Det har du rätt i! Så var det inte igår så de måste ändrat nått sa till om det nu så ska vara fixat om några minuter. Det går även att hålla in musknappen o dra ner som en temporär lösning.
Avensjuka kanske? Sen vet vi ju att det är på isen det avgörs och inte på pappret. Bra försvar kan man vinna mycket på då moståndarlaget kan bli frustrerade och göra enkla misstag i jakten på att göra mål.
Läste en tingsrydares kommentar om kvalet till allsvenskan i vår där han tippade Nybro och Tranås till negativt kval! Tranås har ingen märkvärdig trupp skrev han! Rätt dåligt insatt må jag säga, när vi inte tex inte har haft en så stark backuppsättning på 10 år som vi har i år!
Merxx: Ok. Tack. Men innebär inte det att vi fått pengar för följande spelare också i år: Medin, Vikholm, Liket. Och betalat för: Mathias Karlson. När jag tänker efter närmre går kanske allt på ett ut eftersom AIF ju betalat lite för de spelare som kommer underifrån..eller? "Lilla Taif", absolut! Och de spelar tillsammans med Mölndal i den nya "Sydettan" som ju kan bli jäkligt het med en massa länsderbyn. Skall man kolla in! Och så är det kul att få gå och se Liket i Scandinavium i höst också, och i vanlig ordning Ola T.
Kedjan Linköping ställde upp med i vinstmatchen mot Åbo igår ger väl de flesta Taifare en skön känsla eller vad sägs om: Johan Bülow-Johan Franzén-Johan Lindström
Måste man väl kalla Mariestad iallafall! Sedan tidigare fanns ju Karl Helmersson, Henrik Pettersson och Fredrik Johnsson(utlånad till Taif från HV för ett par år sedan) i truppen! Inför årets säsong har man värvat Erik Nilsén, Petter Nyrén och Andreas Dahlström(Spelade i Mjölby ifjol)! 6 st före detta Taifare inte dåligt det!
Lite mer info, sen finns det tydligen en del andra bestämelser som inte står med här. Kolla länktips för mer info..
Utbildningsersättning inom Elitserien Grundavgift 400 tkr Kvalitets- och ålderstillägg 20-32 år min 20 A-kamper + 300 tkr 20-32 min 10 A-kamper + 200 tkr 32- min 20 A-kamper + 200 tkr 32- min 10 A-kamper + 100 tkr Hemvändande proffs som lämnat klubben med gällande kontrakt, tillhör moderklubben under kontraktstiden.
Utbildningsersättningar till (från) Elitserien Från: Allsvenskan 300 (150) tkr + 50 tkr efter 40 elitseriematcher Div. 1 150 ( - ) tkr + 50 tkr efter 40 elitseriematcher Div. 2 och lägre 75 ( - ) tkr + 50 tkr efter 40 elitseriematcher
Utbildningsersättningar inom Allsvenskan Mellan allsvenska lag 100 tkr
Utbildningsersättningar till (från) Allsvenskan Från: Div. 1 70 (35) tkr Div. 2 och lägre 25 ( - ) tkr
Utbildningsersättningar inom Div. 1 Mellan Div.1-lag 25 tkr
Utbildningsersättningar till Div. 1 Från: Div. 2 och lägre 10 tkr
ForzamalmJR: finns så kallade utbildningsersättningar för övergångar mellan klubbarna i hockeyn! För övergång mellan allsvenska lag är väl ersättningen 100000kr om jag inte minns fel!
ForzamalmJR: Japp det får de efter de bestämelser som finns. Hade han gått utomlands och stannat där i 3 år hade TAIF inte fått några pengar. Nu får dom 100k om jag inte minns fel när han går till en annan allsvensk klubb i utbildningsersättning. Hitta ingen bra url som förklara det lite närmare dock tyvärr.
Alexander stavar sitt efternamn med ett "h" på slutet och är således, som redan påpekats, inte släkt med Surahammar-Hult. A är född i Falun och har varit TV-puckare för Dalarna. Moderklubben är Borlänge HF och A har kommit till HV:s j-led genom Sanda Hockeygymnasium. Är ursprungligen vänsterfattad center och används nog som det mest ännu. Men gör heller inte bort sig på en backplats. Fick bl a följa med A-laget till en av kvartsfinalerna i SM och var då uppsatt som sjunde back. En backplats var också en roll han figurerade i när HV gick på is förra veckan. Säsongen 99/00, tillhörde han Team 16 och har 6 landskamper från den säsongen. Som synes så är han ganska stor för att ännu inte ha fyllt 18 år (november). Gjorde sistlidna säsong sin debut i J20 och har innan en säsong med J18 i juniorallsvenskan.
Sebastian Meijer är född i Ulricehamn och stadens IF är hans moderklubb. TV-puckare för Västergötland och har liksom A, kommit till HV:s j-led genom Sanda Hockeygymnasium. S är vänsterfattad högerforward och gjorde i år sin andra säsong i J20 SuperElit. Han var också lagets bäste poängplockare där. S har den gångna säsongen varit ombytt vid 4 ES-matcher. Gjorde liksom A, sin debut i landslagssammanhang, 99/00. Det blev liksom för A, 6 matcher i pojklandslaget. Efter detta har S tillhört både Team 17 och Team 18 och kan lägga 36 j-landskamper till meritlistan vi det här laget. Vid senaste J18-VM så var han Tre Kronors bäste poängplockare. Internt hamnade han på samma poäng (8p på 8 matcher) som Frölundas, Alexander Steen, men räknades före honom på grund av han gjorde ett mål mer än honom. S räknades in i den europeiska rankingen, 119:e har jag för mig, inför NHL-draften i juni, men det var sedan ingen som tingade honom. Har säkert mycket med hans storlek att göra, något som han kompenserar med en oerhört fin teknik och skridskoåkning. På meritlistan finns också antecknat att han blev assistkung i J18:s juniorallsvenska säsongen 00/01.
Hallå! Så...nu börjar det röra på sig lite igen...grymt kul! Undrar om ngn vet ngn sida som rdovisar alla träningsmatcherna för de svenska lagen? Vore kul att ha lite koll på det. Läste på infosidan om TAIF också - Henrik Andersson som rykte?! Det är väl ett gammalt rykte - eller? Var förresten på ÖIS-Helsingbirg på Gamla Ullevi igår och hörde en bra ramsa att ta med till FCS i vinter! Forza AIF!
taifaren: Hej! Vi står lite i valet och kvalet. Vi vill gärna presentera dem som vanligt. Men samtidigt så skulle det vara roligt att göra det på första isträningen a´la Skellefteå. Eller kanske det vi vill helst och det är att presentera laget med ett nytt intro och de nya matchtröjorna och samtidigt ha en skills competition. Det är Putte och Allstrin som får avgöra hur vi kör. Jag tror att vi kan utesluta alternativet på lördag eftersom vi alla är ute i Hätte. Skriv gärna här vad ni kan tänka er. Vi behöver all input vi kan få. Presentation blir det i alla fall.
Patrik M: Är det inte presentation av taifs nyförvärv på torget på lördag? brukar väl alltid vara de i samband med vatten-å-festivalen. Är det nån som vet när kan ju vara snäll och skriva det här! forza!
Då drar säsongen snart igång och därmed blir det dags att återigen ha ett årsmöte i FCS! Inget datum är ännu bestämt men tycker gärna att ni ska tycka till lite redan nu om vad ni tycker vi skall ta upp på mötet?
Som jag sa innan så är det mina åsikter om det hela! Jag tycker inte Troja ser bra ut det ÄR min åsikt. Men jag kan ha fel och börja snacka om fler förvärv? Jag har utgått från det läget som är i lagen just nu! Men helt klart så vet vi inte förrän efter säsongen hur det hela slutar! Tippar med hjärtat? Vilken trogen supporter gör inte det?
Åttan: för det första rör det sig inte om några summor som kan rädda Trojas ekonomiska situation som man får för weinhandl.........o för det andra så tippas väl alla fans lite med hjärtat.....lr hur förklarar du ditt inlägg här??
Ska bli kul o se vem som har mest rätt när serien är avgjord. Brukar vara svårt att förutse en serie på förhand, många faktorer som spelar in. Bofors, Mora och Rögle är väl de flesta överens om sen kan det bli väldigt jämnt..
Läste ditt tips. Hur kan du tippa Tranås framför lag som Troja, Hammers och Örebro? Du tippar ju verkligen inte med hjärnan utan med hjärtat. Visst Troja har tappat de spelare som du nämt. och precis som du säger är Ross en tung förlust och även Green och Pilen. Men vi har fått nya spelare. Tror inte att du sett el vet något om tex Justin Kelly el Alexander Sundberg. Vi får även pengar för Mattias Weinhandl och kommer att värva en ny back och ev en ny forwrad också. mitt tips med hjärnan 1 Bofors 2 Mora 3 Rögle 4 Troja el Arboga el Örebro el Oskarshamn. det blir tungt här 8 Hammers Även Hammers kan ev va med i toppen 9 Tranås 10 Västerås 11 Mörrum 12 Nybro
Nord ska tydligen spela back, det är lite synd tycker jag. Men det var väl ganska självklart i och med att man har många forwards och få backar. Kul med en intervju måste jag säga, keep up the good work!
Ville bara tipsa om en artikelserie de håller på med som går ut på att de intervjuar någon från varje förening och sedan presenterar detta på deras sida. Kolla länktips..