Tre Kronor

17179 inlägg · 805 ämnen

Tre Kronor

« · 1348037 · » Till forumet


Sv: Tre Kronor
Bissett19: Och Bykov verkar inte vara så nöjd med dom finska domarna.
Kommentera

Sv: Tre Kronor
MarcusElving:

Det verkar ryssarna också tro=)
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Salle: Vafan, jag trodde matchen gick ikväll!
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Hockeyfest i Globen.

Tre Kronor har 4-0 på den ryska björnen efter 8 minuter... 
Kommentera

Sv: Tre Kronor
En tokig jäkla bildproducent i hockeymatchen. Påminner om dåren som missade Sundins mål mot Finland en gång i tiden.
Kommentera

Sv: Tre Kronor
roligt att dom våga sej. Så här långt uppe i norr åtminstone.
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Herminator:
Supertack för hjälpen !!:D
Kommentera

Sv: Tre Kronor
LHC-girl: SVT-Play visar matchen LIVE med start 17.50.
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Någon som vet om man kan se Ryssland-Sverige matchen ikväll på webben ?? Skulle va trevligt när man inte har tillgång till tv (på jobbet) !!
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Projta: Juniorhockey-boken har ju en tråd om mästerskapet.
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Fel tråd kanske ... men är det någon som har en bra sida för Junior hockey VM som spelas nu i December?
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Olle: Orutin och säkert lite trötthet avgjorde i sista matchen.
Kanske lika bra att Mårts träd inte fick växa upp till himlen redan i första försöket.
För tänk vilka rubriker som Nyström, Ros och dom andra mediatomtarna då hade fått slå upp?
Vi hade redan varit klara VM-segrare....
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Modoante: Det kan jag hålla med om. Samtidigt så får man kanske se det som lite av ett angenämt problem att vi har så många unga lovande backar att spela in i landslaget för framtiden. På kort sikt så tycker jag ändå att det här orutinerade laget har stått upp bra, det får man väl ändå säga?

Usch avslutningen var ändå i bistraste laget. Tom i uppehållet ska man måsta känna på den beska smaken av nederlag :)
Kommentera

Sv: Tre Kronor
"Två minuter senare satte Petri Kontiola 2-1 till Finland och Sverige var för första gången under turneringen i underläge"
Dom sa det även i tv, jag har för mig att sverige låg under med 3-1 mot tjeckien första matchen..?
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Olle: Sant orutinen lyser igenom Så här med facit i hand så tycker jag det är synd att Timander tackade nej till denna turnering.
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Modoante: Orutinen är ju ett problem, typ sebbe erixons agerande vid 2-1. Men Junlands agerande vid 3-1 är det värsta jag sett. Glider bakom finne nr 2 och tillåter 2-1 läget att hända. Där måste man kasta sig på isen och täcka av vinkel, alternativt totalt kapa benen på finnen. Det där målet hade aldrig behövt hända.
Kommentera

Sv: Tre Kronor
70 Rodrigues: Ja riktigt onödigt det kändes ju som om Tre Kronor hade ganska bra kontroll på matchen.
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Ja herregud, snacka om att tappa matchen fullständigt :-(
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Berka: Jobbigt att se Junland vid 3-1 när han har lagt ner klubban och glider bakom finnen som enkelt stänker dit pucken.
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Bissett19:
Å sverige tappar turneringsegern i sista perioden
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Mårts första trupp uttagen,många nya fräscha namn.
Men jag har aldrig sett storheten i Daniel Fernholm som verkar prenumerera på en plats i 3 kr.

MÅLVAKTER:
1. Stefan Liv
30. Daniel Larsson
 


BACKAR
  3. Sebastian Erixon
  4. Mattias Ekholm
  5. Daniel Fernholm
  6. Magnus Johansson
  7. David Rundblad
19. Elias Fälth
23. David Petrasek
44. Jonas Junland
 
FORWARDS
10. Joakim Lindström
11. Björn Melin
12. Marcus Krüger
14. Niklas Nordgren
15. Mattias Sjögren
16. Dick Axelsson
20. Martin Thörnberg
22. Niklas Persson
26. Niklas Olausson
27. Robert Nilsson
33. Jakob Silfverberg
79. Fredrik Warg
91. Andreas Jämtin

Kommentera

Sv: Tre Kronor
Å just nu gör BÅG sin sista match på hemmaplan som förbundskapten, taskigt motstånd..
Kommentera

Sv: Tre Kronor
spud: Intressant match med många talanger som debuterar!

Förgyller en annars tråkig onsdagskväll utan ett enda bra tv-program.
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Bissett19: Om man nu vill sitta på första parkett och vinka av BÅG så sänds en match ikväll här(länken).
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Känns inte helt optimalt med dessa Detroitkillar inför OS.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tre Kronor
T T: Viktigt =)
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Berka: Det såg värre ut än det var tydligen.
Kommentera

Sv: Tre Kronor
T T Jag är övertygad om att os-chansen rök för kronwall.

Inte bra.
Kommentera

Sv: Tre Kronor
difzi:

Usch såg inte bra ut med Kronwall som gjorde illa sitt knä mot Pittsburgh precis....

Ajajajaj.
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Undrar om inte OS rök för Kronwall nyss.
Kommentera

Sv: Tre Kronor
spud:

Kan bara hållade med ditt hurrande :) Hade dock velat se Måts tillträda tjänsten tidigare, till VM.
Laget behöver ny tränaranda. Men nu är det fokus OS :)
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Herminator: SOm FK ska han leda och vara ansiktet utat för hela hockeysverige, vilket han inte varit förrut(visst, han var ass ett tag). Vi behöver någon som kan ta den rollen, och jag hoppas verkligen att han kan det, han har visat sidor som tyder på att han åtminstone fungerar i media, något som BÅG aldrig var i närheten av.

Jag hoppas, vi behöver en ledare inom svensk hockey som kan visa vart vi ska och hur vi ska göra. Just nu har pellefjantar som Wikegård kunnat få en plats och en röst på grund av att BÅG inte alls klarat av att visa vart svensk hockey ska någonstans.
Kommentera

Sv: Tre Kronor

spud: Jag tycker att han har visat en hel del av dessa sidor redan under sin tid med Småkronorna. Jag är positiv och tycker att det ser lovande ut för framtiden.
Men, jag tycker också att det var fel tid att gå ut med nyheten.
Kanske läcker hockeyförbundet som ett såll och det hade kommit ut fel väg ändå. Det var ju ändå mindre cirkus nu än när fotbollen skulle utse Hamren.

Kommentera

Sv: Tre Kronor
Herminator: Ja jag hoppas jag får det, hoppas verkligen att han vågar vara mer öppen, mer social och demokratisk i sin stil än Bengan var. Sämre representant för hockeyn tror jag inte vi haft sen Kent och även Hardy för den delen.
Kommentera

Sv: Tre Kronor
spud: Du FÅR heja för Mårts tillträde också, jag lovar dig.. (c;
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Herminator: Jag hurrade för bengans avgång, något jag väntat på.
Kommentera

Sv: Tre Kronor
spud: Naturligtvis, Mårts kommer ju ifrån Timrå (c;
Kommentera

Sv: Tre Kronor
mattias - 74: Hipp hipp HURRA!!

Jävligt bra besked!
Kommentera


Sv: Tre Kronor
Berka: Samtidigt är det lite som Wikegård säger: Tre Kronor är det finaste vi har inom Svensk hockey. Det ska man väl bevara? Tyvärr har dom här cuperna lite för låg status. Däremot så tycker jag att Bengan coachar lite knepigt.
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Berka: Du har nog en poäng! Det är inte särskilt intressant att titta på heller..

Men när nu turneringarna faktiskt spelas så vill man ju se ett Tre kronor som spelar bra och vinner. Bengan verkar inte kunna vinna något så länge inte proffsen är med, och när de är med fungerar det ju som ett självspelande piano i stort sett..
Kommentera

Sv: Tre Kronor
MarcusElving: Tycker man kan skippa skiten, ingen verkar ju vara speciellt intresserade av att spela dom så varför hålla på?!

Sen håller jag med om att bengan kanske har gjort sitt
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Berka: Det tycker nog inte de andra lagen som vinner då och då! Dags för oss att byta ut Bengan istället!
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Ännu ett fiasko!

Sist igen.

Kanske dags att lägga ner dessa skitturneringar.
Kommentera

Sv: Tre Kronor
spud: fast man kanske inte är inne på det här forumet mkt?
Kommentera

Sv: Tre Kronor
lu93rowa: Ja det sa jag ju för snart 2 veckor sen. Hur är det med reaktionstiden?
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Urdåligt lag om de är som Spud sa. Vart är Tex Fredrik petterson?
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Projta:
Ja, nog är Jonas Sveriges bästa målis nu.......helt klart. Skulle nog välja Liv som back up.

Mattias:
Beror väl på om de satsar på NHL killar eller kör college varianten.
Hur som helst så har de ju en jäkla förmåga att gå långt bara med sin inställning.
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Tubest: Så är det, Målvakts frågan är då klar..
Det är Jonas Gustafsson som ska stå, inte Honken eller någon annan.
Kommentera

Sv: Tre Kronor
Tubest:

USA brukar också komma med en del konstiga lag emellanåt.
Kommentera

« · 1348037 · »