Tre Kronor

Nationellt · 17963 inlägg · 810 ämnen
« · 709404 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Manfall inför VM
Projta:

Absolut men vore det inte roligt för SALO och få avsluta med en Vm medalj då! Allra helst en Guldmedlaj ! Tror inte han fortsätter i mer internationella sammanhang!

mattias - 74: Nja bättre är dom inte, men dom tänker på farmtiden mäst tror jag, iaf Liv om man ska lyckas nån gång !

mattias - 74: Det kan väl hända mycket under tiden LG Hockey Games till VM. Tror nog BÅG vet var han har Salo.

Bissett19:

SALO petad också!

Förstår inte hur BÅG resonerar som anser att både Honken och Liv är bättre än SALO!

pettsson: Hela Detroit (inkl Zetterberg) kommer att gå för långt i Stanley Cup, så dom är inte ens möjliga som spelare i VM...

mattias - 74: Ok, Hur ser det ut med övriga då?

Peter Forsberg: Ganska troligt nej
Henrik Zetterberg: Känns hoppfullt
Fredrik Modin: Troligen nej
Kenny Jönsson: Troligen ja
Jörgen Jönsson: troligen ja

Lista gärna på med fler.

Bissett19:

Känns som om Vm är en B turnering nu efter OS! Skall bli roligtoc se Crosby kanske !!

Följande har nu tackat nej till att åka till Riga o representera Sverige:

Christian Bäckman, back, St Louis
Mattias Norström, b, Los Angeles
Mattias Öhlund, b, Vancouver
Per-Johan Axelsson, forward, Boston
Markus Näslund, f, Vancouver
Daniel Sedin, f, Vancouver
Henrik Sedin, f, Vancouver
Mats Sundin, f, Toronto

Det känns som om listan kommer att bli längre......

pettsson: Håller med om det!!!!

Efter det är han nog rätt liten skulle jag tro ;-)

mattias - 74: Ringrostig!? Snarare i sin livs form ^^

Gidde: Ledin skulle må bra av att få möta riktiga hårdskinn från Kanada. :)

Bafucin: Eller varför inte Ledin?! ;-)

Urk!

mattias - 74: Kåberg borde väl vara given....

Hawerchuk:

Känns som om vi har andra alternativ än en sundin som är ringrostig...

mattias - 74: Äh, jäkla skitsudden. Ställ upp nu för fasen. ;)

Jason: Jag var kanske lite otydlig, vad jag menade var att efter OS så bleknar allt annat och i det ljuset så är VM en B-turnering. Fast titta kommer jag ju att göra. Jag har Viasat......och Canal Plus, dyrt som fan men vad gör det.

Frisco:

Viasat Sport ingår i Betal-TV-paketet, enligt Viasats hemsida.

Poffa: Vad händer med Viasat Sport då? Blir den kvar som vanligt?

Paddan:

Se länk.

Paddan:

Om jag förstod det rätt skulle den ingå i samma paket som ZTV, så har du ZTV nu så kommer du kunna se TV6 också. Om det nu inte blockas av någon kabelleverantör.

Poffa: Åfan, då betyder det alltså ännu en kanal som man inte kommer att kunna se, antar jag.

Paddan:

Man kommer starta en ny kanal. TV6 tar över allt sånt som inte är musikvideos, tex sport, serier, filmer osv. ZTV ska bli en renodlad musikkanal, igen.

Deas: Finns verkligen TV6 fortfarande, eller det kanske är... som jag har för mig att jag läste någonstans... att de planerar att byta namn på ZTV till TV6.

Bissett19: TV6 kommer visa tjeckien vs finland. Alltid något.

Deas: jo så är det sveriges matcher på TV3,de andra på Viasat 1......Se länk!!

Deas: Det är ju kanon! Hoppas att Bengan plockar ut en massa ungtuppar som får vissa upp sig och inte satsar på de gamla bockarna här hemma bara.

Jag skulle vilja se alla Canada's matcher nu när Crosby ska lira. Fast då måste man väl ha viasat sport eller nån annan extrakanal :/

Bafucin: Oavsett om man tycker att det är en B turnering eller inte så är det ett faktum att det spelas en hockey som är många många divisioner bättre än i elitserien. Som hockeyintresserad ser jag hellre en VM match än den i många fall undermåliga produkten som kallas elitserien. Att kalla VM för B-turnering eller Kalle Anka turnering är kvalificerat skitsnack som förmodligen härstammar från nån fotbolls journalist, det är ändå hyfsat kvalificerade spelare som deltar.

Bafucin: Desssutom så sänds IshockeyVM bara på Viasatkanaler och det gör ju att färre har möjligheter att se de tvsända matcherna.

Spelar väl ingen som helst roll vilka som spelar VM, det är ju bara en B-turnering. Efter OS finns det väl inget riktigt intresse för "VM".

Hawerchuk:

Hade inte tre Kronor vunnit OS guld hade han säkert tackat ja! Han är mätt på framgångar nu!

Tror vi har sett NR 13 för sista gången i Landslaget nu tyvärr!

Svikare eller inte. Kroppen är väl slut också kan jag tänka mig, Han är ju trots allt 35 år!

Frasse: Jag.

Jävla svikarsundin.

Deas:
Vem saknar Näslund i Tre Kronor ?
Lite förvånande att "systrarna" alltid måste fatta samma beslut.
Sundins nej tack" känns naturligt och det skulle inte förvåna mig om han tackar för sig i landslaget.

mattias - 74:  Nope han menade nog Thomas Steen....:-)

Deas:

Calle Steen :-)

Manfall inför VM
Hitills har Sundin, Näslund, Öhlund och bröderna Sedin tackat nej till VM. Tråkigt :/ Speciellt att Sedins inte spelar med tanke på deras ålder.

Nu hoppas jag ändå på en ung stomme i VM-laget. Nilsson, Bäckström, Steen, Sjöström, Weinhandl?

Sv: Ingen Sundin i VM ???
Bissett19: Tråkigt att han tackar nej.

Huge: Nu har ju iaf Sudden bestämt sej för att inte spela VM,kom väl egentligen inte som en överraskning!

" Direkt efter att hans Toronto missat chansen att gå till slutspel, lät Mats Sundin meddela att han tackat nej till VM i Riga i maj.

-Jag kommer inte att spela VM. Jag har meddelat den svenska lagledningen det, och det finns inte en chans att jag ändrar mig, säger Sundin, som var lagkapten i guldlaget i OS"

Se länk! 

Sv: Anthem
Helg Ernest:

Man väntade ju bara på prisutdelningen förr när man visste att denna maffiga och pampiga låt skulle spelas förr om åren när ryssarna var så överlägsna...

Helg Ernest: Jo, visst är den pampig, särskilt som här framförd av Röda Arméns kör.
Det spelades bättre hockey förr

nek97raj: Den va skit bra !
Trotts att man nu vet vad dom sjöng, så får man fortfarande ståpäls när man hör den. Kan det finnas nått pampigare ?
Michailov , Larionov, Fetisov, Krutow och allt vad dom hette.
Dom kunde spela hockey dom.
Wayne Gretsky kan slänga sig i väggen.

Tubest: haha, jo, det vore nått!

nek97raj:

Ska de köra den på jumbotronen i Riga i maj nu då.....vore ju häftigt att få se den där:-))

mattias - 74: Det lär väl vara den här Tuomas Heinonen. Ja, vistt är det bra?!

nek97raj:

Haha vem fan har översatt... Världsklass :)

mattias - 74: Jomen, ord & visor! ;-)

nek97raj:

haha skrattar ihjäl mig...

en helgrimmad måskit :)

Anthem
En välbekant låt för oss lite äldre hockeyfans. Nu finns äntligen en översättning av texten, och äntligen framstår allt i ett förklarat ljus!
Alltså, se, lyssna, njut! (se länk!)

matte1: precis han har den lilla extra glöden det är han som representerar Landslaget.. som lag kapten

Dysso: Du gör helt rätt i att vara självisk! Jag vill också se Sudden i VM.Han kan vara skillnaden mellan att vinna VM-guld och........Inte vinna VM-guld.

« · 709404 · »