolla bara på undersökningen på hemsidan, det verkar finnas intresse..
Så , vad tycker ni (publiken) om introt då???
Har ni vettiga och kreativa idéer angående intro eller musik så säg gärna till... Konstruktiv kritik är aldrig fel... Vi måste ju alla göra vad vi kan för att stötta vårat AIF.
Satans oflyt eller är det kanske oskärpa vid avsluten idag. Det ligger ju nått i den gamla klyschan: man vinner inga matcher , om man inte gör mål... Kommer det bara lite självförtroende så ser man alla luckor i målet och inte bara en stor målvakt..
Jag håller med , fortsätter vi bara skapa , så måste det ju vända nån gång... . Ha´ det så bra... . M.V.H. Mattias.
Wolfpacker: Notera dock att man haft stora problem att betala av de skulder som SA säsongen gav, så visst gick det åt massa kulor också. Nu har TAIF valt en linje som betyder att om man har hyffsat med publik i år 800-900 så bör man att kunna betala av rejält på de minussiffror man har. Bättre det än att få en utebliven framgång av en storsatsning och ruinera hela klubben. Tro mig det jobbas för fullt! Har själv varit på en del möten och det känns som de har koll på läget utan tvekan. Bara hoppas att laget börjar plocka lite mer poäng för det är ju så klart en stor nyckel till framgång.
Man vinner ju inga matcher hur bra man än spelar om man inte sätter de chanser som de radade upp idag. Sen vad det beror på att man skjuter på målvakten i stället för bredvid kan man ju spekulera i. Fortsätter man att skapa chanserna så måste det lossna till slut.
Torgny Bendelin är en av sveriges bästa tränare enligt mig, ingen tränare är den andre lik så tycker inte man kan jämföra tränare med varandra. Visst var det ett stort bakslag när han valde LHC men blir lite tjötigt att man ska ta upp hans succe här så fort det går lite emot. Bättre o stötta det man har i stället.
När det går lite trögt gäller det att inte hänga med huvet utan kämpa vidare så brukar det ge utdelning till slut. Halmstad och Landskrona i allsvenskan är väl praktexempel, Landskrona som var så framgångsrikt i början går som ett sänke igenom serien medans Halmstad har gjort en redig uppryckning i slutet. (som också har en tränare som inte tränat på så hög nivå innan)
Det var lite av mina tankar iaf..kämpa vidare så vänder det förhoppningsvis.
SATSA !!!!!! - - - Varför inte börja sälja öl i ishallen, som i många andra hallar.. Där finns det en massa pengar att få in!!!!! - - - Vet ni vad skillnaden på en riktig supporter klubb och en medgångsklack är?? De riktiga supportrarna håller på sitt lag och hejar på sitt lag även när det går dåligt och de ligger under och det viktigaste av allt är väll i alla fall att: riktiga supportrar åker å hejar och hjälper fram sitt lag även på borta matcher. Det kvittar väll vart i sverige dom spelar... Det finns ju bussar , tåg och bilar !!! - Det va´ väll väldigt tunt med supportrar i Oskarshamn i Fredags... - - Ack ack ack , medgångs klack!! - - - Aif är dom bästa, heja heja heja Tranås!!
Sätt snurr på hockeyn !!!! . En idrottsklubb på lite högre nivå , t.ex. allsvenskan måste i dagens läge skötas som ett företag... Man kan INTE spara sig ut en "kris"... Man MÅSTE våga för att vinna... . varför inte göra som Halmstad gjorde när de började sin ordentliga satsning och började sin "klättring"... . tranås AIF är INTE kvar i Div. 2 som en del i äldre/styrade personer verkar tro!!! . T.ex. anställa 1 "reklam konsult"... Ge honom/henne ca. 10 - 15 % på de pengar som kommer in till klubben. Men givetvis måste man ju ha ett mininum krav på vad som måste komma in , om provition ska utbetalas.. Men men , drar han/hon nu in t.ex. 1 miljon kronor så.. Man kan inte BARA ta imot "små pengar" .. Man måste ju lägga lite tryck på de STORA företagen.. . Men , det e´ ju klart.. Ska företag vara intresserade av att lägga in några större summor så måste ju laget prestera lte resultat oxå.. Allting går ju ihopp med varannat... . Man MÅSTE våga satsa för att vinna... Satsar man , kanske lyckas få nån namn kunning tränare + spelare så växer intresset (titta bara på Bendelin säsongen)... Och växer intresset så kommer publiken på matcherna och kommer det publik så kommer det in publik intäkter... . Och visst e "boll i korg" ett kul inslag , men hur mycke kontanter drar det in !?!?! . Slå på stort , snacka ORDENTLIGT med t.ex. Skobes , få dom att sponsra en bil , ha nån form av lotteri , vinnaren får komma och dra en bilnyckel ur en korg med massa bilnycklar , å´ bara en passar till bilen... Finns det vettiga priser så kan man ju ta betalt för "lotterna" oxå.. Eller !?!?! . Samla ett gänr driftiga/påhitiga personer som kan sitta "spåna" lite , hitta på lite nya saker... Pengar måste det ju i alla fall in !!!! . Som sagt , man MÅSTE våga satsa för att vinna !!!!! . vore skoj att göra Taif till ett topplag och få tillbaka den härlga hockey febern i Tranås igen !!! . FORZA TRANÅS !!!!!!!!!
Wolfpacker: Att sparka några tränare är nog inte aktuellt. Men spelare och ledare bör ta sig en rejäl funderare på vad som måste göras. Tycker inte att Taif idag uppträder som ett lag och sedan bränner man givetvis för mycket chanser för att vinna. Oflyt? Till viss del, men den där riktiga kylan saknas!
Många matcher kvar, men nu måste Taif:arna visa vad dom kan för sin hemmapublik!
Jahaa jaa... Kanske e´ det aktuellt att fundera på frågan: Tränar byte. Jag e absolut INTE en sådan typ som börjar gapa efter att sparka tränaren så fort laget börjar förlora en del.. Men men , det kan ju kanske vara dax att tänka på saken INNAN det går för långt... Å´ jag menar titta på vårat kära Aif:s tränar par av idag... En tränare hämtade från Nässjö , ja visst e det otroligt , NÄSSJÖ!!! En så den andra tränaren , en kille som inte ens klarade av junior laget förgående säsong... . Jag tror säker att spelar matrialet i Taif i år skulle kunna vara ett av topplagen , med en lite säkrare kapten vid rodret..... Inget ont om dagens tränar par , de´ gör säkert så gott de kan , men men... De som själva har hållit på med lag idrott så vem man att tränaren har en VÄLDIGT stor betydellse på hur man känner sig inför en match och HUR man "tänder till" före match... En mera etablerad och namnkunnig tränare med lite "pondus" drar med all säkerhet till sig mera uppmärksamhet och och spelarna lyssnar verkligen på vad som sägs.. Titta bara på Taif den säsongen som en sådan tränare som "T. Bendelin" hade hand om huvudansvaret... Där kan man prata om pondus... Säger han något , då lyssnar man !!! . Visst kostar en sådan tränare en del... Men men , smakar det så kostar det... Man kan ju INTE bara spara sig ur en "kris"... Sådan "hockey faber" som rådde i Tranås den säsongen vi hade Bendelin är ju otroligt... . Nån som tycker likvärdigt ellerkanske nått annat !!! . FORZA TRANÅS !!!!!!!!!
Patrik M: Tack för tipset! Självklart skall vi se till att sätta ut priserna på en gång! Jag meddelar Anders som sköter vår hemsida.
Mer ös i hallen? Det får vi ordna!! Väl mött på söndag. Själv kommer jag att tillbringa kvällen med att försöka fightas med min man om fjärren eller sitta framför datorn eftersom matchen redovisas "online" på www.swehockey.com
Håller med ljudet under matcherna är väldigt för lågt, som Guz sa fixa en mic/högtalarekan inte va några stora kostnader det handlar om. Höj gärna lite till på intro ljudet, var folk som ville det i klacken hörde jag. Skulle gärna vilja se lite mer action precis när spelarna kommer in i form av nått ljus eller dylikt. Kan vara rätt svårt och höra den kvinnliga speakern så fixa på nått sätt så hon hörs bättre. Det var nog allt!
Jo en sak till..skriv gärna ut priser för årskort/klippkort o dylikt på tranashockey.com om möjligt.
Mette: Detta med att de inte hör domaren låter lite konstigt, tycker jag. Då får man väl göra som i en del andra hallar att man monterar en mikrofon i plexit som domaren snackar i och så hörs det i en högtalare inne i speakerbåset. Tycker inte att det ska få styra om det ska vara lite drag i hallen eller inte.
Guz: Hej du! Jag tycker att det är underbart med era synpunkter. De för oss framåt, och som du säger så har så mycket hänt, som vi har orkat med. Jag har varit i Halmstad och i Västerås och kommer att fortsätta att åka runt för att lära mig mer om hur andra gör.
Lite kommentarer till det som du skriver. Så att du/ni vet vad som händer. Ljuset.. Vi håller på att lära oss det hela. Det är inte helt lätt och allt vart klart till första hemma matchen. Eller rättare sagt 20 min innan första hemma matchen, så får vi lite mer matcher på oss så skall du se.. Ljudet. Där är det faktiskt så att det är dem i speakerbåset som har bett om att det skall vara lägre ljud för att de skall höra domaren. Fast det behöver de ju inte under nationalsången. Jag skall prata med Mattias och Co om att de gör upp en ljudnivå som är acceptabel för jag håller faktiskt med dig. Jag stod bakom plexit på första matchen och hörde ingen musik alls.
Den lösa mikrofonen.. Tyvärr är det nog miken som är så dålig och du har helt rätt i det andra du skriver med info före och under match. Jag har pratat med Benke om att vi skall spela upp en tränar intervju innan matchen för att det skall hända lite.
Vi måste bara se till att få fixat textremsan. Jag skall till hallen nu och titta lite.
Mer åsikter/synpunkter/önskemål! Precis som du skriver kan allt förbättras..
Mette: Lite synpunkter från läktarhåll: Ljus: Bra, kan vara mera effektljus men i övrigt bra. Ljud: För lågt. Nationalsången hörs ju knappt. Likadant när extramicken används i paus för att läsa upp lottnummer m.m. Vore heller inte helt fel med ett riktigt starkhorn, a´la lastbil, för att höja trykcet när AIF gör mål (som i NHL). Höj ljudet på "hesa Fredrik" vid 20 minuter. Nu är det som en liten pipande mus, ofta får ju domaren "blåsa av" matchen och det är väl inte riktigt meningen eller ....... Ljustavlan: Hörde på ryktes väg att det är något datafel så att inte resultatservicen fungerar. Då är det inte helt fel att speakern informerar om detta och rapporterar i högtalarna (mer än i pauserna mellan perioderna) hur det står i de andra matcherna, så slipper folk sitta/stå och svära över detta.
Det blev både positivt och negativt. Hoppas det uppfattas på rätt sätt. Mycket har blivit bättre till i år men inget är ju så bra att det inte kan bli ytterligare bättre eller hur ....
hepp: Sträckning i låret enl. AIF:s hemsida. Bara hoppas att de s.k. rutinerade tar tag i spelet i kväll, som Tobbe, Johan Ström, Axel. De har ju inte rosat marknaden precis.
Hej! Jag läser vad ni skriver om höjningen till 90 kr. Vi har ett klippkort med 10 matcher för 800 kr = 80 kr per match vilket är samma pris som förra året. Dessa klippkort finns att köpa på kansliet eller i luckan vid entren.
Tröjorna har vi i stort sett gjort klart pris och antal med och skall till och lägga en beställning. OM jag får som jag vill kommer det att finns både hemma och borta tröjor att köpa. Jag lovar att ge er mer besked efterhand.
Holmis skada? Läs Puttes krönika som han sitter och jobbar med just nu inför matchen. Den borde läggas upp på hemsidan under eftermiddagen.
Hör av er med tips och ideér. Vad gillar ni introt? Vi blir lite bättre på ljus och ljud för varje gång.
Tjena på er! Pratade med HAsse J. förrut ikväll och han meddelade då att det inte blir nå´n resa till Oskarshamn! Vi får väl lyssna på Benke Wass istället!! Mvh:Anders Lif
Hur går det med matchtröjorna? è jäkligt sugen på o köpa en o visa upp mig i... Nr. 19 blire på ryggen om det finns val för detta? Dels för att Skiden-kungen har detta nummer och dels för att LEGION-OF-DOME länken Renberg spelar med 19 på ryggen, denna gigant!! =)
Så kom ihåg de nu... Syns imorn då, för jag antar att bussen blir av eller? har inte hört nått annat iaf.
Tänkte skriva ett inlägg nu när jag har tid och möjlighet till det! Tänker inte göra några stora kommentarer till matcherna eftersom jag inte har möjlighet att diskutera vidare!
Är mkt imponerad över våra båda målvakter hittills, de har varit bra mkt bättre än jag trodde innan!
Ivars och framförallt Dower är lysande förvärv, Dower är lagets klart bästa spelare sammantaget de 4 matcher jag sett! Nils Olsson & Calle Suuronen är oxå riktigt bra och blir bara bättre tycker jag!
PETTER SKIDÉN är en makalös kämpe och borde alltid få ett hedersomnämnande efter varje match!
Stora problemet hos Taif i inledningen av serien har varit att en del spelare spelat långt under sin nivå tex P Ström, J Ström, Axelsson, Lindström! Mkt av försvarsproblemen ligger hos forwardsen skulle jag vilja säga, alldeles för svagt jobb tillbaka! Sedan har även backarna en tendens att alltid hamna på samma ställe på rinken vare sig det är ett sarghörn, bakom eget mål eller bakom motståndarmålet!
Känner mig dock lugn, serien är lång och matherna många! Vi lär nog få se Taif spela långt mycket bättre än vi sett hittills!
Mozzer: Men ett allsvenskt lag som spelar lite knackigt ibland är ju bättre än inget allvsenskt lag alls. 10:- i ökning på inträdet är väl inte så mycket att snacka om tycker jag. Jag betalar gärna lite extra så föreningen överlever.
Kul o se att det var 1030 iaf mot Halmstad, visar att det finns många trogna supporters i Tranås!
Hade vi satt en puck i sista vilket man borde gjort så hade man haft 3p och då hade det troligen varit lite andra tongångar. Mycket vitktigt dock att det börjar komma lite 3 poängare på hemmaplan också. Vi har ju Bofors efter oss vem trodde det denna lilla bit vi är in i serien..
ForzamalmJR: Tranås hall är något tråkigare bara så du vet men skit i hur halljävlarna ser ut det är ju inte vi supportrar som har byggt dom... Mitt tips IKO-TAIF 5-1
Mozzer: Jag håller med om att alla inte har hur mycket pengar som helst. Men det handlar om att prioritera. Man kan ju t.ex. ta två öl mindre på krogen å sedan har man sparat ihop till biljetten. Och vill man inte betala så behöver man ju inte gå. Personligen skulle jag gärna åka till Los Angeles över helgen, men det är för dyrt. Men inte ringer jag SAS å klagar över det.
Det är ju knappast så att inträdespengarna går till en oduglig börsmäklare, de går till TAIF och då är det, åtminstone för mig, inga problem att betala 90 kr.
Notera att jag innan matchen varnade för Martin Holst och nr. 34 Niklas Bjurman i Halmstad. Vad jag förstår räddade väl Holst Hammers samtidigt som Bjurman satte två kassar.
hepp: Alla har inte hur mycket pengar som helst och att lägga 360 kr på hockey inom ca 2 veckor är mycket pengar. Att mer publikintäkter ger ett bättre lag är väl kanske lite sant, men skulle det vara billigare troro jag att de som är tveksamma skulle gå. För så -piip- bra klass är det inte på Tranåsspelet.
Återigen en match där vi är bästa laget. Segrarna kommer, var så säkra. Med lite flyt hade vi legat mkt högt i tabellen. Och flytet bör komma snart. Årets lag har imponerat hittills!
Och som föregående talare sa; vi har tagit p i 3 matcher på raken nu! Å det är jävligt bra.
Och snikna tranåsbor verkar det finnas gott om. Hur kan man gnälla över biljettpriset när man vet att alla pengar går till verksamheten? Ju mer i publikintäkter, desto mer till verksamheten = bättre lag. Att ni inte fattar detta samband är ju inte så lite imponerande!
Hej! Vet att detta är att vara ute i väl god tid, men man bor ju 25 mil från arenan...tänkte ta 18/10 TAIF-VIk och hade fått intrycket (det var fel från början, men det fattade jag först nu) av att det var TAIF-Örebro på söndagen också, men icke, det var i Örebro. Frågan är alltså om det går någon buss till Örebro den söndagen? Tacksam för ganska snabbt svar! ...och även om det inte blev en trea igår, är jag glad att TAIF tagit poäng i de senaste tre matcherna. Forza AIF!
Nu måst edet väl vara dags att ge Kalle Mattson förtroendet i mer än en match, Trogen fortsätter i samma visa som förra året, ner och simma på isen så fort någon tänker skjuta, det håller inte i allsvenskan. Låt Trogen sitta på bänken ett par matcher nu, jag tycker faktiskt att AIF förlorar pga av honom i går, att han sen kan få pris som bäsa TAIF:are förstår jag inte!! In med Mattson nu. Superallsvenskan är inte så långt borta nu, vinst mot IK på fredag så är vi grymt nära.. Jobba på!!
TAIF bjöd på strålande hockey emallanåt...andra perioden var dock inte mkt att ha. De var i början o slutet av matchen som TAIF var som bäst. Håller med om att Skidén ä lysande, de e mkt vilja i den gubben =) GO 19!!
Tycker att vi var förtjänta av tre poäng, igen. har lite otur i avgörande lägen, tänker bl.a. på skidens stolpskott via målvakten. Vet inte ifall "svesses" skott också tog i stolpen eller bara utkanten av målramen?
Men jaja, på fredag ska vi ta oik...försök undvika några dalgångar bara.
Liket tycker jag blir bättre för var match, han känns trygg på nått sätt, eller vad man ska säga...e jäkligt trött så ta allt det här jag skrivit med en nypa salt e ni snälla.
Uffe stod för några fina räddningar med, har blivit tveksam till första målvakt. Tidigare hade matsson imponerat på mig mest men nu vet jag inte..?
Osså en fråga för killen som inte kan regelboken till 100%. Om en spelare lägger iväg pucken med näven från egen zon, dvs handpassar. Får en medspelare plocka upp pucken vart som helst då...räknas handpassen därifrån den görs eller där den tas emot?? gick det att förstå frågan alls?? skit samma annars.
Tycker TAIF spelar lysande i sista tyvärr gjorde man inte helt ovanligt en svag andra period. Första perioden var helt ok enligt mig. Det som avgjorde var den där muren de slängt in i mål. :)
40-21 i skott totalt varav 17-5 i skott i sista säger väl allt typ. Ta med er sista perioden nu grabbar så ger vi Oskarshamn en rejäl match. Halmstad ska tacka Holst mao för de tre poäng de fick.
Skiden är ju lysande match efter match, fortsätt så! Jobba jobba..
Åkte hem efter2 perioder!! Halmstad vänder 0-2 till 3-2 fu fasen vad dålig,match efter match tappar dom spelet och inget händer alla s.k rutinerade skiter i att ta i
Perzzon: Örebro-VIK Ungdom idag är tydligen en hatmatch utöver det vanliga. Lagen hade otaliga möten på 80-talet med mängder av bråk både på och utanför plan. Kan nog hända att man tittar förbi en sväng men man kommer ju ända bara titta på matchtavlan för att se hur det går för TAIF.
Ärligt talat vore det katastrof om Bajen åkte ner. Derbyna är ju klimaxet under säsongen. Det är ett getingbo där nere och Bajens formkurva är ju inte spikrak uppåt. Men jag hoppas de grejar det.
Tror TAIF får det tufft mot Hammers ikväll. Var och såg dem i Karlskoga när de slog Bofors efter straffar. De lever grymt mycket på sin duktiga målvakt Holst. Håll också ögonen på min kompis nr. 34 Niklas Bjurman. En riktig måltjuv.
Krekula: Det var i somras man såg de flesta matcher i och med att var ledig. Kanske inte är så konstigt?? Visst lever man fortfarande på fjolåret lite grann, men vem skulle inte göra det om laget man håller på tog första guldet?? AIJK verkar gå bra mot slutet nu och de e väl bara att gratulera. Du har inte svarat på mina andra frågor än... Du tror väl inte att Bajen åker ner?? Ska du gå på ÖHC-VIK idag lr??
Inget lag går säkert inom Bredstorps väggar sen är ju Rögle favorit mot alla lag i serien typ utom ett par. Tycker TAIF mer är ett mittengäng än bottengäng.
hepp: Jag menar inte att ni inte skakade Rögle, för det kan alla lagen göra. Jag menar att ni normalt inte ska vara så starka så ni kan ge Rögle en match! Förstår ni/du mig?
Sen var vår 6-3 förlust mot Rögle också grymt nära en vinst. Det låter kanske inte så, men Hammers spelade sex man mot tre när det stod 4-3 och då brände vi två toppenlägen! Hade vi gjort mål där hade det gått till förlägning och Rögle var skakade.
Istället kastade vi iväg pucken och en Röglespelare kunde göra 5-3 i tom kasse. Vi fortsatte utan målvakt och då gjorde Rögle även 6-3. Så det var lika nära där skulle jag tro.
Så jag formulerade mig lite knasigt kanske, och jag ber om ursäkt om ni tog illa vid er. Det var inte syftet med krönikan. Jag menar inte att ni är något bottenbottenlag, men att ni normalt inte ger Rögle en match.
GregerofHonkers: Jag tror inte heller vi kommer att ligga i toppen. Det kommer Rögle göra. Däremot kommer vi inte ligga i botten. Instämmer också med det Patrik skriver. Kan du ge en liten bättre förklaring till att vi inte gav rögle en match? Vad såg du i matchen som vi taifare missade?
Och jag tvivlar inte på att du ofta har fel. Din analys av matchen TAIF - Rögle kanske inte är den mest briljanta...
.
Jag tror INTE på iden att spara sig ur en kris.
Man måste våga satsa för att vinna.
.
Fan, ska folk betala 90 kr. ett par ggr. i veckan och gå och se på hockey så måste man ju få lite valuta för pengarna oxå..
.
Jag tror på konseptet: Framgång föder framgång....
.
Anlita nån som vet hur man gör , och kan dra in pengar i föreningen.......
.
SATSA , satsa på nån namnkunnig tränare eller nån lite mera "känd" spelare.....
Satsa på en tränare som har pondus och spelarnas respekt.....
Då lyssnar dom på vad han säger , det blir ordning & lite mera diciplin och skärpa i laget...
.
Allt är som en cirkel.... Ska folk komma så måste det finnas nått som publiken vill se.....
Finns inte det så kommer inte nån publik , då blir det inga publik intäkter och då får vi se hur bra det går att "spara sig fram" på denna höga nivå...
.
Tranås är INTE kvar i gärdgårds serien längre , vi sperlar i sveriges näst högsta serie , ska man vara med och dansa med dom stora elefanterna så måste man nog fan vara beredda att satsa lite oxå...
.
Bit ihopp och kom igen nu !!!!!!!
.
FORZZZA Tranås