Tranås AIF

Fler klubbar · 3704 inlägg · 900 ämnen

Livet är ingen fest.............

Livet är ingen fest.............
..........När ens Taif-hjärta gråter!!!

Idag gjorde Taif nog sin absolut bästa match i serien i spel 5 mot 5 men vad hjälper det när man läcker som såll bakåt?
Inget ont om vare sig målvakter, backar eller forwards, problemet är nog mer svårlöst än så! Tranås har ett mkt bra lag på pappret men det syns inte på isen! Misstänker oharmoni i laget, ofta man ser att spelarna jobbar mer individuellt än tillsammans! Detta är en brist från lagledningen att man inte lyckas med detta!

Frågan jag ställer mig är hur Taifs styrelse reagerar på spelet hittills? Räknade man med att ligga näst sist i tabellen efter 11 omgångar, trots detta svaga spel så kommer folk i tusental till varje match! Detta varar inte för evigt, publiken vet att man detta år har ett bra lag med bra spelare, detta måste snart visas upp annars spelar man snart inför en tyst och gles hemmapublik!

När man sedan får höra på omvägar att en del spelare är missnöjda med sin tränare, då är läget allvarligt då måste man ta tag i problemet innan det är för sent och spelare flyr från klubben! Enklaste sättet att bryta trenden och få en nytändning i laget är att införa en ny röst i båset!

Jag är inte den som ger upp i första taget och det har jag forfarande inte gjort men det känns tungt att gång på gång se Taif som man känner så mycket för, spela så långt under sin kapacitet! Det här laget ÄR ett bra lag det vet jag! Brukar sällan eller aldrig uttala mig negativt men kände idag att jag var tvungen att avreagera mig och säga vad jag känner och tycker om det hela!

Mitt förtroende för Hasse har sinat, verkar inte som han klarar av att få spelarna att lyssna på vad han har att säga och det är absolut inte bra! Tror att det bästa Taifledningen kan göra är att ställa tränarplatsen till förfogande!

Kom igen nu gubbar! Första bortavinsten på onsdag! Känner mig dock för en gångs skull inte speciellt säker men skam den som ger sig!

Forza Tranås!

Sv: Livet är ingen fest.............
Håller med dig helt Merxx...
Ledningen måste agera nu!!

Snyft, kunde inte sagt det bättre själv.
Hörs vi på träningen imorrn tro?

Ja man ger väl inte upp trots detta hopplösa läge! Man får väl kika på hur det ser ut! Dyker troligtvis upp på träningen som vanligt! Hoppas dock att Taif agerar i frågan snarast!

Lagmoralen försvinner om man
lånar spelare som TAIF håller på med nu.

Ska man låna spelare så kan man inte låna spelare som håller samma nivå som de som får stå över. Han måste tillföra laget någonting och lyfta laget.

Den ende som jag anser har tillfört laget någonting är Henrik Andersson. Inget ont om Gestrin, Nord, eller Nordstrand, Jensen men de tillför inte laget någonting utan bara skapar oro i laget
och maler ner ordinarie spelares självförtroende.

Det är alltid lätt att vara efterklok men jag tror att det hade varit bättre att använt Norberg som var dominant i J20 som skickades till Mjölby.

Frågan är hur du tänker! Nord är ju inte lånad utan kontrakterad av Taif! Gästrin är väl vår genomgående bäste defensive forward och Nordstrand vår klart bästa offensiva back (4mål och 3 assist hittills!) Mer tveksam till lånen av Henke Andersson, Kreü & Jensen som är riktiga korttidslån!

Fel av mig ang. Nord.

Jag menar att Henrik Andersson är den enda spelare som har hållt en högre nivå än de flesta andra TAIF 'are det är det ingen annan som gör.

Ja vi har alla olika synvinklar på det hela!

Ett problem tror jag är Taifs spelsystem! Spelarna verkar inte passa in ordentligt och kommer bort tex Holmis! Dessutom verkar det för offensivt för laget, det blir sådana otroliga ytor mellan lagdelarna! Backarna och forwardsen kommer för långt ifrån varandra och motståndarna utnyttjar dessa ytor för att få fart genom mittzonen och när backarna ska möta upp dem så har de för hög fart för att de ska gå att stoppa utan otillåtna medel! Detta såg vi exempel på i Ljungby igår på de 2 första målen!

Hasse har varit här i ett och ett halvt år nu och inte lyckats åstadkomma någonting. Förra året klarade vi oss kvar först i näst sista matchen. I år har han fått en bra trupp att arbeta med, men inte lyckats få någon harmoni i laget och några resultat att skryta med. Hur länge ska han få hålla på? Jag vill inte se mitt TAIF i några derby i ettan eller tvåan

Agera nu innan det är försent

Tycker du har fel där Trex, Nordstrand tex är en mycket duktig offensiv back som håller hög allsvensk klass dock är jag tveksammare till elitserien för hans del. Gästrin är ju mycket duktig deffensivt som Merxx säger som kämpar väldigt bra och att dessa spelare gör TAIF bättre äre ingen tvekan om. Sen kan man va mer tveksam till de kortare lånen men det får man ju räkna med att de blir så lär knappast vara nått som stör övriga truppen nämnvärt. Angående Jensen så var det ju Throgen själv som fick välja där om man läser Hasses krönika på tranashockey. Jensen var ju darrig den första matchen sen har han varit minst lika bra som Throgen varit iaf även om TAIF släppt in många mål bakåt men det är snarare ett defensivt problem.

Oh, vad du kan Patrik M, man blir ju mäkta imponerad varje gång du skriver något i gästboken...

« · 19613