Tre Kronor

17477 inlägg · 806 ämnen

Sve-Kaz

« · 678173 Till forumet


Sv: Sve-Kaz

Paddan:
Jag antar att Radiosporten har koll på läget, annars borde de inte ha sagt något om det, eller?

Kommentera

Sv: Sve-Kaz
piff: Ett till kom rätt direkt. 5-1 Sundin.
Kommentera

Sv: Sve-Kaz
Salle:
Kändes som att det målet var viktigt för tre kronor. Vore ännu bättre om de kunde stänka in en-två puckar till innan paus.
Kommentera

Sv: Sve-Kaz
Paddan: Då fick Hannula göra en riktig insats för OS-laget. 4-1 på en skott från Pebben som tar på Mika.
Kommentera

Sv: Sve-Kaz
Sannes: Då hade Tomas Ros fel igen då, han hävdade i dagens Sportbladet att Magnus Johansson var backreserven som skulle kallas in om Norström tvingades tacka nej.
Kommentera

Sv: Sve-Kaz
Sannes:
Då får han packa sitt pick och pack och flyga från solstranden till Turin.
Kommentera

Sv: Sve-Kaz

Norström tvingas tacka nej till OS, hans ersättare blir Ronnie Sundin, allt enligt Radiosporten.

Kommentera

Sv: Sve-Kaz
Salle:
Varför kunde inte domarn vänta några minuter innan han släppte pucken? Man såg ju att det var pölar här och där.
Kommentera

Sv: Sve-Kaz

Huge: Domarmål, domarmål, domarmål...

Vatten på isen ställer Bäckman och ger Kazakstan ett mål i numerärt underläge.

Kommentera

Sv: Sve-Kaz
piff:

vart är Spol Jansson när man behöver honom... :)
Kommentera

Sv: Sve-Kaz
mattias - 74:
Jahapp, där sprack den nollan.
Kommentera

Sv: Sve-Kaz
Lumber Jack: Intressant att se och höra Wikegård, då han tolkar reglerna.
Verkar iaf ha dålig koll på hakningsregeln.
Tjatade om att vi hade tur som inte åkte på en tvåa när Alfredsson åkte ifatt sin spelare och helt inom regelverkets ramar "petade" upp dennes klubba precis i skottögonblicket.
Sen begriper jag inte varför Lindeborg och även många andra kommentatorer envisas med att alltid gå upp i falsett så fort ett sämre motståndarlag kommer i zon och avlossar ett skott.
Dessa skott tycks av ngn anledning alltid vara "livsfarliga" eller "inte helt ofarliga".
Och när en kazakier sköt från halva plan, så måste naturligtvis TöntLindeborg kommentera detta med: "tänkte du på samma sak som jag gör Niklas, när du såg det skottet från halva plan?"
Wikegård svarade helt lugnt: "Jag tänkte bara på att det inte var speciellt smart att skjuta från halva plan..."
Visserligen åtföljt av ett svagt och illa dolt fnissande.... :-)
Kommentera

Sv: Sve-Kaz
Lumber Jack:

Haha *s *
Kommentera

Sv: Sve-Kaz
Bissett19: Jag trodde det var Leksand, med tanke på spelkvaliteten, alla utlänningar och färgen på dräkterna...
Kommentera

Sv: Sve-Kaz
Bissett19:

Nu skall du inte vara sån, jag är övertygad om att Leksand hade säkert ledat med 6 - 0 :)
Kommentera

Sv: Sve-Kaz
mattias - 74: Kasackerna är ju sämre än Leksand,om det nu är möjligt......:-)
Kommentera

Sv: Sve-Kaz
mattias - 74:
Hoppas på det, många olika målskyttar!! Och att De håller tätt bakåt.
Kommentera

Sv: Sve-Kaz

piff: Och 3S-kedjan gör 3-0.

Liv ser tajt ut bakåt så det här ser bra ut så här långt.

Kommentera

Sv: Sve-Kaz
piff:

3 - 0 redan. detta blir 2 siffrigt
Kommentera

Sv: Sve-Kaz
piff: Sverige mosar nu, OSguld!!
Kommentera

Sv: Sve-Kaz
Salle:
Påhlsson verkar vara på tacklingshumör.
Kommentera

Sv: Sve-Kaz

Alfie sevärdar lite osså. Först en miss, sen underbart backcheckat, en tuff tackling osså ett snyggt mål. I ett och samma byte.

Kommentera

Sv: Sve-Kaz
Salle:

Alfredsson gör sitt livs byte och gör 2 - 0 ...
Kommentera

Sv: Sve-Kaz

Sedinarna & Samuelsson ser ut att hittat tillbaka till varandra rätt snabbt. Klart sevärdast hitintills.

Kommentera

Sv: Sve-Kaz

Tjärnqvist gör 1-0. Starkt jobb i (?) målgården av Holma.

Kommentera

Sv: Sve-Kaz
pettsson:
Det ligger där i närheten. Usch, usch!
Jag tycker det är självklart att Henke ska stå de svåra matcherna och de lite lättare kan Stefan eller Mikael stå. Att Henke vilar några matcher är bara bra för honom. Han behövs fräsch i slutspelet. Att få sitta vid sidan av och studera det andra laget som de kanske möter igen efter gruppspelet är bara bra. Han vill säkert spela själv men vet att det är bra att vila med.
Kommentera

Sv: Sve-Kaz
mattias - 74: Tveksamt. Lettland får mig att tänka på vitryssland för mycket. *ryyyyyyyys*
Kommentera

Sv: Sve-Kaz
pettsson:

Lettlands matchen kanske han också får stå!!
Kommentera

Sv: Sve-Kaz
eltifoso:

Bra tycker jag! En lingon nation som Kazakstan kan liv få stå mot. Lundqvist har ju redan stått så mycket i Rangers och kommer få stå matcherna mot USa Ryssland Slovakien! samt slutspelet
Kommentera

Sv: Sve-Kaz
eltifoso: Tja, ungefär den enda match jag kan tänka mig att han bör få stå. Får han stå någon annan match efter kaz så är det skandal. Jag tycker lunkan kan få vila sig till matcherna som gäller nåt.
Kommentera

Sve-Kaz
Tydligen Liv i kassen imålet imorn, vem hade trott det.
Kommentera

« · 678173