Tre Kronor

Nationellt · 17963 inlägg · 810 ämnen
« · 390315 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ingen Macke i VM
Lumber Jack: Jojo,men det är inte det jag menar heller....Det var onekligen en jävla smäll han åkte på....Och man ska ju inte behöva spela med smärta eller.....Men jag har full förståelse för spelarna som väljer att tacka nej till WM....Dom har ju spelat ett antal matcher och det vore bara dumt att riskera att dra på sig skador...men samtidigt så är det ju sitt eget land man får spela för och det måste väll vara det största man kan gör ändå.......

jalla: Man brukar inte fejka operationer, fast hamnar han inte under kniven så kommer det spekulationerna att dra igång.

Portello: Fan dom faller som flugor våra NHL proffs....Men det kanske är som dom säger.....Det är kanske världens hårdaste liga...Men jag tvivlar....

Lumber Jack: Inte heller Öhlund kommer att spela VM.Han ska visst göra en likadan operation som Näslund.

Lumber Jack: Lite synd...Men det kan bli så ibland......man får hoppas att han blir återställd bara....

Ingen Macke i VM
Armbåge.

Sv: Tre Kronor - Finland
Hälge: Fan jag tyckte det verkade som dom for runt som yra höns bara.....ingen styrsel alls på spelet.....Man kan bara undra hur det kommer att se ut till VM.....

Ja, då blev det seger för Finland igen, då. I dag var det ingen bra match från Sveriges sida. Det såg virrigt och lojt ut, tycker jag.

Nu är det bara att ladda om, invänta några förstärkningar och vänta på VM-starten.

Paddan:

Visst är det Andersson men Anti-kollapåreprisenförattsevadsomverkligenhände-kommentatorerna Curre Flummark och Åsa Bängrot var ju tvärsäkra på att det var Tärnström. Mest för att Åsa just hade sagt va bra han var i PP.

Paddan: Nog är det väl Niklas Andersson som är där och petar in den, det håller jag med om. Den dansar ju på mållinjen innan när NHL(?) målvakten Markanen fipplar, men är väl aldrig inne som jag ser det.

Frella: Är jag väldigt fel ute när jag tycker att det är Niklas Andersson som gör 2-0 målet och inte Dick Tärnström som Åsa och Curre och Staffan insisterar att det skall vara?

65Selander: Måste nästan vara jobbigare att lyssna på smattrande finnar på världens(?) fulaste språk, men bara nästan =)

Frella: Pallar inte med hennes röst så jag har tittat på Finnarnas sändning ett tag. Fattar noll gör man men slipper henne!

Paddan: Typiska frågor när man inte vet vad man ska fråga om. Dåligt !

Frella: Måste säga att Salles klockrena svar på Lindeborgs fråga efter tio minuter av första perioden var en höjdare.

Lindeborg: Börjar du bli trött?
Salle: Nej, så dålig kondition har jag inte!

Hälge: Ok, får väl hoppas att det är den sortens intervjuer vi får se i SVTs hockeykväll. Och inte flamsiga och oseriösa sådana som i TV4...

Frella: Såg inte intervjun, hörde bara lite av den...

Alla:

Nu skall jag ta i så jag nästan kräkes...

Åsa E Jönsson, från min kära hemstad Ö-vik, måste vara det sämsta som någonsin kommenterat en sport i TV. Hon har ta mej faan blivit inkvoterad till SVT-sporten.

Sedan Katarina Hulting (eller hur det nu skall stavas) fick lite senioritet och därmed rätten att välja lite uppdrag (konståkning, hästhoppning och curling) så insåg de väl på sportredaktionen att de behövde en ny blondin av kvinnligt kön som de kunde visa upp i TV.

Det sorgliga är att man inte kunde hitta något bättre än überstolpskottet Åsa Jönsson. Vad kan man annars säga efter hennes lysande kommentarer som får en att sätta fredagsgroggen i vrångstrupen varannan sekund.

"Kahnberg får spö vid blålinjen..." - Han blev slashad -

Ta nu inte detta som någon kritik mot kvinnliga kommentatorer i allmänhet utan se det för vad det är. Århundradets sågning av Åsa E Jönsson.

Hälge: Man hade däremot en ganska intressant intervju med Kjell Nilsson...

Hälge: Tänkte faktitiskt på samma sak, otyg som dom tagit efter Tv 4.

Frella: Jag blir så less på att även SVT håller till i avbytarbåset. Jag trodde att det bara var TV4 som höll på med sånt...

Dysso: Pratar för mycket och fnissar för mycket, speciellt då man fnissar åt Curres bedrövliga försök till skämt...

Dysso: Håller med föregående talare.. Lasse Granqvist är kungen på att höja stämningen och spänningen.

Ojdå 2 snabba mål först av finnarna sedan Jonte härligt 3-1 nu.

Frella:

Jag tycker att Åsa pratar lite för mycket om annat under spelets gång. Jag vill ha en kommentator som HÖJER spänning, inte sänker den. Typexempel på en som är bra på det är Lasse Granqvist. Överlag tycker jag att dom som kommenterar på radiosporten är rätt bra på det...

2 - 0 Sverige En riktig sil av Finska målvakten

1 - 0 Sverige

Tre Kronor - Finland
Härligt att Åsa och Curre kommenterar dagens hockey, nu kan man verkligen njuta framför TV:n...

Tippar på jättestryk för Sveriges del.

Sv: Tre Kronor-Danmark
Underdog: Det kan du ha rätt i... Men han är ändå nummer 3 bland dom svenska i Elitserien...

Underdog: Med den meningsbyggnaden och stavningen så tar jag inte för givet att någon tar mig på allvar...

Zcootah: hehe... ja lite fel bidde det nog. Även om jag inte riktigt håller med dig eftersom Bjurling inte hade några förväntningar på sig denna säsong utan mer visade sig vara väldigt underskattade spelaren.

Jag kan vara lite färjad iofs eftersom jag sett Henriksson när han var 2:a efter Myllis och gjorde oftast plattmatcher när han fick chansen.
Missförstå mig inte - han är en helt ok målis, riktigt bra emellanåt - men han håller inte hög jämn blågul klass tycker jag.

Portello: okey blev lite fel där då :) men ändå Bjurling är den mest överskattade

Zcootah: Vet du vilket lag Underdog håller på öht? Kan meddela dig att han håller på Linköping och inte DIF.

Underdog: Han är inte överskattad....han gjorde en dålig match men det händer väll alla nån gång....tänk dig att han är nog 50% av anledningen att Luleå inte ligger 11a eller 12a.... nä du den mest överskattade målvakten i ES är eran egen nr 39.....Men iof får man mycke mer beröm om man spelar i AIK ,DIF eller Hammarby än om man spelar i Luleå eller Boden

difzi:
6-3 till Sverige!

Här kommer det en länktips också till dessa matcher samt ES och AS mm
stats.swehockey.se/

Dahlen
J o han har ju snöat in totalt i Hardys trångsynta värld.
Efter andra sa han vi är JÄTTE nöjda,efter två perioder som såg ut som ett gäng yra höns som hadde fri åkning.

någon som vet hur de hela slutade?

shit vad kass Henriksson är - BYT UT honom.
Sveriges mest överskattade målvakt.

1-0 till Sverige. Johan Davidsson målskytt.

Bergius: Japp 1900 svt 24

går den att se på tv?

difzi: å Jensa Nielsen gör dom 3 danska målen va? :)

heart: Sverige tar någ Danmark, men så jätte lätt blir det någ inte heller..
4-3 till Sverige

heart: tror faktiskt inte heller att Sverigen är så taggat mot ett lag som Danmark som de säkert tror de ska kunna slå med 10-0.

Vad kan det bli måntro........4-2 är ett sånt lagom bra resultat som man alltid kan tippa så jag tar det jag med :)

Zcootah: Ja, visst bli de vinst... Men bara me 4-2

heart: 5-3 till sverige-... vänskapsmatch + att sverige inte ställer upp med bästa lag

frölunda:

Tippar 4-2.. Ett avslaget Tre Kronor och ett taggat Danmark.

1991: 5-1 till Sverige

heart: jag tror på säker vinst för tre kronor.

heart:4-2 till sverige

Tre Kronor-Danmark
Vinst ikväll? De vi kan räkna me att de blir en jäkla tuff match...

« · 390315 · »