Tranås AIF

Fler klubbar · 3704 inlägg · 900 ämnen
« · 86876 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dower till AIF!
Livet är en fest! Hade jag fått önska en back så hade jag väl valt Ola Thorwalls men inte långt efter så hade jag haft Lenny Dower! Vi lär få mkt nytta av honom! Backsidan ser ruskigt stark ut tycker jag! Och stämmer alla rykten så lär vi få fortsätta att glädjas över fina nyförvärv!

Klart Nilsén skriver på eller?

Ngn som hört ngt om ngn målvakt??? Det är väl den enda position som det är det dåligt med rykten på!

Ja backsidan ser ju starkare ut än förra året utan tvekan. Ge mig ett par bra centrar också så ser det jävligt bra ut. Undra va olyckssparvarna har för kommentar till detta?

Det börjar se riktigt bra ut nu! Vi har tappat många bra men också fått flera bra, så det ser bra ut tycker jag.
Hoppas Nilsén signar snart också, jobb handlade det väl om, ordnades jobb skulle han skriva på direkt.

Kan meddela att Stiga fortsätter som huvudsponsor (osäker på antalet år).

Ha det bra!

Sv: Krekula??
På TV:n lät det iaf som att det var Hammarbys klack som lät mest iofs. Bra match som det brukar bli när det är stockolmsderby numera. Men visst hade Hammarby tur att de fick in en i andra. Måste va psykologikst jobbigt för AIK att tappa ledningen gång på gång.

Ja AIK e ju tvungna någon gång att ge bort någon enstaka poäng till söderkisarna så dom inte går helt under jorden, men det var eran sista poäng på mycket länge! Hörde atta Black Amry hade dominerat fullständigt på läktaren och de var ju skönt att höra att allt var som det ska. AIK kommer gå sakta men säkert mot toppen!

Perzzon: Mig veterligen har jag överhuvudtaget inte andats om att TAIF ska åka ner i ettan. Jag har nog aldrig gnällt på TAIF som lag heller, det enda som retar mig är just personer som du. Ni tillför ju ingen respekt till FCS-supporterklubb precis. För ett par år sedan påpekade jag att FSC var lite av en babyklack. Något som jag stod för, men inte längre kan motivera eftersom jag inte hade möjlighet att se någon hemmamatch förra säsongen. Tycker dock att denna sida håller bra kvalité och respekterar FCS fullt ut. Förutom dig då Perzzon. Ta gärna fram lite fakta om personer innan du spyr ut floskler.

Slutligen är jag inte intresserad av något verbal ordkrig med en medgångssupporter(som antagligen var på sitt första derby, utan pappa Lennart) som tydligen har drabbats av AIK och DIF-hat. Förstår inte varför man ska hata de andra Stockholmsklubbarna för att man hejar på den tredje. Kan väl förstå att Stockholmarna själva gör det, men att en yngling från lilla Tranås ska sluta upp i hatramsorna, det om något är väl PATETISKT.

Krekula??
Du e ju patetisk............sitter o berömer folk när dom gör ett bra jobb, men sen när det går dåligt för både TAIF o personen som fixar me sidan blir det ett j-vla liv på dig! TAIF kommer åka ner i ettan mm. Sen att du e Gnäggare me gör ju inte saken bättre, obehagligt att Råttsunda är Sveriges national arena.....men nu tog vi poäng av er iaf, o i sista minuten. Det var väl inte första gången denna säsong AJK släppte ledning på slutet?! Ett tips till Teddy o grabbarna......räcker inte me att göra en bra höst igen, lr vill ni bli trea i år igen o hamna bakom Bajen o Djyrgårn?

Skönt me en back till.......två bra centrar me!

hepp: Nilsén ska det stå så klart o inget annat. Så fel det kan bli. :)

Patrik M: Nielsen?

Visst är det härligt! Merxx som är på tjänsteresa lär ju slå bakut för snack om just Lenny Dower har man ju fått höra mer än en gång! :)

Hoppas på ett par bra centrar också och Nielsen?

Det ser ut att bli en mycket rolig säsong!

Dower till AIF!
Lenny Dower klar för TAIF enl. off.hemsidan! Kalasnyheter! Nu vill man ju se lite centrar signade...Som sagt: metodiskt och lugnt arbete från sportgruppen...

Sv: Presentation
Kanon, precis enligt önskemål.

Presentation
Hej!
Det har funnits frågor om TAIF´s styrelse och vi har lagt in en presentation på www.tranashockey.com, så att ni vet vilka vi är.

Mer info kommer efterhand. Har ni speciella önskemål om annat som skall finnas på våran hemsida så maila på kansli@tranashockey så skall vi se vad vi kan göra.

FCS styrelse... Alla önskemål är i stort sett på gång, jag tänker på skylt och på programblad och presentation om er på vår hemsida. Jag väntar med spänning på vad ni har att komma med när det gäller intro och andra saker vi har pratat om.

Mvh
Mette
Marknadsgruppen TAIF

Sv: Ny back enligt TrT
Perzzon: Det spekulers om att en GSK center är på G. Lönnryktet växer sig allt starkare, eller hur Merxx?;)

Månsson gör ett kanonjobb med sidan, men han får ju bra betalt med!

Sv: Info om Lund som nån fråga efter
Lindersson: Kan va..den som lever får se som nån brukar säga. Gammal HV junior och det finns en del som talar för att han kan va på g. Får vi hit han och Lönn ser det jävligt bra ut. Men som sagt vi får se. Intressant spelare iaf.

För att köra helt "off topic" så brukar faktiskt AIK vara bra i just derbyna där de vinner ofta. Hoppas på en lika bra match som mot DIF var nog bland det bästa om inte det bästa jag sett i allsvenskan.

Tack beröm värmer alltid! Sidan kommer att bli bättre när den flyttar till svenskafans.com som jag tjötat om ett tag nu hoppas de får ordning på grejerna snart så vi kan göra flytta så snart som möjligt.

håller med!
Visst kommer bajen att få stryk imorrn av gnaget!
Nu när AIK gjort klart med Gary så talar mycket för att guldet hamnar på Råsunda! Det är många omgångar kvar än!
forza gnaget och taif!

Instämmer med Perzzon!!! Jag har sagt det förr men det tåls att sägas igen. Patrik & Merxx gör riktiga hästjobb på denna sida och för mig som utflyttad Tranåsbo är det fest att kunna ha så bra koll på TAIF. Tack även till alla andra som gör denna debattsida läsvärd(ibland iallafall).

Perzzon: Kanske möts vi på Råsunda men då som bitra fiender. Optimistiskt att tro på Bajenseger när det inte skett på typ 5 år...

Patrik M: Måste tacka dig för en sån fin uppdateing av den här sidan Patrik. Tror inte dom som sitter hemma o ugglar fattar vad det här betyder för dom som bor på annan ort lr som jag är bortrest under tre veckor o inte kan läsa TrT.

Fint me lite nya namn. Nu måste vi få hit två bra centrar bara......ingen som hört nåt om det??

Ska gå på en riktig folkfest imorn iaf. Gnägget-Hammarby IF FF!!! Ojojojojojojoj va Bajen kommer lira råttskiten ur dom. Vinst imorn o vi e me igen!!!

MVV/// En kille mitt i Bajenland.......

Patrik M: Vem är denna Jimmy Lund? Är han aktuell för TAIF eller?

Ha det bra!

Patrik M: Nu hänger jag inte med vilka ugglor menar du

www.borashc.nu/html/0102/poangligor/poangliga_kval_a_div1_2002.html

Vad tror ni om detta då Lenny Dower har Jimmy Lund som favoritspelare. hmm anar ugglor i mossen :)

Nord är ju jävligt duktig med klubban var nån match när han spela forward som han slog ett par rejäla mackor till medspelare.

Patrik M: Nord ska operera axeln.
Jag hoppas förstås att Nord kommer spela forward nästa säsong, då har man ju fått hit Dower och det vore mkt bra!

Ha det bra!

Skriver Dower och Nilsen på också så der det kalas ut på backsidan. Vad ska Nord opereras för?

ForzamalmJR: Japp kan bara hålla med! Nord och svesse är ishockeyns svar på Magnus Erlingmark! Sådana spelare är guld värda att ha i truppen om skadorna härjar!

Sportgruppen arbetar som sagt med ett stort lugn och väldigt målinriktat! Tycker bara det blir bättre och bättre! Känns som om vi kommer ha ett bra lag på isen i höst oxå!

Om nu Nord lirar forward i höst så har vi 2 backplatser kvar att fylla och de 2 är väl vikta för Dower & Nilsén kan jag tro!
Behövs ytterligare 4 forwards varav 2 centrar!
Plus en målvakt! Är väl den position man hört minst rykten om! Någon som hört något?

Jag tycker det ser mycket bra ut det här...för en gång skull (om Dower signar också) känns det som om backsidan kommer att vara stabil!! Och så är det förbaskat bra med två så varierade spelare i truppen som Nord och Svesse - det behöver ett lag som Taif. Jag är lugn, sportgruppen verkar arbeta metodiskt och lugnt - och hittils utan saker som förbryllar mig.
M Karlsson gjorde förresten 1+1 på tre play-offmatcher också.

Då var det helt klart med Mathias Karlssons påskrift! Det stod i dagens TrT!

Under gårdagen skrev även Kristoffer Nord på. Han ska opereras i maj men kommer vara helt återställd till laget går på is i augusti. "kitten" säger till TrT att Nord är användbar både som back och ytterforward och går allt som man tänkt sig på backsidan så kommer Nord få spela just ytterforward!

Man har även varit i ytterligare kontakt med den semesterfirande Lenny Dower och man säger att chanserna inte har försämrats och man har goda förhoppningar om att det ska lösa sig!

I veckan ska man träffa ett par aktuella centerforwards!

Sv: Folkfest av stora mått
Merxx: Varför inte fixa folkfest på TAIFs fredagsmatcher? Om det byggs en pub borde man kunna hålla till där några timmar innan nedsläpp. Kanske kunde bilder visas från tidigare bortamatcher eller/och ett band kunde spela eller/och kanske en av tränarna (spelare?) kan avsätta en liten stund och snacka om läget i laget och inför matchen. Har väl testats tidigare fast då var det väl på en pub i stan. Kanske blir bättre uppslutning om det sker i hallen.

Enligt vad han sa till TrT var han ju sugen på något nytt och att det var dags för det nu! Kan ju tänka att om han väntat något år eller 2 så hade han nog blivit kvar i arboga karriären ut!

Kommer bli ett bra lag nästa säsong vad än alla olycks(sparvar)korpar säger!

Intressant, man undrar vad som fick han att lämna Arboga efter hela 10 säsonger? Truppen börjar ta form mer och mer nu!

Sv: Leijon
Har hört att Arboga är mkt intresserade av Jocke!

Skulle inte bli förvånad om han sticker till örebro. Inte nog med att Hasse gjorde livet surt för oss som tränare i vårt lag. Nu fortsätter han genom att plocka med sig spelare efter spelare.

Folkfest av stora mått
Var i JKPG igår och kikade på den på förhand avgjorda matchen mellan Japan och Tjeckien! Blev dock inte så utan Tjeckien spelade dåligt och matchen levde in i 3:e perioden innan Jagr avgjorde det hela!
Matchen var inget att hurra över däremot den enorma folkfesten omkring matchen! Tyskland hade lirat mot Schweiz matchen innan och dessa lags supportrar slöt upp i en härlig Japan-klack tillsammans med en handfull japaner och vi några vilsna Tranåsbor!
Mycket trevligt må jag säga, alldeles för långt till nästa säsong!

Ny back enligt TrT
Mathias Karlsson 27år från Arboga signar kontrakt med Tranås idag enligt TrT och han själv kan väl tilläggas!
Han är 180cm väger 86kg vilken sida han skjuter på har jag inte hittat ngn uppgift om!
Stats:
00/01 31 matcher 1+5=6 14 utv.min
01/02 46 matcher 5+12=19 42 utv.min

Pappa Fröjdh: Japp stämmer bra det, vi fick det verifierat igår.

Leijon
Jocke Leijon meddelade idag att han lämnar Tranås, på både jobbet och i laget !!!

Sv: FCS utveckling och framskridande
hepp: Punk 1 och 2 har vi diskuterat inför denna säsong men punkt 3 kanske man kan fundera lite på.

Sv: FCS utveckling och framskridande
Merxx: Har sagt det tidigare men kan säga det igen.
1: Ha en fest inför/under säsongen där fcs:are och spelare träffas över en öl eller tio. kanske kan nåt lokalt band spela. sedan kan ni ha efterinsläpp och kanske få in en krona eller två. Viktigt att hålla festen ENBART för fcs:are och på så vis skapa ett unikt erbjudande för medlemmarna.
2: Visa er ute på stan vid festivaler o dyl. och jaga nya medlemmar. Försök få med er någon spelare som kan funka som dragplåster.
3: Ha en juniorsektion eller nåt liknande, det är ju dagens ungar som ska utgöra kärnan i morgondagens fcs och desto fler ungar som kan lockas idag ju starkare blir fcs imorgon. Det kanske finns någon farsa till nån unge som vill ställa upp.

FCS utveckling och framskridande
Vore kul att höra vad alla gästbokstyckare har för åsikter om lite av varje gällande FCS! Det är ju nu under lågsäsong vi ska lägga upp riktlinjerna inför kommande säsong!

till exempel:
- Flying Cranes under gågna säsongen
- Hur kan vi förbättra oss?
- Konstruktiva ideér
- TIFOn
- Hur vi får mer folk att ansluta sig till oss på läktarplats för att höja stämmningen
- Konstruktivt folk som kan vara aktuella för styrelsearbete
- Något ni saknar kring FCS?

med mera vi vill ha kritik och ideér hur vi ska bli bättre!

Skriv direkt på gästboken eller maila ngn av oss i styrelsen eller skicka ett brev här på gästboken!

Flying Cranes mot nya höjder!

Sv: TAIFs styrelse och verksamhet
Merxx: Håller med fullständigt och det vet du! :)

Vi hade ju möte igår FCS styrelse och vår kontaktperson i TAIFs styrelse, diskutera massa intressanta ideer om hur FCS kan få ett närmare sammarbete med TAIF osv.

TAIFs styrelse och verksamhet
Måste bara nämna ngt om detta ännu en gång! Varje gång man kommer i kontakt med den nya organisationen slås man av den otroligt positiva inställningen, av alla ideér, insikten i verksamheten mm!
Nr 1 är ekonomin & Ungdomsverksamheten och det tycker jag är helt rätt!
Den här styrelsen misstänker jag är det bästa som hänt Taif på länge, mkt utveckling av hockeyn och framförallt kanske allt runt hockeyn!

Vi går mkt säkert mot en positiv framtid!

Sv: L Dower
Kommer inte ihåg exakt men han befanns sig på semester just nu och skulle ta ställning till det hela efter den! Han hade varit i kontakt med Tranås och tyckte det var en intressant klubb! Mkt hängde på om man kunde ordna jobb till han och hans tjej!

L Dower
Merxx: vad stod det om honom?

Sv: Kan glömma Leijon!
Vi lär nog få ett bra lag på isen i höst när väl allt är färdigt!
Den nya styrelsen gör otroligt intryck på mig varje gång jag hör talas om den tycker jag och det är positivt!
De nya tränarna verkar oxå smälta in i klubben otroligt bra!

Läste ni om Lenny Dower i TrT idag? Kommer han hit blir det fest kan jag säga! En av mina absoluta favoritbackar i serien!

Jodå inga lätta spelare att ersätta men visst går det, Lönn tex vore ju en jävligt bra ersättare som du säger. Medin var väl inte helt gratis han så bör ju finnas lite pengar till övers där och Holmis lär ju också varit en av de bäst betalda.

Det känns tungt nu. Det är alltid svårare att locka hit bra spelare om flera bra har stuckit. Känns skönt att såna som Tobbe, Axel och Svesse klara nu, några av dom bästa kvar iaf. Jag har varit väldigt optimistisk tidigare och det ska jag fortsätta va, även om det känns lite tungt just nu.
Alltid roligare att va optimist än pessimist!

Tror att Lönn vore en bra ersättare åt Medin, men han är väl inte direkt gratis skulle jag tro. Håkan Nilsson från Hästen är nog ganska bra han oxå.
Medin->Lönn
Leijon->Nilsson
Man kan ju alltid hoppas!

Ha det bra!

tungt...föstår er..även om jag håller på hc...=)

« · 86876 · »