Tranås AIF

Fler klubbar · 3704 inlägg · 900 ämnen
« · 91841 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Frälsaren är återuppstånden!
Patrik M: Det är underbatrt! Hade faktiskt små indikationer under de senaste veckorna men ville inget skriva. Tänk om man haft fel...

Vem är Lönn?

Enligt dagens TrT så ska man använda Holmis som center. De säger också att det finns 2 platser till att fylla och en av dess är vikt till en ytterforward från HV71 som ska spela här hela säsongen. Den sista platsen blir en back eller forward, det avslöjade man inte?

Härligt här tar man sig en kvällslur och vad är det man ser! "nyper sig i armen" nej det är ingen dröm! Ok nu har vi en 30p spelare också med stort TAIF hjärta, underbart. Låter kanske som en idiot när jag säger detta men jag hade inte gett upp Holmis helt. Förstaside nyheter i morgondagens TrT..

Perzzon dags att damma av du vet vad ;)

Helt underbart att han fortsätter!

När det gäller Nilsén tycker ja att de e bra de TAIF har gjort, inte hålla på o "löjla" fram o tebax me spelare! Men de e mycket synd att han inte fortsätter nästa år, en bra back som TAIF hade behövt. Nu kan man ju bara hoppas på att de kommer en lika bra back, lr varför inte en bättre?!

När de gäller ekonomin så gäller de bara att kämpa på och ställa upp när TAIF behöver hjälp från allmänheten så fixar sig det här.

Mot SA:)

Lindersson: Att Nilsén inte får förnyat kontrakt kan jag ta en dag som denna. Skulle inte byta 10 Nilsén mot 1 Holmström!

Det här är underbart! Trodde jag inte, "men det svänger fort i dagens hockey", för att citera Anders Lövdahl. Haha.

Nilsén blir det väl inget med, han har ju väntat för länge.

Ha det bra!

Johnny B Good: *skrattar* jag visste att det skulle vara goda nyheter!! Läs TrT i morgon, där han är intervjuad...

Frälsaren är återuppstånden!
Holmström fortsätter!

Kan livet vara skönare?

Sv: Blickar framåt!
Hör ni... Inte skall jag väl behöva säga åt er att läsa www.tranashockey.com?
Det är säkert en timme sen vi lade ut lite info där som ni säkert vill veta om...

Mvh
Mette

En applåd till spelarna som gick med på det! Mycket trevligt att höra, hoppas nu vi kan få en större klack i vinter som kan heja fram dom också.

En del spelare i Taif har till denna säsongen gått ner i lön för att försöka att få ekonomin i balans. Detta kallas klubbkänsla och är väldigt ovanligt i dagens idrott. Mycket ädelt av spelarna!

Lindersson: Nilsén har inte skrivit på än, men vad jag har hört har han blivit erbjuden ett jobb!

ForzamalmJR: Du har en poäng där, tänkte inte på det jag. Den fördelningen känns logisk isf.

Patrik M: Hahaha, ja det hade ju varit särskilt läckert, men Örebro-Bofors är väl en tätt derby som de inte kan rucka på? Och VIK-Örebro likaså. Arboga har vi bra chans att nita 4x tycker jag. Oskarshamn och Nybro likaså. Kanske vi äntligen kan hamna i en fördelaktig derbygrupp - det skulle vara första gången!

Sv: Positivt
hepp: Merxx och jag stod faktiskt och diskutera just det du tar upp härom dagen, ska bli mycket intressant och se vad han skriver här näst om TAIF.

Sv: Positivt
Merxx: Du fick mig att tänka på sparvens skriverier tidigare i år. Hur skriver sparven om TAIF på senare tid? Han ansåg väl bl a att TAIF satsar för div 1. Tycker han det fortfarande? Eller har han månne glömt sina pinsamma påhopp på TAIF? En äkta och hederlig journalist hade naturligtvis haft en viss självkritik.

Hörde/läste någonstans att derbygrupperna skulle bli intakta och att VIK-U bara skulle ta den plats som blev ledig i Tingsryds grupp. Låter osannolikt i mina öron men jag minns inte var jag hörde det. Då skulle ju derbygruppernas betydele undermineras ytterligare.

Positivt
Efter allt snack denna vår om dålig ekonomi, spelarflykt, sparvens skriverier mm så borde man vara knäckt som Taif-supporter!

Dock är jag inte det!

När det gällde spelarflykt så visade det sig till slut att vi ser ut att få ett mkt bra lag även nästa säsong mkt tack vare den hårt arbetande sportgruppen!

Det ekonomiska var än mer oroande men den NYA taif-styrelsen är jag mäkta imponerad av så jag känner mig inte orolig! Tror nog att man kan få ekonomin på fötter!

#20 är kung!

Som sagt så hamnar nog Örebro i Taifs grupp och Arboga i den norra!

Ja, nu vill vi gärna se Eriks påskrift!

ForzamalmJR: Japp se bra ut isf om de nu delar in det så. Är inte Örebro närmare än Arboga? Lilksom känslan av att köra över dem 4x per säsong hade ju varit extra härligt. ;)

Johnny B Good: Tydligen så gjorde han inte det! Hade väl stått i tidningen idag eller på hemsidan.

Ha det bra!

Patrik M: Klart att TAIF tillsammans med oss supportrar fixar det! Och att Bladets siffror är galna är precis vad jag tror. Jaha, Västerås. Ja, det kanske är kul. Det blir nya derbygrupper då...hur skall de se ut? Så här, kanske:
NORR: Mora, Västerås, Örebro, Bofors.
MiTT: TAIF, Arboga, Oskarshamn, Nybro
SÖDER: Rögle, Halmstad, Troja, Mörrum
För TAIF vore det ju inte fel!

ForzamalmJR: Du tänker helt rätt! Dessa tränare valde TAIF med siktet inställt på framtiden. Enligt dagens TrT rör det sig om ca 1,2 miljoner dvs nästan hälften av de 2 mille som Aftonbladet lustigt nog hävdar att de fått från styrelsen. Detta ska TAIF bla sanera med lägre löner som varit på tok för höga i allsvenskan och massa andra ideer där bla pantardagen var en del i detta. Det fixar vi!

Västerås i allsvenskan
hej
nu är det kalrt att västerås tar steget upp här nedan följer utklippet från hockeymagasinet.com

VIK Hockey ersätter Tingsryd
Jodå, visst blir det som väntat. VIK Hockey tar över Tingsryds plats i Södra Allsvenskan och är därmed tillbaka på den nivå man var för två år sedan när man trillade ur Elitserien med konkurs som konsekvens och omstart i division 2.

Svenska Ishockeyförbundet meddelar idag officiellt att VIK ersätter smålänningarna.

VIK har redan nu ett lag med ett flertal spelare med rutin från flerårigt spel på aktuell nivå: Rikard Ekström, Andrei Lyulin, Jonas Finn Olsson, Tobias Lundqvist och Tobias Lilja från ifjol och nyförvärven Henrik Pettersson, Patrik Ulin och Stefan Holmgren.

* * *

Samtidigt har Tingsryds degradering inneburit problem i division 1-hockeyn som helt plötsligt fick ett lag för mycket.

Problemet löste man igår genom att sparka ut Nittorp ur den södra serien. Nittorp hade tidigare tilldelats en gratisplats till spel i nästa säsongs division 1.

gud va härligt det blir att västerås är kalra

Patrik M: Jag tror som du: det är förvånande mycket det handlar om, jag har svårt att se att TAIF skulle ligga så mycket back. Men! Om det nu skulle vara så, har jag stort förtroende för den nya styrelsen att det kommer att arbetas bort. Lönenivån kommer ju sjunka nu, t.ex. Bättre bygga stablit och på lång sikt än att försöka köpa och arbeta kortsiktigt. Mora är ju en bra förebild: mycket egna produkter/talanger från nejden och ändå alltid bland de bästa lagen i serien. Här tror jag mycket på Jonson som tränare, jag tror han är duktigt med unga, talangfulla spelare.
Men det är bara vad jag tror...
FORZA AIF!

Det ska bli intressant när TAIF:s ekonomi blir offentlig. Det ska bli ännu mer intressant att se planen som skall göra oss skuldfria inom två år.

taifaren: Notera! de där siffrorna stämmer inte TAIF ligger inte några 2 mille back, de har ekonomin under kontroll.

Tycker de är oroväckande att taif ligger mest back i allsvenskan efter Troja och Löven som man sedan tidigare visste hade svåra ekonomiska problem. Trodde inte taif låg så illa till faktiskt...
Men de är bara kämpa vidare och hoppas på att de bli SA igår och ökat publikintresse! Tror de måste bli mer drag kring att köpa supporterprylar, där finns nog bra med pengar att tjäna om man verkligen marknadsför grejjerna ordentligt!!
Har FCS några pengar att skänka Aif vore de ju strålande!

forza Aif!

Den ekonomiska sitvationen hos de allsvenska klubbarna är helt
klart oroande, inte minst för ishockeyn som sport.

Idag är det tänkt att Nilsén ska skriva på, vore skönt om även
backsidan kunde bli komplett!

Sv: Tingsryd
Stigsson: ? Vad är detta? Aftonbladet, inte du är väl källan?

Orginal inlägget finns i Rögles gästbok under trådnamnet "Bara två lag i södra serien i balans"

Patrik M: Två tredjedlear av inlägget är ett klipp och klistra från ett av mina inlägg på ett annat ställe i hockeysnack. Från "Enligt Aftonbladet..." till avslutande "...Tingsryd" är det min formulering rakt av kopierad. Det är jag som anger Aftonbladet som källa och inte ForzamalmJR.

Dessutom missförstår han siffrorna genom att tro att det gäller årets resultet och inte eget totalt kapital som man hade förstått om man läst sig tillbaks enligt min källanvisning.

Stigsson: Vilken text syftar du på? han angav ju Aftonbladet som källa angående klubbar i "kris". Vilket han som från början sa att TAIF låg 2 mille back borde gjort.

ForzamalmJR: Tack för att du stal min text rakt upp och ned utan att ange källan.

I Aftonbladets artikel nämns klubbar som är i balans vad det gäller eget kapital på banken, och när det gäller AIK och Hammarby så har väl en del miljoner pumpats in vilket leder till att dom fortfarande är på plus även om dom blöder kraftigt.

Om du i fortsättningen kontrollerar källor bakåt istället för att stjäla lösryckta delar för publicering så kanske du förstår bakgrunden till siffrorna bättre.

Går ju igentligen inte vara annat än positiv inför denna säsong tycker jag. Sen kommer det ju som alltid hänga på hur spelarna presterar på isen, folk vill ju se ett lag som vinner och vinner de så brukar intresset gå upp automatiskt. Men förusättningarna känns mycket goda som sagt inför denna säsong är ju så mycket roligare att vara med och kriga i den övre halvan av serien. Vi får hoppas att vi också får ett bättre stöd i klacken i år så våra ljuva stämmor kan lyfta fram laget! Låter ju som jag sagt innan så mycket bättre ju fler man är.

Anders Lönn???
Kan inte nån vänlig själ säga hur det blir med honom???
Skulle vara kul att få höra det?

Blickar framåt!
Ok, nu tycker jag vi snackat nog om allt tråkigt som hör hockeyn till. Om TAIF skall kunna vända ett minus krävs att vi TAIFare kommer på matcherna, köper prylar - kort sagt stöder vårt lag! Det ser ju ut att bli en skön säsong, laget kan bli mycket starkt! Ja, jag ville väl egentligen bara slänga in lite positiv anda igen här i gästboken!
Forza AIF!

Hörde på radion att Joakim Nordstrand hade brutit sitt kontrakt med LHC och skrivit på för Bofors, bara så ni vet!!!!

Detta såg jag på ett annat inlägg på en grannsida. Det vete fan om det kan stämma? AIK gick väl back med safitigt mycket, liksom Bajen vad jag vet? Nej, tro inte på allt vi läser...Tackar också för Mette's info. Nya styrelsen och sportgruppen är bra och jag gillar verkligen kontakten med oss fans, det betyder mycket för klubbkänslan!

Enligt Aftonbladet är det följande klubbar som är i balans:
AIK, Hammarby, Huddinge, Skellefteå, Örnsköldsvik, Halmstad och Mora.

Dom som har problem är:
Kiruna -1 miljon kronor, Boden -1,8, Piteå -1, Björklöven -3, Sundsvall -0,2, Örebro -0,5, Vallentuna -0,5, Arboga -0,07, Nyköping -2, Bofors -1, Tranås -2, Oskarshamn -1,5, Troja -4, Rögle -0,5, Mörrum -1 och Nybro -0,6

Degraderade:
Tingsryd

Tycker det är rätt att flytta ner Tingsryd, pga deras svarta löner.
Såg att TAIF hoppades ha klart med truppen till helgen. Antingen så satsar man inte på Lönn längre eller så har man hittat ett jobb åt honom. Hoppas på det sista:-)

Ha det bra!

Patrik M: Hej :-) Det är inte lätt att författa mail när man har folk i luren samtidigt.
Vi hade bokslut i slutet av april och vi håller på att sammanställa allt.
Det är klart att vi kommer att gå ut med siffror när vi vet hur det ser ut. Det är viktigt med information och det vet du att jag verkligen menar.

Tack igen för alla positiva inlägg. Det är kanon motivation för oss.

Mette

Mette: Stort tack för det svaret, hoppas ni kan presentera lite siffror senare om det är möjligt så man slipper spekulationer vilket bara lär ge negativa effekter. Sista april?

För den som vill läsa artikeln kolla länktipset, siffrorna där verkar inte bara vara baserade på årets resultat utan totalt, vilket isf är väldigt luddigt skrivet. Sen förvånar det ju inte direkt om siffrorna inte stämmer när det gäller kvällstidningar. Har dessutom mailat han som skrivet artikeln för eventuellt svar.

För att få stopp på diskussionen vill vi från styrelsen meddela att samtliga spelar löner är utbetalda. Utan undantag.

Resultatet är inte klart, vi har bokslut sista april. Det finns inga siffror klara överhuvudtaget. Vi är mitt uppe i budgetarbetet inför nästa säsong.

Vi återkommer om detta så fort vi kan
Lyft upp nivån igen till den fina kvaliten som den har hållit sista tiden.

Vi har den klart bästa gästboken i hela Allsvenskan.

Tack
TAIF´s styrelse
via
Mette Lindman

Taif är ett av lagen som lirar på dispens. Årets resultat
blev -2 milj kr. Bara Troja och Björklöven har sämre siffror.

ForzamalmJR: håller emd dig till fullo i ditt resonemang
ledare inom svensk hokcey är nuförtiden "pengakåta" det är det som styr hockeyn o hur den ska spelas och det innebär att om ett par 3 år så kommer fler klubbar tvingas kliva ner ett hack och inte kunna prestera hokcey på denna nivån pga pengar vilket är helt fel det sportsliga borde gå före eftersom detta är en sport och inget företag elelr bank det måste bli stopp på detta låt sporten förbli sport o inte någon handelsvara som endast går ut på att ha rikligt med pengar

M.V.H//Benny Wass

benke wass: Jag tycker att vi skall maila till förbundet och kolla vad i helvete de håller på med. de kommer ju att ta död på hockeyintresset som de håller på. fagerlund är en jäkla pajas som bara, jag upprepar BARA tänker på pengar. jag tycker verkligen inte om den snubben och vad han gjort med hockeyn i sverige.

att man ska minksa ner till 8 lag är värkligen idiotiskt msåte jag säga att sedan slå ihop till en allsvenska nja d vet jag inte aknske kna va bra men isåfall ska man göra d direkt istälelt för att ha 2 serier med 8 lag
hopaps nu bara taif skulle klara en sådan ihopslagning o kunan hålla sig kvar
1 juli 2004 som sagt äller d ju för dessa 17 av 23 klubbar att vara skuldfria annars så åker man ur vilket vore mycket smärtsamt ifall detta skulle hända taif...hoppas man uppnår 0-gränsen till det datumet så att tranåås förblir allsvenskt

Hmm, kan någon från kansliet kommentera detta här på gästboken? Det hade jag uppskattat!

Bobban: det är sant att de inte har gjort det...............

TAIF är en av de klubbar som går på dispens just nu, men det där med att man inte betalat ut alla löner låter jädrigt märkligt och det verkar för mig som att det är taget ur luften.......

Icke ticke: Jasså låter märkligt att de inte betalat ut alla löner? Vart har du hört detta?

« · 91841 · »