Tre Kronor

Nationellt · 17963 inlägg · 810 ämnen
« · 390896 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Sverige-Ryssland 3-2
Dream Team: Njutning var väl ändå att överdriva......men....ja, jo, typ.

Tacka vet jag Niklas Holmgren (bättre än de flesta iaf), och givetvis Wikegård.

Skarin: Vet du förresten att Samuel Påhlsson är en av de bästa i BP i NHL, har han nämnt det? =)

Skarin: Han är ändå en njutning i jämförelse med Lasse Kinch..

Frella: Det enda Åke Unger håller på med under matcherna är att rabbla upp vilka svenska spelare som finns på isen........om och om igen!......;)

Hassebo: Sen att Åke Unger är bedrövlig som kommentator kan man leva med då Wikegård styr upp det hela =)

Frella: Wikegård är fantastiskt bra! Håller med om att han är rätt man på rätt plats.
Med han som expertkommentator blir en match mer intressant, men också mer rolig ;)

Att våga sticka ut hakan, säga vad man tycker och dessutom ha rätt i det mesta gör att han är en av mina absoluta favoriter.......ALLA kategorier, även som tränare då givetvis.

Hassebo: jopp kul med kommentatorer som lever sig med

modoante: Ja, Wikegård är riktigt skön. Sen är det ju ganska kul att se matchkommentatorn Åke Unger spela lufttrummor på läktaren också... :)

Dragan 2k: Håller med Wikgård är helt rätt man för jobbet

Frella: Håller med. Underbart med Wikegård. Där har ni en mening som inte hörs för ofta runt Sverige.

Johan: Wikegård är en stor behållning som expert, helt rätt man på platsen. Han brinner verkligen för det han gör.

Sverige-Ryssland 3-2
Det var en bra match. Wikegård är underhållande ändå: "ryssen faller som att han hade helium i skridskorna". Snacka om att jag inte saknade Åsa och Sur-Kurre.

Sv: Nordgren och Nilsson skickas hem
Portello: Sorry, skulle ha adresserat den delen av inlägget till pettson...

Lumber Jack: Nu har ju inte lizzard påstått att han tyckte det var svinigt att skicka hem Nilsson och Nordgren. Han konstaterade bara att dom hade blivit besvikna.

lizzard: Jag kan väl förstå om Nordgren är besviken, att han skulle vara sämre än Kahnberg är en ren förolämpning. Kahnberg må vara skyttekung i ES, men någon vilsnare och harigare spelare har inte setts uppträda i Tre Kronor på eoner. Men det är dessvärre Hardy som basar.

Men att det skulle vara svinigt att skicka hem dem är en konstig syn på det hela. De är alla på det klara med vad som gäller när de åker med som oanmälda, och att bli petad av spelare som Alfredsson, Nyllet och Pebben är väl inget att gnälla om. Det är ändå ett landslag och där ska de bästa spela, oavsett vilken liga de kommer ifrån. Eller ska vi i bästa politiskt korrekta anda börja kvotera här också?

Dream Team: Sant det....Men ingenting förvånar mej när det gäller Hardy...*Garv*

jalla: Så länge inte Hardy ställer Liv i kassen är jag nöjd. Henrik Lundqvist är given som förstemålis i detta VM, Tommy Salos tid är ute. Den som hade kunnat konkurrera är ju Tellqvist och nu kan ju Toronto vara på väg ut dom med, men eftersom Tre Kronor bara har plats för två ytterligare spelare så är man säkert nöjda med det man har. Att tacka nej till Foppa eller Sudden det gör man inte..

pettsson: jo men så är det och frågar du mej så är det fel......För det spelar ingen roll att dom spelar i NHL som kanske är en bättre liga så har fortfarande dom spelarna en hel del mer matcher i benen och det kan ju vara både posetivt och negativt....jaja,men sån är hockey världen och det är inget att göra nått åt...men fan om dom sliter hem Salo också....Då blir jag trött.......

jalla: Jag tycker det är svinigt hur spelare ur elitserien hela tiden kommer i andra hand. Först ska alltid NHLspelarna komma, oavsett hur trötta de är på säsongen, halvskadade osv.

Paddan:
Beror nog helt på vem du frågar.
För vissa är det nog att svära lite och för andra att slå sönder halva inredningen i ett hotellrum.

Hälge: Vad räknas egentligen som "lagom förbannad"? Är det när man knyter näven i byxfickan?

Poffa: jajjemesan....Fan om han nekar dom i nästa tunering...Då vet han ju vad som väntar*garv*

Poffa: Förmodligen. Ärligt talat så tror jag inte att de blev så förvånade, men givetvis tycker dom att det är tråkigt.

jalla:

Det hade säkert ökat deras chanser i framtiden.

lizzard: Man förstår dom....Själv skulle jag nog ha gett hardy en käft smäll...Rakt av!!!

Nordgren och Nilsson skickas hem
Enligt text-tv så skickas Nicklas Nordgren och Magnus Nilsson hem från Vm. Det svenska laget vill hålla 2 platser öppna. Tydligen blev dom inte så glada när dom fick beskedet. Å vem skulle inte bli besviken..

Sv: Mats Wennerholm har gjort det. Igen
Paddan: Armenerna verkar vara skolade efter devisen "äckligt disciplinerat"..

Jisses.. inte visste jag att Turkarna lirade på is. Undrar om det är samma publiktryck där som när Fenerbache möter Besiktas.. =)

Sydafrika och Luxemburg tar steget ner till D-VM.

Bergius: Tabellen som den såg ut efter att D-VM var färdigspelat:
1 Iceland 4 3 1 0 46:8 7
2 Turkey 4 3 0 1 26:14 6
3 Mexico 4 2 1 1 29:8 5
4 Ireland 4 1 0 3 23:23 2
5 Armenia 4 0 0 4 2:73 0

Island och Turkiet flyttas upp till C-VM.

Armenien vinner i varje fall Fair-Play med 22 utvisningsminuter på fyra matcher. Irland sist med 141 utvisningsminuter

Bergius:

1 Iceland 4 3 1 0 46:8 7
2 Turkey 4 3 0 1 26:14 6
3 Mexico 4 2 1 1 29:8 5
4 Ireland 4 1 0 3 23:23 2
5 Armenia 4 0 0 4 2:73 0

Så ser tabellen ut.

Paddan & Poffa: Har ni någon koll på vilka som vann? Att döma om dom där resultaten verkar Island och Mexico starka =)

Poffa: Hahaha, ojdå, blev visst lite galet där.
Inte vill jag beröva Irland dess seger mot Armenien.
Den korrekta informationen för Irland ska givetvis vara:
1 vinst 0 oavgjorda 3 förluster 2 poäng 23-23

Paddan:

Armenien - Irland 1-15 och ändå har Irland 0 vunna. Nä, Paddan. Gör om, gör rätt.

Bergius: Fast i årets D-VM var Armenien ett strå vassare än Irland.

Irlands resultat i D-VM:
Irland-Mexico 3-8
Armenien-Irland 1-15
Irland-Island 1-7
Turkiet-Irland 7-4
0 vunna 0 oavgjorda 4 förluster 0 poäng 23-23

Armeniens resultat i samma turnering:
Armenien-Irland 1-15
Island-Armenien 30-0
Mexico-Armenien 17-0
Armenien-Turkiet 1-11
0 vunna 0 oavgjorda 4 förluster 0 poäng 2-73

Sedan återstår ju också frågan om hur många registrerade spelare, lag och ishallar det finns i respektive land

Irland världens sämsta ishockeylandslag enligt rankingen.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,468458,00.html

www.iiha.org - Kolla det är stil på de där grabbarna en sitter ju t.o.m i jeans(!!) på lagfotot. Trodde sånt endast hände i Björnligan.

Sv: Ölen i näven...........
Dream Team: såklart det blir, och då jäklar ska jag komma sist så det blir lite tur i kärlek ;)

slashpuppie: Premiär på Liseberg i helgen? Nej, Balder känns svårslaget i det sammanhanget. Läge för en femkamp igen framöver? =)

jalla: en annan åkte ju Balder istället ;)...vet inte vad som e bäst.....vette 17 om inte Balder slår en match mellan Sverige-Danmark....:))))))))

Ölen i näven...........
ja nu sitter man här med ölen i näven och vätar på att hockeyn skall börja...man frå ta vara på alla chanser man får*garv*

Sv: VM-Truppen!!!
Frella:

Visst skall det bli seger, men då krävs en viss ödmjukhet inför uppgiften. Man kan inte göra som mot Blekryssland, betrakta 23 fulltidsproffs som något katten släpat in.

Vi har väl också nästan 50 års försprång på Danmark som borde förträngas omedelbart. Det man får fokusera på är att de slog USA förra året och var tillsammans med Sverige de enda lag som inte förlorade under ordinarie tid mot de blivande världsmästarna Kanada.

Har man den inställningen så räcker säkert motivationen också...annars kan man råka illa ut i hockeyns värld.

Den rätta listan:

1. Curt Lundmark 92-95 2-1-3-2 2,0
1. Bengt "Fisken" Olsson 80-81 2 2,0
1. Curt Lindström 85-86 2 2,0
4. Kjell Svensson 72-74 2-3 2,5
5. Tommy Sandlin 78-80/86-90 3-3-1-3-3-4-2 2,7
5. Arne Strömberg 60-71 5-1-2-2-3-4-2-4-2-2-3 2,7
7. Conny Evensson 90-92 1-4-5-1 2,75
8. Ronald Pettersson 74-76 3-3 3,0
9. Hardy Nilsson 00- 3-5-3-2 3,25
10. Hans "Virus" Lindberg 76-78 4-2-4 3,3
11. Kent Forsberg 95-98 6-3-2-5-1 3,4
12. Billy Harris 71-72 4-3 3,5
13. Anders Parmström 81-84 5-4-4-3 4,0
13. Leif Boork 84-85 2-6 4,0
15. Ed Riegle 57-60 3-5-5 4,3
16. Peter Wallin 98-00 3-7 5,0

forts...

Sedan fattar jag inte varför aftonbladet måste inleda de flesta turneringar med att gnälla på Hardy och ha en "guld eller avgå" krönika. Tror de flesta kunnigare läsarna är ganska så less på dessa ständiga faktafel och påhopp mot vår förbundskapten. Faktum är att på 3 VM så har vi förlorat i semifinal på straffar mot blivande mästarna 2 ggr och sedan tagit brons, förra säsong förlorade vi VM-finalen mot ett mycket bra kanadensiskt lag med ett millimetermål. OS 2002 är hans enda fiasko så här långt.

Men den övriga kritiken mot svensk hockey i artikeln håller jag med till fullo om.

Mats Wennerholm har gjort det. Igen
Läs länktipset.

Hans lista på förbundskaptener är ju helt galen.

Fel 1: Fisken Olsson var förbundskapten 80-81 inte 79-80. Varför får inte han dela förstaplatsen med Curre Lu och Curre Li då han delat platser längre ned? Samma med Sandlin/Strömberg.

Fel 2: Vad är det som Conny kom 3:a i? Räknar han Goodwill Games? Den
turnering anser inte jag som att den borde räknas men det är väl en smaksak. Dessutom var han ju 4:a i Canada Cup 91 som i så fall också borde räknas.

Fel 3: Kent Forsberg kom aldrig 5:a i något VM, däremot 6:a i Wien och han hade ju en till plump i OS i Nagano. Sedan så står det så här 6-3-2-1, vilket borde
ge 3.0 i snitt. Inte 3.5, men nu är ju OS glömt så det ska vara 6-3-2-5-1, vilket ger 3.4.

Fel 4: Vad gör Stephan Lundh på listan? Peter Wallin var huvudansvarig under 2 säsonger, 98-00 resultat: 3-7 snitt 5.0

Fel 5: Hardy har aldrig som huvudansvarig kommit 7:a i ett VM. Däremot så har han tagit medalj i alla VM-Turneringar och snubblat på mållinjen 3 ggr.

Upp till bevis mot ett Danmark slåendes underifrån, ska självklart bli solklar seger, men man vet ju aldrig efter *********** matchen =)

Runt 18.30 vet vi.

70 Rodrigues: Men hemska tid, Jag tippar samma medaljörer som Wennerholm.Elller så har han härmat mig. Nu kan vi med största säkerhet fastställa att de hätre lagen inte kommer att ta de tre första platserna!

70 Rodrigues: jag skulle tro att dom kan göra en rätt så bra prestation ändå jag....även om dom inte ser ut att ha ett så starkt lag så tror jag alltid på skräll möjligheten....Men jag skulle ju inte direkt kalla det en skräll om dom vinner heller...Sverige är trots allt ett etablerat lag inom internationell ishockey.....

Portello: Mitt tips hittar du på tippa matchen.

70 Rodrigues: Mina medaljkandidater: Tjeckien,Slovakien samt Kanada.

VM-Truppen!!!
Det blir tufft för Tre Kronor att ta medalj nere i Tjeckien med den här truppen, den ger inte skrämselhicka direkt.

Sv: Ingen Macke i VM
Lumber Jack:
Eller så kan det vara att någons kusins mammas syster brors fru kommer att föda..alla ursäkter brukar komma när vissa NHL spelare inte riktigt känner för att spela B-VM

« · 390896 · »