Tre Kronor

Nationellt · 17963 inlägg · 810 ämnen
« · 393460 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Jörgen Jönsson #21
gud: Idag fanns det massor av kvinnor med sommarlätta utstyrslar på sig (+21 grader) så det kan du hoppa upp och sätta dig på.

gud: Klart det gör. Har du inte sätt kärringarna som lirar i MODO nuförtiden?! :o)

rådbjer:
Finns det kvinnor i Ö-vik??

salle..
kan vara något..alla tror ju att Foppa har 21
och ska hårdmarkera honom..och har han 69an
i stället så får han ännu mer tid till att förtrolla oss...

den ende som förlorar på det är JJ..men lite stryk tål han väl??

gud: Ha ha, why not?
Stackars Foppa. Hela Ö-viks kvinnoförening står säkert på led o väntar :))

gud: Det var lite likt en tanke jag hade tidigare. Att en annan tröja skulle funka som kamoflage så han kunde få lite extra tid/utrymme typ.

rådbjer:
Tur att luft är gratis..;0)
kanske läge att ge Foppa tröjnummer 69..med tanke på
att vissa tidningar har skrivit om att hans brud har fimpat
honom??

Poffa: Ja, bättre PR kan dom väl knappast få om den "rätte" nr 21 dyker upp.

pettsson:

Om IIHF godkänner det så kan han. IIHF kan godkänna det om de anser att det skulle vara bra reklam för sig själva, för hockeyn i allmänhet eller för Hockey-VM.

rådbjer: Känns ändå som jämförelsen spårar ur lite nu. Tröja #21, oavsett färg på tröjorna har säkerligen använts sen Adam var länsman. Men tröja #99 får väl ändå anses som rätt speciell och unik på de flesta sätt. Tror inte att den siffran alls är så vanligt förekommande i hockeyhistorien...

rådbjer: Där kom ett argument jag kan gå med på. :o)

Ja, som jag sa så kommer de säkert överens den dag då de kommer in i VM samtidigt. Som det är nu så KAN ju inte jûrgen lämna över numret även om han skulle vilja.

gud: Var fick du luft ifrån då, din stofil? :))

rådbjer:
Äääh..ge karlfan en tröja bara..jag loooovar att
Foppa inte gör en extradragning bara för att det
står 21 på ryggen...;0)

pettsson: Nr.21 är ett varumärke, lika mycket som att nr. 99 är förknippad med en person.

Ingen skulle tex komma på tanken att ta nr 99 i Kanadas landslag.

pettsson: Men Jönsson själv är ju beredd att när som helst lämna över tröja #21 till Foppa om det nu skulle bli så. Så jag tror inte att den gode Jürgen svär sig hes över att mista den tröjan..

Salle: Självklart, men det tar i rätten från Jörgen Jönsson att ha det numret. Den dag de kliver in i VM samtidigt så tror jag de löser det på ett bra sätt.

pettsson:
och summan av kardemumman är att #21 borde vara fridlyst i:
Modo
Colorado
Tre Kronor

Dom två förstnämnda är/blir för övrigt verklighet.

pettsson: Det visste nog Jontemyra mfl när han skrev sitt inlägg.
Men om du frågar folket vilken spelare som förknippas med #21 så tror jag en klar majoritet svarar Peter Forsberg.

Jontemyra: Jönsson spelar ju med det i sitt elitserielag, lika mycket som foppa gör det i sitt lag. Jönsson tog det först i årets VM, innan det ens var klart om foppa komm till VM.

Jörgen Jönsson #21
Att han envisas med att ha #21 i landslaget. Den är och kommer alltid var tilldelad till "Foppa". Jag skulle ju skämmas att ha #21 i landslagssammangang, det är respektlöst mot "Foppa". Jûrgen Hönsson berättade själv i Aftonbladet att det inte spelade någon roll vilket nummer han spelade i. Men tamefan så ska han ha #21 ändå!
He lönch int! Lär de det Jürgen!

Sv: Tröja #21
Lumber Jack:

Hoppas, hoppas! Det ser så mycket bättre ut med #21 på hans rygg än på Jönssons.

difzi: Det kanske löser sig, förbundet jobbar på... Se länk.

Sv: Tjeckien i landssorg...nästan i alla fall
Dragan 2k: nåväl de va bäst för sverige iaf :)

Sv: Tjeckien i landssorg...nästan i alla fall
Dragan 2k: ja kan ite vara lätt att åka ut i så tidigt skede med det laget eller.....

Tjeckien i landssorg...nästan i alla fall
Saxat från Expressen:

"Det var ingen som sa nåt i omklädningsrummet efter förlusten. Själv ska jag gå till första bästa bar, säger Los Angeles-stjärnan Martin Straka."

Förstår honom.

Mattias - 74: båda kan väl spela i nr21, komemr att blir lite förvirrat men vad gör det?? c(= nä, men det blir säkert 73 för honom..men spelar roll om han inte har nr21..de bästa é att han har anlänt till VM tillsammans me LIdström å så nu kan vi ta guld =)

Härligt att Lidas och Foppa kommer till VM, känns som en riktig förstärkning!!

NU ÄR DET BARA GULD SOM GÄLLER!!!

Frella:

Kanske foppa väljer att spela i tröja nr 73 då!!!

Saxat från den officella VM hemsidan

"Sweden inquired about the possibility of Forsberg being able to wear his traditional 21 in this tournament, but team captain Jorgen Jonsson has already been wearing 21, and IIHF regulations prohibit players from finishing the World Championship with numbers other than they started with."

Sv: Lidström...Holmström kommer på lörda!
65Selander: Minttu är livsfarligt, iaf om man vill kunna borsta tänderna nå mer i sitt liv =)

Skarin: Sicken tur då slipper jag bjuda på öl eller läskeblask ;-)
ps/ håll er ifrån Minttun

Lite avundsjuk är man, vad är gärdet mot Hartwall...
fast lite kul är det iaf att komma upp igen eftersom man har bott i S-Vall i 3 år samt hade friplåtar till TIKS matcher eftersom Anders "Pajen" Lindström var arbetspolare på järnvägen

65Selander: När du glider in i Gärde och SCA-Cupen befinner sig jag, Frella och JimmyH m.fl. i Helsingfors för att se Finland-Sverige ;)

65Selander: SCA Cupen missar man pga att man är på plats FInland - Sverige i WC...får gå det med =)

Mike? Han har väl bara koll på ismaskiner...

Frella: Glöm inte att jag kommer upp och våldgästar i SCA Cupen också!
Och Kommer Foppa hem så blir det väl fullt hus, vi möter ju även MoDo i Mästarcupen också som går i mitten av Augusti, vilket medför att man skall kunna tjata ihjäl på något sätt ;-)

ryktas att "Gathockey Cupen" kommer att gå i stapeln då!
Tror att Mike66 har bättre koll på detta!

lizzard:
Har Foppa någonsin på senior nivå spelat i en annan tröja än nr 21?

65Selander: Det är ju så mycket som händer nu i sommar och höst så väntan på ES starten kommer gå rekordfort. Man får väl nöja sig med U21-EM, EM, OS, WC, =) innan det riktiga allvaret drar igång igen...

Frella: Kul att titta på så länge sitt eget lag inte är inblandat!

ang Fotbollen vete gudarna, kul i början men...

OFF TOPIC
---------------------
MFF vinner guldet och snart är det fotbolls EM, sommarens höjdpunkt innan MFF vinner samt Brynäs går på is med sina unga Finnar ;-)

65Selander: TV3 har haussat upp det här med Foppa och Lidas så mycket under kvällen, så nu kan det väl bara gå åt pipsvängen ?

65Selander: Läste att Blatter ville att fotbollsmatcher som slutar oavgjort skulle avgöras på straffar också. Kanske vi ska skriva in och säga vilken bra idé det är, bara för att straffar är så förbannat kul!

Mange: Det gick inte missa heller när man glodde på sändningarna eftersom Tv3 körde med sina Spärrballonger från 2:a världskriget!

Kul iaf att Foppa omvärderade sitt beslut!

Ang USA så kan dom bli en obehagliga på lördag eftersom dom visade en lagmoral som man sällan har sett i USA dom senaste åren!

Jag tycker at straffar skall bort från all hockey, antingen tidsbegränsad SD och delad poäng och som i kväll tills 1:a målet faller.

knaskamilla: han tar säkert 73 lr nått sånt

65Selander:

Äh. #99!

Skarin: Inte alla gånger man håller med en Timråit, men det är som det är skrivet!

Foppa får väl köra med 21:1

daja_lover: Foppa kommer att spela i något annat nr eftersom Jönsson har 21 och är så att säga anmäld till VM med #21. Då går det inte att ändra under turneringens gång.

Men detta spelar ju ingen roll får man hoppas...hehe =)

Frella: Okej det har jag totalt missat

lizzard:
Jag tror att Foppa kommer ta över det...tror det brukar vara så att han kör med det nr i landslaget oxå

lizzard: Stod väl om det i AB för nån dag sen, tröjan är reggad på Jönsson så han kan inte byta...alltså får Foppa spela i nåt annat.

difzi: Lidas o Foppa, usa i semin, vittring på Guld.

Se länk för förstärkningarna...

Tröja #21
Vem kommer att spela i 21 när Foppa kommer till vm? Kommer Foppa ta över den eller kommer Jönsson att behålla den?

SEMI: SVERIGE-USA
=) då va de USA man möter i semi då =)=)=)
detta kommer oxå att bli tufft, men lite lättare =)

bra match USA vänder 2-0 till 2-3st

Sv: Då var det klart
lizzard:

Bra för Sverige, kanske, men tråkigt för turneringen. Dessutom diggar jag Tjeckien.

« · 393460 · »