Tre Kronor

17179 inlägg · 805 ämnen

VM 2017

« · 1824520 · » Till forumet


VM 2017
Upplagt för ett roligt VM för Svensk del i år!
Bortsett från EK65 den bästa backbesättning vi kan åstakomma.
Måste ju utan tvivel vara den bästa backuppsättning SWE någonsin haft i VM?

Hoppas Nylander tackar ja till VM också. Känns som att en kreativ center/spelare av den kalibern vore kanon att få in. Men vore ju konstigt om han nekade kan jag tycka. VM spelas på en bra plats, samt att vi har stora guldchanser.
Kommentera

Sv: VM 2017
Monno:
Sanny skrev någon om att både Wennberg/Nylander är på G. Tror att vi kommer få rätt bra lag i VM framöver då vi börjar få så pass många NHL spelare av hög klass så någon/några kommer alltid spetsa till laget. Jonas Brodin klar nu.
Kommentera

Sv: VM 2017
Tarasov: Ja Wennberg är en bra spelare att ha han också. Kanske inte lika avig som Nylander men andra bra styrkor.
Trotts att jag visste att Nylander är bra så gjorde han en bättre första säsong än jag väntat mig faktiskt.
Blir lite den nya generationens Tre Kronor detta.
Kommentera


Sv: VM 2017
Monno:
Ingen Wennberg men en Nylander.
Kommentera

Sv: VM 2017
Herregud vilka nollor det finns bland landslagsartiklarna i kommentarerna på facebook..

T.ex "inte undra på att dom förlorat när man tar in massa divor som inte kom vidare i NHL-slutspelet, förlorarmentalitet", inte taget direkt ur sitt citat men något liknande skrivs.

Gissar man sig bara fram eller är okunskapen på hockeyn bara total?
Kommentera

Sv: VM 2017
Happ kommer Nylander floppa detta VM nu när Wennerholm har uttalat sig om honom?
Kommentera

Sv: VM 2017
Rogersson:

Wennerholm är oslagbar som kontraindikator, så vi kan väl trösta oss med denna:)
Kommentera

Sv: VM 2017
Rogersson:
Låt han kliva in med Landenskog/Söderberg skulle kunna bli rikitigt intressant.
Kommentera



Sv: VM 2017
Tarasov:
Bra förstaperiod, kul med två bra lag.
Kommentera

Sv: VM 2017
Tarasov: Två som imponerat efter 2 perioder är Eriksson Ek och Omark. Tycker Omark jobbar på riktigt bra!
Brodin har imponerat han a.
Kommentera

Sv: VM 2017
Monno: Kämpigare nu i 3dje...

Måste säga att jag inte riktigt tycker Lundqvist har samma nivå som resten av gänget...
Kommentera

Sv: VM 2017
Monno:
Tyskland idag tror på 4-2 till Sverige.
Kommentera

Sv: VM 2017
Tarasov: Kan man se istid någonstans?
Tycker Hedman och Strålman verkar spela förvånande lite? Visst är konkurrensen hård men Hedman ska ju spela minst dubbelt så mkt som t.ex. Edler...
Om inte annat bara för att komma in i det.
Sen tycker jag inte Edler är överdrivet bra.

Man borde ge mer speltid till Hedman och Strålman samt OEL och Brodin. Klingberg kan spela 5e back och PP.
Kommentera

Sv: VM 2017
Monno: Känns lite liknande som matchen mot Ryssland än så länge. Vi äger mycket puck men Tyskland har lättare att komma in på hetare lägen trots att vi vinner skotten med 20-5 eller nått. En sån som William Nylander skulle kunna vara lite mer ego ibland istället för att leta pass hela tiden ,han har ju riktigt bra och lurigt skott.
Kommentera

Sv: VM 2017
Sputnik: Varför är Joel Lundqvist med? Han ser ut som en gammal kärring i skridskoåkningen.
Kommentera

Sv: VM 2017
Monno:
Inte hittat men internationella förbundet borde lägga ut det.
Kommentera


Sv: VM 2017
Tarasov: Riktigt tragiskt att Domarna missar slashingen på Elias Lindholm. En av våra bästa spelare än så länge i turneringen med. Hoppas inte att det är något allvarligt med honom bara.
Kommentera

Sv: VM 2017
Sputnik:
Gäller att hålla kylan och mata på gillar ändå att matcherna generellt är lite tätare i VM numer, var lite tråkigt att se alla 5-0,6-2 osv.
Kommentera

Sv: VM 2017
Sputnik: Lindholm med Rask har ju varit ledande offensivt och typ dom enda som skapat tryck nästan. Så oerhört illa om han är skadad.
Kommentera

Sv: VM 2017
Sputnik: Vi är för bekväma nu och ett Tysklandsmål hänger i luften. Dags för Wikegårds gamla dänga
"käka puck"!
Kommentera

Sv: VM 2017
Sputnik: Samtidigt gör Tyskland det bra. Riktigt tighta i mittzon och ger inte Sverige mycket.
Kommentera

Sv: VM 2017
Sputnik:
Lyfte sig lite nu iaf.
Kommentera

Sv: VM 2017
Sputnik:
Pansarkryssarn Kruger:)
Kommentera

Sv: VM 2017
Tarasov: Jajamensan sådär skall det se ut. In på kassen där det händer!
Kommentera

Sv: VM 2017
Sputnik: Haha domarnivån idag kan ju diskuteras!
Kommentera

Sv: VM 2017
Sputnik: Lundqvist har svårt att hänga med. Men man kan nog aldrig klaga på hans arbetsinsats och inställning. Nu satte han in en hård tackling på Seidenberg igen. Trots att han fick ordentligt med smällar sist.
Kommentera

Sv: VM 2017
Sputnik:
Allsvensk ;) hoppas de kan hålla ledningen perioden ut, känns som laget haft sin jobbiga period nu
Kommentera

Sv: VM 2017
Tarasov: William Nylander är ganska duktig på hockey faktiskt. Han har verkligen det där lilla extra.

Sen måste jag tyvärr såga Edler lite. Han gör verkligen många dåliga avvägningar och spel tycker jag. Tyvärr.
Kommentera

Sv: VM 2017
Monno: Vågar man hoppas på Bäckström om Washington åker ut inatt? Skulle Burakowski och Marcus Johansson vara några som tillför något extra till Sverige, vad tycker ni som ser på NHL?
Kommentera

Sv: VM 2017
Sputnik:
Ser inte så mkt men av de jag hört via Poddar/kompisar så skulle både Burra/MJ tillföra kreativitet/Finess vilket behövs.
Kommentera

Sv: VM 2017
Monno:
Minns alla ggr under min ungdom som man njutit av pappa Nylander under VM, så kommer grabben och plockar upp stafettpinnen. Nostalgiskt!
Kommentera

Sv: VM 2017
Monno: Nylander är som sagt helt ok på hockey. Än om Tyskarna är rätt avslagna.
Kommentera

Sv: VM 2017
Tarasov: Ham lärde sig det i modo;)
Kommentera

Sv: VM 2017
Sputnik:
Tydligen lugnt med Elias... Puh!
Kommentera

Sv: VM 2017
hockey_21: Ren Modo produkt. ;-)
Kommentera

Sv: VM 2017
Monno: Ja enligt Frölunda och Skelleftå modellen så är han en ren Modoprodukt. ;)
Kommentera

Sv: VM 2017
Tarasov:
Oavsett om han spelar imorrn eller ej så borde han vara tillbaka senare.
Kommentera

Sv: VM 2017
Tarasov: Hehe Finland har det inte lätt. Ligger under med 4-1 mot Frankrike med bara några minuter kvar!
Kommentera

Sv: VM 2017
Sputnik: 5-1 till Frankrike till slut alltså. Skulle vara intressant att läsa de Finska tidningarna nu. ;)
Kommentera

Sv: VM 2017
Sputnik:
Tror det blir tufft för Sve/Fin/Tje i VM framöver om man inte får loss lite NHL lirare till VM.
Kommentera

Sv: VM 2017
Sputnik:
Vi kan väl trösta Finland med att de har medaljchans:)
Kommentera

Sv: VM 2017
Tarasov: Tipset ikväll 4-2 till sverige. Vad tror ni andra?
Kommentera

Sv: VM 2017
Sputnik: 5-1.
Kommentera

Sv: VM 2017
Monno: 6-3
Kommentera

Sv: VM 2017
Herminator:
Vad det skall segla iväg i målprotokollet här..... tror målsnålt. 2-2
Kommentera

Sv: VM 2017
Monno: har inte lyckats se nån match med Jänkarna än, har de några stjärnor med?
Kommentera

« · 1824520 · »