Tranås AIF

Fler klubbar · 3704 inlägg · 900 ämnen
« · 180001 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hober klar enligt TrT
Såg onekligen mer fartfyllt på träningen idag!!
Det såg ut som att grabbarna hade roligt oxå!!
Ha ett GOTT NYTT ÅR alla TAIF:are!!!

p.s Det var rätt så roligt att läsa TrT idag,t.o.m Vår käre fiende Sparv hade en del possitivt att skriva,tack för det Sparv!d.s

Finemang, bara att hålla med föregående talare. Tror dessutom att Kjell passar bra som andre tränare.

FORZA! var ordet..

Helt underbart men en sån meriterad tränare som Dan Hobér verkligen är till Taif!
Nu så tror jag att det kommer bli ändring i laget och jag e övertygad om att fortsättningserien kommer bli en rolig upplevelse för publiken!! Jag är övertygad om att vi en gång för alla kommer att få ser hur viktigt det är med en duktig tränare!!
Vi e tranås fans allihopa!!

forza AIF!!

Äntligen en tränare med pondus, som jag efterlyst tidigare under säsongen. Räkna med en nytändning både hos spelare och bland publiken!

Stora eloger till sportgruppen och styrelsen som visar sponsorer och supportrar att man inte tolererar Taif som ett bottenlag.

Patrik M: Det är bekräftat på tranashockey.com i alla fall!! Känns jävligt skönt att det blir en förändring och att det är där förändringen blir - för jag är övertygad om att alla spelare kan bättre och att laget som helhet skall komma på den övre halvan av fortsättningsserien. Boisarn resonerade ju sunt i TrT för en gångs skull idag (enligt farsan): att det är bättre med 800 000 minus efter säsongen i SA än att vara i ettan med 700 000. dessutom är jag övertygad om att det bara till Örebromatchen blir ett par hundra mer på läktarn nu med Hobér i båset än om inget hade hänt. Nu visar ledningen på mognad och ansvar gentemot publik och sponsorer. Sedan får vi se hur långt det räcker. Till att börja med får vi väl se om det blir några förändringar till Grums-matchen i på söndag.
Vi ses 8/1!

Hober klar enligt TrT
Men än är det locket på från de inblandade.

Sv: Där ser man............
Robert Medin och Roger Jönsson till LHC.

Sv: GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR
Det samma!

GOD JUL alla TAIF:are

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR
Vill önska alla en GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR

Sv: Där ser man............
Merxx: Hoppas de plockar båda två. :)

Ledsamt Julfirande
1. Rögle 28 21 7 127 - 89 63
2. Mora IK 28 21 7 91 - 65 60
3. Bofors 28 18 10 107 - 75 55
4. Oskarshamn 28 16 12 83 - 62 52
-------------------------------------------
5. Mörrum 28 13 15 104 - 114 42
6. Troja/Ljungby 28 14 14 80 - 84 41
7. Västerås 28 15 13 99 - 97 39
8. Nybro 28 12 16 93 - 94 35
9. Arboga 28 10 18 81 - 95 30
10. Halmstad 28 10 18 78 - 98 30
11. Örebro 28 9 19 71 - 96 29
12. Tranås 28 9 19 82 - 127 28

Man kan ju få ångest av se det här!!
Åsså är det Jul till råga på allt.

Där ser man............
Örebros Robert Medin tränar mad LHC för tillfället liksom Arbogas Alexander Semjonovs!

Sv: Artikel i veckans Tranås Post
Patrik M: Det var väl så att det bara var 10 klubbar som inte kunde visa plus-resultat!
Onekligen ligger risken i den kalkylerade ekonomin att Taif kan degraderas pga av den beroende på hur förbundet ställer sig i frågan!
Även kan det ju faktiskt bli så att tack vare att vi inte har råd att förstärka ngt så kan vi spela oss ur serien! Givetvis inget man hoppas på men risken finns faktiskt som det känns nu!
Vi är ett b-gäng i dessa sammanhang bara att erkänna! Ifjol hade vi en omsättning på 6,8 miljoner och 1,4 miljoner i spelarlöner, under tiden som björklöven hade 8,5 miljoner i spelarlöner och skellefteå en omsättning på 23 miljoner! Siffrorna från Tranås Posten!
Vi hade ett publiksnitt på 825 pers/match mot 900 kalkylerat! Man ska inte tro att siffrorna ökar drastiskt när man inte åtgärdar ngt och för den delen så brukar alltid publiksiffrorna minska i fort.serien! förra året minskade publiken från 1064 i snitt till 994 i fort.serien och året innan från 974 i snitt till 799!

Man hoppas man vill men fxn vet vad man ska tro!

Sv: Tränaranalys
Ett annan billigt alternativ kan vara att flytta upp nuvarande juniortränare Mikael Messa i A-laget och degradera Jonsson till J-laget. Messa är omtyckt i J-laget och har stor pondus, tror att han skulle kunna tillföra en del.

Artikel i veckans Tranås Post
Där står det att TAIF hade ett underskott från förra säsongen på 1,6 mille. Just nu pekar det på att man lyckas få ner dessa skulder till mellan 600-700k enligt Magnusson. I grundserien har publiksnittet var något sämre (825) än de 900 man kalkylerat med.

Lyckas man att få ner skulden till dessa 600-700k så är det mycket bra med tanke på den låga totala omsättningen. Om Tranås får fortsatt förtroende att spela i allsvenskan återstår att se. Det är bara 10 klubbar i hela allsvenskan som är skuldfria. Sen blir man lite fundersam över vem som startar dessa "stiga rykten" där det sägs att TAIF inte alls minskar skulden utan tvärt om de ökar till runt 2.2 mille. Nån som vet mer om TAIF:s ekonomi än de själva?

Hoppas att varje missnöjd TAIF:are inser att om vi ska få se Tranås spela i allsvenskan även i framtiden så bör man släpa sig till matcherna även om spelet går knackigt. Förhoppningsvis löser sig detta av sig själv genom bättre resultat/spel och därmed mer betalande åskådare. I vilket fall så är publiksnittet A och O när det gäller ekonomin! Får vi bara ordning på ekonomin så är jag övertygad om att det bli ljusare tider även sportsligt på lite längre sikt.

FORZA!

nr tretton: Vi måste ju inse faktum att det inte blir inköp. Dina förslag till lösning kommer inte att ske. Just därför är det så viktigt att man inom TAIF visar hur problemen ska lösas. För att få fansen med på tåget borde man se oss som något mer än idioter-som-betalar-inträde-men-i-övrigt-skall-hålla-käft. Utan publiken hade det inte funnits något lag, dessutom gnälls det ibland på att det inte kommer fler. Det hade det säkert gjort om TAIF hade varit lite mer utåtriktade. Inte som Kreml under 1970-talet.

Det enda vi ser av taif är ett lag som spelar sämre och sämre. Lösningar på alla problem MÅSTE ju finnas, men vi ser ju inte röken av dem. Det borde vi fått göra.

Merxx: Fxn inse att det inte är ngn jxvla analys vi behöver utan ngn form av förändring i laget! Billigt alternativ nr1 sparka putte och låt kjell ta hand om laget själv kanske ingen superförändring men ändå en markering! Putte har ju visat sin orutin genom att bli ass.tränare åt den han själv valde som ass,tränare! Släng in jensa svenler eller jonas emmoth som ass.tränare resten av säsongen! Billigt alternativ nr2 värva en rutinerad div1 spelare, rutin behövs och den måste inte komma från allsvenskan! billigt alternativ nr3 låna in 1 eller 2 juniorer från någon elitserieklubbs J20 lag varför måste det vara just HV? Har de inget att erbjuda så hör med ngn annan klubb! Någon förändring måste ske annars barkar det åt hxlvete!

hepp: Nej det har vi inte sett röken av ngt sådant! Allt är tyst kring Taif just nu och man hör ingenting! Precis en sådan analys som du nämner skulle vara mkt intressant att läsa och nödvändig för att lugna ner alla som oroar sig! Det kan man nästan begära av Taif att en sådan analys ska komma till allmänn kännedom tycker jag!

Tränaranalys
Har TrT publicerat någon analys från tränarna över vad som gick fel och varför och hur man ska gå vidare och vilka mål som finns?

Sv: Blir nog...........
Merxx: Är det nån som skulle kunna göra det så är det väl holmis... På opumpade däck dessutom!

Patrik M: Nja snarare var det väl så att han körde omkring i rullstol och dominerade på isen!

Johnny B Good: Underbart att höra! :) Såg det stelt ut eller var han obehindrad?

hepp: Holmström var med och körde lite lätt på träningen idag, han är snart fit for fight!

Patrik M: Holmis borde ju inte vara allvarligt skadad. Då skulle vi ju köpa en ny spelare.

Jag var och kika på gårdagens träning och tyvärr är inte Holmström med och tränar ännu, sprang i stället? TAIF:arna träna mycket på närkampsspelet iaf vilket behövs.

LHC å Bendelin
Vi gnäller ibland på TAIF. Men om man tänker på vad som händer i lhc kanske vi ska vara glada över taif, även i dagsläget.

Merxx: Om vi tänker tanken måste vi ju oxå inse att en ny behövs. Och det vill vi inte.

Och någon jävla protestlista skulle jag aldrig skriva på!

hepp: Inser det dumma i den tanken nu, givetvis får man inte ens tänka tanken på att han skulle kunna bli skadad igen!

Merxx: Instämmer, om inget hänt ännu blir det nog inget senare heller. Tyvärr, det hade vi behövt.

Du borde inte ens skriva att Holmis kan bli skadad igen. Tror alla vet hur det slutar om inte Holmis är med.

Blir nog...........
Blir nog inga förändringar i Taif för då borde de kommit redan nu! Så det är väl bara att bita ihop och stötta laget och hoppas man kan få ordning på försvarsspelet!

Hoppas dock fortfarande på att Taif tänker om lite och värvar en rutinerad spelare iallafall! Vågar inte tänka tanken på vad som händer om Holmis skulle bli skadad ännu en gång!

Sv: Ursäkt????
Såg även att vi mötte Örebro borta fredagen 31/1 tala om läge att bussa upp en massa supportrar dit!

Torgny Bendelin tränar LHC
Lite märkligt tycker man, kolla länktips.

TAIF börjar med Örebro hemma i fortsättningsserien den 8:e januari............hoppas på en kraftig bättring då och mera spottloskor på ljunggren.........nej skämt å sido....

men bättre spel, utvilade krigare och mera mål!!!!!!

det kan man väl hoppas på???

GOD JUL O GOTT NYTT PÅ ER ALLA TAIFARE

lite otäckt är det oxå när vi ligger sist som vi gör och det inte tänks värvas ngt! För nästan samtliga övriga lag i serien letar förstärkningar tex halmstad, nybro och västerås mfl!

hepp: Ligger nog nått i det, japp.

Självklart ska vi stötta laget och föreningen i stort, men skulle ändå vilja se att det händer något för att vända trenden! Vi har inte råd att åka ur och inte ens kvala för lagen i ettan är riktigt bra i år!
Vad jag saknar är information från klubben om vad som händer, vad som ska göras och hur man har har tänkt att vända det hela! Just nu är det bara tyst!
Utnyttja materialet bättre och spela defensivare är min åsikt!

"En för alla, alla för Taif"

För att inte tappa alltför mkt pengar och publik, måste spelet bli bättre framförallt på hemmaplan!

Enligt min åsikt gjorde man ett fel i år. Man satsade på många oetablerde spelare och tränare. Man kan inte göra både samtidigt.

Merxx: Det sjukaste var ju att han gjorde sina "analyser" innan ens truppen var i närheten av klar. Vad går han efter då kan man undra.

Med nyckelspelarna friska så finns det hopp, tyvärr är ju truppen för tunn och satsningen på egna juniorer kanske inte slog så väl ut som man hoppats. Men på längre sikt månne? Viktigast är att vi i klacken och övriga gör allt för att stötta laget och föreningen!

Merxx: Jojo, men jag har svårt för inkompetenta skribenter. Eller som en f.d. minister sade "journalister är egentligen jävligt korkade".

hepp: Jag vet!!! Ta det lugnt! Ville bara vara rätt ironisk nu i besvikelsen!
Håller med om det mesta i ditt inlägg!

Merxx: han hade inte rätt. Hans analys om vägen till resultatet (i halvtid dessutom) var helt felaktig. Dessutom hade han inte tillgång till all information som taif hade. Taif:s styrelse har gjort rätt hela vägen, med hänsyn tagen till information, hoppas bara att de fortsätter med det. Sparven har ingen insyn i klubben, han kan inget om hockey eller personer som verkar inom hockey. Kommentarer han sagt "off record" visar att han avskyr taif. TAIF borde kontakta pressombudsmannen och anmäla sparven.

Om man som sparven alltid skriver ner klubben får man nån gång rätt. Vi har inte spelat klart ännu och vet inte om han har fel även denna gång. Sedan kan man ju fråga vad det betyder för en liten klubb att en lokal skribent avskyr klubben och gör allt för att förstöra varumärket samtidigt som han bygger upp varumärket för bandyn. Sparven är dessutom så jävla dum att han tror att det inte finns ideellt arbetande i TAIF. Han tror att alla får en massa stålars.

Ursäkt????
Det är väl inte utan att man får be Sparv om ursäkt eftersom han hade rätt hela tiden!

Sv: Botten är nådd Tranås AIF...
Sistaplatsen förtjänar vi. Vi är inte bättre än så här. Om vi möter ett motiverat lag förlorar vi. Den nuvarande konstellationen, spelare och tränare, har förmodligen inte förmåga att lösa den största krisen på flera år. Det måste till förändringar. Nytt erfaret blod måste in i klubben. Man kan inte äventyra klubbens framtid genom att sitta med armarna i kors. Vi förlorar hemmamatcher mot skitlag, när hände det senast? Vi släpper in hundratals mål, när hände det senast?
Det gäller att köpa nu, annars går ekonomin och spelet åt helvete.

Pinsamt Taif!!!!!!
127 insläppta mål och på 28 matcher har vi inte lyckats få till något ordnat försvarsspel det är jxvligt oroväckande tycker jag! Och det är ta mig fxn tränarnas uppgift att ordna till det under juluppehållet! Man måste spela med ett defensivare spelsystem, det bara är så! Sedan tycker jag det vore roligt om Taif kunde spela med lite glädje i spelet och spela för varandra med lite hjärta för klubben för det har saknats många gånger!
Ta krafttag nu Taif annars bär det neråt i seriesystemet! Alla andra lag har i princip spelat upp sig under säsongen meden Taif spelat ner sig!

Patrik M: Usch, fy fan, det var länge sedan man kände sig så här nere för AIF, det är kass. Men, kanske lika bra för psykologin: det kan bara bli bättre härifrån. Oroväckande är ju att det verkar som ALLA lag utom TAIF börjat få till spelet. Ok att många lag inte hade ngt att spela för igår, men att Västerås får in 7 puckar på Oskarshamn är anmärkningsvärt.
Det är surt att en eller ett par spelare skall betyda så mycket för ett lag som i TAIF, det är inget bra. Annars vete fan hur de skall få ordning på det här, tränarduon. Det behövs nya krafter i båset, så är det bara!!
Till alla spelare: bara att ta nya tag!

Sist är inte alls bra, nu kan det bara gå åt ett håll och det är uppåt. Nu gäller det att glömma detta och ta nya tag i fortsättningsserien. Välbehövligt uppehåll väntar! När spelet inte stämmer gäller det att jobba extra hårt.

Botten är nådd Tranås AIF...
...och sämsta tänkbara utgångsläge inför fortsättningsserien.

Jag skäms!

Tack TRANÅS POSTEN!!!
För er som inte läst den kan jag bara säga, läs den!!!
Äntligen nån som skriver vad han tycker å tänker å vågar kritisera...

citerat:
Matchen, om vi får kalla den så, mot Örebro var rena parodin!
Till och med den utmärkta hejaklacken på ståplatssidan gav tidigt upp och satte sig på de ödsliga läktarbrädorna och plötsligt var det lika tyst i hallen som på gamla dar.

Väl skrivet tycker jag...
Heja Kenneth Lorenzby mera sånt....

Sv: Vart ska det sluta???
Det ju nu Tranås styrelse måste ut å marknadsförare TAIF, å skaffa likvida medel.
Enda sättet just nu är inte bara å ta sig i kragen som vissa säger utan att skaffa nytt spelar-tränar material.
Men det är precis som johnny B skriver här nedan, det finns ingen som kan håva in pengar....
Kanske lite ändringar högre upp i TAIF också skulle vara på sin plats...???

Sv: Vart ska det sluta???
En STOR fråga som slog mig i går kväll är att om det inte finns några ekonomiska möjligheter att värva ngn spelare eller byta tränare vad i hela hexxete kan man göra då för att ändra på det hela??? Jag bara undrar, för allt man provat hittills verkar inte ha fungerat iallafall! Man måste ändra spelfilosofi till en mer defensiv, för att hålla på och släppa in så här mkt mål det håller inte det måste väl tom dagens tränare inse!

« · 180001 · »