grymt skönt faktiskt må jag säga me axel ett kanonnyförvärv som d komemr mycket glädje utav så det ser vi alla fram emot Patrik M: ja anledning att dra på smilbanden så d stänker om det är en alldeles rätt anledning=))) mycket positivt är ordet=))
Fy fan vad skönt det är att vara TAIF:are just nu, går upp på morgonen, ska börja jobba om en timma, går in på Internet och finner att Magnus Axelsson är klar för TAIF!!! Jag saknar ord!!! Kan nog bli kul och jobba idag för en gångs skull.
Hört lite nya saker.... Lönn är riktigt nära kontrakt med IK nu, som jag fattade det var det bara någon bagatell som skulle lösas. Örebro och Rögle är båda ute efter Kreu.
Samt att Wallberg under de kommande dagarna skriver under för Tranås, detta sistnämda är jag inte riktigt hundra på men men...
Verkar som att sportgruppen jobbar mycket diskret. Har t.ex. inte sett "Axels" namn nämnas en enda gång på denna sida. Däremot floerar olika spelarrykten dagligen som man nog för ta med en stor nypa salt. Med sportgruppens diskretion i åtanke kan man ju hoppas att de har fler sena påskägg att dela ut i början av nästa vecka. Pihlström? Wallberg? Jo, en back skulle sitta riktigt fint...
Johnny B Good: "Axel" är väl antagligen inte helt billig i drift kan man tänka. Inbillar mig att detta kan vara ännu en indikation på att "Holmis" har givit ett negativt besked, och i och med detta har TAIF fått loss lite pengar till att värva "Axel". Men vad vet jag...
Ojojoj, man tror inte det är sant sicket kanonförvärv. Räkna med att Axel kommer att sätta skräck i motståndarnas backar och målvakter i vinter!
Axel drar säkert med sig många Taifare som står och velar med kontrakten! Holmström får väl en del att tänka på, han vill väl spela med sin gamla vapendragare?
Snackade med ett par spelare som haft Kjell A i Nässjö den gågna säsongen. Och dom bara skrattade när vi började prata om att han skulle ha TAIF denna säsongen. Dmo förstod inte hur TAIF ressonerat... Den ena av dom hade tydligen haft Putte oxå o sa att han var mkt tveksam till hur han ska klara detta. Inte lär det bli bättre av att dom två(kjell o putte) enl. olika källor inte kommer så bra överrens. Men intressant ska det onekligen bli o se dessa två tilsammans in action... Nån som vet vilka Junisar som kommer att fortsätta av dom som är aktuella för en 4:e femma? Vilka var med o körde med A-laget senaste säsongen???
Yes! Mycket skit snackas det på den här sidan, om avhoppade materialare, inga sponsorer, bla, bla. Magnus Axelsson till TAIF igen. Slutsnackat! TAIF satsar uppenbarligen framåt, på olika sätt. Gryyymt kul och skönt. Välkommen tillbaka, Magnus!! Likt ett barn på julafton surfar man in på denna sida ett par gånger om dan numera...
Hittade en del statistik på Mange: I Taifs dress har han följande stats: 170 matcher 85 mål + 48 assists i lillehammer gågna säsongen: 39 matcher 30 mål + 25 assists
hepp: Får inte gå in på några detaljer så klart men många bra grejer, diskutera tex om kontraktet med Stiga och det går mycket rikigt ut i år så tröjorna är fria och givetvis finns det intresserade av detta. Sen massa andra positiva grejer som du blev medveten om vad det lider. :P
Det finns lögn, förbannad lögn och stiga-rykten! Nej, skämt åsido men det är åt det hållet! Den här gången är man glad att de inte stämmer för fem öre!
Patrik M: Du har helt rätt om att det är rykten tagna helt ur luften. Det är väl bara någon välvillig TAIFare som förser Sprav på TrT med lite nytt krut att skriva om.
Merxx: Du skrev "precis fått väldigt positiva besked över telefon om just detta". Jag blev lite nyfiken på innehållet i beskeden. Skulle du kunna ....?
Japp, det är 100% sant inget försenat aprilskämt! :)
Sen kan jag säga att allt snack om att TAIF inte satsar inför nästa år är rent skitsnack, precis fått väldigt positiva besked över telefon om just detta mm. Så alla TAIFare som trott nått annat ändra inställning nu. Axelsson var väl dessutom svar på tal?
Alla Taifs materialare har sagt nej till att fortsätta nästa säsong, lite oroväckande då det inte är lätt att få folk att lägga ner mycket tid för nästan ingen lön!
Merxx: Instämmer till fullo. Men jag tror faktiskt inte TAIFs sponsorer är så korkade att de vill att vi ska riskera hela föreningen existens genom att satsa allt på ett kort. Det vore skrämmande, både för TAIF och för kommunen, om många företagare i staden inte har mer innanför pannbenet.
Låter väl som Taifs sponsorer det! De tänker inte på att för att få mer satsning från Taifs sida behövs mer sponsorpengar! Det är ju pengar som saknas det är ju därför vi har de skulder vi har och den satsning vi har!
Pratade med en person på lunchen igår som är företagare å går på Taifs matcher han i sin tur hade pratat med andra personer som är sponsorer å så har varit det en tid. Om att de skulle kanske dra ned på det helt eller delvis p.g. av bristen på sattsning från Taif sida. Det låter ju ej lovande eller hur? Hoppas för er del att det bara är en tillfällig besvikelse från deras sida å att dom tänker om. Ha Det!
Funderade lite på Juniorerna. Vilka är det som vart med o tränat med A-laget föregående säsong? Kommer alla dom som gjort det fortsätta? Kommer ngn byta klubb?
Anders Lönn blev som väntat utan nytt kontrakt i LHC! Han ryktas hem till moderklubben Mora eller till Oskarshamn! Man hörde ju en del rykten om Tranås i början men det var väl troligen bara glädjerykten, dock ryktas han fortfarande till Tranås enligt hockeymagasinet men de har å andra sidan inte med det hetare Oskarshamnsryktet!
Vore synd att inte försöka att få hit en spelare som Lönn, han har den rutin vi saknar och kommer sakna ännu mer om en Holmis eventuellt skulle lägga av! En spelare med elitserierutin skulle göra underverk i Tranås unga lag! Men det fastnar nog vid en dröm skulle jag tro!
Klart att man kanske kan köpa en bättre spelare för pengarna, men som någon skrev nedan, ett så stort Taif-hjärta som Holmström har får man tyvärr inte på köpet.
När Holmis slutar ska hans tröja ta mig fan upp i taket i bredstorpshallen om jag så ska göra det själv!
Håller med finns både dåliga och positiva grejer när en så viktig spelare slutar. För min del får han mer än gärna fortsätta en säsong till om han har rätta motivationen. Han bör få ett rejält TACK när han slutar utan tvekan.
Men man behöver inte deppa ihop totalt pga att Holmis slutar. Han är förmodligen vår högst betalde spelare och när han slutar kommer det att frigöra stålar till att satsa på en kanske ännu bättre spelare. Men att hitta en spelare med större hjärta än Holmis är inte lätt. Holmis är, enligt min åsikt, den viktigaste spelaren vi haft sedan vi gick upp. Han måste tackas av rejält av alla inom TAIF!
Härligt Tobbe! Låter ju minst sagt lovande det där som Kitten säger hoppas han har koll på läget. Härligt att Holmgren ritat på kontraktet också, en framtidsspelare. Antar att det stod i dagens TrT som jag för en gång skull lät bli att läsa så kommer det sånna här nyheter jaja..
hepp: varför tror du att holmström lägger av? Det var ju likadant förra året alla trodde att han skulle lägga av men han fortsatte........jag tror inte på att han lägger av förrens det bekräftas av honom själv.....
Tobias Johwelin har ritat på ett ett-årskontrakt med Taif! Och man har även helt klart med Jakob Holmgren nu!
Tobbe säger till TrT att han trivs i stan, med jobbet och föreningen och att det är främsta anledningen att han stannar! Han vill även spela i ett så bra lag som möjligt och efter samtal med tränaren (kjell Allstrin) och sportgruppen så har han fått veta att laget ska bli lika slagkraftigt som den gågna säsongen!
Klart är att 5 spelare försvinner Liket(LHC), Brodnik(inget nytt kontrakt), Emmoth(slutar) samt. att backarna Nyrén & Noaksson inte erbjuds nya kontrakt!
Fem spelare är klara det är Patrik Ström, Markus Pettersson, Petter Skidén, Tobias Johwelin & Jakob Holmgren!
"Kitten" säger till TrT att man hoppas att ha klart med 10 spelare innan veckans slut och ytterligare ett par killar från fjolårets trupp är på väg att skriva på!
Man har även varit i kontakt med ett par tilltänkta spelare utifrån! Man vill dock först se vad man får behålla från fjolårets trupp och man arbetar intensivt på att få behålla stommen i laget!
Ser bättre ut nu!
"Finns bara en Jonas Holmström!" Måtte vi få se lirarnas lirare en säsong till!
Johan Ström är med all säkerhet körd denna säsongen för Taif,han spelar i Norge.Vad det gäller Svesse och Tobbe har jag inte hört något.Varför pratas det inte någonting om gamla gubbar som Holmis O Emmoth,är det några som behövs nästa säsong så är det väl dom.
Jag har varit positiv tidigare men alla dom här som lämnar TAIF gör att det är svårt att hålla det positiva tänkandet uppe. Jolla och Nyrén lämnar (den senare ingen direkt förlust) och Nilsén, Medin, flera andra på väg att lämna enligt ryktena. Nä...det ser inte ljust ut just nu, Svesse skulle ju skrivit på i tisdags förra veckan, men det gjorde han ju tydligen inte av nån anledning. Tobbe kräver ju en satsning om han ska stanna, och om man inte lyckas hålla kvar fler spelare så blir det svårt med tanke på TAIF's ekonomi. Vi får väl hoppas, hoppet är ju det sista som lämnar en.
Låter oroväckande det där men jag tar inget för givet föräns det är klart. Hoppas spelare som Svesse och Tobbe skriver på den här veckan som du säger Merxx. Johan Ström vill man gärna se att han fortsätter i Tranås så klart.
Patrik M: ja anledning att dra på smilbanden så d stänker om det är en alldeles rätt anledning=))) mycket positivt är ordet=))
ha d gött hokceyvänner
M.V.H//Benke