salle.. kan vara något..alla tror ju att Foppa har 21 och ska hårdmarkera honom..och har han 69an i stället så får han ännu mer tid till att förtrolla oss...
den ende som förlorar på det är JJ..men lite stryk tål han väl??
rådbjer: Tur att luft är gratis..;0) kanske läge att ge Foppa tröjnummer 69..med tanke på att vissa tidningar har skrivit om att hans brud har fimpat honom??
Om IIHF godkänner det så kan han. IIHF kan godkänna det om de anser att det skulle vara bra reklam för sig själva, för hockeyn i allmänhet eller för Hockey-VM.
rådbjer: Känns ändå som jämförelsen spårar ur lite nu. Tröja #21, oavsett färg på tröjorna har säkerligen använts sen Adam var länsman. Men tröja #99 får väl ändå anses som rätt speciell och unik på de flesta sätt. Tror inte att den siffran alls är så vanligt förekommande i hockeyhistorien...
rådbjer: Där kom ett argument jag kan gå med på. :o)
Ja, som jag sa så kommer de säkert överens den dag då de kommer in i VM samtidigt. Som det är nu så KAN ju inte jûrgen lämna över numret även om han skulle vilja.
pettsson: Men Jönsson själv är ju beredd att när som helst lämna över tröja #21 till Foppa om det nu skulle bli så. Så jag tror inte att den gode Jürgen svär sig hes över att mista den tröjan..
Salle: Självklart, men det tar i rätten från Jörgen Jönsson att ha det numret. Den dag de kliver in i VM samtidigt så tror jag de löser det på ett bra sätt.
pettsson: Det visste nog Jontemyra mfl när han skrev sitt inlägg. Men om du frågar folket vilken spelare som förknippas med #21 så tror jag en klar majoritet svarar Peter Forsberg.
Jontemyra: Jönsson spelar ju med det i sitt elitserielag, lika mycket som foppa gör det i sitt lag. Jönsson tog det först i årets VM, innan det ens var klart om foppa komm till VM.
Att han envisas med att ha #21 i landslaget. Den är och kommer alltid var tilldelad till "Foppa". Jag skulle ju skämmas att ha #21 i landslagssammangang, det är respektlöst mot "Foppa". Jûrgen Hönsson berättade själv i Aftonbladet att det inte spelade någon roll vilket nummer han spelade i. Men tamefan så ska han ha #21 ändå! He lönch int! Lär de det Jürgen!
Mattias - 74: båda kan väl spela i nr21, komemr att blir lite förvirrat men vad gör det?? c(= nä, men det blir säkert 73 för honom..men spelar roll om han inte har nr21..de bästa é att han har anlänt till VM tillsammans me LIdström å så nu kan vi ta guld =)
"Sweden inquired about the possibility of Forsberg being able to wear his traditional 21 in this tournament, but team captain Jorgen Jonsson has already been wearing 21, and IIHF regulations prohibit players from finishing the World Championship with numbers other than they started with."
Skarin: Sicken tur då slipper jag bjuda på öl eller läskeblask ;-) ps/ håll er ifrån Minttun
Lite avundsjuk är man, vad är gärdet mot Hartwall... fast lite kul är det iaf att komma upp igen eftersom man har bott i S-Vall i 3 år samt hade friplåtar till TIKS matcher eftersom Anders "Pajen" Lindström var arbetspolare på järnvägen
Frella: Glöm inte att jag kommer upp och våldgästar i SCA Cupen också! Och Kommer Foppa hem så blir det väl fullt hus, vi möter ju även MoDo i Mästarcupen också som går i mitten av Augusti, vilket medför att man skall kunna tjata ihjäl på något sätt ;-)
ryktas att "Gathockey Cupen" kommer att gå i stapeln då! Tror att Mike66 har bättre koll på detta!
65Selander: Det är ju så mycket som händer nu i sommar och höst så väntan på ES starten kommer gå rekordfort. Man får väl nöja sig med U21-EM, EM, OS, WC, =) innan det riktiga allvaret drar igång igen...
Frella: Kul att titta på så länge sitt eget lag inte är inblandat!
ang Fotbollen vete gudarna, kul i början men...
OFF TOPIC --------------------- MFF vinner guldet och snart är det fotbolls EM, sommarens höjdpunkt innan MFF vinner samt Brynäs går på is med sina unga Finnar ;-)
65Selander: Läste att Blatter ville att fotbollsmatcher som slutar oavgjort skulle avgöras på straffar också. Kanske vi ska skriva in och säga vilken bra idé det är, bara för att straffar är så förbannat kul!
daja_lover: Foppa kommer att spela i något annat nr eftersom Jönsson har 21 och är så att säga anmäld till VM med #21. Då går det inte att ändra under turneringens gång.
Men detta spelar ju ingen roll får man hoppas...hehe =)