Dream Team: Ja att möta Finland inför den finska publiken är nog inte det lättaste. De lärde sig nog något av lektionen. 7-67 i skott? När skedde det senast?
finne85: Avundsjuka? Nja inte direkt. Det är inte nu VM avgörs.
finne85: Men vi kan iallafall konstatera en sak oavsett vad. Vad ni än säger så är ju Vitryssland ett mycket bra hockeylag än Slovenien. Det är väl första gången de spelare i VM?
finne85: Visst, spelet övertygade knappast. Man blir ju lite störd på att dom inte verkar ha lärt sig på misstaget heller... Man gick i samma fälla vid sargerna igår igen.. Vitryssarna hade det enkelt, det var bara att stå och vänta efter sargerna - pucken slogs ju dit förr eller senare så...
Känns ändå som Sverige långt ifrån har visat allt.. det var tuggummi i många ben igår...
finne85: Förlåt mig Slovenien. Det är andra gången de är med. Förra året slutade de på 13:e plats. Denna stora hockey nation har 7 rinkar och 980 registrerade spelare. Detta kan jämnföras med Vitryssland som nu är med för 5:e gången och har 10 rinkar med 2810 spelare (intresse pilen träffade rätt i ögat va?). Hur som helst så skulle jag nog ranka Vitryssland som MYCKET bättre motstånd än Slovenien, som fortfarande har som mål att mest vara med o se o lära.
Tusan alltså. Det är det här jag menar. Resultat som 12-1,10-1, 9-3. Det hör inte hemma i ett VM. Nu vill jag inte förringa insatserna från Finland och Slovakien med mera men allvarligt talat. Det måste bli en förändring i organisationen kring VM. Minska antal lag - gör vadsomhelst men att acceptera att en match kan ha skottstatistiken 67-7 är skrattretande.