Tranås AIF

Fler klubbar · 3704 inlägg · 900 ämnen

Grishockey

Grishockey
Idag var det grishockey som spelades från TAIFs sida och det förklarar även de få skotten tyvärr har vi stora brister i boxplay och släppte in 2 mål där (vi är sämst i serien på det). Dock hade vi redig tur några gånger men 3p fanns inom räckhåll iaf dock gick inte taktiken hem denna afton heller tyvärr. Bäst var Throgen, Skiden, Liket, Noaksson ja hela backlinjen var bra i princip. Tyvärr var Nyren och Medin bleka idag också mot Bofors (brukar inte släkten va värst?), Medin som tyvärr ska göra det svåraste hela tiden och minst sagt något för puckkär! Några poäng på onsdag kan man tyvärr inte räkna med men blir gärna glatt överraskad. Boxplay träning som gäller denna vecka!

Sv: Grishockey
Har ingen mer än jag fått nog nu??? Hur länge ska HASSE få stå kvar?? Och nu börjar han såga spelarna, är nog inte det bästa man kan göra i det här läget, det är nu de behöver stöd!!!! Bort med Hasse och upp i tabellen!!!!
Forza Leksand. På onsdag blir det äntligen hockey!!

Ja Ljunggrens sågning av spelare i TrT idag befinner jag märklig! En handfull spelare spelar som de hade Handväska istället för klubba enligt Hasse! Är det inte en fråga som bör tas internt med inblandade spelare eller? Det frågar jag mig! Och är det inte Hasses uppgift att motivera sådana spelare och motverka sådant spel? Spelare som spelar så bör inte få spela utan bänkas omgående hur bra de än brukar/har varit! Det är mina åsikter angående det hela!

Måste tillägga angående matchen att Throgen var sanslöst bra igår, Noaksson & Svensson giganter i defensiven och framåt var Hellerstedt & Skidén riktiga kämpar! Vilket fighter-hjärta Skidén har, härligt att se!

Man kan tycka att det är märkligt av Hasse, men förmodligen är han ute efter att göra spelarna lite mer hungriga. Det skulle ju inte skada. Utan hungriga spelare som kämpar stenhårt varje match tar vi inga poäng. Men kanske Hasse gått för långt när han ständigt sågar spelare. För mig som utomstående förefaller spelarnas självförtroende vara synnerligen lågt. Man kanske skulle lägga mer energi på att bygga upp spelarnas självförtroende än vad som verkar göras idag. Med lite mer självförtroende skulle vi säkert vinna några jämna matcher som vi idag förlorar.

Man skulle gärna vilja se några fler med Skidens fighter-hjärta! Vilken härlig kille det är honom ska vi inte släppa till nästa säsong iaf killen ger ju 110% i varje byte. Sånt uppskattar man som TAIFare. Hoppas nu förlust trenden vänder snart på ett eller annat sätt längesedan man såg TAIF förlora 5 raka.

Hepp: håller med självförtroendet verkar vara något i hästväg dåligt hos vissa spelare. Sådana uttalanden gör nog knappast spelarna mer hungriga utan trycker ner dom ännu mer, måste arbetas hårt på att höja självförtroendet i truppen!

Box play spelet är under all kritik framförallt från forwardsspelarnas sida. De sjunker nästan direkt ner i knäet på backarna och ingen press på puckhållaren. Det spelet är en stor nyckel till framgång!

« · 28351