Journalisten Christer Sparv jämförde händelserna i TAIF den gångna säsongen med en dokusåpa! Han jämför t.ex. Qristina i farmen med Henrik Johansson från arlanda som inte ville spela back, eller hur var det? I TrT har man ju läs mycket skit men detta tar tar mej fan priset...ovanligt korkat! Sådan här journalistik skadar ju bara det redan sargade läget i TAIF.
jag tror man får se ironin i d hela faktiskt d va ju som en kul grej skrivet på ett skämtsamt sätt så man ska inte ta för allvarligt på d aja hörs på onssdag
Att Sparv, som gammal boisare, gör allt för att såga TAIF är väl ingen nyhet. Ni kommer väl ihåg de boisare som intervjuades i tv inför TAIFs första match i SA. De hoppades mangrant på att TAIF skulle få stryk. Sparv skrev oxå för ett tag sedan att Bandyn nyligen var den dominerande vinteridrotten. Om nyligen var på 40-talet instämmer jag men det menade nog inte denne bristfälligt utbildade journalist.
Ni kommer väl ihåg vad sölve sade? Dvs att TrT inte vill snacka hockey med honom. Ni läser väl TrT och jämför mediabevakningen som de tre stora sporterna i Tranås har? Hockeyn har överlägset flest åskådare men klart minst bevakning. Inte kan man vänta sig något annat när Bois är journalisternas favoriter och när journalisterna själva vinner på att såga TAIF och samtidigt hylla bois. Med tanke på att Sparven saknar alla former av journalistutbildning kan man väl ha överseende med just hans pinsamheter. Han vet inte bättre. Det märliga är att TrT inte har bättre koll på de artiklar de trycker.
Såg i corren att nu även Peter Berndtsson är skadad! Så nu är både han och convery borta, detta minskar så klart drastiskt chanserna att behålla Lönn eftersom LHC inte kommer värva ngn mer forward! Läste oxå om Magnus Gästrin som det haglar beröm över för han har ett fantastisk spelsinne och han är långt mycket bättre än ngt panikförvärv som man kan göra vid den här tiden på året! Tala om att man inte kunde utnyttja hans kvaliteér i Taif!
Det som skrivs d skrivs d ä inte mycket o göra åt nu ska vi blicka frammåt på onsdag visar vi att tranås ä ett vinnade ett positivt starkt o älskat lag hoppas på mycket folk på onsdag då ska vi ta oskarshamn av bara farten liket i högform likaså FCS nu tar vi oskarshamn ha d gött o ladda stämbanden för på onsdag smälelr d ha d gött så syns vi på onsdag nu ska ajg inte störa mer ha d gött allihop
Hej Eksjö spelar på torsdag klocken 19:00. Har hört att det finns intresse hos Tranåsfolk om att titta. Nu när Taif inte lirar kunde det ju passa. Finns ju några bekantingar där från Tranås Aif
Håller helt med dig Benke Wass, man kan inte ta allt så allvarligt. Lugna ner er, det var ju bara en liten artikel. Och man måste ju faktiskt inse att det mesta stämmer ju, tragiskt nog.
Anledningen till att jag blir förbannad över artikeln är att TrT ger TAIF spaltmetrar när något negativt händer. När vi har flyt får vi inte alls samma uppmärksamhet. TAIF är ju dessutom ett av sveriges 20 bästa lag i landets kanske största sport. (Visst, fotbollen har ju växt lite senare år.) Minst 20 procent av Tranås befolkning visar sig någon gång i hallen under varje år. Cirka 5 procent går på varje match. Trots detta behandlas vi som ett korplag. SKANDAL
TrT var en dålig bevakare av TAIF när jag bodde i staden och sedan jag flyttat förefaller bevakningen ha blivit ännu sämre och dessutom inriktad på att håna laget. Jag kan försäkra er att GP, DN och SvD inte alls beter sig på samma sätt mot deras lag!
Men var är Hasses krönika?
Är det någon (MERXX) som kan ge lite info kring laget inför onsdagen? Ser det bra ut på träning, skador, lån osv.
Mozzer: Visst stämmer allt Sparv skriver men frågan är varför TrT bara skriver om TAIF när det går emot? Vad tycker t.ex sponsorerna om artiklar som den i lördags? Svaret är enkelt: det höjer ju inte TAIF:s status direkt.
När sedan Bois får 3 helsidor med repotage mm lägger man ihop ett och ett...
Ja jobbigt det där när inte ens en journalist kan se objektivt inget att bry sig om. Bois är ett lag på korplagsnivå både när det gäller publik och sponsorer. Taif är ju mycket seriösare, och hockeyn är ju helt klart nummer 1 i Tranås. Nu när bois börjar få lite motgång är det bara att innerligt hoppas att de håller i sig så blir det snart tyst. Tycker de flesta boisarna är lite uppe och svävar för tillfället. Men vänta bara när taif kommer igång och kniper en play off plats. kom igen nu taif, på läktaren är vi laddade inför onsdagsmatchen mot O-hamn då vi ska ta en solklar 3-poängare.
Mycket bra skrivet Hepp! Sympatiserar fullständigt med det du skriver och det känns bra att fler och fler uppmärksammar häxjakten på TAIF-hockey. Tycker nog att ni i FCS bör vädra ert missnöje på något annat sätt än bara här i gästboken. Finns det ingen "ordet fritt" ruta i TrT? Finns kanske i Tranås Posten?
Visst är inte all publicitet bra, men man kan inte räkna med annat när TrT:s personal består av Christer Sparv och Lennart Strand.
Men nu hoppas jag spelarna ser till att det blir något positivt att skriva om i framtiden. En match i taget är det som gäller och hoppas de kommer ordentligt laddade till matchen på onsdag!
Formationerna på gårdagens träning: Svesse-Nilsén-Holmis-Leijon-Emmoth Nyrén-Pström-Liket-Medin-Skidén Brodnik-Wikholm-Hellerstedt-Lönn-Jström Nord-Noaksson-Holmgren-Magnusson-Norberg Johwelin saknades och är borta minst en vecka till efter det jag hört! Bra fart på träningen igår tycker jag!
Tjena TAIFare! Angående det här med forum: vad hände med det där bladet som skulle komma ut med jämna mellanrum? Det hade ju varit bra för både sponsorerna att få mer exponering och så kunda det bli lite bättre reportage kring spelarna och deras tankar om saker och ting. Eller kanske ett utökat program, med en tre-fyra sidor om spelarna, om taktik osv. Ok, det blir ju ganska subjektivt, men så länge det handlar om hockey och TAIF och inte är på det kalkon-stadie det ligger på i TrT... FORZA nu AIF, vi skall ta en hel hög med poäng i början på våren...jag dristar mig till att säga att det blir 13 av 15 på de första 5 drabbningarna...vem säger emot? Vi ses i klacken på fredag! Fan, det kommer att bli grymt kul!
ForzamalmJR: Antar att du baserar din poänganalys på TAIF:s grymma bortaspel. De känns verkligen oslagbara där... Nej skärpning nu och försök tänka lite logiskt. Haussa inte laget och basunera inte ut att det blir Play-off. Vi måste försöka rädda nytt kontrakt för något annat låter nästan patetiskt att hoppas på. Jag ser klara begränsningar i årets TAIF och det otroligt klena bortaspelet kan fälla oss i en eventuell nedflyttningsserier. Grymt viktigt att börja med en TREA imorgon. Lycka till!!!