Jag vill bara passa på att tacka Jonas Holmström för att han hjälpte sina gamla lagkamrater att vända matchen. Vi var på gång ändå men Holmströms spearing var nog det som avgjorde gårdagens match. Professionelt var ordet.
Hyfsat spel verkar det som. Då vi får rikta in oss på att vara kvar i allsvenskan ska vi kanske inte gå i taket för en bortaförlust mot Mora. Det är knappast i denna typ av matcher vi ska ta de poäng som behövs för nytt kontrakt.
Men om man kunde få se lite kyla ibland. verkar ju återigen som vi förlora pga massa klumpiga utvisningar. Måste kunna behålla kylan eller ta ut aggretionen genom att tackla just eller åka ännu mer skridsko. Klart man blir arg och förbannad ibland men det här börjar bli alltför vanligt. Men det ser ju ok ut annars. Mora har ju bara förlorat mot Leksand hemma så de är ju ett bra hemmalag.
Japp en mkt svår match att vinna mot hemmastarka Mora. Kul att försvarsspelet verkade funka iallafall. Förlust blir det när man drar på sig 56 utvisningsminuter i sista perioden vid ställningen 1-1. 2 matchstraff Holmström (spearing) & Johan Ström (Roughing). "gallret" Gustav Gräsberg gjorde 3 mål i sista för Mora, härlig tuff lirare som jag fattade tycke för senast de var på besök härnere!
Tar man det bara lite lugnt så kan det nog bli en vinst mot Bofors på söndag om bara försvarsspelet fortsätter fungera!
Som sagt är det i fortsättningsserien det gäller denna säsong för Taif och då måste man vara på topp. Resten av grundserien får ses som en jakt på bonuspoäng och framförallt en jakt efter det förlorade spelet.
Roligt att läsa i TrT idag att Skidén & Hellerstedt gjorde en bra match i Mora liksom Magnus Svensson som övertygar som back!
Lät som vi drog på oss nåhra onödiha utvisnigar där i tredje jadå. Visar ändå ett stabilt försvarsspelet och Mora är erkänt tuffa hemma var väl det som fällde avgörande i tredje skulle jag tro. Ny chans för grabbrna att visa att de kan göra en bra match mot Bofors också bara att gneta på så kommer bortasegrarna. Man blir dock lite fundersam över dessa domare tyckte mig höra Benny Wass säga i första eller andra att han släppte allt för mycket och ja vad händer då det blir väldigt heta känslor till slut. Dock äre tygla dessa som gäller det tjänar man på bättre att ta i lite extra i stället och hoppas på att domarn börjar blåsa.
Heter man Magnus Svensson så ska man spela back. :)
Domaren igår var mycket skum det kan jag bekräfta för er som inte såg matchen. Det är inte ofta man ser en domare tappa matchen redan tidigt i andra perioden, men der gjorde herr Eriksson igår kväll. Om man släpper alla holding, hooking och interference som han gjorde så tacka fan för att spelare blir grininga till slut. Matchstraffen var dock inget att diskutera tycker jag. Helt korrekt att ta ut i bägge fallen.
En 1-0 ledning är väl igentligen inte någon jätteledning mig veteligt,det räcker att det andra laget gör ett mål så är vi lika eller hur.Du som är taifare har säkert nått bättre att skriva hoppas jag