Tre Kronor

Nationellt · 17963 inlägg · 810 ämnen

Danmark

Danmark
Heja heja Danmark

Sv: Danmark
8-0 efter 2 per.

Jo, grymt av Palffy att göra 9 poäng på 2 matcher..

Slovenien är helt usla..

nu till 3:e per...

Tomi Kallio gjorde sitt 1:a mål i turn.

9-0 i PP.

finne85: Känns som att 44-5 i skott efter 2 perioder säger det mesta om den matchen.

Jimmy:

plus att Selänne och Koivu missat öppet mål, selänne 2 ggr.!!!

10-0 Lasse Pirjetä (Ossi Väänänen)

finne85: Ordet korplag får en helt ny innebörd...

11-0 Kallio

finne85:
Jösses, hur fan kom dem till VM?

liepins: De var ju med redan ifjol, mötte väl tom Sverige. Klarade sig kvar då. Men då hade de Nik Zupancic i laget också.

Jimmy: Klasspelare som fått fin utveckling i Timrå.....

Helt makalöst dåligt.. 0-12 och 7-67 i skott. Det finns inte????

Dream Team:

Är ni avundsjuka? :)

2-1 mot en inte alltför stor hockey nation, Vitryssland :)

12-0 mot en mindre bra hockeynation! :D

Dream Team: Ja att möta Finland inför den finska publiken är nog inte det lättaste. De lärde sig nog något av lektionen. 7-67 i skott? När skedde det senast?

finne85: Avundsjuka? Nja inte direkt. Det är inte nu VM avgörs.

Jimmy: Nej, men man har inget i A-gruppen att göra från början heller så...

Skotten låter verkligen extrema! Dom kan inte ha behövt spola Finlands zon alls=)

finne85: Visst känns det som om VM börjar först i morron ändå va?? Sverige-Canada och Finland-Tjeckien, det blir nog roligare då...

finne85: Gör ni däremot 67-7 i skott mot Tjeckien så skulle jag bli smått rädd iaf ;)

Dream Team:

Jo.. fast lite irriterande måste det väl nog vara att endast vinna med 2-1 mot Vitryssland, eller hur?

jaja, imårron drar dom riktiga matcherna igång...
fan, nu längtar jag till semi finalerna, har biljetter till båda..
jävligt skoj!
235 € (typ 1800 kr)

finne85: Men vi kan iallafall konstatera en sak oavsett vad. Vad ni än säger så är ju Vitryssland ett mycket bra hockeylag än Slovenien. Det är väl första gången de spelare i VM?

finne85: Visst, spelet övertygade knappast. Man blir ju lite störd på att dom inte verkar ha lärt sig på misstaget heller... Man gick i samma fälla vid sargerna igår igen.. Vitryssarna hade det enkelt, det var bara att stå och vänta efter sargerna - pucken slogs ju dit förr eller senare så...

Känns ändå som Sverige långt ifrån har visat allt.. det var tuggummi i många ben igår...

Mygel:

2:a eller 3:e gången...

Åtminståne ifjol var dom med... faktiskt, hehe ;D

eeh.. är Sundin med imårron eller?

finne85: Förlåt mig Slovenien. Det är andra gången de är med. Förra året slutade de på 13:e plats. Denna stora hockey nation har 7 rinkar och 980 registrerade spelare. Detta kan jämnföras med Vitryssland som nu är med för 5:e gången och har 10 rinkar med 2810 spelare (intresse pilen träffade rätt i ögat va?). Hur som helst så skulle jag nog ranka Vitryssland som MYCKET bättre motstånd än Slovenien, som fortfarande har som mål att mest vara med o se o lära.

Mygel: Ja, Sverige slog Slovenien med 8-2 i VM förra året.. på dagen ett år sen, faktiskt....=)

Sen så får vi inte heller glömma att vitryssarna är storväxta och att rada upp 5 man på blå och brottas vid sargerna är deras specialitet. ;)

Tusan alltså. Det är det här jag menar. Resultat som 12-1,10-1,
9-3. Det hör inte hemma i ett VM. Nu vill jag inte förringa insatserna från Finland och Slovakien med mera men allvarligt talat. Det måste bli en förändring i organisationen kring VM. Minska antal lag - gör vadsomhelst men att acceptera att en match kan ha skottstatistiken 67-7 är skrattretande.

Hehe. Vad upprörd man kan bli:-)

rob: Hehe.. man kan faktiskt misstolka dig för en helt annan sysselsättning....

(Se länk..)

« · 275485