Växjö Lakers HC

599 inlägg · 43 ämnen

Lakers - MODO Hockey 2011-03-23

« · 1366444 · » Till forumet


Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
T T: Så jäkla mycket snack är det väl ändå inte om Timrå. Jag konstaterade ju bara att Steve Saviano skulle "vi" haft i Timrå men den visionen spricker ju om Mat Robinson ansluter eftersom Murley står under kontrakt.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Dragan 2k: Modo är ju närmare ett ledningsmål men oj oj vad modo har släppt till 2-1 lägen där dom ska vara glada över att dom spelar mot allsvenskt motstånd för Växjö har schabblat bort det mesta på felpass och ren orutin.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Vilket surr det var om Timrå här. Hade vi fått dem i stället för Modo så hade vi varit så gott som klara redan.  
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Blir det inga mål i den här jäkla matchen? Hur svårt ska det vara. Lite klapp-klapp-klapp och in i nät. Busenkelt.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Uno Gordon: 2-2 nu i Örebro. Fredric Andersson.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Uno Gordon: Ja den gode linkan. Varje gång jag skall börja diskutera runt honom så är det fara för min egna psykiska hälsa så jag låter bli. Han ska bara bort.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Olle: Drömmen om Saviano i Timrå skiter ju sig direkt om Linkan får igenom sitt prospect Mat Robinson från Sparta Sarpsborg.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Dragan 2k: När man talar om trollen, 30 sekunder in i matchen så slänger Tollefsen ut tjockfoten och står för en riktigt ful bentackling. Duckar dock en tvåminutare.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Dragan 2k: Haha! Ja eller så är jag alldeles för van i det här med att hitta felaktigheter, jag har tittat på Jokela/Sonntag/kolan hela säsongen :)
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Olle: Jag har nog ingen referensram beträffande backar längre är jag rädd för. Allting ser bra ut så länge backen inte spelar i Frölunda.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Dragan 2k: jag har inte sett alla modos matcher i år men jag tycker iaf att han behöver vara flera klasser mer rörlig. Det är mer "klubba i midjan" och ryggsäckshockey från honom. Tycker han är helt värdelös på att täcka vinklar och bedöma avstånd.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Olle: En del av deras spelare verkar i stort sett vara där av nostalgiskäl. Det är lite rörande faktiskt, och en smula korkat.

Som du säger.. vem som helst kan spela statiskt försvarsspel med den storleken. De hade kunnat ersätta honom med Lotvonen istället :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Olle: Tollefsen hade jag inte tackat nej till. Har dock inte tillgång till Viasat. Har han tappat allt?
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Kattgubben: Ja AE må ha stått för många individuella misstag men när man ser Timmander spela så inser man ju att han är slut. Statiskt försvar kan vem som helst, av hans storlek, spela men herregud så fort någon åker skridskor så är han ju borta.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Uno Gordon: Skönt att höra Rahm i Växjö ang. Modos spelare när han får frågan om det är svettigt där ute:

"Nja jag tycker det ser ut som att dom åker runt och spelar bekväm gubbhockey där ute"

Ungefär dom omdömen man är van att höra ang. modospelarna nu för tiden.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Olle: Anders Eriksson är ju mer eller mindre en anledning till att MoDo öht spelar i kvalserien.. helvete vilka hjärnsläpp han får ibland.

Han spelade bättre i Timrå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Olle: Väldigt nöjd med 0-0 efter 40min.

BRA KÄMPAT VÄXJÖ! ÄNDA IN I KAKLET NU!!!!
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
T T: Vi har klagat mycket på våra backar men gud vad jag inte skulle vilja ha Timmander, Tollefsen Anders Eriksson osv. i Timrå.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Kattgubben: Det märks ju att det saknas lite rutin och kunnande i Växjö men som Modo spelar så kan det här bli en jävligt spännande kvalserie.Var det från Växjö som SAIK plockade Melkersson inför slutspelet?
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Kattgubben: Men nu blev det äntligen lite längd i ett anfall då blev det genast virrigt i Modo.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Olle: Det kommer nog fortsätta se ut så, om inte MoDo får in ett mål.. då blir det nog islossning istället.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Uno Gordon: Kul för Örebro och kul för serien om dom kan knipa 3 pinnar där.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Kattgubben: Första anfallet i andra perioden nyss kändes det som.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Kattgubben: Ungefär som hela modolaget uppträder då. Hade Växjö haft ett lite vassare kontringsspel så hade dom gott och väl kunnat leda den här matchen.

Å andra sidan hade modo ett stolpskott alldeles nyss också men maken till statiskt anfall får man leta efter.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Olle: De är nog så nervösa att de riskerar att bajsa på sig om de tar i för mycket med sången
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Olle: 12 blankt i Örebro. Alltjämt 2-1.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Kattgubben: Det var inte mycket liv på läktarna i fjällräven. Bryr man sig ens om i vilken division Modo spelar?
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
T T: Det såg ganska lustigt ut. Fler såna inslag i matchen, tack
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
T T: Invalida Modolider förnekar sig icke. Ett jävla liv på de där cykloperna.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Uno Gordon: 1-1 i Ängelholm. Tony Lagerström för dalkarlarna.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Knivig situation. Handpass till målis eller egen blockering? Det går ju inte att avgöra alltså måste de fria.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Johnny Bravo: Men nu har SSK reducerat. 43sek in på andra. Markus Seikola.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Wikegård och gamle svarten såg ju riktig söta ut tillsammans när de skrinnade sida vid sida :) haha
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Uno Gordon: Ja absolut :)
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Johnny Bravo: Örebro kanske är på gång nu. De kan nog ta tre poäng av MoDo också på hemmaplan!
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Johnny Bravo: Även om det temporärt gynnar Modo så måste du väl hålla med om att det är lite rock´n´roll i allafall att Örebro har betongfundamentet från Kringelstan i gungning :)
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Berglund: Assistance-kåren från Timrå backar alltid upp en UNDERDOGS såsom vi själva nästan undantagslöst alltid varit. Hockey förbrödrar, hockey förenar! =)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Kattgubben: 0-0 efter 1:a får man vara nöjd med. Det är mycket att arbeta med men får vi in 1:a målet så kommer nerverna att komma i Modo. Jobba pöjkar!
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Kattgubben: 0-0 efter 1:a får man vara nöjd med. Det är mycket att arbeta med men får vi in 1:a målet så kommer nerverna att komma i Modo. Jobba pöjkar!
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Undra om Växjö-fans vet om den här sidan? :P Tycker mig känna igen alla som postar från en viss annan bok. hehe
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Johnny Bravo: Man vinner inga matcher i utvisningsbåset och Örebro har ett giftigt päpä.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
T T: Ja det skulle då verkligen lägga sordin på stämningen i Örnsköldsvik. Jag hoppas att det blir så. Vi har chansen grabbar.. låt oss ta den!

VÄXJÖ! HELL YEAH!
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Berglund: Jo det är sant. Vad håller SSK på med?
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
T T: Känner mig oerhört tillfreds med 0-0 i Örnsköldsvik efter första perioden.

KRIGA VÄXJÖ!

Nu blir det en pauslåt med Lustans Lakejer för att sy ihop det hela!
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
T T: Det här fixar vi!
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
T T: Måste ju va mkt bättre om Tälje vinner, är fördel Modo om Örebro vinner.
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Kattgubben: Om det är så där tyst i hallen nu, vad ska det då bli om vi tar ledningen?
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Vad fan sysslar domarna med?!
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Johnny Bravo: känns väldigt mycket "modo" om vi skulle vinna men SSK torska, då har dom fortfarande häng, dom borde inte få en sådan gratis chans dom ska få kämpa så dom blir ödmjuka!
Kommentera

Sv: Lakers - MODO Hockey 2011-03-23
Berglund: Sensationella siffror i Örebro just nu.
Kommentera

« · 1366444 · »