Merxx: Holmis tröja ska naturligtvis upp i taket, det måste vi se till! Någon slags avslutningssermoni i samband med någon match för att hylla en av våra bästa spelare genom tiderna är väl också en bra idé?
hepp: Läste i Falukuriren häromdagen en intervju med "masken" han fick frågan vem som skulle backa upp deras kandick i målet i elitserien, han svarade att han gärna ville ha kvar Jonas Fransson eftersom han tyckte han var väldigt bra!
Ulf Throgen har skrivit på liksom ytterforwarden Peter Johansson från Nässjö (bastant kille på 191cm & 87kg). Däremot försvinner Manne (tyvärr) eftersom hans förhandlingar med andra klubbar dragit ut på tiden alltför mkt. Holmström slutar med 98% sannolikhet!
Tänkte ta tillfället i akt o skriva ner vart jag hört dessa spelare försvinner. TAIF hade chansen med Bulow, han är utbildad datakille och kunde tänka sig att jobba med det samtidigt som hockeyn om han bara fick lite hjälp från Tranås sida att fixa jobb. Men det gjorde de tydligen inte och vipps så hör man att han inom kort skriver på för Rögle. Henrik Andersson LÄGGER TROLIGTVIS AV, enligt Linköpingsfolk. Han känner sig inte längre lika motiverad att spela.
Kreu däremot är ett hett namn för Örebro, som sagt att de ska satsa på en riktigt namnkunig spelare till nästa säsong. vad kan då passa bättre än en center som de just är ute efter!!!
Vad gäller Lönn har någon redan skrivit här nedanför.
Guz: Håller med, vi ska snart flytta till en ny sida hos svenskafans.com och då kommer detta att finnas med. Sidan är klar men det var nått litet strul med servern vi ska ligga på som snart ska va fixat hoppas jag. Fler åsikter om sånna där grejer är mer än välkomna.
Christian Chivu: Kalas skulle va att få hit Daniel Carlsson (heter han så?) från frankrike. Där har vi en rejäl back som jag tycker glömts bort lite i den här gästboken iaf. Om jag inte minns fel så hade han gärna velat spela här innan han gick till just frankrike?
Wallin är jag inte så jätteförtjust i men jag är inte omöjlig att ändra på. Dejan Matejic har jag ingen koll på ärligt talat.
Blandar mig gärna i den disskussionen Christian! GSK har enligt mig 3 riktigt intressanta spelare framförallt Lenny Dower som jag anser är en av seriens bättre backar men även Matejic och Bjelke! Daniel Wallin som fick kicken från Rögle är en spelare jag gillar liksom Mathias Lönqvist i Mörrum för att nämna ett par stycken!
Patrik M: Vad har du för sportslig åsikt om Dejan Matejic i GSK? Har själv studerat honom på matcherna i Tranås och tror han kan vara ett stort löfte, har haft lite svårt den här säsongen men man kommer ju ihåg honom från mölndal ifrån förra säsongen.
Christian Chivu: Myck intressant du hade att komma med där! Nässjö spelaren vågar jag skriva under på också. Pihlström hade inte varit fel att få hit, alla vet väl att det är flickvännen som bestämmer? Så då vet vi ju vart det slutar. Lenny Dower..då vet jag en som kommer att hoppa högt av glädje. ;)
Enligt mina källor så ligger TAIF på Lenny Dower från GSK och det sägs att han vill skriva på inom kort.
Sen var det visst nån Antti Boman från GSK som dom också var i kontakt med, men vart det leder vill jag inte svara på.
Anders Lönn står och väger mellan TAIF och Nyköping allt beroende på sin fru som inte vill flytta från Linköping.
Kjell Allstrin ska visst ta med en spelare från Nässjö och ge honom sommar kontrakt.
Fredrik Wallberg har det varit tyst om ett tag men vi får väl hoppas.
Mattias Pihlströms flickvän vill visst flytta hem till tranås, den som lever får se... kan hänga på att pihlström trivs med sitt jobb i ljungby.
Vad jag hört mer så ringer det en hel del spelare som är sugna på spel i TAIF, var visst nån Södertälje spelare m.m
Andra namn var Nils Olsson 18 år i HV71 J20 superelit, samt sebastian maijer, men det är inget klart
Kristoffer Nord är på gång också : ) han är visst sugen på att spela forward men det är ju tränaren som har sista ordet, för det lutar ju åt en backplats.
Namn som J, Bulow och H, Andersson, A, Kreu känns långt borta.
Hörde visst att D, Wallin inte fick nytt kontrakt i Rögle, go for it TAIF
Och sen har vi ju J, Ohlsson i bofors, J, Fransson i Leksand, D, Josefsson i HV71, N, Bjelke i GSK
Håller med..Svesse var genomgående bäste backen förr säsongen hoppas han kan hålla i det kommande säsong också. 2års kontrakt han också inte illa! Leijon och Medin vill man givetvis se signa kontrakten också.
Detta är ju underbart, nu kan man ta sommar. Svesse är enligt min mening en av TAIF's viktigaste spelare, klart bäste backen i år. De viktigaste kuggarna är på plats förutom Fredriksson och Holmis. Anders Lönn vore ju guld värd förstås.......
Kan meddela den glada nyheten att "Svesse" skrev på två-årskontrakt med AIF igår kväll. Han valde mellan Sarpsborg i Norge och AIF. Blev som sagt det sistnämnda. Det börjar falla på plats nu !!!!!!!!!!!!!
Perzzon: Tror med på att Manne skriver på snart. Det vore ju lustigt om inga andra klubbar är intresserade av honom, en av södra allsvenskans bästa och jämnaste målvakter.
Satt min vana trogen och läste i lokaltidningar från de andra klubbarna i allsvenskan på nätet och hittade en om Anders Lönn i Falukuriren! Han säger att han så smått börjat kika efter klubbar runt Linköping, för han vill pga sin frus jobb helst inte flytta! Han nämner Nyköping & Tranås som tänkbara alternativ men kan även tänka sig spel utomlands!
Det var ju fan att gris-Mörrum skulle klara sig kvar. Frågan är bara; har dom råd att spela i allsvenskan nästa säsong? Men det var kul att Nybro kunde säkra platsen, det blir trevliga resor dit i höst!
På tal om tränarfrågan,visst det verkar lite konstigt. Men å andra sidan ska man väl inte måla FAN på väggen direkt. Ge herrarna en chans iallafall. Det an bli bra och det kan gå åt skogen,men en chans tycker jag iallafall.
Hoppas ni tränar RÖSTEN i sommar!!!!!!!!!!! Det är snart höst igen!!!
Patrik M: Det gör mgi glad att läsa det du skriver. Du hade pratat med någon och det verkar som om det du sa var på gång verkligen händer. Jag tycker också att det är dags att lägga ner allt skit om dessa två tränare. Jag är också övertygad om att dessa killar inte hade skrivit på om de inte trodde på det hela. Det skulle vara spännande att få veta lite mer patrik!! Vad sa de egentligen?
Jag tror hårt på att en stor nyckel är att få igång den rätta stämningen i truppen. Som du säger spelarna skriver inte på om de tror att tränarna inte kommer att göra ett bra jobb, sen har de säkert pratats vid redan för att se om de är med på tränarnas ideer inför nästa säsong.
Juvligt å höra, Johan Ström skrivit på för TAIF ytterligare en säsong. Tycker också att vi fans som enbart beklagar oss över de nya tränarna kan ta å lägga ner det nu, jag menar jag tror inte att Tobias, Axel och speciellt inte Johan Ström skulle skriva på om de inte trodde på tränarparet. Hoppas att de kan utföra det de ska med spelarna de får, för materialet är ju onekligen inte dåligt, inte till en början iallafall....
Någon som vet om Axelsson kommer att sälja sponsring åt Taif den kommande säsongen? Gjorde han ju bra sist han var här.
Taifs sportgrupp har väl alltid jobbat i det tysta, och vad jag har hört som kommer det flera påskrifter inom kort!
Dom som har pratat med Holmis säger att det är mer eller mindre omöjligt att få ur honom hur det blir nästa säsong. Men om han inte lägger av så har taif mycket vunnet där, tänk er Holmström och Axelsson tillsammans igen!
Patrik M: Ja, det är just det som gör mig så djävulskt konfunderad. Känns mkt mkt märkligt. Har hört från spelare i J-laget att dom oxå hört Putte "gnälla" på Kjell A...
hepp: Maila [email protected] och se om du kan få svar där de brukar inte vara världens bästa på att svara iofs. Men värt ett försök, eller så kanske nån läser det du skrev och kontaktar dig vem vet...