Patrik M: Klart att de blir ett lån för jag tror inte Arlbrandt tar en plats iår, hv har nog honom för framtiden så det är nog en bra chans till att Taif får låna honom och det vore ett väldigt bra tillskott isåfall!
Lindersson: Okej, Emmoth var kanske inte lika viktig som Holmis på isen dom sista åren men det kan väl ha och göra med hans ryggproblem, utanför isen var dock Emmoth den viktigaste personen i laget. En riktig stämmningshöjare!
Axel går ju under det gamla smeknamnet Kungen, sen storhetstiden i TAIF.
Ett jäkla hemlighetsmakeri här! Jag skulle gärna vilja ha svar på varför man inte kan berätta t.ex. vad målisen heter? Jag har inga problem med att vänta men jag förstår inte varför man inte kan berättas!
Johnny B Good: Håller med om att Holmis är nästintill omöjlig att ersätta, men dock inte Emmoth. Visst en måltjuv, men han har inte varit så vass de senaste åren. Började spela mer som en lagspelare denna säsongen men ändå lite vek. Helt klart en bra spelare, men långt ifrån oersättlig. Kungen=Axel???
Skulle inte Nilsén skriva på innan fredag? Det gjorde han iaf inte, hoppas det kommer snart. Lönn tror jag inte vi kommer få se i TAIF, tyvärr. Vore kanon!
Det är alltså helt klart att det blir nytt matchställ kommande säsong? När kommer man få se bilder av det?
Visst kan man tycka att det ser bra ut men kom ihåg: vi har tappat våra två viktagaste spelare både på och utanför banan, Holmström och Emmoth! De är mer eller mindre omöjliga att ersätta.
Men det är dags för Tobbe, Kungen och Svesse att träda in i rollerna som ledare på allvar!
Nilsén och målvakten som det snackas om nedan tror jag skriver på snart, värre dock med Lönn! Men allvarligt talat, valet mellan Hästen och Tranås AIF kan väl inte vara så in i helvete svårt?
Julcuperna var ju jävligt roliga när de hade dom så det får de gärna anordna denna säsong också om de nu går plus på dom, om de går back så kanske de är lite mer tveksamt.
Hört lika lite som Merxx om målvakten men om det blir han så lär han ge Throgen en bra fight om att va förste keeper.
Nisse Olsson ännu en bra tekare som vi saknat lite i TAIF tidigare. Lovande var ordet.
Blir lite mer tveksam till att vi får se Lönn nu men den som lever får se..
Merxx: Tackar! Men vet du datum för matcherna? Börjar bli dax att fixa semestern! Snacka om att man är sugen på nedsläpp!
Är det en juniormålis? Om inte, vilken division har denne spelat i?
Såg att TFF hade en fotbollsdag. Man kan ju bara hoppas på att TAIF skissar på en liknande dag som kan hållas t.ex. under mellandagarna. När vi spelade våra julkupper mot elitserielagen var det ju alltid mycket folk. Om inte TAIF skissar på detta vore det väl en bra uppgift för fcs att se till att de gör det? Och under en sådan dag ges ju mycket bra möjligheter för fcs att marknadsföra sig själva.
hepp: Stämmer, även utan dom tre lär det bli en bra säsong, men med dem har vi kanonförutsättningar! Målisen kan nog vara rätt bra iallafall det lilla jag hört om honom!
Träningsmatcherna är nästan klara kommer upp på Taifs hemsida snart! Vet att man börjar borta mot arboga och hemma mot gislaved!
Merxx: Även utan dessa tre lär vi få en riktigt rolig säsong! Allt känns nästen för bra. Nästan så man blir lite orolig... Målisen, bättre eller sämre än Throgen?
Som sagt truppen ser riktigt bra ut! Erik Nilsén och så en målvakt så är vi nästan klara! För Anders Lönn vore ngt det, en stabil rutinerad center som kan gjuta mod i ungdomarna i motgång, som kan hålla i pucken och lugna ner spelet, en riktig lagpappa som Taif saknat sedan Kitten slutade!
kollade upp Nils Olssons senaste säsong i HVs J20 lag! Han är 183cm och 70 kg eller var kanske man ska säga för an så ung spelare lägger väl antagligen på sig en del muskler även under säsongen! Vänsterskytt 40 matcher 6+6=12 66utv.min 56% vunna teckningar!
Kan även säga att Taif har en målvakt på gång men namnet är hemligt tills det är klart!
Bara en fråga, vad händer med Hellerstedt och Norberg som tillsammans med Nilsén står som osäkra på officielle hemsidan? Vill gärna se dem i truppen till nästa år. Tycker Hellerstedt visat att han är en ganska vass målskytt när han fått chansen. Norberg kan säkert också utvecklas till en nyttig spelare om han får chansen och har den rätta inställningen.
Suuronen kan nog vara en bra ersättare för Jocke Leijon! Enligt TrT idag så är han en skridskostark center och en duktig tekare! Taif fick tipset om honom av Petter Skidén som spelat ihop med honom! "Kitten" säger oxå att man räknar med att Nilsén skriver på innan fredag och att man ska träffa ytterligare 2 spelare denna vecka! Man har fyra platser kvar att fylla: 1 målvakt, 1 back(Nilsén), 1 center och en ytterforward!
Det får vi hoppas, svårt att bedömma men verkar vara en värdig ersättare till Leijon. Hoppas han är snabb på skridskorna och en bra tekar! Roligt att se att TAIF var och ryckte i Pihlström iaf även om han inte ville spela här. Dags för Nilsén att skriva på snart eller?
Ursäkta att jag inte fått upp nyheten på vår sida men vi är mitt i flytten till den ny sidan!
Guz: Inte så oväntat att båda tackat nej. Jonas vill väl spela i högre divisioner...han hade jäkla otur att Stefan Liv fick sitt genombrott samtidigt i HV. Han lär väl inte få stå skitmycket i LIF? Längesedan en påskrift nu...
Enl. dagens TrT så har Jonas Fransson och Pihlström tackat nej till AIF. Fransson har skrivit på ett-årskontrakt med Leksand och Pihlström är på gång till Mora, hänger bara på ett jobb.
Som sagt lite centrar + målvakt skulle ju inte skada. Lönn till Hästen är ju att slösa med en lirare.
Kan tränarna få igång det rätt "goet" i laget vilket jag tror de kan så kan detta bli riktigt bra. Vilka centrar vi får kan bli rätt avgjörande också skulle jag tro. Känns som en av dem behöver vara en spelare med rutin och av hög allsvensk klass, gärna en redigt bra tekare också.
Ser ut att bli ett riktigt bra lag men det återstår lite innan vi kan se helheten! Nilsén lär väl ta den sista backplatsen! Sedan behövs om jag räknat rätt 1 målvakt, 2 centrar och 2 ytterforwards! När dessa är klara kan vi se helheten, men det lutar åt en mkt intressant säsong!
Krekula: Stämmer att det var första derbyt. Och de var dessutom utan pappsen:) Tycker inte riktigt du ska blanda in en hel familj i ett samtal mellan två människor, de e väl om inte PATETISKT!? Vet inte riktigt va du svammlar om, men om jag inte har helt fel så har ja för mig att de va just du som klankade ner på TAIF förra vintern, men vem gör inte sina misstag i såna fall, om jag har fel menar jag?!
Om de e Lönn som e på G verkar de bra tycker jag, men en bra målvakt skulle inte sitta fel heller.
Kanske är dags att jobba hårdare på Lönn, läste precis en intervju han gjort i Norrköpingstidningen. Han säger att hockeyn inte är det viktigaste längre, han kan tänka sig att spela i en lägre division om det löser sig med jobb eller utbildning, vilket det också ser ut att göra!
Det är det enda jag har hört att det skulle vara han
men det finns ju inte så mykket annat att välja mellan
dom som det finns att välja på är väl Thor Dresler, Ulf Mårtensson o henri Jukkola om jag inte misstar mig, om jag gör det så kommer väl Merxx in o härjar på mig meddetsamma då han förmodligen har stenkoll på vilka som spelar på vilken position=)
Läste att ni vill ha Lönn ja då får ni allt sno på läste att hästen vill ha honom (hemsk tanke) å att dom skulle göra allt för att lösa det sociala för honom å frugan. Jobba snabbt nu aif annars går han förlorad för er!
Ser ett inlägg på tranashockey.com-gästboken om att det skall säljas matchtröjor nästa säsong. äntligen har kanslit fattat galoppen i så fall. 499:-, vem vill INTE hosta upp de pengarna för en skön matchtröja??? Vill se Lönn's påskrift NU!
Johnny B Good: Man får verkligen hoppas det. Vore en underbar förstärkning! Oskarshamn hade väl inte varit i kontakt med honom på lite drygt en månad stod det väl. Denna GSK-center, vet ni vem det handlar om eller? Jimmy Lund hade visst skrivit på för nåt annat lag.
ForzamalmJR: Ja, just det centrar! TrT skrev ju idag om Lönn, han var på besök har i stan i onsdags och Håkan Kitten ligger hårt på honom för att få fram en underskrift. Även Oskarshamn och Mora varit i kontakt med Lönn, men vad jag har hört lutar det ganska mycket åt Taif!
Taif har även varit i kontakt med en GSK-center, men inget är klart.
Måste säga att jag är väldigt imponerad av spoertgruppens jobb hittills... klarar de bara av att få hit ett par riktigt bra centrar och en BRA målvakt så ser det ju riktigt bra ut.... Varför alla vill se "sarg-ut" Nilsén nästa år vet jag inte, han är väldigt duktig defensov, men kan förbättra mycket i offensiven, men det måste ändå vara viktigast med centrar och en målvakt nu... Kör hårt.... Börjar längta till nästa säsong redan.....
forza aif!