Tranås AIF

Fler klubbar · 3704 inlägg · 900 ämnen

Varför ligger vi i botten???

Varför ligger vi i botten???
Hasse får ju stöd från ledning och spelare och då kommer inte jag kräva att han ska avgå i fortsättningen. Men däremot tänker jag efterlysa en vettig förklaring till varför vi är så dåliga. En tänkbar förklaring är att vi överskattat våra spelare oerhört och att Matti och Bendelin var tränare som hade det lilla extra och kunde få varje spelare att lyfta sig ett snäpp. När vi sedan får en "normalbra" tränare visar sig spelarnas egentliga kvaliteter och vi ligger där vi ska ligga. Tror jag på denna förklaring? Naturligtvis inte. Jag tror heller inte det handlar om "stolpe ut" eller "tvivelaktiga utvisningar" eller "otur".
Alla tränare på denna nivån har en bra tränarutbildning i grunden, så också Hasse. Hasse har säkert en bra analys över läget, men varför vill han inte delge den till oss? Genom att presentera en sådan analys skulle min kritik mot Hasse avta betydligt.
Samtidigt går det inte komma ifrån att vi alla är vuxna människor och ska kunna tåla kritik. Om jag gör ett mindre bra arbete får jag kritik för detta. Av kritiken drar jag lärdomar som jag har nytta av i mitt framtida arbete. Varför skulle inte detta gälla spelare och tränare i TAIF?

Sv: Varför ligger vi i botten???
hepp: En analys på vad som är fel skulle inte va fel nej. Intressant att höra vad tränaren har för syn på det hela och vad som ska göras för att få ordning på det.

hepp: Håller med fullständigt

Sedan kan det inte vara kul för varken tränare, spelare eller vem som helst i hockeylaget att höra HELA TIDEN att de är så j-a dåliga.
Nu när styrelsen har bestämt sig (för stunden i alla fall) att köra vidare med samma manskap så är det dax att ta fram det POSITIVA istället för allt negativt som hittas. (Förstår inte att folk orkar att gnälla så förb..... jämt). Det som är det viktigaste i nuläget är ju att hjälpa laget så att de kan vända en negativ trend. Eller är det så att det inte är det viktigaste, utan att folk har nå´t att gnälla och spy sin galla på ????

POSITIVT TÄNKANDE: Örebro - AIF 3-5
"Holmis" 3, "Liket" & Medin 1.

Helt plötsligt dyker det upp en hel hög mkt bra inlägg! Helt rätt stödjer spelare & styrelse Hasse så visst fxn måste jag göra det med! Skulle som sagt vara kul att höra Ljunggrens egen analys av situationen!
Positivt nr 1: Anfallsspelet fungerar rätt bra i stort sett!
Positivt nr 2: Power play spelet ligger man 6:a i serien på!
positivt nr 3: Vi har seriens bäste målskytt i Johan Lindström!
Bara några det!

Det som är våra stora problem är Mittzonsspelet och box play spelet, framförallt på bortaplan men även hemma! Även spelet runt egen kasse är lite svagt många gånger! Men låt oss hoppas att Hasse o grabbarna tar sig i kragen och ändrar på detta!

Forza

Hepp, din gamla galosch......

Du vill väldigt gärna ha en analys över läget! Säg det direkt till Hasse, gnäll inte här inne. För vad hjälper det???!!!

Anledningen till att jag frågar dig detta, undrar du kanske....
Du säger själv att om du gör ett mindre bra arbete, får du kritik för det, av den drar du sedan lärdom inför framtiden.
Det ska även gälla för spelare och tränare i Taif.
Självklart har du rätt.....
Om kritiken framförs på ett vettigt sätt vill säga!!!!!!!
I det här specifika fallet med Hasse har det skötts för jä***gt, enligt min mening.
Jag tror inte att du eller någon annan s.k läktartränare, (som för övrigt knappt spelat hockey själva) har framfört detta till Hasse personligen.....
Hur tror ni då att han ska få veta det?! Genom att gå in här och läsa era inlägg, kanske? Gör han inte det, är det ju inte heller lätt att veta hur mkt surr det är runt honom. Att vissa är missnöjda med hans s.k analyser m.m.

Nä, vill man kritisera någon för att "hjälpa den", (genom att kunna dra nytta av det senare) ska man självklart tala direkt till den personen! Kan man inte stå för det "man mot man", är det nog bättre att hålla tyst.....
Det som skrivits här inne kallar inte jag kritik, det är enbart personliga påhopp.

Tack för mig.

« · 19946