Tranås AIF

Fler klubbar · 3704 inlägg · 900 ämnen
« · 195773 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Halmstad Hammers - Tranås 1-3
Håller med Forzemalm JR. varför sitta!!?? Bara till o hoppas de vinner de två hemma matcherna nu så det blir mycket folk till örebro!! är ju faktiskt gratis för medlemmar så det vore dåligt om det inte blev en full buss ca 50-60 st då ska vi röja gärnet!!

Åååååååå håller på Aif.......

MVH The Flying Crane

Krekula: "Att sitta och se på hockey är som att stå och skita: det blir inget riktigt tryck..."
Varför ansluter ni inte till ståplats och din klack då?

hepp: Helt sant!!! Underbart att TAIF äntligen annamat den så effektiva, men dock inte speciellt attraktiva, grishockeyn. Det är ingen som tackar TAIF för att de spelar gladhockey på bortais förutom möjligtvis hemmalaget som vinner med 7-2??!

Hoppas alla nu förstår hur stor del en viss Hobér har i dessa fem bortapoäng av sex möjliga. Hoppas också vi kan få igång spelet hemma i Bredstorp också för där har ju TAIF alltid varit fruktade. Tre pinnar mot Mörrum på onsdag så ser jag verkligen ljuset i tunneln.

Kommer det något Tranåsfolk upp till Örebro då? En fredag borde väl leda till ett 20-30 tal eller? Vi är tre utflyttade Tranås-supportrar som kommer göra vårt från sittplats!!!

härlig vinst men trist skada på johan.

Det som glädjer mest är att vi äntligen kan spela riktig grishockey! Hellre det än svändörrar som gör att vi släpper in massor av mål och förlorar matcher.

Merxx: Ok. Blir han borta länge eller? Läste (hallandsposten.se) referat där Weinstock får det till att Halmstad var spelförande. Nä, det var de inte. De hade mest puck, ja, men inte fan hade de ngt spel. Samma sak fick Hallands P4-reporter det till. Konstigt.

ForzamalmJR: Enligt TrT har Johan Ström ådragit sig en Ljumskskada!

Härlig seger! Skönt att se att Taif kan gå in med en taktik i matchen och hålla den matchen igenom! Man tråkade ut Hammers med en otrolig grishockey med mängder av icingar! Ulf Throgen var lysande i målet och alla backarna ska ha plusbetyg liksom Peter J och Hulth men ingen gjorde en dålig match alla gjorde sitt jobb och bidrog till en riktig lagseger!

Nu har vi kontakt!

Patrik M: Jovars, det var ganska mycket icing för TAIF, särskilt i andra perioden. Första var ganska avvaktande från TAIF och 0-1 var snyggt kämpat förarbete av Jakob, som snappade upp en puck som ingen verkade intresserad av ut med kanten i Halmstads förvarszon, rundade kassen, la in den till Hult som snyggt lurade Holst. Några boxplay var sådär sedan, boxen krympte ihop lite mycket, men det löste ju sig, Halmstad hade sannerligen inte mycket att komma med, skotten var rätt bleka och i andra, när det fortf stod 0-1 hade Halmstad sin chans: ett friläge som Throgen gjorde en helt grym räddning på och en lyftning i ribban. För en gång skull studsade pucken TAIFs väg. När Svesse fick pucken i 4/5 såg jag inte Aexl och gladde mig åt en skön rensning - men vilket jävla pass! Rätt på bladet och man ger inte en glödhet måltjyv det läget...
I tredje var det en roligare match år båda håll, men Halmstad hade fortfarande inga riktigt heta chanser. TAIF hade ett 2 mot 1 läge som de borde utnyttjat, men missade. Jävligt synd att det blev 1-2 sedan, klockren försvarsmiss där ingen tänkte på den killen som helt plötsligt stod helt ren. 1-3 var en snyggggg lobb av Holmis, som stod bakom egen förlängda mållinje och lyfte in den. Så jävla skönt ju!
Peter J kom in för J ström som skadade knät (hur gick det med det, någon som vet?) och han gjorde verkligen inte bort sig med Holmis & Axel. En kille för framtiden, helt klart. Och Jeff G sliter rätt bra, märks inte så mycket men jobbar och sliter. Tråkig match ur underhållningssynpunkt, men TAIF spelade som Mörrum brukar göra borta och vad fan, det räcker. MEn, fortfarande är det lite loja utspel fr egen zon, där finns mer att träna på. Ingen utmärkte sig särskilt tycker jag, men ingen var heller helt kass.
Det här var ju helt klart en nyckelseger och det var kul att se glada spelare efter matchen.
Men vi skulle varit några fler TAIFare! Halmstads klack är ju ett skämt, inga ramsor whatsoever.
FORZA AIF!

Sv: Tranås - Arboga 3-4
Life: Måste säga att ni i FCS gör ett jättejobb på matcherna, hoppas ni orkar fortsätta, det behövs!! Själv står jag inte i klacken på hemmamatcherna, men jag kan lova att jag klappar händerna och tjoar så mycket jag bara kan, och försöker dra med mig dem som står runt omkring mig.. Nu lovar vi varandra ett jäkla drag på onsdag så kör vi över Mörrum och av bara farten så är vi uppe på rätt sida strecket....för att stanna!!!
Lova att ni kör AIF är dem bästa...!!!

Halmstad Hammers - Tranås 1-3
Äntligen kom 3p! Verkade som Tranås grisade ordentligt men vem bryr sig om det när man vinner. Throgen gör äntligen en mycket bra insats hela matchen. Underbart!

FORZA!

JR: Kul att det tas fram:-Men med tanke på att vi som mest brukar lyckas vara ca.10 st. som hejar på TAIF på hemma-matcherna ,så tror man ju knappt att nå´n vill att det ska gå bra!
Men å andra sidan så vore det helt underbart om vi kunde bli nånstans mellan 25-50 st. som kunde heja fram AIF!!!!!
Men det får man väl drömma om eller????

Sv: Ola Thorwalls
Merxx: Fan att han ska vara så bra. ;)

Ola Thorwalls
Ola har skrivit på för ytterligare tre år i HV71!

Lindersson: Ok, 2000 då, men visst längtar man tillbaka!!! Hoppas att grabbarna klarar av att hänga kvar, skulle vara bedrövligt att åka ur!!! MEr fart på läktarna tror jag behövs för att AIF ska bli det hemmalag de var för ett par år sen, då blev det inte många förluster på ett år, och absolut inte mot motstånd som Arboga & Örebro. Vi måste hjälpa och stöttta dem på isen, soh sittplats verkar också vara inne på samma linje... Kom igen nu alla TAIF:are, ta ert ansvar och se till att vi på läktarna gör vårat i alla fall, sen är det upp till spelarna att betala tillbaka med att hänga kvar.

JR: 2001 va vi inte i SA, men d e ju detaljer =) 2000 va d.

Men ett kort tag där så va d nästan så, d e gött när d blir lite fart på d!

Bilder från Troja/Ljungby
Finns nu under bilder på hemsidan. (kolla länktips)

JR: Vi körde den ramsan ca 15min i sträck i Ljungby, var dock lite jävligare att få igång publiken där. ;)

Underbart tryck när även sittplats gör sig besvär!

Inför Halmstadsmatchen
Även om det suger att inte ta 3p hemma igår, är det viktigt att tagit poäng i två raka matcher! Och det var väl inte oväntat att det skulle vara svårt att få in den mot Jonas. Skönt att AIF kämpade till sig 1p i alla fall. Jag tror Halmstad blir ett enklare byte, även om de ju också har en bra målis. De senaste två vändorna i Halmstad har ju TAIF vunnit - den trenden måste fortsätta! Hoppas att det blir en buss ner nu, laget behäver allt stöd de kan få och Halmstads klack är ju som alltid ett skämt och inte svår att köra över. Kom igen nu och häng på ner!!
Annars är det skönt som fan att höra att det finns tre jämna femmor...

Glömde att berömma FCS förut.. Bästa insatsen från Er sida på länge.. Nu fick ni kvittot på att hela hallen ställer upp på "AIF är dom bästa". Fick nästan lite SA-känsla från 2001!! Mer sånt, tror grabbarna på isen höjer sig minst ett snäpp när de får ett sånt stöd, vem skulle inte göra det.
Forza !!

Hyfsad match där målvaktsmisstagen av Throgen återigen fäller Taif på mållinjen!
Taif måste göra mål på sina chanser hade de gjort det hade det varit en annan match! Klar förstärkning är Alexander Hulth, stor orädd och gillar att tacklas! Jeff är jag lika tveksam till som innan även om han slet mkt i försvaret!

Hoppas ni inte missade den stora sevärdheten i matchen Arbogas #24 Lars Jonsson från Leksand. Vilken kille, helt otroligt att Leksand lånat ut honom. Oerhört stabil och försvarssäker, inte ett felpass vad jag la märke till iallafall!

Axelsson är vår store poängkung i år, låt gå för att han inte är världens bäste skridskoåkare eller spelar så fysiskt! Han gör mängder med mål och målpass och det behövs verkligen i Tranås AIF!

Sv: Målvakter
Man kan inte annat än hålla med er som skyller på Throgen, de två sista målen igår skulle han tagit, och vad jag har hört så borde han tagit Trojas andra mål senast och så förstås det tredje.
Alltså släppt fyra mål på två matcher.

Sen borde ju Jeff Gustavsson blivit utbytt tidigt i matchen, för han var/är inte bra.

Nya tag på söndag!

Sv: Målvakter
Hur länge ska den där pajasen i målet få fortsätta i AIF, går han inte ner på knä på tok för tidigt så släpper han förststolpen.. Nu har han ensam skänkt bort tre poäng för AIF. SKylla på tränarna hela tiden när det i själva verket är en ordentlig målvakt vi saknar... Titta på Jonas Fransson , han ingav stabilitet i Arbogas försvar, inte lätt att spela back i AIF, när man inte vet vad som kan hända bakom en... Nä, nu krävs det en målvakt av rang, annars luktar det DIv.1 lång väg...

Målvakter
Det är ju berövlligt att vi ska behöva tappa 3 poäng på 2 matcher pga målvakts misstag.
Okej nu blir man sågad och alla säger att Throgen minsann gjort många snygga räddningar, men det är väl ändå därför han står där och motar puckar. Man måste kunna kräva av en målis på den här nivån att han inte släpper in sådana enkla som han faktiskt har gjort dom 2 senaste matcherna.
3-3 målet i Ljungby var väl inte otagbart eller?
Och igår kväll så som jag ser det släppte han 2 relativt enkla puckar bakom sig.
Nä nu får Mattson vädra benskydden i nästa match tycker jag.
Tänk om Manne hade varit kvar då hade vi nog inte varit i denna ngt besvärliga situation som vi nu sitter i.
Tycker annars att matchen var hyffsad.
Nu är det bara 3 points på söndag som gäller.

Tranås - Arboga 3-4
En kul match att kolla på tycker jag om man bortser från resultatet. Tycker att TAIF spelade rätt bra i andra men man måste ju sätta lägena, något som Arboga gjorde i stället. Andra målet var en redig bjudning!

Sista var bästa perioden i matchen för TAIF:s del där man i stället satte chanserrna. Tyvärr släpper Throgen in ett billigt mål även i denna match, det har vi inte råd med! Målet i förlängningen kändes även det som att målvakten borde tagit det skottet. Gissar på att Mattsson får chansen nästa match.

Härligt med så mycket folk på matchen, bra tryck där i andra!

FORZA!

Sv: Laget ikväll?
Å andra sidan fungerar den nya 3:e kedjan så finns ju materialet till en 4:e oxå med Peter-Olsson-MartinA !

Merxx: absolut, men å andra sidan är det jku bara bra med lite konkurrens...tror också han kan bli rätt bra om han får lite speltid.

ForzamalmJR: Tycker ändå det är synd på Peter Johansson som enligt mig gjorde en lysande insats i Ljungby! Men ska bli intressant att se vad Hobér har kokat ihop!

Johnny B Good: Ja, Martin A borde väl vara där förstås...

Merxx: Peter Johansson spelade i 4:e på träningen igår. Tredje femman utgörs av Macke P. och Matte på backplats samt Jeff - Hult - Holmgren som forwards.
Skulle hellre se Martin - Hult - Holmgren för jag tror inte att Jeff håller måttet!

ForzamalmJR: Tredjefemman spelade rätt bra i Ljungby och framförallt Mathias Karlsson tro det eller ej! Det var en väldig skillnad! Efter vad jag hört så verkar Skidén gå in i andra kedjan ist. för Peter J lite synd då Peter var riktigt bra i Ljungby! I TrT verkade det som Hobér funderade på att slänga in både Jeff G och Hult i tredjekedjan! Kanske blir Jeff-Hult-Johansson???? Den som lever får se!

Laget ikväll?
Är det ngn som kan delge vilka de troliga femmorna är ikväll? Någon som kanske var uppe på träning senast? Jag är förstås nyfiken på vad man kan hitta på i tredjefemman nu med lite nytillskott. Antar att de första två blir intakta nu med Skidén tillbaka? Tredje borde väl se ut så här då: Hult-Johansson-Holmgren med backpar där man hoppas att det provad med P Ström i st f någon av de andra två som brukar vara i det backparet. Hur skötte dig sig i Ljungby, förresten?
Kom igen nu TAIF, visa att det inte var en engångsföreteelse!!!
Skall några av er t Halmstad eller?

Sv: Nya spelare..??
Verkar på Hvs hemsida som att Jeff är aktuell för utlåning resten av säsongen medan Hult bara för Januari! Synd med tanke på det jag hört från träningen igår! Jeff verkar fortfarande inte hålla måttet riktigt medan Hult verkar rätt så bra!

Sv: Troja/Ljungby - Tranås AIF
Krekula: Helt klart är det otroligt viktiga matcher mot Halmstad och Arboga nu! 2 vinster vore fantastiskt kul men det blir nog tufft! Arboga förlorade i och för sig med 0-3 mot mörrum sist men vann skotten med 47-14(tror jag det var!)!
Det är väl oxå så att det inte är så fantastiskt att slå Troja men sättet dom spelade matchen på lovar gott!

Tycker inte det var så himla fantastiskt av TAIF att vinna efter förlängning i Ljungby. Jag har inte varit speciellt inponerad av Troja under hela säsongen och tycker att TAIF:s lag är bättre på pappret. Ok det var ett steg framåt men att tappa 3-2 ledning i slutet känns klumpigt.

Vi får se hur Hobér kan klara att hålla TAIF-spelarna på jorden, för av någon konstig jävla anledning så tror majoriteten av spelarna att de är världsmästare efter en seger. Tror att de två nästa matcherna mot Arboga och Halmstad avgör om vi klarar att kravla oss över strecket för gott. Minst fyra poäng krävs... Blir det inga poäng i dessa matcher har vi inget i allsvenskan att göra.

Nu måste vi börja plocka 3-poängare!!!

Bobban: Tyvärr får nog Taif inte välja spelare själva utan plocka dem man erbjuds om man nu vill ha dom!

Go seger som kunde ha gett ytterligare en poäng! Man spelade smart, enkelt och ganska "tråkigt" men effektivt spel! Bra försvarsspel mestadels!
Throgen gjorde en bra match förutom sitt stora misstag i slutet av matchen! Bra var även Martin Axelsson, Nisse Olsson, Mathias Karlsson men hela laget gjorde en bra insats! Dock överbetyg åt Tobias Johwelin och framförallt Peter Johansson som jag tycker var strålande igår!

fan kan dom inte sno hit Sebastian Meijer eller Per Arlbrandt istället........

Patrik M: jamen lite konkurrens skadar väl inte bland juniorerna? Man ska väl inte vara given i laget bara för man är född i stan? Det är väl prestationer på isen som ska avgöra det?

2 poäng, borta mot troja. Och nu har vi ju ett fungerande defensivt system. Hoppas att det räcker.

Patrik M: Vet inte om de är något att ha. Ska det vara något av värde så ska de väl gå in i 1:a eller 2:a kedjan. Annars har vi ju spelare som Alosha, Peter Johansson, Magnusson.

J-igt skönt med två poäng, allrahelst som det var mot Troja borta.
Vem hade räknat med poäng där ???
Bara hoppas att Hobér inte låter spelarna växa för högt utan kan plocka ner dom på jorden igen (ok, njut till ikväll) inför matchen på onsdag mot Arboga. Vadå viktig match då mot Arboga !!!

Alexander Hult låter ju intressant som sagt men frågan är om Jeff tillför nånting som vi inte redan har? Bättre att satsa på sina egna isf som Perzzon säger.

Merxx: Å andra sidan är HV-junisarna forwards å bör väl på så sätt inte peta Josefsson & Bremer.
Tycker vi ska vara glada åt att HV fortfarande kan tänka sig att samarbeta med oss efter allt strul å skit som varit.
Detta är ett gott tecken inför framtiden.

Perzzon: Jeff Gustavsson var väl inte mkt att hänga i julgranen så han tycker jag vore tveksamt att ta tillbaka!
Alexander hulth kan däremot vara intressant har gjort 10+14 i hvs j20 i år på 23 matcher! Är en stadig bit på 187cm och 91kg!
Men som sagt tycker inte man ska peta ut både Bremer och Josefsson vore tråkigt!

Nya spelare..??
Det ryktas om två nya spelare till TAIF. Alexander Hult och våran "gamla" Jeff Gustavsson. Detta innebär att våra egna juniorer Jonatan Bremer o Erik Josefsson kommer att degraderas till juniorerna! Personligen vet jag inte om Jeff var någon tillgång när han var här under försäsongen. Alexander Hult kanske kan vara något. Stor o stark enligt mina källor.

Tycker i vilket fall det e tråkigt att våra egna inte kan få en ärlig chans att utvecklas som spelare.

Härligt med en vinst i går iaf. Nu kommer vi och negativt kval lär det absolut inte bli!

En mycket stabil insats av Tranås där man spelade smart/enkelt och kämpade väl. Man höll emot mycket bra trotts många utvisningar emot. Synd bara att vi blev av med en poäng på grund av ett skott som Throgen borda ha tagit, han var annars mycket bra. Fick dock igen detta när Ljungbys målvakt tappade Axelssons skott ganska lätt i förlängningen och två poäng till Tranås!

FORZA!

Äntligen!!
Fy fasen vad skönt med 2p i Ljungby!!! Känns så jäkla bra! Nu hoppas man på en resa uppåt i tabellen - ett lag är bakom oss nu i alla fall. FORZA AIF!
Och vi ses i Halmstad på söndag - eller hur?!?

Sv: Resan till Ljungby
Hur många är det anmälda till Ljungby?

Troja/Ljungby - Tranås AIF
Snälla TAIF vinn idag så flyger vi hem! :)

summerChristin: Nej, ju fler ju bättre..

Patrik M: är det försent att anmäla sig

Resan till Ljungby
Kopierat från tranashockey.com:

Vi kommer att åka till Ljungby
på Sönd. med en supporterbuss,
är du sugen på att hänga med så ring mig på
tel.070 96 15 528 /Hasse

Anmäl er nu!

« · 195773 · »